Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] WYMIANA OLEJU - na jaki?


Gość borek21
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

borek21 i smola:

przy takich przebiegach jak macie (czyli pow 170000) powinniscie lac juz 10w40...

a co do opini aso na temat olejow jak i wszystkiego innego to powiem Wam jedno: oni zawsze dbaja o to by co jakis czas sie u nich pojawiac bo z tego zyja.... dlatego nie zawsze warto ich sluchac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! :)

 

Kilka dni temu stałam się wreszcie właścicielka Micry K11, 2000r., przebieg 96.000. :)

 

Czeka mnie wymiana oleju i filtru powietrza.

W ksiażce serwisowej widzę, że był używany Aral 10W40. Trzymać się tego samego czy zmienić?

Jaki olej i jaki filtr powietrza polecacie?

 

Z góry dzięki za rady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

axis220, kilka postow wyzej masz napisane jakie filtry i jakie oleje. ja tam texaco polecam, jest tani a wlasciwosci ma na poziomie. co do fitrow, dla mnie mozna pare zl wiecej wydac i kupic lepszy.

 

jak lany byl 10w40 to takiego sie trzymaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy takich przebiegach jak macie (czyli pow 170000) powinniscie lac juz 10w40...

 

A niby czemu jeśli silnik nie bierze oleju i wszystko jest ok nie lać syntetyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tylko wiadomo na 100%, że wcześniej był lany syntetyk i nic się nie dzieje złego, to bez problemu można zalać to samo niezależnie od przebiegu. Jeśli nie ma takiej pewności (a tak jest niestety prawie zawsze, gdy kupujemy używane auto - nie należy wierzyć sprzedającemu, szczególnie gdy go nie znamy), to lepiej zbyt wcześnie przejść na mineralny, niż wlać olej "rzadszy" (bardziej syntetyczny) i mieć problemy - tu chyba najbezpieczniej kierować się przebiegiem i ewentualnymi innymi wiarygodnymi przesłankami (wpisy w książce serwisowej, o ile nie była wydrukowana później, niż pierwszy wpis w niej; karteczki z nazwą/datą wymiany/przebiegiem przypięte pod maską i inne takie...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! :)

 

Kilka dni temu stałam się wreszcie właścicielka Micry K11, 2000r., przebieg 96.000. :)

 

Czeka mnie wymiana oleju i filtru powietrza.

W ksiażce serwisowej widzę, że był używany Aral 10W40. Trzymać się tego samego czy zmienić?

Jaki olej i jaki filtr powietrza polecacie?

 

Z góry dzięki za rady!

Olej zmień w ASO lub w jakiejś stacji która robi japończyki, trzymaj się tego co było tak jak w książce serw. filtry najlepiej kupić oryginalne w ASO, albo np. MANN w niezależnym sklepie, może będzie dobrze, używam takich w samochodzie francuskim. Można też kupić filtry KNEHT, znana firma.Pozdr.

 

[ Dodano: Sob 12 Kwi, 2008 22:15 ]

borek21 i smola:

przy takich przebiegach jak macie (czyli pow 170000) powinniscie lac juz 10w40...

a co do opini aso na temat olejow jak i wszystkiego innego to powiem Wam jedno: oni zawsze dbaja o to by co jakis czas sie u nich pojawiac bo z tego zyja.... dlatego nie zawsze warto ich sluchac...

Każda stacja żyje podobno z serwisowania samochodów,prawdopodobnie nie tylko ASO, przebieg 170000 nie jest żadnym kryterium przechodzenia na olej taki czy inny, skąd te poglądy?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał Sola napisał/a:

Ad.olej w skrzyni. Nie wiem jaki jest i ile, wymieniałe w ASO, przeglądy tam robie, nie mam z nimi problemów, auto jest bezawaryjne, w ogóle nie zaglądam nigdzie, spr czasem olej.Filtr oleju montowany jest serwisowy tzn oryginał.Pozdr.

 

 

Do portfela chyba też nie... Szkoda kasy na wizyty w ASO...

 

Olej zmień w ASO

 

Michał Sola, A czasami nie pracujesz w jakiejś ASO ,nie raz polecieli w wała,i mają złodziejskie stawki,a olej to Ci wleją taki jak mają z beczki i powiedzą że to bardzo dobry, :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie to zebym cos mial do aso, ale moj olej po wymianie u nich wygladal, jak by sposcili tylko z 1litr i dolali nowego. zreszta znajomy pracowal jako sprzedawca (nie mechanik) w kilku salonach, to mi opowiedzial np co ktora wymiana oleju, jest tak naprawde wymiana oleju :) najlepiej kupowac swoj olej i filtr i jechac do jakiegos zaprzyjaznionego mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju to nie remont silnika, nie trwa nie wiadomo ile i spokojnie można być przy wymianie i wtedy wszystko widać, czy jest naprawdę wymieniony, czy nie. A jak ktoś mi mówi, że na wymianę oleju muszę zostawić auto na parę godzin, to od razu dziękuję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już to kiedys pisałem ja używam 5w50 Valvoline przebieg 150,000 oraz filtr Knechta, choć w tym roku dałem NIPPARTS na próbe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie jestem po wymianie oleju, filtrów i świec. Olej jaki wlałem to GM mineralny. Świece NGK BCP5E, a filtry wszystkie kupiłem Mann'a. Wrażenie jak narazie (a przejechałem już 500 km) są pozytywne. Autko chodzi troszkę ciszę i troszkę lepiej się zbiera :D. Jedna rzecz tylko mnie troszkę dziwi. Chodzi o kontrolkę ciśnienia oleju, a mianowicie jak odpalam auto np. po nocy, to zaraz jak silnik zapali to ta kontrolka świeci się jeszcze prze około sekunde, czasem 1,5 sekundy. Na ciepłym silniku tak nie jest. Czy to normalnie? Poziom oleju sprawdzony i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smoła, normalne, zanim wzrosnie cisnienie oleju w silniku, i zanim dotrze wszedzie olej. przy zimnym albo juz mocno zuzytym oleju bedzie sie palic dluzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smoła, normalne, zanim wzrosnie cisnienie oleju w silniku, i zanim dotrze wszedzie olej. przy zimnym albo juz mocno zuzytym oleju bedzie sie palic dluzej.

Dzięki za tak szybką odpowiedź. Teraz mogę jeździć i spać spokojnie :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja co prawda jak auto stoi na rownym zawsze sprawdzam stan oleju (ilosc) rano [takie zboczenie jak sie jezdzi ciezarowym autem], takze kontrolka sie nie przejmuje dopuki nie zapali sie podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja co prawda jak auto stoi na rownym zawsze sprawdzam stan oleju (ilosc) rano [takie zboczenie jak sie jezdzi ciezarowym autem], takze kontrolka sie nie przejmuje dopuki nie zapali sie podczas jazdy.

Może i zboczenie, ale czasem może warto je mieć. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie jestem po wymianie oleju, filtrów i świec. Olej jaki wlałem to GM mineralny. Świece NGK BCP5E, a filtry wszystkie kupiłem Mann'a. Wrażenie jak narazie (a przejechałem już 500 km) są pozytywne. Autko chodzi troszkę ciszę i troszkę lepiej się zbiera :D. Jedna rzecz tylko mnie troszkę dziwi. Chodzi o kontrolkę ciśnienia oleju, a mianowicie jak odpalam auto np. po nocy, to zaraz jak silnik zapali to ta kontrolka świeci się jeszcze prze około sekunde, czasem 1,5 sekundy. Na ciepłym silniku tak nie jest. Czy to normalnie? Poziom oleju sprawdzony i jest ok.

 

W sunnym 1.4 miałem to samo z tą kontrolką. Miałem wtedy filtr jc a przy kolejnej wymianie założyłem manna i było ok. Może i Ty spróbuj teraz inny filtr. Moze u Ciebie jest odwrotnie niż bylo u mnie. Kup filtr jc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blandman W tej chwili mam wszystkie filtry Mann'a, a poprzednio miałem filtrony, ale jak napisał eX zanim wzrośnie ciśnienie to chwilkę to potrwa i przez tą chwilkę świeci mi się ta kontrolka.

Mam za to inny problem. Powiedzcie mi czy w Waszych Micrach, też jak jedziecie na luzie np. z górki jakieś 60km/h to obroty Wam wzrastają do około 1000? Bo ja tak właśnie mam i nie wiem czy to o czymś świadczy czy nie? :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOBIL SUPER S

 

Nissany nie lubia Mobila, mimo ze był standardowo do nich lany

Kiedy był lany mobil do nissanów?

 

[ Dodano: Czw 17 Kwi, 2008 15:39 ]

Wcześniej Mobil 1 10w40, a jeszcze wcześniej niestety Fuchs, a jeszcze wcześniej Texaco.

...Wcześniej Mobil 1 10w40...? nie ma i nie było mobila 1 10w40

 

[ Dodano: Czw 17 Kwi, 2008 15:49 ]

Michał Sola napisał/a:

Ad.olej w skrzyni. Nie wiem jaki jest i ile, wymieniałe w ASO, przeglądy tam robie, nie mam z nimi problemów, auto jest bezawaryjne, w ogóle nie zaglądam nigdzie, spr czasem olej.Filtr oleju montowany jest serwisowy tzn oryginał.Pozdr.

 

 

Do portfela chyba też nie... Szkoda kasy na wizyty w ASO...

 

Olej zmień w ASO

 

Michał Sola, A czasami nie pracujesz w jakiejś ASO ,nie raz polecieli w wała,i mają złodziejskie stawki,a olej to Ci wleją taki jak mają z beczki i powiedzą że to bardzo dobry, :D

Nie nie pracuję w ASO.Olej faktycznie jest z beczki, ja jestem obecny przy wymianie i widzę co leją do silnika, a co to szkodzi,że z beczki, przecież to nie znaczy,że to do frytek albo innego spożycia? Słyszałem że te oleje w butelkach pochodzą z jednej rozlewni gdzieś w Polsce, nie ważne jaka jest etykieta, i tak to jedno i to samo, butelki robią na Słowacji, a olej pochodzi z gdańska, i cała filozofia olejowa

 

[ Dodano: Czw 17 Kwi, 2008 15:52 ]

Ja właśnie jestem po wymianie oleju, filtrów i świec. Olej jaki wlałem to GM mineralny. Świece NGK BCP5E, a filtry wszystkie kupiłem Mann'a. Wrażenie jak narazie (a przejechałem już 500 km) są pozytywne. Autko chodzi troszkę ciszę i troszkę lepiej się zbiera :D. Jedna rzecz tylko mnie troszkę dziwi. Chodzi o kontrolkę ciśnienia oleju, a mianowicie jak odpalam auto np. po nocy, to zaraz jak silnik zapali to ta kontrolka świeci się jeszcze prze około sekunde, czasem 1,5 sekundy. Na ciepłym silniku tak nie jest. Czy to normalnie? Poziom oleju sprawdzony i jest ok.
To normalne, u mnie też tak jest po nocnym lub nawet kilkugodzinnym postoju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fuchsa rozlewają do beczek i do butelek w Gliwicach. Wiem że olej bazowy jest Polski a cała reszta komponentów (ulepszaczy) pochodzi z Niemiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

 

Od paru dni jestem posiadaczem Micry 1.3 Super S. Mam poważny dylemat z wymianą oleju, bo nie wiem zupełnie jaki wlać. Mimo, że autko jest w niezłym stanie technicznym, nie mam żadnej informacji jaki olej do tej pory był wlewany. Czy mógłby mi ktoś poradzić na co się zdecydować w tej sytuacji żeby nie zaszkodzić silnikowi?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RaQ, przebieg, stan, wali chmury oleju, oleju ubywa? od poprzedniego wlasciciela nie mozna sie dowiedziec ? zadnych zawieszek o oleju nie ma/wklejek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przebieg to 168 tys, oleju nie ubywa z tego co zauważyłem, nie kopci ani nic takiego. Od poprzedniego właściciela się nie dowiem, bo ściągali mi z niemiec autko, a wlepek niestety żadnych nie ma, nic kompletnie.

No i jest teraz problem :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm to ja zalal bym dla bezpieczenstwa 10w40

 

wlepki widzilem juz w roznych miejscach, na masce, pasie przednim, zawieszki, drzwi, oslony p. sloneczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak. a jakiej firmy to juz kwestia gustu, ew pieniedzy.

 

jak kupilem auto z troche mniejszym przebiegiem niz Ty podales to juz byl lany 10w40 i tego sie trzymam. jak bys mial pewnosc ze bylo lane cos innego to mozna by bylo eksperymentowac, tak dla bezpieczenstwa zalal bym 10w40 :)

 

na czym jezdze jest w pierwszym poscie na tej stronie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...