Gość Piotrekkk Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Witam Od niedawne jestem posiadaczem Primery P11 z 1998 roku 2.0 TD, ogólnie wszystko ok, ale jest kilka mankamnetów, które nie wiem jak ruszyć, więc wypunktuje co mnie boli: 1. Około 1900-2500 obr./min i uporczywie coś mi brzęczy przy drążku skrzyni biegów, coś chyba wpada w rezonans, jakieś metalowe elementy i non stop słysze jak o siebie uderza, IRYTUJE mnie to okropnie, wracam do domu, 2 godz. na trasie i non stop brzęczy, przestaje jak wezmę do ręki drążek lub złapię góre mieszaka. Pomyślałem, że to coś z mieszakiem się dzieje, więc go wyciągnąłem, obejrzałem, ale tam wszsytko ze skóry i plastiku. 2. Problem ze spryskiwaczami przedniej szyby, są dwa na masce i każdy ma dwie dziurki, te od strony pasażera psikają dobrze, ale te od strony kierowcy to jakaś porażka nawet do szyby płyn nie dolatuje. 3. Zauważyłem także, że chyba coś nie tak z alarmem, bo auto zamykam z pilota, alarm teoretycznie uzbrojony, ale otwieram maske, drzwi przez otwartą szybę itd. a alaram się nie włącza, tak jakby go nie było. 4. Kontrolki płynu do spryskiwaczy i paliwa nie zapalają się przy kończącym się płynie, paliwie. 5. Skrzypiało mi zawieszenie, wymienili mi wahacze górne, łożyska zwrotnic, łożyska kół - i dalej przy większym wyboju skrzypi. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie! Pozdrawiam PS. Ktoś poleci dobrego lakiernika w Trójmieście? [ Dodano: Czw 28 Lut, 2008 23:04 ] A może powinienem skopiować lub przenieś temat do działu: Eksploatacja » Porady eksploatacyjne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarekS Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Ad (1) - było już chyba gdzieś opisane; ad (2) - albo zatkany przewód, albo źle ustawione dysze ad (3) - pod maską raczej nie ma krańcówki, więc otwarcie maski na nic nie wpływa. Od wewnątrz drzwi można otworzyć tylko odryglowując ręcznie zamek, a zależnie od wersji, albo był czujnik ruchu, albo nie było. Jeśli nie było, to odryglowując drzwi, raczej rozbrajasz system. Poszukaj info o NATS, bo nie rozgryzałem tego nigdy dokładnie; ad (4) "kończące się", to pojęcie względne. U mnie rezerwa zapala się, gdy wskazówka jest przy samym końcu skali. Sprawdź, ile paliwa wchodzi do baku, gdy Twoim zdaniem już jest go mało. Rezerwa, to ~6 litrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piektor Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Rezerwa, to ~6 litrów Rezerwa paliwa w P11 TD to od 10 do nawet 15 L w zależności od egzemplarza - ale o tym to już dużo było pisane Ad1 - Sprawdź jeszcze wydech - może gdzieś w podwoziu rezonuje - osłona wydechu jakaś, może coś poluzowane - u mnie brzęczy gdzieś kokpit i jak przycisnę poduchę pasażera to przestaje Ad2 - Sprawdź trójnik rozdzielający, światło rurki, odetkaj dysze (może jakiś paproch siedzi) Ad3 - na pewno masz alarm :?: Ad4 - jak wyżej jeśli chodzi o paliwo - a to zastanawiające - mnie też się lampka płynu spryskiwaczy nie zapala.... ciekawe czy takową w ogóle posiadam. Ad5 - Ja stawiam dalej na wahacze... (założony chłam lub nieumiejętnie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarekS Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Co do rezerwy, to zasugerowałem się swoim 2.0 (ale benz. :wink:) - sorki za wprowadzenie w błąd. Natomiast uwaga do spr. empirycznego poziomu paliwa nadal aktualna. Co do NATS - doczytałem nieco i wygląda, że teoretycznie powinien zadziałać na otworzenie maski / bagażnika / drzwi. Ale jedna rzecz - niby po zamknięciu auta, kontrolka powinna świecić ciągłym światłem 30 sek., a dopiero potem mrugać. Muszę sprawdzić, ale u mnie, raczej tak się nie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Ad1. Mam podobny objaw w swojej primerze. Na warsztacie stwierdzili, że wyrobiła się tuleja łącząca dzwignię z drążkiem zmiany biegów (połączenie jest pod samochodem). Przy najbliższej wizycie na warsztacie mają mi to wymienić. Ad.2 tak jak pisał MarekS albo zatkany przewód, albo źle ustawione dysze. Sprawdź jeszcze, czy ten gumowy przewód nie jest gdzieś pęknięty. Ja musialem u siebie wymienić bo część płynu lała mi się na silnik. Ad3. W mojej primerze nie było alarmu jak ją kupiłem, był tylko immobilajzer Ad4. Żarówki w desce rozdzielczej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 AD1 Sprężynka pod skrzynią - miałem to samo kupiłem nową i jak ręką odjął koszt 1zł AD2 Moim zdaniem przytkane dysze, spróbuj je przedmuchać AD3 Nie wiem AD4 Kontrolki płynu do spryskiwaczy nie ma, kontrolka rezerwy zapala się jak w baku zostaje 15L a wskazówka jest już niemal na samym dole, jak sie nie zapala to obstawiam spaloną żarówkę. AD5 Myślę że dalej są to wahacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 AD1 Sprężynka pod skrzynią - miałem to samo kupiłem nową i jak ręką odjął koszt 1zł u mnie też się urwała - wtedy lewarek w jedną stronę ciężej było dopchnąć niż w drugą, ja zagiąłem tą która była (urwała się przy końcu) i już 3 lata jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 AD4 Kontrolki płynu do spryskiwaczy nie ma, Jak to nie ma? W mojej primerze jest. Jak jest mało płynu to zapala się kontrolka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropek Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Ad.3. Mam p11 2.0 TD '99r i nie ma w niej alarmu . Ad.4. Kontrolka w mojej p11 też się nie świeci a żaróweczka jest ok. bo rozbierałem całą deskę z myślą że jest spalona. Obstawiał bym jakiś czujnik w zbiorniczku ale jeszcze nie zaglądałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 AD4 Kontrolki płynu do spryskiwaczy nie ma, Jak to nie ma? W mojej primerze jest. Jak jest mało płynu to zapala się kontrolka Widocznie popełniłem błąd bo opierałem się na swoim samochodzie i u mnie ani w jednym ani w drugim nie ma kontrolki. Przepraszam za wprowadzenie w błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bodzió Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 Piotrekkk co do innych problemów widzę koledzy jako tako Ci pomogli ale ja mam jedną sugestię na temat płynu w spryskiwaczach i jego kontrolki na desce rozdzielczej więc tak kontrolka w p11 na 100% jest a może nie alarmować Cię o kończącym się płynie ponieważ na 99% masz zaśniedziałe styki (ja miałem to samo u siebie) dlatego że leci na to woda i inny syf . Niestety nissan umieścił zbiornik spryskiwacza za plastikową obudową nadkola . więc strzelam w ciemno musisz wyjąć sobie kable od zbiorniczka i wyczyścić kabelki oraz styki na samym zbiorniczku trochę zabawy z tym jest więc życzę udanej zabawy p.s. kup sobie pifko bo łatwo się idzie wkurzyć <- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bomber Opublikowano 29 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2008 2. Problem ze spryskiwaczami przedniej szyby, są dwa na masce i każdy ma dwie dziurki, te od strony pasażera psikają dobrze, ale te od strony kierowcy to jakaś porażka nawet do szyby płyn nie dolatuje. Zdejmij wężyki pod maską,wyjmij spryskiwacze.....wrzuć je do octu(rozpuszcza kamień),później delikatnie postukaj o deseczkę,aż cały syfek wyleci,a następnie przedmuchaj sprężarką,załóż i po sprawie. W ten sposób dłużej będą do użytku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrekkk Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 AD. 1 i 2. Zastosuję do rad i dam znać. Brzęczenie oprowadza mnie do szału! AD. 3. Alarm raczej mam, ponieważ w środku mam czujniki ultradźwiękowe, mam też przycik do ich wyłączanie, dioda NATS reaguje na przycisk (zapala się), ala system nie działa, włączałem i wyłączełm czujniki, potem przez uchyloną szybę dotykałem ich, a alatm się nie włącz, otwierałem bagażnik, nic się nie dzieje, jakby alarmu nie było. W instrukcji jest napisane, że po włączeniu alaramu pilotem dioda powinna migać często, a potem co 2,5 sekundy, u mnie od początku miga co 2,5 sekundy! AD. 4. Tutaj również zastosuje się do rad, a jeżeli chodzi o pojemność baku to faktycznie na forum temat był wałkowany, ale nic ostatecznie chyba nie zostału ustalone, w kadym bądź razie w instruckji napisali, że bak ma 60 litrów, a rezerwa zapali się przy 6l, ale jakoś nie chce mi się wieżyć. AD. 5. Chyba nie nasmarowali mi tuleji wahaczy przy wymianie, zgłoszę się na poprawkę do mechaników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piektor Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Ad. 3 Ja mam alarm i mogę go wyłączać kluczykiem (przynajmniej syrenę - na niej znajduje się zamek do tegoż kluczyka). System alarmowy "Skorpion" [ Dodano: Sob 01 Mar, 2008 15:05 ] ad 4 Zbiornik paliwa na pewno ma 60L. A rezerwa zależy od egzemplarza jak się ustawiło w fabryce. Zatankuj pod korek wyjeździj do zapalenia "żebraczki" pojedź na stację i zatankuj pod korek. 60 (-) ilość paliwa po zatankowaniu = rezerwa w Twoim aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrekkk Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 A więc tak: z większością przypadłości sobie poradziłem, ale to co mnie najbardziej irytuje, czyli: 1. Od 1900 obr./min uporczywie coś mi brzęczy przy drążku skrzyni biegów, coś chyba wpada w rezonans, non stop słysze te brzęczenie, drążek widzę, że wtedy lekko lata i ja go wezmę do ręki to brzęczenie ustaje, puszczam i znowu mam w aucie orkiestre. Sprężynkę sprawdziłem i jest ok, sprawdziłem też gumowe tuleje (połączenie skrzyni z drążkiem), nawet je wymieniłem, dokręciłem połączenia, ale problem cały czas występuję. Pojawiła się także sugestia, że to wina skrzywionej półosi, ale niedawno wymieniałem więc mam nowe. Mechanikom brakuje pomysłów, a mi już ręce opadają, pomóżcie bo będę musiał sprzedać auto, a tego bym w tej chwili robić nie chciał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Sprawdziłeś czy wymieniłeś tą sprężynkę? A jeśli nie wymieniłeś to skąd wiesz że ona jest dobra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Zaraz pod lewarkiem masz katalizator, więc to jeszcze jedna możliwość. Obudowa lubi czasem brzęczeć, a jeżeli nie to powinieneś mieć jeszcze metalowe osłony termiczne na rurze wydechowej i między nimi a rurą zbiera się czasem jakieś dziadostwo i dzwoni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Zaraz pod lewarkiem masz katalizator, więc to jeszcze jedna możliwość. Obudowa lubi czasem brzęczeć, a jeżeli nie to powinieneś mieć jeszcze metalowe osłony termiczne na rurze wydechowej i między nimi a rurą zbiera się czasem jakieś dziadostwo i dzwoni. W TD nie ma katalizatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 W TD nie ma katalizatora No fakt, nie doczytałem, że chodzi o Diesla wyedytuje temat, bedzie lepiej widoczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Virgo Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Moja propozycja choć trochę kłopotliwa, ale mam nadzieje mniej niż to brzęczenie. Rozkręć plastiki środkowego tunelu i w drogę, będzie łatwiej zdiagnozować co jest przyczyną. Jeśli to nie pomorze a brzęczenie występuje też na biegu jałowym, proponuję wjazd na kanał i nasłuchiwanie przy tychże obrotach a poza tym szczegółowe oglądnięcie podwozia. Nie sprzedawaj, poddawać się przez taką pierdółkę, wstyd Trafić na ogarniętego mechanika w dzisiejszych czasach to wielki wyczyn, tak więc proponuję poszukać samemu. A koszt tej sprężynki nie jest majątkiem wiec może warto wymienić, a nóż widelec to to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM01 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Sprężynkę sprawdziłem i jest ok, sprawdziłem też gumowe tuleje (połączenie skrzyni z drążkiem), nawet je wymieniłem Piotrekkk mam do ciebie pytanie gdzie dostałeś w/w tuleje gumową? Jeszcze raz sprawdź sprężynkę pod lewarkiem zmiany biegów,może jest zorciągnięta, najlepiej ją wymień. U mnie było to samo tyle, że ja wogóle nie miałem sprężynki, dosztukowałem jakąś i jest lepij, ale muszę to jezscze poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrekkk Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Co do sprężynki: Sprawdzał ją mechanik i polegało to na odciąganiu lewarka (na luzie) na boki i drążek ładnie wracał i na tej podstawie facet stwierdził, że wszystko w porządku. Mogę tak sprawe zostawić, czy mimo wszsytko spróbować wymienić, a może o inną sprężynkę chodzi? Opiszcie gdzie jej szukać i jak się do niej dostać. Problem nie występuję na biegu jałowym, najgorzej jest na 5 biegu przy jeździe od 80 w górę. Dziś jeszcze zauważyłem, że czasami mam problem ze znalezieniem wstecznego, 5 bieg też mógłby łatwiej wchodzić. Tuleje gumową dostałem w sklepie Auto-Team w Olsztynie, koszt 50zł - oryginał Nissana, oczywiście sprowadzane na zamówienie, za zamiennik nie ma szans. Jest jeszcze opcja taka żeby na starą nawinąć taśmę izolacyjną i powinno być lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM01 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Owa sprężynkę znajdziesz pod lewarkiem zmiany biegów. Dostać się do niej można tylko od spodu , ale najpierw trzeba odkręcić i przesunąć blaszaną osłone tłumika. Jak to zrobisz zobaczysz to ustrojstwo :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Brzęczy prawdopodobnie blacha która jest przykręcona nad wydechem (pod lewarakiem) jako osłona termiczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 mam pytanie gdzie jest ta kontrolka od spryskiwaczy ? a z ta skrzynia to chyba wszedzie bo i u mnie i mojego wuja jest to samo dzieki za rade wypróbuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.