Gość lukisz Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Podczas przyśpieszania 50-70 (2 i 3 bieg) kierownica wpada w straszne drgania, jest to również odczuwalne na drążku zmiany biegów i na całym kokpicie. Początkowo mechanik stwierdził, że to wina opon (zawieszenie jest ok). Wymieniłem więc opony, ale to problemu nie usunęło. Dziś drugi raz pojechałem do mechanika - stwierdził, że zawieszenie silnika i skrzyni jest ok. Zasugerowałem mu, że to może przeguby - stwierdził, że to bardzo rzadka usterka i, że nie stukają przy skręcaniu, więc również są ok. Skończyło się na tym, że mechanik rozłożył ręce a ja zostałem z problemem. Macie jakieś pomysły co to może być ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
calusek Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Pewnie niepotrzebnie to piszę, bo to rutynowe działanie, jak wymieniłeś opony to wyważyłeś koła. Jeszcze wyważa się całość dwa przeguby łącznie z półośkami, robią to specjalistyczne zakłady zajmujące się np. regeneracją przegubów, trzeba je zdemontować z samochodu, może tam leży przyczyna i to powoduje drżenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zone_wlkp Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 a co oznacza drżenie drązka i kierownicy na postoju w 2.0 TD? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 lukisz, a autko było bite? Niech ci sprawdzą dokładnie zawieszenie - zmień mechanika, niech sprawdzi poduszki silnika i skrzyni. Koła (felgi) pomimo wyważenia możesz mieć krzywe i nie kręcą kółek tylko lekkie elipsy. Warto dokładnie wszystko sprawdzić najlepiej u diagnosty na stacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukisz Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Witaj Buli, autko kupiłem miesiąc temu, poprzedni właściciel zapierał się, że autko nie było bite - nie widać też żadnych śladów po pracy blacharza czy lakiernika. Gdyby to była winna felg (opony nowe i wyważone) to pewnie drżenie nasilałoby się ze wzrostem prędkości - a powyżej 80 km/h drgania ustają. Drżenie ujawnia się przy ostrym depnięciu na trójce - przy łagodnym rozpędzaniu jest ok. I jeszcze jedną rzecz zauważyłem - zdecydowanie większe drgania występują przy jeździe na LPG niż na PB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Kontynuacja wątku zamkniętego przez moderatora Ciesze się, że ładnie otagowałeś i nazwałeś temat - niektórzy powinni wziąć to za przykład :one: Zasugerowałem mu, że to może przeguby - stwierdził, że to bardzo rzadka usterkachodzi o wewnętrzne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukisz Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 tak wewnętrzne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arkom Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Witam - znajomy miał podobny problem - nie z nissanem ale z vw polo 2000 r którey napewno nie był bity ponieważ miał go od nowości - sprawdzaliśmy zawieszenie i nic nie znaleźliśmy - Może wydaje się to nieprawdopodobne ale tego samego dnia wzieliśmy się za zmianę oleju w aucie i po odkręceniu korka zleciało tylko ok 1 litra oleju. Po zalaniu nowego do poprawnego stanu auto zaczeło jeździć poprawnie. Prawdopodobnie przy naciśnięciu mocnieszym gazu i wejściu gwałtownym an obroty pompa olejowa wysysała cały olej z miski olejowej i przez moment silnik nie miał smarowania co obiawiało się drganiami silnika przenoszonymi poprzez skrzynię - półosie - drążki kierownicze na samą kierownicę. Proponuję sprawdzić poziom oleju w aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 arkom, masz rację, mi też chodziła opcja o wymianie oleju i filtra. Może pomóc tym bardziej jak się czyta posty jakie chece stary/zły olej robi to zalecana jest wymiana. Koszt nieduży a może pomóc i na pewno nie zaszkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 tak wewnętrzne... to kumpel miał w P11 TD drgania przy przyspieszaniu i to w określonym zakresie i okazało sie że właśnie przegub wew. Możesz zapytać go na PW, nick to: egn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 lukisz, znajomy w KIA miał to samo, różni mechanicy do tego podchodzili, przy przyspieszaniu telepało autem jak szok i powyżej 70 km/h przestawało, okazało się, że wysunęło się zabezpieczenie wewnętrznego przgubu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukisz Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Dziś zauważyłem jeszcze jedną rzecz : przy pracującym silniku i wbitym 1 biegu, trzymam hamulec i powoli puszczam sprzęgło - kierownica wpada w takie same drgania jak przy przyspieszaniu. Wiec może to poduszki silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazii666 Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Dziś zauważyłem jeszcze jedną rzecz : przy pracującym silniku i wbitym 1 biegu, trzymam hamulec i powoli puszczam sprzęgło - kierownica wpada w takie same drgania jak przy przyspieszaniu. Wiec może to poduszki silnika ? Miałem podobnie tylko ze stukami przyczyna odkręcił się przegub lewy łożysko do wymiany i toczenie piasty bo ktoś zapomniał dokręcić dynamometrem A u ciebie dziwna sprawa bo jak zmieniasz rodzaj zasilania i drgania sie zmieniają Sprawdż przeguby i łożyska A jeżęli na postoju też tak masz to podnieś maske zawołaj kolege ty wywołaj ten efekt a kolega niech obserwuje jak sie silnik zachowuje i na której poduszce ma największy wychył Tylko że trzymając go na hamulcu i puszczając szprzęgło silnik spadnie poniżej obrotów minimalnych i też zacznie nim rzucać więc musisz wyczuć czy drgania na postoju są od tej usterki czy poprostu silnik walczy żeby nie zgasnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukisz17 Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Wykonałem następujący test : podniosłem na lewarku jedno koło i uruchomiłem silnik. Wrzuciłem pierwszy bieg - tak, że uniesione koło swobodnie się kręciło. Dawałem trochę gazu i naciskałem jednocześnie na hamulec, żeby obciążyć koło - wyraźnie było słuchać stukania i kierownica wpadała w drgania. Teraz jestem pewien, że to przegub - tylko jeszcze nie do końca, czy wewnętrzny, czy zewnętrzny - ponieważ stuki było słychać również przy maksymalnym skręceniu koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.