bandi Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 dziś zabrałem za planową wymiane oleju w silniku właże w kanał aby odkręcić spust i filtron a tu patrze silnik upaprany z dołu olejem na korku spustowym wisiały krople oleju na przewodach od wspomagania również ,drążki półoś wszystko wilgotne nawet delikatnie rura wydechowa olej dostał się nawet na podwozie.Sprawdzilem juz wspomaganie napewno nie cieknie zapaliłem silnik przegazówki i nic nie widać aby ciekło spod zimeringa na kole pasowym ,zgasiłem silnik sprawdziłem koło pasowe od wewnątrz niby sucho.Wytre jeszcze raz wszystko do such szmatą i przejadę sie troche co myślicie ,oleju faktycznie zaczeło mi ubywać z silnika ale nie w zastraszającym tepie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mas444 Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Skoro jesteś szczęśliwcem i masz dostęp do kanału proponuję wytrzeć, lub umyć porządnie silnik po czym siedząc w kanale obserwować sytuację. Może to potrwać i kilkadziesiąt minut, jeśli wyciek był niewielki. Jeżdżąc spowodujesz, że olej będzie rozchlapywany dookoła i ciężko będzie znaleźć nieszczelność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandi Opublikowano 26 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 k..fa i znowu wszystko upaprane w oleju po przejechaniu 100 km. nic nie da gazowanie w garażu sam sie uwędze w spalinach, olej musi sie dobrze nagrzć ,jutro zdejmuje koło pasowe w koncu tak duzo roboty z tym niema..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej N. Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Ja tez mam obrzygany silnik. Cieknie na wale pod kolem pasowym. Pytanie, czy da sie wymienic ten uszczelniacz bez demontazu pokrywy rozrzadu??? Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandi Opublikowano 26 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Andrzej N., jaki masz motor ja mam 1,6-16v jutro biorę sie za robote to ci wszystko wyklaruje co i jak masz odkręcać ale myślę że pokrywa zostaje pa do jutra .............. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 W SR20 uszczelniacz wymienia się bez ściągania pokrywy rozrządu, myślę że w GA16 też jest to podobnie rozwiązane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandi Opublikowano 27 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 no więc tak jak sie spodziewałem jednak zimering na kole pasowym po zdjęciu koła pasowego zimering z zewnątrz był cały upackany w oleju wyjełem go śrubokrętem i do sklepu ,znależli mi taki sam nawet made in japan za 12zł. wbiłem go na miejsce wycierając wszystko szmatą potem załozyłem koło pasowe przykręciłem je klucz potrzebny to najlepiej poligon 36 z innym trudno podejsc pozakładałem paski oraz plastykową osłone przykręcaną do nadkola i po robocie a więc tak do wymiany uszczelnienia wału korbowego z przodu nie trzeba odkręcać pokrywy rozrządu.Przejechałem juz trochę i na razie jest sucho . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Hej Bandi to koło pasowe ciezko schodzi???? Musze i ja to samo zrobic bo tez mi leje tyfus jeden. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandi Opublikowano 31 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 marceli, z początku tak weż łyżli montażowe i delikatnie z obu stron podeprzyj koło pasowe jakbyś zciagał łozysko najważniejsze to ruszyć z miejsca powinno pójść ja tak zrobiłem powodzenia.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej N. Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 bandi Dzieki za super opis co i jak, ciesze sie, ze nie trzeba sciagac pokrywy rozrzadu. Ja tez mam motor 1.6 i tu kolejne pytanie: nie masz moze wymiarow tego zimeringa? Chcialbym najpierw kupic a potem wymieniac, zeby nie zostac bez autka w razie czego... Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandi Opublikowano 31 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Andrzej N., widzisz nie mam bo z starym waliłem prosto do sklepu właśnie z tego względu że jego rozmiar był zatarty i nie wszystkie cyfry były widoczne grubośc ma chyba 7mm.średnica 40mm.tylko niewiem czy wewnątrz czy zewnątrz.Nie możesz zrobić tak jak ja nie kupuj na zapas wyciągnij śrubokrętem stary zamocno go nie uszkodzając tam ci zmierzą suwmiarką i dopasują,jest to najlepsze wyjście bo z katalogami części zamiennych jest różnie.pozatym po wbiciu na miejsce nie ma specjalnie dużo pracy tylko te paski naciągnoć ach bym zapomniał koło pasowe ustaw sobie na znak (wycięcie w kole z znakiem ),będzie łatwiej ci szukać klina na wale korbowym przy wkładaniu koła pasowego wał korbowy zablokuj 4 biegem i na hampel przy dokręcaniu przy odkręcaniu załóż klucz dobrze w niego walnij młotkiem śruba pusci pozdrowienia pa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.