Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem nierówna praca silnika na gazie


Gość Majki_Wawa

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Majki_Wawa

Witam

 

Mam problem który spedza mi czasami sen z oczu a nie doczytalem sie na forum co moze byc przyczyna.Objawy są takie,w momencie gdy stoje w miejscu,silnik potrafi pracować nierówno na LPG.Na benzynce jest ok,choc czasami tez czuc niewielkie drgania.Gdy dodam gazu to przy schodzeniu z obrotów slychac strzaly z tlumika (nie wali jak ze strzelby ale prykniecia sa slyszalne).Na dodatek mam wrazenie ze spalanie LPG wzroslo troche.Gdy autko jedzie,to wszystko dziala jak w zegarku,gdy dojezdzam do światel hamujac silnikiem nic nie pryka.jak stoje,to dzieje sie to co wyzej napisalem.Na gaz ladnie sie przelacza,nie robi kangurków.Co to moze byc?bo mam kilka hipotez a nie wiem która moze być trafna

 

-świece? NGK,wymieniane jakos na koniec 2006 roku

-przewody,tez NGK wymieniane chyba jakos na przleomie 2006/2007?

-zle ustawiony zaplon? tego nie sprawdzalem,nie umiem :(

-zle ustawiona sekwencja?zbyt bogata mieszanka?

wiecej pomysłow nie mam a problem chyba sie nasila :(.Pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku to wymieniłbym te świeczki, nie wiem ile jeździsz, ale ja autko kupiłem na początku 2007 roku i już 3 raz wymieniałem, jak nie pomoże to będzie trzeba dalej szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

08Majki_Wawa , to oczywiście może być jedna z rzeczy którą wymieniasz w pierwszym poście. Generalnie strzały z wydechu występują wtedy gdy mieszanka jest niedopalona w cylindrze i "wypluta" dopala się w ściankach gorącego wydechu. Niedopalona może być z powodu:

- "złego" zapłonu (zbyt opóźniony, za mała energia iskry). Czyli wiadomo co trzeba sprawdzić, dodam do Twojej listy jeszcze moduł zapłonowy - cewka, kondensator.

- zbyt bogata mieszanka. Może wynikać z padu sondy lambda, niewłaściwego zestrojenia instalacji lub "awarii" elementu instalacji.

 

W Twoim przypadku -napisałeś że masz sekwencję - spróbowałbym przyjżeć się wtryskiwaczom gazowym. Jeśli masz Valteki (tanie, więc popularne, ale niezbyt dobre), to jest dość możliwe że jeden z nich źle dawkuje lpg. Brodząc nieco po forach gazowych spotykałem się z opiniami że po 20 kkm potrafią w nich wyrabiać się jakieś gumeczki i wtryskiwacz "przelewa" dawki lpg.

To tyle

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz ciśnienie spręzania na tłokach, podejzewam że na jednym będzie niższe :/

jeśli ze spręzaniem jest ok to zostaje układ zapłonowy lub regulacja LPG :diabel2:

 

Darek jeśli wyczasakają się gumki w wtryskiwaczach to słychać charakterystyczne trzaskanie wtryskiwacza przez co są problemy z wolnymi i z wysokimi obrotami (silnik trzepie niemiłosiernie) :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Majki_Wawa
sprawdz ciśnienie spręzania na tłokach, podejzewam że na jednym będzie niższe :/

jeśli ze spręzaniem jest ok to zostaje układ zapłonowy lub regulacja LPG :diabel2:

 

Darek jeśli wyczasakają się gumki w wtryskiwaczach to słychać charakterystyczne trzaskanie wtryskiwacza przez co są problemy z wolnymi i z wysokimi obrotami (silnik trzepie niemiłosiernie) :diabel2:

 

No tak,ale na benzynce jest wszystko cacy,czasami jedynie delikatnie wahają sie obroty góra dól ale jest to prawie niezauwazalne.Problem robi sie jedynie na gazie.A z tym sprezaniem na tlokach,droga naprawa jest tego? bo zabrzmialo groźnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw wrzuć te nowe świeczki i poczekaj na efekt, inna sprawa że jeżeli na benzynie obroty minimalnie falują, to komputer na sekwencji powiela to jeszcze bardziej, więc może to być bardziej odczuwalne.

Zacznij od najtańszej czynności, a potem jak nie pomoże to będzie trzeba myśleć dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Majki_Wawa

ok,przejrze zatem zaplon caly,jakie świeczki najlepiej zastosowac? obecnie są NGK tylko nie wiem dokladnie jakie.

 

Wiesz,to falowanie na benzynie jest praktycznie nieodczuwalne.Tak jak tez pisalem,silnik podczas jazdy,hamowanie silnikiem,zachowuje sie calkowicie normalnie.I to zarówno na gazie jak i na benzynce.Jedynie na jałowym biegu na LPG łapie hmm,taka "czkawke" i przy dodaniu a nastepnie odpiszczeniu gazu pryka jak rajdówka.Przewody gazownik przegladal i są ok,przyjrze sie zatem świecą.A moze to brudna przepustnica? moze to byc tego wina?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czyzbyroman

Sprawdź przewody zapłonowe. Miałem podobne objawy, gdy wieczorem podniosłem maskę zauważyłem koncert niebieskiego światła wydobywający się z przewodów zapłonowych. Może to być również brudny filtr powietrza, zła jakość gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Trzy opcje:

1. Przewody wysokiego napięcia (zmienić najlepiej na oryginalne) Swiece zmienić (DENSO lub NGK) nie pamietam jakie idą jak jedno elektrodowe to zmniejsz przerwę o 0,2 mm

2. Regulacja instalacji gazowej ( nie ma tu zbyt uboga lub zbyt bogata ) komputer gazowy pobiera czasy wtrysku benzyny i przekształca je na czas wtrysku gazu regulacja polega na czym innym nie można zubozyc ai wzbogacić mieszanki bo komputer benzynowy "przerobi" ją w kilka sekund

3. Sprawdź szczelność ukladu wydechowego minimalna dziureczka i zubozone spalinki gazowe ( jak najbardziej palne) zapalaja sie od temperatury katalizatora ( ponad 600 stopni )

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...