Coobcio Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Dzisiaj miałem okazję grzebać w Sunnym 1,6 90KM z niemiec i co się okazało silnik dziewica a wałki rozrządu ma dokładnie takie same jak 100konna primera, tak więc rozkręcając układ dolotowy, porównałem przepustnice gazu - identyko... no to idę dalej i co się okazało a proszę: Doskonale widać na zdjęciu że kolektor w wersiach o zmniejszonej mocy ma diametralnie zmniejszone kanały przez co powyżej 4000obr.min silnik zaczyna dostawać zadyszki i generuje mniejsza moc A teraz najciekawsze - Jak można sprawdzić którą wersję mamy, tak więc na kolektorze jest wybity jego symbol (na odnodze co idzie od głowicy ku przepustnicy I lub IV) jeżeli mamy oznaczenie 73C... to mamy wersję nie zdławioną natomiast gdy widnieje 74C... to mamy do czynienia z osłabioną/zdławioną wersią na rynek niemiecki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwinto Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 No to jutro nurkujemy pod maskę... I wyjdzie na jaw o co tu w końcu chodzi ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 25 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Fotkę strzel dla potomnych - żeby łatwiej było odnajdywać napis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
And482 Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 tiaa daj fote gdzie te numery Ja mam słońce od zachodnich sąsiadów wiec może cos z niego wydusze :D [ Dodano: Wto 25 Mar, 2008 22:26 ] a to jest w Ga16De a co z Ga14DS ??? wiesz może cosik na ten temat ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 czyli teraz będzie popyt na kolektory ssące rozumiem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
And482 Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Haha zobaczymy co z gaznikowcem ;)a jak cos to w domu to wyskrobam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 25 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Chłopakowi dłubałem motor do rajdów i tak, wjechał wydech, wałki z DS, kolektor wydechowy 4-1, dolot ze stożkiem do tego przestawiłem rozrząd co widać na wykresie: No ale przy tych mocach to celowałem minimum w 115KM a tu taka bida (powyżej 4000obr.min wszystko spada na łep na szyję) no i tak doszedłem do wniosku że to może ten kolektor ssący i tak jest w rzeczy samej W czwartek nowy wykres dojdzie a na razie dupo-hamownia wskazuje że paręnaście kucy doszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiu83 Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 a ja już mam furę w gazie....ku...........wa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwinto Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 I wszystko jasne. U mnie jest kolektor z oznaczeniem UK74CL. A że samochód gazem nie skażony to chyba czas poszukać właściwego kolektora UK73CL Niestety nie udało się zrobić dobrego zdjęcia, bo za dużo kabli i w zasadzie nic nie widać. Oznaczenie kolektora znajduje się na pierwszym cylindrze od lewej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 26 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Do tego wałki z DS i przekraczasz 110KM, do tego jeszcze jakby wydech z 2.0 przełożyć to fju fju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwinto Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Do tego wałki z DS i przekraczasz 110KM, do tego jeszcze jakby wydech z 2.0 przełożyć to fju fju I moje spalanie idzie w diabły Ale co do wydechu to musimy porozmawiać, bo jeszcze się kupy trzyma, ale rura za kolektorem długo nie pociągnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość c-masterr Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 czyli co ? temat wymiany wałków upadł ? nic nie da zamiana ? A czy otwory w głowicy są już powiększone ( pod 100 koni ) Czy trzeba rozwiercać ? A może głowica na 90 koni ma mniejsze kanały ssące dopasowane do "gorszego" kolektora ? I wtedy wymiana samego kolektora nic nie da.... Foto z oznaczeniem kolektora jest tu : No i chyba zonk z tą poprawą mocy.... ja mam kolektor "73" (foto poniżej) i 90 koni przy seryjnych wałkach (samochód przywiozłem z Niemiec), więc patent z wymianą kolektorów chyba umarł.... No chyba że Coobcio się pomylił i podał nie tak numery - słabszy to (...)73 a mocniejszy na 100 koni to (...)74 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Coobcio pytałeś na pw jaki mam numer kolektora więc mam 100 konną wersje i mam UK73CH c-masterr to że masz z Niemiec nie znaczy że masz wersje 90 koni chyba że byłeś na hamowni i tyle ci wypluła proponuje ci zacząć od pomiaru ile masz teraz zanim cokolwiek zaczniesz wymieniać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 27 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Głowice w 90 i 100konnym jest taka sama odlew 53J o ile dobrze pamiętam... Kanały mają takie jak kolektor czyli duże jedyne co to tylko ten kolektor ssący się różni. No jutro hamownia zabieram tego sunnego którego wykres zamieściłem powyżej i sprawdzimy co wniosła zmiana tego kolektora - na ulicy jest ogromna różnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość c-masterr Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 no rozumiem.... ale w dowodzie mam 66kw i jedzie się jakby miał faktycznie 90 koni... Hamownia na pewno rozwiąże moje dylematy ale gdzie ją spotkać u mnie na zadupiu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucyas Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 a co z 1.4 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burnbrain Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Ja w swojej niemieckiej primerze (90KM w papierze) też mam kolektor UK73CH więc wychodzi że to 100KM miało być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dylson Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Moze jedne modele mialy walek z 1.4 a inne ten kolektor ze zwezkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burnbrain Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Moze jedne modele mialy walek z 1.4 a inne ten kolektor ze zwezkami. To mój miał wałek z 1.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oskazip Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 witam koledzy mam u siebie w n15 1.4 kolektor 74c czyli zamulony w piewnicy mam natomiast kolektor 73c czyli ten odetkany z całą listwą wtryskową z ga16de sr czy jest sens podmieniać wałki mam od cooby od DSa przepustnica z ga16de sr ale jest identyko co ga14de wydech od n15gti zapłon przyspieszony na max Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 no skoro masz ten zdlawiony to ja bym raz dwa wymienil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oskazip Opublikowano 6 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2008 soul, no w tym tygodniu mam zamiar to podmienic zobaczymy co to da tylko do gazownika trzeba bedzie zadzwonić ile bedzie chciał zanoe krućce wtryskowe [ Dodano: Nie 06 Kwi, 2008 21:22 ] burnbrain, masz rację kolego wałki miały od de a te 100km od ds no i oczywiście kolektor 73c Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 1,4 z kolektorem 73C + wałki DS i masz 98-100KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotrexxl Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 też sprawdzałem mam 73C jednak w papierach 66kw. nie wiem czy to nie jest pic a i tak mam swoje 100 KM a jeżeli nie i mam 90KM to czy wałki mam od 1,4. wypadałoby sprawdzić jak z wymiarami na wałkach z 14/16DE. ponoć wałki 16DS pasują idealnie i nie trzeba nic dodatkowo robić. zatem jeżeli u mnie sprawa nie dotyczy kolektora tylko wałków to czy nie lepiej rozejrzeć się z wałkami od DS. jeżeli tak to skąd je wziąć i ile kosztują :diabel2: szczerze przyznam, że odkąd mam moja alę to im więcej jeżdżę tym coraz bardziej brakuje mi mocy pod nogą. zatem apetyt rośnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oskazip Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 piotrexxl, kolego z wałkami to do coobcia widziałem miał jakieś części Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.