Puchaczz Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Hej, od niedawna pali mi sie kontrolka ABS-u i system ten nie działa w ogóle nie wiem co jest grane, dodam ze na początku gdy odpalałeś to kontrolka sie nie włączała a gdy wykonałeś skręt w którąś stronę dopiero sie zapalała, teraz pali sie ciągle. a i gdy podczas jazdy wyłączysz i włączysz silnik to ona gaśnie i abs działa, działa dopóki nie poruszysz kierownica w którąś stronę wtedy sie zapala i system już nie działa :/ proszę o poradę, dodam ze szukałęm na forum podobnych tematów ale nie znalazłem nic co by mi pomagało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 Do wymiany czujnik ABS przy kole wystarczy tylko sprawdzić który. Pewnikiem przewód pękł w środku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puchaczz Opublikowano 16 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 a w jaki sposób sprawdzić najlepiej samemu bo mechanior to zaraz zaśpiewa ze 3 dychy za 10 minut roboty :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 Miernik w łapę rozpinasz wtyczki i badasz. ustawiasz sobie zakres na 2kohm'y przytykasz do bolców we wtyczce i ma być ok 1kohm'a. Potem przytykasz jedną sonde miernika do bolca we wtyczce a drugą na karoserie - miernik ma nie pokazywać nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puchaczz Opublikowano 17 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 a co do sparwy do kogo isc z naprawą tego to do mechanika czy bardziej eklektyka ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Czujnik ABS'u jest dość ciężko wciągnąć po latach, dlatego też radze Ci kupić sprawny czujnik razem z całą zrwotnicą i jechać do dobrego mechanika, żeby wymienił całość - zrwotnica z czujnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puchaczz Opublikowano 17 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 a w jakim przedziale cenowym może to si e wahać ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 18 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2008 dlatego też radze Ci kupić sprawny czujnik razem z całą zrwotnicą i jechać do dobrego mechanika, żeby wymienił całość - zrwotnica z czujnikiem orginalny sposób na wymiane czujnika ale zważając na ceny czujników ABS do nissanów taka metoda wyjdzie najtaniej ostatnio szukałem czujnika do micry k11 i znalazłem czujnik za jedyne 800zeta :diabel2: PS. podróbki nie występóją :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puchaczz Opublikowano 29 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Hej niedawno grzała mi sie felga i oddałem samochód do mechanika .. okazało sie ze wymienić trzeba cylinderek i po tej wymianie kontrolka absu już sie nie paliła. minęły 4-5 dni i kontrolka od czasu do czasu potrafi sie zapalić..czy myślicie ze to może być cylinderek w drugim kole ?? a jeśli nie to co to może być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tobi Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Jak dla mnie to prawie napewno któryś z czujników. Trzeba najperw rozpiąć kostki od czujników i sprawdzić omomierzem. Ja jak kupiłem auto to na początku nie paliła sie kontrolka w ogóle (okazało sie że była przepalona żarówka) Jak wymieniłem lampka paliła się cały czas. Na forum wygrzebałem informację na temat czujników a raczej uszkodzonych przewodów. U mnie pomogła wymiana przewodu. Lepszym sposobem jest chyba jednak spawdzenie oporności czujników we wtyczce do sterownika ABS. Na forum są schematy elektryczne auta jak również autodiagnoza ABS'u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chestero Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Ja myślę że to jednak przewód, u mnie też tak było, trzeba wybadać w którym kole. U mnie jak skręcałem kierownicą w lewo się zapalała kontrolka, pojechałem do elektryka i zbadaliśmy prawy przewód no i faktycznie był peknięty. Polutowano, zaizolowano i tak jeżdżę już 4 miesiące a wszystko działa ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LeszekSKC Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Mam pytanie w jaki sposob sprawdzic czy przekaznik od ABS jest sprawny ?? i gdzie takowy moge kupic do Primery p11 gt z 1997 roku pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 Jak samemu zdiagnozowac ktory to mogl pasc czujnik? U siebie tez mam ten problem z kontrolka ABS -poodobno przy uzyciu zworki mozna poprzez zlacze diagnostyczne sprawdzic kod bledu i tym samym przyczyne usterki ale nie wiem czy to prawda -bo jezeli tak - w ajki sposob wykonac? Bede rowniez wdzieczny za odpowiedz. Firma DIAGNOSTIK http://www.diagnostik.pl/...ystemu_abs.html produkuje te testery -podejrzewam ze to zwroka tylko z opisem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkorpionTom Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 na wtyczce od sterownika ABS (przy pompieABS) piny: 1-2 prawy tyl (w WP11.144 1-3) 4-5 prawy przod 6-7 lewy przod 8-9 lewy tyl rezystancja ok. 1,7k Ohm pozdrawiam Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 Dzieki, moze jeszcze dzis popatrze jak tylko dostane sie w Tino do sterownika ABSu Narazie zdiagnozowalem zwarcie w tylnym lewym kole wiec jestem mysli ze to tylko to. moze nawet uda mi sie to jakos naprawic po zdjeciu kola. [ Dodano: Wto 24 Cze, 2008 07:57 ] na wtyczce od sterownika ABS (przy pompieABS) piny:1-2 prawy tyl (w WP11.144 1-3) 4-5 prawy przod 6-7 lewy przod 8-9 lewy tyl rezystancja ok. 1,7k Ohm pozdrawiam Tomek Pewnie masz racje, zauwazylem ze przewody od czujnikow sa w roznych kolorach, ale w Tino nie mam dojscia do tej wtyczki. Narazie bede chcial wymienic gdzies czujnik w ktorym jest zwarcie dwoch stykow. moze nawet na forum poszukam kogos zaufanego na podkarpaciu albo w malopolsce. Mimo wszystko dzieki za ten opis. [ Dodano: Wto 08 Lip, 2008 14:29 ] Raz jeszcze zadam pytanie, może mi ktoś pomoże: Czy macie wiedzę -czy jest to możliwe aby poprzez zwarcie odpowiednich pinów w złączu diagnostycznym (16 pinowe, trapezowe) komputer wskazał kod usterki ABSu? Nadmienie ze dysponuje Autem Almera Tino z silnikiem 2.2Di rocznik 2000 ? Przegladalem instrukcje serwisowa, ale nie doczytalem się tam takiego sposobu diagnozowania problemu ABS. Bede bardzo wdzieczny za informacje. [ Dodano: Wto 08 Lip, 2008 14:32 ] Raz jeszcze zadam pytanie, może mi ktoś pomoże: Czy macie wiedzę -czy jest to możliwe aby poprzez zwarcie odpowiednich pinów w złączu diagnostycznym (16 pinowe, trapezowe) komputer wskazał kod usterki ABSu? Nadmienie ze dysponuje Autem Almera Tino z silnikiem 2.2Di rocznik 2000 ? Przegladalem instrukcje serwisowa, ale nie doczytalem się tam takiego sposobu diagnozowania problemu ABS a jedynie CONSUL-em. Bede bardzo wdzieczny za informacje. Natomiast np na aukcji http://www.allegro.pl/item395337299_masz_p...ystemu_abs.html można zakupić urządzenie 9z opisem) do sprawdzenia, jednak nie mam pewnoeści czy bedzie sie ono nadawac do mojego typu złacza 16pin (trapezowe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość d3k Opublikowano 18 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2008 Witam wszystkich PT forumowiczów i już na wstępie mam pytanie dotyczące problemów z ABS'em. Przyznam się, że przekopałem kilka wątków z podobnym tematem - ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania ... ale zacznijmy od początku. W autku mojej żony co jakiś czas zapala się i gaśnie kontrolka ABS, na podstawie własnych prób stwierdziłem, że niezależnie od stanu kontrolki - sam system działa prawidłowo. Po dzisiejszym przeglądzie autka w autoryzowanym serwisie Nissana - pracownicy zasugerowali wymianę tylnego prawego czujnika ABS. Nie mam niestety informacji na temat sposobu diagnozy - więc dla świętego spokoju sprawdzę to raz jeszcze korzystając ze znalezionego na forum HOW-TO! Teraz moje pytanie - czy ktoś z forumowiczów może potwierdzić numer części jaki uzyskałem w Nissanie - 47906F605, niestety nigdzie w necie nie potrafię znaleźć jakiejkolwiek informacji na ten temat. Kolejne pytanie - czy ten czujnik występuje jedynie w K11, czy może był stosowany w jakiś innych modelach, może P11? No i w końcu ostatnie pytanie - czy ktoś z Was odnalazł jakikolwiek zamiennik, bo cena oryginału ok.800PLN jest trochę szokująca - w końcu to 'kawałek' cewki w obudowie (sic!). Z góry serdeczne dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 18 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2008 poszukaj uzywki, niestety wyjecie uzywki czesto jest kosmicznie trudne, zeby nie uszkodzic - jednak da sie i ja bym szukal uzywki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 18 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2008 Niewiele Ci pomoge. Ja w koncu sam zmierzylem opornosc na kazdymz czujnikow i wyszedl mi jeden ewidentnie uszkodzony. Po wymonotwniu (bardzo zudna i wymagająca cierpliwosci praca) okaząło sie że kabel jest uszkodzony ale jego naprawa tez nie pomogla -wiec musialem kupić. Zrobiłem to na Allegro -kupując używany oryginalny z rozebranego auta angieslkeij wersji. Od razu po zamontowaniu wszystko pracuje poprawnie. Wg mnie ważne sa wymiary i wtyczka. Akurat do mojego auta mial nieco inneprowadzenie i mocowanie przewodu (mimo ze ten sam model) koszt takioego czujnika to ok 100-200zł. Wymontouj i sprawdz -moze gdzies znajdziesz przetarty kabel i niepotrzebne bedzie zakup nowego. aaa.Mimo ze mam instrukcje serwisowa do swojego auta -to nie widze tam numerow i symboli częsci -nie wiem jak oni posluguja sie fachowo skoro nie widze ich w instrukcji serwisowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jacek1 Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 Witam. Również mam problemy z kontrolką abs w mojej mikrze. Chciałbym zapytać w którym miejscu w mikrze k11 znajduje się procesor sterujący układem abs. Tak jak to zostało opisane w poprzednich postach kontrolka zapala się na zakręcie. Przyczyną pewnie jest przerwany przewód, chciałbym zmierzyć opór na czujnikach od wtyczki urządzenia sterującego a nie wiem gdzie go szukać (bo ze schematu widze że wszystkie czujniki są podłączone do wtyczki lub wtyczek które wchodzą do urządzenia sterującego abs) Z góry dziękuję za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adikulak Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 w Almerze n15 złacza od czujników są przy każdym kole, podnosisz auto zdejmujesz koło i juz widać, rozłączasz i mierzysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 w Tino złącze przednich czujnikow juz juz w komorze silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.