Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] WYMIANA OLEJU - na jaki?


Gość borek21
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów,wlaśnie się umówilem na wymiane oleju,na piątek,i teraz moje pytanie: mam przebieg 178tys,silnik 1.0 16V, olej jaki byl nalany w niemczech to 15-W40, mechanik powiedzial mi ze najlepiej na taki sam.Co wy myslicie, ja sie na tym nie znam,ale czy bedzie ok i najlepiej jakiej marki?

 

Dodam ze bede go wymienial w stacji CARMEN kolo Makro w Poznaniu, powiedzieli ze wymiana ok 100,place za filter i za ilosc oleju wlana do silnika,usluga gratis :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącze się do tematu. Mam w mojej Micruni 1.3 16V przebieg 180 kkm i tez zamierzam w ciągu 2 tygodni wymienić olej. Kupiłem ją od ciotki i powiedziała mi, że jeździła na ZIELONYM LOTOSIE MINERALNYM. Nie znam się kompletnie na olejach. Wiem tylko tyle, że trzeba wymienić na ten sam gatunek. Czy możecie mi polecić jakiś DOBRY olej, no chyba, że ten LOTOS może być. Chce dla mojej Micruni jak najlepiej, a wiadomo, olej to podstawa.

Dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oboje macie Mineralny :)

 

Polecam Valvoline lub Shella 15W40

 

[ Dodano: Czw 27 Mar, 2008 12:32 ]

A i przy okazji zmiencie tez filtr na Knecht lub Mann

 

Dzięki za radę. Powiedz mi jeszcze jedno. Czy zmiana oleju na olej innej firmy, ale ten sam gatunek, nie spowoduje jakiś nie pokojących objawów? Słyszałem o powstających osadach od oleju w silniku i czy TAKA własnia zmiana nie wyrządzi jakiś szkód.

Jak wyraziłem się mało precyzyjnie, to przepraszam, ale dopiero się UCZĘ. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO obecnie wlewa shell 5W30, dawniej 10W60, obydwa się sprawdzają, są to oleje syntetyczne. Najlepiej nie kombinować i wymyślać tylko robić jak zaleca ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic Ci nie zaszkodzi. wazne ze jak był minerał to wlewac minerał