Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] WYMIANA OLEJU - na jaki?


Gość borek21
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość krzychu_205
A jaki przebieg?...Ja osobiście jeżdże na Valvoline i polecam;)

160tys:)

 

Zrobisz blad jak zmienisz olej na inny (pamietaj ze lepsze jest wrogiem dobrego). Mobil1 sysntetyk to jeden z najlepszych olejow (pod warunkiem ze jest oryginal)

powiem tak kupuje w hurtowni motoryzacyjnej i jak narazie nie mam problemów z autem, znowu slyszalem opinie że wszystkie oleje sa rozlewane w w polsce i nie maja tej jakości co jakby kypic na zachodzie a znowu ile w tym prawdy to sam nie wiem, teraz znalazlem hutownie w wawie - poprzez allegro, i muszę sie do nich przejechać po olej niby zapewniają ze oginal :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. To może i ja dołączę się do tematu. Micra k11, rocznik 1993, przebieg niby 140 tys. km. Poprzedni olej nieznany, zalałem więc "z ostrożności" Shell mineralny 15W40. Po zmianie oleju nie bierze ani kapki, ale na jesień chę znowu zmienić olej. Pytanie brzmi, czy zalać go dalej minerałem Shella, czy spróbować półsyntetykiem, np. Shellem 10W40 bądź Valvoline? Pozdrawiam i z góry dziękuję za rady...

 

Moim zdaniem jak zalales mineralem i jest OK..nie lyka, nie cieknie i jest OK...to lej dalej. Te legendy z cudami olejowymi sa przesadzone. Wazne zeby byl oryginal a nie zlewki z frytek.Praktyka wykazuje tylko ze syntetyk patrafi wyplukac i rozszczelnic stary silnik. Przy tym przebiegu na minerale jestes bezpieczny..a jak i ten zacznie chlac..to juz tylko remoncik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na początku tego miesiąca robiłem wymiane oleju , na Valvoline Max Life 10W40. Olej kupiony u autoryzowanego przedstawiciela Valvoline. Za dużo sie naczytałem o podrabianych Mobil S i o dziwnej jakości oleju Shell zeby ryzykować.. A Valvoline miał zdecydowaną przewagę pozytywnych opini. Poprzednio nie wiem jaki był olej. Może teraz ciut głośniej rozrząd chodzi ale to tylko moje domniemania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wronek89 -Jeżeli masz starsze auto i nei chcesz ryzykować -proponuje zakup oleju ELF 15W40 sporti -olej sprawdzony i uznawany za jeden z lepszych (sprawdzonych) mineralnych.

jak chcesz zaryzykować -wlej proponowany Valvoline 10W40 Maxlife

 

[ Dodano: Czw 23 Kwi, 2009 09:45 ]

A Valvoline miał zdecydowaną przewagę pozytywnych opini. Poprzednio nie wiem jaki był olej. Może teraz ciut głośniej rozrząd chodzi ale to tylko moje domniemania.

 

Wg mnie pracujący głośniej rozrząd -to tylko wrażenie, teroretycznie powinien pracować własnie ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie jest napisane:

 	 ELF SPORT SRI 15W40

Wielosezonowy olej silnikowy najwyższej jakości.



# Zastosowanie: do najnowszej generacji silników benzynowych (również na propan-butan) stosowanych w samochodach osobowych

 

86' to raczej nie najnowsza generacja :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za porady...

Co prawda dalej jestem w kropce, bo dwie osoby powiedziały, żebym zalał półsyntetykiem, a dwóch, abym dalej lał mineralny...

Dziękuję w każdym razie każdemu z Was za wyrażenie swojej opini !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej byłoby dowiedzieć się co było zalewane wcześniej i stosować ten sam rodzaj oleju. Tylko z własnego doświadczenia wiem, że niekiedy nie jest to takie proste :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za porady...

Co prawda dalej jestem w kropce, bo dwie osoby powiedziały, żebym zalał półsyntetykiem, a dwóch, abym dalej lał mineralny...

Dziękuję w każdym razie każdemu z Was za wyrażenie swojej opini !

 

Tommy -jak chcesz troszke zaryzykowac -zalej Valvoline 10W40, jak nei chcesz w ogole ryzykowac -zalej Elfem 15W40. Ja zaryzykowalbym -to nie jest auto za 50tys zl., choc oczywiscie dla Ciebie moze byc calym majatkiem.

Ze swojej strony powiem ze sa firmy (chyba fachowe np. Quiker state) ktore zalecaja m.in. płukanei silnika miedzy wymianami olelju zeby pozbyc sie syfu ktory tam jest.

Specjalnie o rozszczelnienie silnika chyba nie ma sie wiec co martwic,aczkowliek dobrze byc ostroznym.

 

[ Dodano: Pią 24 Kwi, 2009 07:40 ]

Dopowiem jeszcze ze olej polsyntetyczny niekoniecznie musi byc rzadszy (choc zazwyczaj tak jest), trzeba byloby zerknac w jego parametry.

Olej polsyntetyczny to inaczej ulepszony mineralny o dodatkowe komponenty (ich zawartosc wynosi z reguly 20-30%).

Olej syntetyczny jest natomiast olejem calkowicie innej generacji i tego absolutnie nie polecilbym Ci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako że mój Micrus przy przebiegu 307.000 km doczeka sie nowego rorzadu pytam jakim olejem go zalac.. takim samym jak jest czyli 5W-40 Full syntetyk ktorego auto bierze jakies 0.5 litra na 12 tysiecy czy jakims innym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako że mój Micrus przy przebiegu 307.000 km doczeka sie nowego rorzadu pytam jakim olejem go zalac.. takim samym jak jest czyli 5W-40 Full syntetyk ktorego auto bierze jakies 0.5 litra na 12 tysiecy czy jakims innym ?

Rozrzad nie ma nic do rzeczy.

Przy tym przebiegu i w zwiazku ztym ze silnik bierze olej -zmienilbym go na polsyntetyki o ktorych wspominalem wyzej (chocby juz z racji ekonomii). Grunt to oryginalnego pochodzenia olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, przeczytałem cały temat i nadal nic nie wiem,

 

Od 2 tygodni jestem posiadaczem Micry K11 z listopada z 96 roku wersja z silnikiem 1.0 o przebiegu 133 tys km, Samochód był zakupiony w Niemczech, i mam pytanie jaki olej mu wlać? Nie mam żadnych papierów, niczego co mogło by potwierdzić co jest teraz wlane do silnika.

 

Jaki olej mam mu wlać oraz czy przy okazji wymienić olej w skrzyni? jeżeli tak to też na jaki.

 

Pozdrawiam serdecznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno byłem w podobnej sytuacji co ty...posłuchałem dobrej rady kolegi mechanika i po wymianie filtra auto zalałem olejem mineralnym 15W40 Castrola - jestem bardzo zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przeczytałem cały temat i nadal nic nie wiem,

 

Od 2 tygodni jestem posiadaczem Micry K11 z listopada z 96 roku wersja z silnikiem 1.0 o przebiegu 133 tys km, Samochód był zakupiony w Niemczech, i mam pytanie jaki olej mu wlać? Nie mam żadnych papierów, niczego co mogło by potwierdzić co jest teraz wlane do silnika.

 

Jaki olej mam mu wlać oraz czy przy okazji wymienić olej w skrzyni? jeżeli tak to też na jaki.

 

Pozdrawiam serdecznie :)

 

Nie podałeś czy beirze Ci ona olej, czy nie?

Ale jezeli nei bedzie Ci brac oleju to wlej dobry polsyntetyk -czesto zachwalany Valvoline np Durablend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda aktualnie że oleju nie bierze, bo ciągle mam ten sam poziom.

Jak wspomniałem ja zalałbym Valvoline Durablend.

 

O ile sa liderzy olejów syntetycznych -to nie ma ich juz w przypadku produkcji olejów semi-synthetic oraz mineralnych.

Wspomniany olej jest dobrym kompromisem miedzy ceną, jakoscia i wczesniejsza praca silnika na nieznanym oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem to bicie piany z tymi olejami. Przeciez silnik nie jest z tektury i w rajdach nie uczestniczy. Do normalnego uzytkowania kazdy PRAWDZIWY olej jest OK! Jak wlejesz podrobke z woda to sie nie dziw ze silnik rozwalisz. A jezeli chodzi o rodzaj oleju to wiadomo ze stare silniki ktore chleja trzeba zalewac mineralem bo jest gestszy. Reszta to komercyjna papka dla przewrazliwionych. Nikt jeszcze nie udowodnil wpraktyce ze jezdzac na drogich olejach silnik ma dluzsza zywotnosc nic na tanszych..np polskich olejach. Wazne jest aby nie wlewac oszukanych. Kazdy oryginal musi trzymac parametry a takie od znajomego czy handlarza to cholera wie czy to nie po frytkach.

Przestancie sie dac naciagac komercyjnym reklamom. Znam takich co wogole nie wymieniaja oleju i jezdza tak samo bezawaryjnie od tych co trzymaja grafik i tylko super marke. Jak silnik ci sie nie przegrzewa tzn ze smarowanie jest OK!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stare silniki ktore chleja trzeba zalewac mineralem bo jest gestszy
,no i tańszy przy dolewaniu ;)

 

 

Przestancie sie dac naciagac komercyjnym reklamom. Znam takich co wogole nie wymieniaja oleju i jezdza tak samo bezawaryjnie od tych co trzymaja grafik i tylko super marke.

 

Przeczytajcie to :!!: :!!: :!!:

http://www.wyhacz.pl/Wyhacz/1,88542,532767..._silnikowi.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety widzialem w laboratorium jakies wykresy widma itp oleju (tego samego) przed praca i zuzytego.

Parametry znacznie sie roznia (m.in chyba film olejowy co ma znaczenie przy rozuchu)

Nie mowie zeby co rok i 8tys zmieniac ale co 2 lata lub 20tys km juz trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej sluzy do smarowania elementow tracych silnika...a plyny chlodzace do utrzymywania temperatury silnika w bezpiecznych granicach. Razem stanowia obsluge uboczna spalania ktore daje moc i mozliwosc jazdy. Kiedy wiec Twoj silnik sie nie przegrzewa....widzisz to na wskazniku temp cieczy chlodzacej..tzn ze smarowanie jest OK. Ja wymieniam olej rzadko a po wymianie nie zyluje silnika przez pierwsze 100 km aby sie ustabilizowal. Moja mrowa nie bierze oleju wiec nawet nie dolewam. A Ci co dolewaja wogole nie musza oleju wymieniac..poniewaz i tak ciagle maja swiezy.

Reklama dzwignia handlu. Trwa nagonka i straszenie kierowcow bo biznes musi sie krecic i osiagac wysokie dochody. Dziwie sie jednak fachowcom i doswiadczonym mechanikom ze biora udzial w tej kampanii. Chociaz z drugiej strony wymiana oleju malo pracy i pieniadz mechanik tez z tego ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam : )

 

 

Niedługo szykuje się wymiana oleju w samochodzie i zastanawiam się, jaki olej mam wlać 10w 40 czy 10w 30 ? Dodam, że micra nie ma żadnych wycieków i nie bierze oleju. Poprzedni właściciel wlał 10w 40 (lotosu). Mikra ma przejechane 156tys km. Ciężko jest kupić 10w30, ale na allegro zawsze się coś znajdzie (drogo, bo aż 160 zł za 5 litrów). Dodam, że chce jeździć mikrą w trasy 400 km w jedną strone i nie mogę oszczędzać na oleju. Co w takim przypadku możecie mi polecić ? lać jakiegoś castrola czy kupować taki co producent zalecił

Edytowane przez szef
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja bym lał lotos 10W40 taki jak miałeś wcześniej też mam go w dwóch autach i wszystko jest ok

pewnie zaraz będzie dużo odpowiedzie że nie mam racji ale uwazam że lotos to dobre oleje ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...