Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zredukowana moc w silnikach GA14De i GA16De


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 tygodni później...
Gość Quattro_zapas
Dzisiaj porównałem dwa Nissany. Moja Almere i ojca Primere. I jedna i druga posiada silnik 1.6. Primera z rynku pierwotnego, Almera sprowadzona z Niemiec. W dokumentacji Primera posiada 100KM, natomiast moja Almera 90KM. Zerknełm jednak na te kolektory. Primera ma oznaczenie "UK73CH" co by sie zgadzało z tym co jest napisane w tym poscie. Ku mojemu zaskoczeniu moja Almera ma oznaczenie "73C 1-4". Nasuwa sie pytanie czy faktycznie mam te 90 KM czy jednak 100. Jak myslicie. Najlepiej było by sie wybrac na hamownie i to sprawdzic ale narazie mam inne wydatki. Dodam ze moja Almerka lepiej sie zbiera rzy 100 km/h w góre ale wydawalo mi sie że jest to spowodowane skrzynia. Przy 100 mam 3400 obrotów, u ojca jest tylko 2500.

 

Ja sie podlacze z zapytaniem - o co chodzi z kolektorem 73C 1-4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie czy zawieszenie od almery gti jest sztywniejsze albo nizsze od 1.6 sr ? i czy niemasz czasem zawieszenia sportowego do almery n15 Pozdrawiam Coobcio,

troszkę się kolego w temat nie wstrzeliłeś :kosci:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Primcia też już rozdziewiczona, czyli ma właściwy kolektor. Oprócz tego poleciał EGR.

Spalanie pozostało na podobnym poziomie o ile nie ciśnie się fury do odcinki. Przyspieszenie nieznacznie wzrosło, ale to subiektywne odczucie. Trzeba będzie to zmierzyć. No i wizyta na hamowni obowiązkowa. Natomiast wzrosła prędkość maksymalna o co najmniej 10km/h.

Wcześniej silnik kręcił się swobodnie do 5,5-6 tys obr/min. Teraz ciągnie równo do 6,5. Więcej jeszcze go nie kręciłem.

Niestety w dalszym ciągu brakuje tzw dołu.... :( Ale taka to uroda tego silnika. Jak nie ma wysokich obrotów to nie ma zabawy :)

 

czy zapłon po wymianie kolektora trzeba przestawiać?

Nic nie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yyy no troszke to mialo isc na PW !!! a macie juz katy powycinane ? ja tak planuje i mysle ze efekt powinien byc odczuwalny !!! wsumie to niewiem co jeszcze zmienic ? moze kolektor wydechowy jesli cos da !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te oznaczenie 73C i 74C jest aktualne w silnikaach GAxxDS ??? prosze o odp bo nie wiem czy sie za to zabierac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

powiedzcie mi jedno, bo ja lajkonik w tej sprawie,

czy jak się ma zagazowaną to już nic nie da wymiana korektora? jakie wiążą sie przy wymianie kolektora problemy, ze się ma gaz? czy przy gazie kolektor tez jest ważny? Czy przy nim (gaz) tez możńa zmienić kolektor? Sorry, za takie pytanie, ale nie jestem fach-man w tej dziedzinie.

 

Czy rzeczywiście mozna powiększyć otwory w kolektorze czy konieczna jest wymiana? jaka cena orientacyjna wymiany lub powiekszenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy wałki w zmulonych wersjach szwabskich (GA14DE) i normalnych polskich są takie same? i cała różnica to kolektor ssący? Posiadam 75 konnego szwaba i faktycznie na kolektorze jest 74C, ale mam też cały silnik na rozbiórke pochodzący z polskiego Sunngo i tam jest 73C czyli ten niby 90 konny. I nie wiem czy wymieniać tez wałki czy zostawić te które są? Chodzi mi tylko o odmulenie szwabika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wałki w zmulonych wersjach szwabskich (GA14DE) i normalnych polskich są takie same? i cała różnica to kolektor ssący? Posiadam 75 konnego szwaba i faktycznie na kolektorze jest 74C, ale mam też cały silnik na rozbiórke pochodzący z polskiego Sunngo i tam jest 73C czyli ten niby 90 konny. I nie wiem czy wymieniać tez wałki czy zostawić te które są? Chodzi mi tylko o odmulenie szwabika.

 

sówmiarka w dłoń :!: :!: czym większe krzywki na wałkach tym lepsze czyli 40mm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hehe ładnie ci się odmuliło :P Chyba najlepiej wydana kasa w stosunku do przyrostów dla 1,6 Nissana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe ładnie ci się odmuliło :P Chyba najlepiej wydana kasa w stosunku do przyrostów dla 1,6 Nissana :)

Generalnie masz rację :) Tyle że złożyło się na to kilka czynników: kolektor, katalizator, EGR :)

I teraz się nie dziwię dlaczego Golfik 1,9 TDI tak bardzo się produkował, żeby mi uciec :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...