Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zredukowana moc w silnikach GA14De i GA16De


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dominik14, kolego bo ty masz DS ds nie ma tych wgłebien w kolektorze bo niema wtryskiwaczy w przekroju jest to regularny owal 0 w poprzek inna uszczelka w dsie nic nie da zmiana ssącego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość tomas.ns

mam pytanie czy ktoś podmieniał juz kolektor na ten lepszy :) bo własnie szykuje sie na wymiane jego i pytam za wczasu czy mnie czekaja jakies niespodziewanki :D ewentualnie moze ma jakis rysunek poglądowy czy cos w tym stylu w ksiazce serwisówce niema nic o kolektorze ssacym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA powiem tyle że znacznie robotę ułatwia odkręcenie listwy paliwowej i zdemontowanie przepustnicy gazu... No i upierdliwy jest waż fi 16mm pod pierwszym garem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomas.ns

nom jak kolektor będę przekładał to listwę też pewnie będę musiał przekładać i inne rzeczy bo pewnie jak mi koleś przyśle ten kolektor to pewnie nie uzbrojony ale dzięki za rady:) a od spodu kolektora dojdzie sie bez problemu do tych śrub ? ? a co do przepustnicy to i tak ja wykrece bo sie nadaje do czyszczenia albo do wymiany bo mi na obrotach wolnych faluje :/ albo brudna albo luzy ma ;/ w koncu auto juz przejechało 200tysi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ga16de ten kolektor 73c ale ja przekładałem całą listwe wtryskpwą też no i czekam na przejście do diagnostica na usb

 

 

COOBA trzeba by yło coś w mieszance zmienić zeby śmigał lepiej a tak poa swapie ssacego = wałki z DS egr out bez stożka seria lepiej jedzie z dołu do miasta git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maacieq

Czy komukolwiek w zdławionym GA16DE wałki 40mm zamiast 39,4 dały te 100km i potwierdzone na hamowni?? Wygląda na to że silniki były podwójnie dławione wałkami i kolektorem pytanie ile da wymiana samego kolektora albo samych wałków??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiana kolektora nie niesie za sobą żadnych skutków ubocznych? a jak by spiłował "złe" kolektory i wstawił zamiast kupowania nowych które jest trochę ciężko znaleźć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maacieq

i tu jest pytanie jak to wygląda w środku bo to chyba nie jest jakaś zwężka na końcu tylko taki odlew, na chłopski rozum przestrzeń w środku którą leci powietrze jest mniejsza... tak mi się wydaje przynajmniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a u mnie tak wygląda niemieckie 75 KM w GA14DE:

obrazlr3.jpg

najprawdopodobniej to nieszczęsne 74C odpowiada za ten dołek od 5500 obr/min :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomas.ns
najprawdopodobniej to nieszczęsne 74C odpowiada za ten dołek od 5500 obr/min

no masz racje

dzisaj zmieniłem kolektor :D w końcu i róznica jest od 5 tysi to juz jest szatan ;P rwie moment do odcinki

i tak pomierzyłem kanały dolotowe na krawedziach wiec tak

zamulony w pionie 23,5 z poziomie 33,5

odmulony :D:D w pionie 28,5 w poziomie 38,5 jak by nie patrzył to 5mm :D:D zdjecia chyba niemusze wstawiac : :D

jeszce max speed nie patrzyłem ale zobacze na autostradzie ;P mysle ze bedzie o niebo lepiej ;P efekt mojego testowania dzisaj to przegrzane klocki wiec jak ktoś sie szykuje o wymiany to do dzieła /:D:D

2 małe wskazówki

najbardzie przesrana sroba to piersza od strony pompy pod kanałem dol lepiej miec klucz przegubowy i wsio praktycznie klucz 12 ;P

2 wskazówka to taka że jak kolektor niechce wyjsc to pod nim sa 2 łapy co trzmaja go sa dokręcone do spodu kolektora i tam lepiej je odkręcić i do bloku silnika ;P to wszystko co mam do powiedzenia jak cos to pisac czas jaki mi to z kumplem zajeło to

5 h z przerwami na faje ;P i dokładne sprawdzanie czy jest wsio ok ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec wstawiłem kolektor którym sie trochę pobawiłem mianowicie powiekszylem kanaly tyle ile sie dalo wzgledem wymiaru uszczelki i wypolerowałem i tak jak wszyscy mowia odczywalny efekt jest po 4000 :)

 

ale przy okazji wywaliłem caly zawór egr (zaslepiony mialem juz dawno) i wszystkie zbędne wężyki ciśnieniowe i wstawilem cala listwe wtryskaw z regulatorem od kolektora UK73CL i pojawil sie problem - przy odpalaniu odpala i po chwili gasnie po nastepnym odpalaniu ma juz problem z odpaleniem a czasem odpala bez porblemu - i teraz pytanie - czy jakis dziwny czujnik cisnieniowy ktory byl na zaworze egr co to jest ? a moze to cos z wtryskami bo bylyt nie uzywane przez rok (leżały w piwnicy)? ja przypuszczalem ze to jakas nieszczelnosc ale....

 

ps na dniach wstawię zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na egr nie masz zadnego czujnika, juz dawno to wywalilem, pozaslepialem i smigam. prawdopodobnie masz jakas nieszczelnosc. wina wtryskow to teez moze byc ale nie umiem w tym temacie sie wypowiedziec bo nie ruszalem ich (kolektor mialem dobry od poczatku). Jezeli chcecie porzadnie odmulic silnik to najlepsze rozwiazanie to dac walki z ga16ds(jeszcze lepiej z sentry ale ciezko dostac) przepustnice z sr20de i zrobic caly wydech wtedy przyrosty sa odczuwalne. Ja mam narazie 123PS ale juz kiedy mialem 115 przyjemnie sie jezdzilo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mariusz81

Witam

 

Interesuję się sprowadzeniem dla siebie z Niemiec takiego "zdławionego" (75KM) Sunnego GA14DE i chciałbym się dowiedzieć, czy istnieje już jakaś 100% sprawdzona metoda, aby "odzyskać" te 12KM?

Wystarczy kolektor wymienić? i już?

Chodzi mi wyłącznie o rzeczy, które zabierają te 12KM.

 

Pytam, bo trochę ciężko trafić na wersję 87KM

A tak to dłubnęłoby się 75KM i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy kolektor wymienić? i już?

Chodzi mi wyłącznie o rzeczy, które zabierają te 12KM.

 

Pytam, bo trochę ciężko trafić na wersję 87KM

A tak to dłubnęłoby się 75KM i po sprawie.

nie tylko kolektor ;)

-> http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ght=100+++twoim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz mam takie małe dwa pytanka odnosnie tematu dolotu.

 

1) jak jest różnica pomiędzy takimi samymi silnikami w primerze i almerze ( chodzi mi o wersje 100 konne). Są jakieś w dolocie czy jest to to samo i można założyć dolot od primery 100KM do almery 90KM???

 

2)drugie pytanie mam odnosnie gazu. Czy posiadając dolot z samochodu zagazowanego będzie jakis problem gdy go założe do siebie??? Widziałem że niektorzy żalują ze zalozyli gaz do swoich almerek i ze teraz nie zaloza dolotu 73C. Dlaczego ?? Wyjasnijcie mi to jesli mozecie

 

[ Dodano: Pon 23 Cze, 2008 11:15 ]

Dzisiaj porównałem dwa Nissany. Moja Almere i ojca Primere. I jedna i druga posiada silnik 1.6. Primera z rynku pierwotnego, Almera sprowadzona z Niemiec. W dokumentacji Primera posiada 100KM, natomiast moja Almera 90KM. Zerknełm jednak na te kolektory. Primera ma oznaczenie "UK73CH" co by sie zgadzało z tym co jest napisane w tym poscie. Ku mojemu zaskoczeniu moja Almera ma oznaczenie "73C 1-4". Nasuwa sie pytanie czy faktycznie mam te 90 KM czy jednak 100. Jak myslicie. Najlepiej było by sie wybrac na hamownie i to sprawdzic ale narazie mam inne wydatki. Dodam ze moja Almerka lepiej sie zbiera rzy 100 km/h w góre ale wydawalo mi sie że jest to spowodowane skrzynia. Przy 100 mam 3400 obrotów, u ojca jest tylko 2500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja tez zakupilem miesiac temu swoja almere noo iii brak mocy ale przyspieszylem zaplon i egr zatkalem a kolektor mam 73c 2-2 czym sie roznia te cyfry ? niby tez mam 90 km ale na 2-100 3-prawie 160 ! starszy wczesniej mial prime p10 16gs no i chyba mial wiekszego kopa !! ale pracuje nad swoim mysle nad kolektorem wydechowym .. co mowicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...