Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Prairie


Gość adamsow
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno dałem się przekonać by kupić zestaw naprawczy do parownika i go samemu wymieć. Robiłem wszystko jak piszą książki i .... mam za***isty problem. Jak dodaję lekko gazu to obroty spadają. Jak ruszy to już śmiga i przyspieszenie ma niezłe. Tylko ten mały mankament. Byłem u gazownika to wyregulował i powiedział że tak ma być. Pojechałem drugi raz i podwyższył mi obroty tak do 1200. Niby jest ok, ale dalej maleją obroty jak lekko dodaję gazu. Zastanawiam się czy nie ma jakiejś nieszczelności która mogła powstać przy skręcaniu reduktora. Może ktoś miał podobny problem i mi pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej !!!

Miałem to samo jak mi gazownik za bardzo rozkrecił tą srubkę"na śrubokręt" w parowniku(LOVATO)to jest srubka od stałego przepływu gazu.

 

Jak chciałem dodac to zamiast wchodzic na obroty gasł.Zalewało go czy co.Ale na bank dostawał za bogato gazu.Sam troche podregulowałem i było lepiej ale dalej troszke nie tak.Wymienilem filtr LPG + ponowna regulacja (oczywiscie inny gaziarz) i mam spokój i chodzi bajka.Obroty ok 900 +- 800.

 

Spalanie mi wyszlo 7,5 litra ostatnio na 100km. ;)

Tak wiec z objawów wychodzi ze mozesz miec podobnie. ;)

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedz. Wymieniłem filtr gazu. Ten stary był zajechany. I niby pomogło, pojechałem kawałek tak by się silnik zagrzał. Ale objawy znowu wróciły. I co ciekawe, np jak ruszam z miejsca i dodam gazu to potrafi zgasnąć a jak rószam na samym sprzęgle bez dodawania gazu to jedzie normalnie. Najbardziej denerwuje mnie to że to nie jest caly czas. Zazwyczaj jak pojadę do warsztatu to chodzi normalnie. Już nawet zmienił bym reduktor, gdybym miał pewność że pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, mam nieco odmienny problem z LPG w moim prairie, mianowicie: przy subtelnym ruszaniu nie ma problemu, zgrzyty zaczynaja sie przy probie energicznego wlaczenia sie do ruchu- po wcisnieciu gazu silniczek muli jakby go ktos prubowal udusic, przy Automatycznej skrzyni jest to na tyle irytujace ze gdy (nie daj bog) zdechnie to jest przestawianie na N lub P zeby zakrecil i znowu zostaje wlaczenie sie do ruchu. :zdziw:

Wymienilem swiece, filtr powietrza i nie mam pojecia co jeszcze moze go bolec. Dodam ze na Pb nie ma takich objawow, na LPG chodzil dobrze tylko cos go ostatnio tak wzielo i kiszka.

Jakies sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Milator podstawowe pytanie jakiej generacji masz instalacje LPG ??

jeśli to instalacja II generacji to najczęstszym błędem popełnianym przez gazowników przy montażu to nie podłączenie przewodu do czujnika TPS (czujnik położenia przepustnicy) on odpowiedzialny jest za wzbogacenie mieszanki w momencie dodania gazu i przy jego braku występują właśnie takie objawy jakie opisałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Snafu, wlasnie wracam od gazownika i masz racje, oprócz tego Majster-Zepsuj ktory intalowal ową instalacje nie raczyl nawet połączy z silnikiem krokowym, a główna przyczyną całego nieszcześcia które ujawniło te braki, byla prozaiczna smierc elektroniki STAG2- (podobno straszny klamor) oraz wapchany na amen filterek od gazu.

na wtorek jestem umówiony na wymiane tej paskudy. Ajezeli chodzi o generacje mojej instalacji LPG, to mozesz mnie pytac rownie dobrze o fizyke kwantową - odpowiem tyle samo :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stag2 to tak samo jak Lecho mini to najprostsza elektronika jaką można zamontować w instalacji II generacji, a i tak trzeba się nieźle znać by czegoś nie pochrzanić z ustawieniami :) mam nadzieje że teraz zamontują ci coś porządnego na poziomie Bingo, Aris lub Lecho Maxi Bis :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czunik położenia przepustnicy (TPS) jest elementem układu wtryskowego auta :) więc występuje w kazdym aucie z wielo lub jednopunktowym wtryskiem paliwa :) Elektronika do korekcji dawki gazu kozysta z sondy lambda jak również z TPSu jednak gazownicy często go pomijają przez co zdarzają się problemy o których można poczytać wyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

czopochrup- bardzo dobrze dedukujesz :)

Snafu- wiec zalozono mi AUTRONIC'a model AL-800, problem znikl, spadlo spalanie o prawie 2 l/100km

Na razie 6000km poszlo jak z bicza strzelil ale musze podjechac zeby podregulowali jeszcze, w ramach montazu, a co stac ich na to :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...