Gość Tombolot Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Właśnie czytałem taki artykuł http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/c...a-gazie,1073442 Spotkaliście się kiedyś z samochodem z taką instalacją ? w artykule piszą że sama instalka kosztuje ok. 6000/8000zł . Ciekaw jestem jakie są zalety - poza mniejszą szkodliwością spalin - takiego paliwa. no i czy w ogóle są - co o tym sądzicie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Spotkaliście się kiedyś z samochodem z taką instalacją ? np. w autobusach MPK, AFAIK zapewnia lepsze smarowanie silnika niż benzyna, nie zostawia nagaru jak LPG, jest wydajnieszy - przy mniejszym spalaniu niż na LPG, te same osiągi co na benzynie. No i jest tańszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tombolot Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Kurde sporo tego - tylko jakbym miał do swojej almery za 12 klocków założyć instalkę za 8 klocków ?????? !!!!!! Piszesz że ma takie same osiągi co benzynka - to znaczy że gaz ziemny ma więcej oktanów niż LPG ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 to znaczy że gaz ziemny ma więcej oktanów niż LPG ?? z tego co kiedyś czytałem, CNG ma większą kaloryczność ale to było dawno i mogło mi sie we łbie poprzestawiać w googlu bedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 tak ale CNG jest w postaci lotnej a nie ciekłej jak LPG przez co przy tej samej objętości zbiorników zabierzesz duzo mniej CNG przez co instalacje te montowane są zazwyczaj w duzych autach (konieczność umieszczenia duzych zbiorników na CNG) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość indygox Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 nie zgodze sie ze na gazie zniemnym są takie same osiągi jak na beznynie - mamy ok 15 takich samochodów przerobionych na CNG. Spadek osiagow jest znaczny !! samochody są zmulone, nigdy bym nie załozył takiego gazu - poztym dostepnośc stacji CNG powala jedna w tarnowie jedna w krakowie ot cała małopolska nie wiem jak w innych regionach kraju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tjnallpu Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Aby wykorzystać 130 oktan z CNG należy stosować wariatory zaołonu. Inaczej spadek mocy jest wyraźnie odczuwalny. Pojemność zbiorników na gaz nalezy dzielic przez cztery aby mieć obraz tego co zatankowaliśmy. Czyli jeżeli mamy np. zbiornik 40 litrowy to tak jakbyśmy zatankowali 10 litrów beny. Dlatego praktycznie konieczność montażu minimum dwóch zbiorników. Spalanie w stosunku do benzyny praktycznie 1:1 a może i nawet troszkę mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Kolejnym minusem jest cena. 1,70 - 1,80 zł za litr CNG to żadna korzyść, porównując go do LPG (2,20), jeśli weźmiemy pod uwagę cenę instalacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wald Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 W warszawie jezdza taksowki Seat Altea na CNG, strasznie to zamula, trzeba bardzo gazowac zeby ruszyc i czesta gasnie. Sa ta samochody firmowe wiec tu wazny jest koszt eksploatacji a nie jak sie tym jezdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.