Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zredukowana moc w silnikach GA14De i GA16De


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ja w moim niemcu wpakowałem kolektor 73C do tego wałki z DS i teraz zastanawiam się nad wywaleniem kata czy koś w GA14DE wyawalła kata przy takich modach?? Jeśli tak to z jakim rezultatem?? EGR mam odłączony zapłon przyśpieszony, czas wybrać się na hamownie i zobaczyć ile ma tak naprawdę. Dzisiaj kolo w pasztecie 1.9TDi miał problemy...

Co myślicie o tym kacie?? bo np u brachola w Hondzie 1.8v-tec vti po wywaleniu kata zrobił się totalny muł i wstawił go spowrotem. To mi daje troche do myślenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o tym kacie?? bo np u brachola w Hondzie 1.8v-tec vti po wywaleniu kata zrobił się totalny muł i wstawił go spowrotem. To mi daje troche do myślenia...

Może ma dwie sondy lambda, ta druga miała zły odczyt, i wywaliło taki Nissanowski CheckEngine (jeździł na trybie awaryjnym) taki mój domysł :rolleyes:

Po wypowiedziach userów którzy nie maja kata wyczytuje same plusy (w HP)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ma dwie sondy lambda, ta druga miała zły odczyt, i wywaliło taki Nissanowski CheckEngine (jeździł na trybie awaryjnym) taki mój domysł :rolleyes:

Po wypowiedziach userów którzy nie maja kata wyczytuje same plusy (w HP)

 

Właśnie ze ma jedną sondę. silnik został rozprężony i przez to spadek mocy w wyższych partiach obrotów. silnik się kręci się 8500obr/min. też nie wiem skąd ten spadek mocy po wywaleniu kata to tylko domysły. Może ktośsię spotkał z podobnym przypadkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się też nad zmianą układu wylotowego na seryjny ale z 1.6 nie jestem pewien jednak czy środkowe tłumiki w 1.4 i 1.6 są inne bo końcowe są te same, tylko ten środkowy mnie intryguje ktoś się orientuje?? bo jak robić wydech to raz a dobrze a nie co chwilę pod autem siedzieć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się też nad zmianą układu wylotowego na seryjny ale z 1.6 nie jestem pewien jednak czy środkowe tłumiki w 1.4 i 1.6 są inne bo końcowe są te same, tylko ten środkowy mnie intryguje ktoś się orientuje?? bo jak robić wydech to raz a dobrze a nie co chwilę pod autem siedzieć ;)

 

Zastanawia mnie jeszcze wywalenie katalizatora i tłumika środkowego i w to miejsce wstawić środkową częśc układu z 1.6 ale bez katalizatora, ta wersja ma dwa tłumiki, a nie było by tego śmiesznego metalicznego odgłosu jak w poldku lub w płachcie 1500 lux :P ktoś robił może taka akcje?? orientowałem się i nowy środkowy tłumik od wersji bez kata kosztuje ok 100pln a nie dławi go tak jak kat zatem pare koni się uwolni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Szukaj na allegro kolektorów do Sunny/Primery itp. Proś sprzedających o podanie oznaczeń kolektora, bo zazwyczaj nie widać na zdjęciach...Ja swój znalazłem w ten sposób i kosztowało mnie to trochę cierpliwości i 50zł ;)

Mój pochodzi z Primery P11 z roku 1998, pasuje jak ulał.

 

Zapytaj o tu:

http://allegro.pl/item710369549_nissan_primera_p_11_1_6_16v_kolektor_ssacy.html

albo tu:

http://allegro.pl/item721813536_kolektor_ssacy_nissan_primera_p11_1_6.html

 

Tu masz 73C, ale może znajdziesz taniej ;)

http://allegro.pl/item731749534_primera_p11_96_99_czesci_kolektor_ssacy.html

Edytowane przez Gaweł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli ktos jest zainteresowany kupnem kolektora 73c to mam na sprzedaz. Kolektor po malym tuningu bo przystosowany pod przepustnice z sr20de (ale standardowa tez oczywiscie pasuje, specjalnie byl przerobiony zeby nie tracic mozliwosci zalozenia standardowej przepustnicy), ale osobiscie polecam (jezeli ktos ma mozliwosc) kupienia kolektora ssacego z Sentry - pieknie moment rosnie po zalozeniu go bardzo lanie moment rosnie. A co do kolektora wydechowego to polecam obx-a chinskiego :) tanio i nawet calkiem dobrze pasuje :) Aha i jak ktos bedzie zainteresowany to bede mial na sprzedaz walki rozrzadu z ga16ds tak za mniej wiecej 1,5-2 miesiaca.Wszelkie info na temat gratow na sprzedaz na priva. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli ktos jest zainteresowany kupnem kolektora 73c to mam na sprzedaz. Kolektor po malym tuningu bo przystosowany pod przepustnice z sr20de (ale standardowa tez oczywiscie pasuje, specjalnie byl przerobiony zeby nie tracic mozliwosci zalozenia standardowej przepustnicy), ale osobiscie polecam (jezeli ktos ma mozliwosc) kupienia kolektora ssacego z Sentry - pieknie moment rosnie po zalozeniu go bardzo lanie moment rosnie. A co do kolektora wydechowego to polecam obx-a chinskiego :) tanio i nawet calkiem dobrze pasuje :) Aha i jak ktos bedzie zainteresowany to bede mial na sprzedaz walki rozrzadu z ga16ds tak za mniej wiecej 1,5-2 miesiaca.Wszelkie info na temat gratow na sprzedaz na priva. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elo elo Hamowałeś maszynę po zmianie kolekotra na sentrowy :) ??

 

Nie hamowalem bo chce schamowac dopiero jak podjade do ciebie, zmienimy walki na sentrowe, dorobimy regulowane kolka rozrzadu i wystroimy z nowa pompa paliwa, ale nie mam wogole na to narazie czasu:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzychu2414

Witam

To w sumie mój pierwszy post, ale przeglądam to forum już od ponad roku, gdyż juz wcześciej byłem szczęśliwym użytkownikiem K11 1.3 :dribble: a obecnie mam w posiadaniu N15 1.4 . Niestety czytając ten temat okazało się że moja alma jest zdławiona posiada kolektor 74C, w sumie nic dziwnego - pochodzi z Niemiec <_< .Pare tygodni temu zakupiłem na szrocie kolektor z oznaczeniem 73C z almy angielskiego pochodzenia. Jakoś długo zabierałem się za wymianę tegoż kolektora, ale nie żałuje, bo trafił mi się znajomy kupiec, strzasznie się napalił na moje autko, dla mnie cena jest bardzo odpowiadająca, a poza tym już dawniej planowalem cosik z silnikiem SR20DE :devil: . Dlatego chyba zdecyduje sie sprzedać moją nyske, w sumie taka okazja może mi się więcej nie przytrafić, a kolektor 73C również będe posiadal na sprzedaż za bardzo okazyjną kwotę :). Zainteresowanych proszę o wiadomość na priv., ew. gg:3439918 (pisać nawet jak niedostepny), możliwość przesłania fotek kolektora :) (kolektor jest z zaworem egr). Możliwość odbioru w Zielonej Górze :)

Pozdrawiam

Edytowane przez krzychu2414
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem posiadaczem Almy 1,6 1996 rok z niemiec.

Wersja SLX

 

I teraz pytanie - wszędzie pisze że ten silnik w wersji SLX ma 90 KM.

Patrzyłem na kolektor dolotowy i jak wół na nim pisze 73C.

Znaczy więc że zdławienie mocy uzyskano w moim przypadku inną drogą.

Jeśli dobrze zrozumiałem doszło do tego poprzez zastosowanie innej konstrukcji walów rozrządu,

Więc jeśli założę wałki rozrządu od Almery 1,6 SR GX S to powinno to podnieść moc silnika o te 10 KM lub zastosować wałki od silnika stosowanego w 100NX silnik GA16DS.

Rodzi sie tutaj kolejne pytanie, czy wałki od 200NX silnik 1.8 też podejdą ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...