Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z geometrią zawieszenia w D40


Gość Rycho
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich!

Od pół roku jeżdzę D40. Obecny przebieg to 31 tys km. Po odebraniu samochodu od dealer'a okazało się, że przy jeżdzie na wprost kierownica musi być odrobine skręcona. Początkowo ten drobiazg mi nie przeszkadzał, niemniej przy kazdej okazji prosiłem o eliminacje usterki. Do chwili obecnej serwis Nissana próbował "wyprostować" kierownicę 5 razy. Po ostatnim przeglądzie dodatkowo trzymali samochód dwa dni i też im się nie udało.

Postanowiłem spróbować ustawić kierownicę i oczywiście jednocześnie geometrię w "znajomym" warsztacie". Niestety mechanik siedział cały dzień i nic tzn. ustawia geometrię i kierownicę "na wprost", dalej krótka jazda testowa i okazuje się że samochód skręca w lewo lub w prawo. Może ktoś z Was miał podobny problem i wie jakie jest jego rozwiązanie?

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam,

Rychu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś miałem podobne zdarzenie--tylko w samochodzie osobowym.po ustawieniu geometrii . po skręcie w lewo kierownica zostawała lekko skręcona w lewo , a po skręcie w prawo kierownica zostawała lekko skręcona w prawo. I dopiero w drugim warsztacie okazało się ,że jedna ze śrub mocujących kolumnę kierowniczą jest poluzowana i cała kolumna przesówała się okilka milimetrów w lewo lub prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieśnienie w oponach jest identyczne. Układ kierowniczy (kolumna, przekładnia, drążki) żadnych luzów. Problem polega na tym, że nie można ustawić kierownicy tak by przy jeżdzie na wprost kierownica nie była skręcona lub tozsamo przy ustawionej na wprost kierownicy samochód nie skręcał. Przy ustawianu geometrii wszystko teoretycznie jest ok. Wyjeżdżam na drogę i samochód skręca. Może tego rodzaju regulacja powinna odbywać się poprzez demontaż kierownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Zajcew83

Ja mam sytuacje taka ze jak puszcze kierownice to auto zaczyna uciekac w lewo w serwisie mowili mi ze to moze byc przyczyna uksztaltowania nawieszchni drogi powiedzialem, ze za niedlugo jade w dluga trase i sprawdze dokladnie w czym tkwi problem nawiezchnia czy geometria :?: jesli to geometria to z gosciem zrobie tak :573:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem nie polega na tym, że mój samochód "ściąga" na lewo lub prawo. Tor jazdy jest utrzymywany prawidłowo zaróno przy przyśpieszaniu, jeździe ze stałą prędkością czy hamowaniu. W zależności od tego jak się "udało" mechanikom ustawić geometrię kierownica musi być lekko skręcona (ale zawsze tak samo) by samochód jechał na wprost.

W akcie desperacji podczas ostatniej regulacji geometrii mechanik próbował (juz bez uzycia systemu diagnostycznego) bardzo małymi zmianami ustawienia drążków wycentrować kierownicę. Niestety za każdym razem by samochód jechał na wprost kierownica musiała być lekko skęcona w prawo lub w lewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zamienić koła. Wrzuć te z osi tylnej na przód i niech mechanik ustawi zbieżność na zero.

 

Sądzę, że jeździłeś z przestawioną lekko zbieżnością i opony się już do tego dostosowały, a teraz chcesz ,zeby jechały prosto :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście spróbuję zamienić koła przód/ tył. Na oko nie widać by przednie opony nosiły ślady nie równomiernego zużycia, ale to tylko na oko...

Zastanawia mnie fakt, że mój problem istnieje od początku eksploatacji samochodu (opny były wówczas nowe) - czy sądzisz, że powodem może być "krzywy" wachacz, rama , cos jeszcze?

 

Dzięki i pozdrawiam,

R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem to nie próbowałeś korygować zbieżność jak miałeś zerowy przebieg. Kieorownica szła lekko w lewo - mała kontra na kierownicy i się jechało.

 

Jeszcze napisz czy przez te 30 tys km przekładałeś koła, czy cały czas są tak jak z fabryki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By mieć pewność że się rozumiemy ja nie muszę kontrować kierownicą by jechać na wprost, ona cały czas musi być lekko skręcona.

 

Założyłem, że będę zmieniał olej cześciej niż jest to zalecane. Przy kazdej takiej zmianie była próba ustawienia geometrii, a zatem kolejno po 5, 15 i 30 tyś km. Dodatkowo, gdy okazało się że po przeglądzie przy 30 tyś znów jest źle, zostawiłem mojego Nissana na 2 dni w serwisie. Panowie strasznie się męczyli ale nic nie zrobili.

Koła były zamieniane przy 15 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By mieć pewność że się rozumiemy ja nie muszę kontrować kierownicą by jechać na wprost, ona cały czas musi być lekko skręcona....

 

 

... to nie wystarczy zdjąć kierownicy i przestawić o jeden ząbek ????? albo dwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w którymś z poprzednich postów nawet pytałem o taka możliwość. Sugerowałem takie rozwiązanie również w serwisie Nissana, ale stwierdzili że to duży problem (nie wiem dlaczego?) i zdecydowanie jeśli już coś regulować to tylko drążkami. Z drugiej strony to czemu regulacja drążkami nie pozwala na prawidłowe ustawienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jak jedzie prosto to po co regulowac drążkami?

 

Z tego co pamiętam to ktoś już w Navarze to przerabiał i przestawiali tylko kieownicę

 

A ASO nie chce tego robić bo musza w kompie grzebać - trzeba poduszkę z kierownicy odłaczyć i podłaczyć :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli już ktoś to przerabiał to sprawa jest jasna. Widać spece z serwisu do którego jeździłem czegoś nie potrafią bo z czystego lenistwa by tą kierownice przestawili i juz (zamiast n razy cwiczyć geometrię). Może za dużo jest kabelków do tych wszystkich przycisków w kierownicy i chłopaki boją się ze przy składaniu nie dadzą rady ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Rowniez sugeruje przestawienie kierownicy o 1 lub 2 zabki i powinno byc dobrze. U siebie tez ustawialem zbioeznosc i po ustawieniu kierownica musiala byc lekko skrecona w prawo. Po przestawieniu kierownicy auto jedzie prosto i kierownica tez jest w idealnym polozeniu :one: Widac panowie w ASO nie maja zbyt wielkiego ilorazu inteligencji... Pozdrawiam :kosci:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma żadnego kopotu z kompem po odpinaniu i podpinaniu poduszki - opis procedury jest w SM. Wiem bo u siebie też to robiłem ale w związku z kwestią tempomatu i przycisków. Nie odkrecałem kierownicy za to.

 

 

Pozdrawiam

 

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też od początku lekko ściąga na prawo, a na laserze wszystko jest w normie. Olałem to bo gum nie tnie, a usługa gwarancyjna i serwis nissana w Polsce jest na żenującym poziomie, i auto mogło po takiej korekcie cztery ślady zostawiać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, a ja już myślałem, że tylko Terrano mają takie problemy.

 

Jeszcze jedna ciekawa sytuacja mnie spotkała - złapałem kapcia w prawym kole, więc pojechałem do wulkanizera i mi załatał, napompował oponę do takiego ciśnienia jak mu powiedziałem (2,0 atm) i tu zonk. Jak się opony trochę dogrzały to zaczęło ściągać właśnie w prawo.

Z tej bajki morał jest taki - jak sie pompuje powietrzem to trza wszystkie.

Prawie koło zostało napompowane jakimś gazem (pneumix chyba). Przemiana izochoryczna nie leci tak szybko jak z powietrzem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

temat z lutego ale podzielę sie swoim doswiadczeniem.

 

w sprawie geometrii użerałam się z serwisem 4 miesiące. ja twierdziłam że auto ściąga w prawo - serwis nieustannie odpowiadał że jest ok. tudzież że niektóre navary tak mają....

Sprawa oparła się o centralę w Budapeszcie i okazało się że ASO ustawiało geometrię wg. ZŁYCH DANYCH

 

teraz geometria jest ok., kierownica prosto i auto sie prowadzi super , rekompensata od serwisu też była .

 

generalnie myślę że przez jakiś czas ASO PGD w Krakowie będzie ekspertem w ustawianiu geometrii ;)

 

i może nie kombinujcie z przestawianiem kierownicy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...