Gość krzychu_205 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 A jaki przebieg?...Ja osobiście jeżdże na Valvoline i polecam;) 160tys:) Zrobisz blad jak zmienisz olej na inny (pamietaj ze lepsze jest wrogiem dobrego). Mobil1 sysntetyk to jeden z najlepszych olejow (pod warunkiem ze jest oryginal) powiem tak kupuje w hurtowni motoryzacyjnej i jak narazie nie mam problemów z autem, znowu slyszalem opinie że wszystkie oleje sa rozlewane w w polsce i nie maja tej jakości co jakby kypic na zachodzie a znowu ile w tym prawdy to sam nie wiem, teraz znalazlem hutownie w wawie - poprzez allegro, i muszę sie do nich przejechać po olej niby zapewniają ze oginal :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Amster Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Witam. To może i ja dołączę się do tematu. Micra k11, rocznik 1993, przebieg niby 140 tys. km. Poprzedni olej nieznany, zalałem więc "z ostrożności" Shell mineralny 15W40. Po zmianie oleju nie bierze ani kapki, ale na jesień chę znowu zmienić olej. Pytanie brzmi, czy zalać go dalej minerałem Shella, czy spróbować półsyntetykiem, np. Shellem 10W40 bądź Valvoline? Pozdrawiam i z góry dziękuję za rady... Moim zdaniem jak zalales mineralem i jest OK..nie lyka, nie cieknie i jest OK...to lej dalej. Te legendy z cudami olejowymi sa przesadzone. Wazne zeby byl oryginal a nie zlewki z frytek.Praktyka wykazuje tylko ze syntetyk patrafi wyplukac i rozszczelnic stary silnik. Przy tym przebiegu na minerale jestes bezpieczny..a jak i ten zacznie chlac..to juz tylko remoncik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość demano1 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Ja na początku tego miesiąca robiłem wymiane oleju , na Valvoline Max Life 10W40. Olej kupiony u autoryzowanego przedstawiciela Valvoline. Za dużo sie naczytałem o podrabianych Mobil S i o dziwnej jakości oleju Shell zeby ryzykować.. A Valvoline miał zdecydowaną przewagę pozytywnych opini. Poprzednio nie wiem jaki był olej. Może teraz ciut głośniej rozrząd chodzi ale to tylko moje domniemania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 wronek89 -Jeżeli masz starsze auto i nei chcesz ryzykować -proponuje zakup oleju ELF 15W40 sporti -olej sprawdzony i uznawany za jeden z lepszych (sprawdzonych) mineralnych. jak chcesz zaryzykować -wlej proponowany Valvoline 10W40 Maxlife [ Dodano: Czw 23 Kwi, 2009 09:45 ] A Valvoline miał zdecydowaną przewagę pozytywnych opini. Poprzednio nie wiem jaki był olej. Może teraz ciut głośniej rozrząd chodzi ale to tylko moje domniemania. Wg mnie pracujący głośniej rozrząd -to tylko wrażenie, teroretycznie powinien pracować własnie ciszej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wronek89 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Na stronie jest napisane: ELF SPORT SRI 15W40 Wielosezonowy olej silnikowy najwyższej jakości. # Zastosowanie: do najnowszej generacji silników benzynowych (również na propan-butan) stosowanych w samochodach osobowych 86' to raczej nie najnowsza generacja :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommy Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Dziękuję wszystkim za porady... Co prawda dalej jestem w kropce, bo dwie osoby powiedziały, żebym zalał półsyntetykiem, a dwóch, abym dalej lał mineralny... Dziękuję w każdym razie każdemu z Was za wyrażenie swojej opini ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panther Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Najlepiej byłoby dowiedzieć się co było zalewane wcześniej i stosować ten sam rodzaj oleju. Tylko z własnego doświadczenia wiem, że niekiedy nie jest to takie proste :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Dziękuję wszystkim za porady...Co prawda dalej jestem w kropce, bo dwie osoby powiedziały, żebym zalał półsyntetykiem, a dwóch, abym dalej lał mineralny... Dziękuję w każdym razie każdemu z Was za wyrażenie swojej opini ! Tommy -jak chcesz troszke zaryzykowac -zalej Valvoline 10W40, jak nei chcesz w ogole ryzykowac -zalej Elfem 15W40. Ja zaryzykowalbym -to nie jest auto za 50tys zl., choc oczywiscie dla Ciebie moze byc calym majatkiem. Ze swojej strony powiem ze sa firmy (chyba fachowe np. Quiker state) ktore zalecaja m.in. płukanei silnika miedzy wymianami olelju zeby pozbyc sie syfu ktory tam jest. Specjalnie o rozszczelnienie silnika chyba nie ma sie wiec co martwic,aczkowliek dobrze byc ostroznym. [ Dodano: Pią 24 Kwi, 2009 07:40 ] Dopowiem jeszcze ze olej polsyntetyczny niekoniecznie musi byc rzadszy (choc zazwyczaj tak jest), trzeba byloby zerknac w jego parametry. Olej polsyntetyczny to inaczej ulepszony mineralny o dodatkowe komponenty (ich zawartosc wynosi z reguly 20-30%). Olej syntetyczny jest natomiast olejem calkowicie innej generacji i tego absolutnie nie polecilbym Ci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawcior Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 jako że mój Micrus przy przebiegu 307.000 km doczeka sie nowego rorzadu pytam jakim olejem go zalac.. takim samym jak jest czyli 5W-40 Full syntetyk ktorego auto bierze jakies 0.5 litra na 12 tysiecy czy jakims innym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2009 jako że mój Micrus przy przebiegu 307.000 km doczeka sie nowego rorzadu pytam jakim olejem go zalac.. takim samym jak jest czyli 5W-40 Full syntetyk ktorego auto bierze jakies 0.5 litra na 12 tysiecy czy jakims innym ? Rozrzad nie ma nic do rzeczy. Przy tym przebiegu i w zwiazku ztym ze silnik bierze olej -zmienilbym go na polsyntetyki o ktorych wspominalem wyzej (chocby juz z racji ekonomii). Grunt to oryginalnego pochodzenia olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szok Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Witam, przeczytałem cały temat i nadal nic nie wiem, Od 2 tygodni jestem posiadaczem Micry K11 z listopada z 96 roku wersja z silnikiem 1.0 o przebiegu 133 tys km, Samochód był zakupiony w Niemczech, i mam pytanie jaki olej mu wlać? Nie mam żadnych papierów, niczego co mogło by potwierdzić co jest teraz wlane do silnika. Jaki olej mam mu wlać oraz czy przy okazji wymienić olej w skrzyni? jeżeli tak to też na jaki. Pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość body71 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2009 Niedawno byłem w podobnej sytuacji co ty...posłuchałem dobrej rady kolegi mechanika i po wymianie filtra auto zalałem olejem mineralnym 15W40 Castrola - jestem bardzo zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Witam, przeczytałem cały temat i nadal nic nie wiem, Od 2 tygodni jestem posiadaczem Micry K11 z listopada z 96 roku wersja z silnikiem 1.0 o przebiegu 133 tys km, Samochód był zakupiony w Niemczech, i mam pytanie jaki olej mu wlać? Nie mam żadnych papierów, niczego co mogło by potwierdzić co jest teraz wlane do silnika. Jaki olej mam mu wlać oraz czy przy okazji wymienić olej w skrzyni? jeżeli tak to też na jaki. Pozdrawiam serdecznie Nie podałeś czy beirze Ci ona olej, czy nie? Ale jezeli nei bedzie Ci brac oleju to wlej dobry polsyntetyk -czesto zachwalany Valvoline np Durablend. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szok Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Wygląda aktualnie że oleju nie bierze, bo ciągle mam ten sam poziom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Wygląda aktualnie że oleju nie bierze, bo ciągle mam ten sam poziom. Jak wspomniałem ja zalałbym Valvoline Durablend. O ile sa liderzy olejów syntetycznych -to nie ma ich juz w przypadku produkcji olejów semi-synthetic oraz mineralnych. Wspomniany olej jest dobrym kompromisem miedzy ceną, jakoscia i wczesniejsza praca silnika na nieznanym oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marooo Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 zalej MOTULA i mozesz katowac ... do smierci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 zalej MOTULA i mozesz katowac ... do smierci Podaj koledze dokładny symbol, rodzaj itp a nie tylko markę polecanego oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szok Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 Wiec wybór padł na Valvoline MaxLife 10x40, mam pytanie jeszcze czy może przed wymiana użyć Płyn do płukania silnika przed wymianą oleju? np: tego http://www.hil.pl/-p-230.html przydało by się to w moim przypadku, gdy nie wiem dokładnie jaki olej mam aktualnie wlany? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Amster Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 Moim skromnym zdaniem to bicie piany z tymi olejami. Przeciez silnik nie jest z tektury i w rajdach nie uczestniczy. Do normalnego uzytkowania kazdy PRAWDZIWY olej jest OK! Jak wlejesz podrobke z woda to sie nie dziw ze silnik rozwalisz. A jezeli chodzi o rodzaj oleju to wiadomo ze stare silniki ktore chleja trzeba zalewac mineralem bo jest gestszy. Reszta to komercyjna papka dla przewrazliwionych. Nikt jeszcze nie udowodnil wpraktyce ze jezdzac na drogich olejach silnik ma dluzsza zywotnosc nic na tanszych..np polskich olejach. Wazne jest aby nie wlewac oszukanych. Kazdy oryginal musi trzymac parametry a takie od znajomego czy handlarza to cholera wie czy to nie po frytkach. Przestancie sie dac naciagac komercyjnym reklamom. Znam takich co wogole nie wymieniaja oleju i jezdza tak samo bezawaryjnie od tych co trzymaja grafik i tylko super marke. Jak silnik ci sie nie przegrzewa tzn ze smarowanie jest OK! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 Jak nie chcecie podróbki -to proponuje Orlen 15W40 (pewnei lipnych nie podrabiaja), a jak Oryginal to najlepiej bedzie wspominany Valvoline. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfabox0266 Opublikowano 2 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 stare silniki ktore chleja trzeba zalewac mineralem bo jest gestszy,no i tańszy przy dolewaniu Przestancie sie dac naciagac komercyjnym reklamom. Znam takich co wogole nie wymieniaja oleju i jezdza tak samo bezawaryjnie od tych co trzymaja grafik i tylko super marke. Przeczytajcie to :!!: :!!: :!!: http://www.wyhacz.pl/Wyhacz/1,88542,532767..._silnikowi.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 Niestety widzialem w laboratorium jakies wykresy widma itp oleju (tego samego) przed praca i zuzytego. Parametry znacznie sie roznia (m.in chyba film olejowy co ma znaczenie przy rozuchu) Nie mowie zeby co rok i 8tys zmieniac ale co 2 lata lub 20tys km juz trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Amster Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 Olej sluzy do smarowania elementow tracych silnika...a plyny chlodzace do utrzymywania temperatury silnika w bezpiecznych granicach. Razem stanowia obsluge uboczna spalania ktore daje moc i mozliwosc jazdy. Kiedy wiec Twoj silnik sie nie przegrzewa....widzisz to na wskazniku temp cieczy chlodzacej..tzn ze smarowanie jest OK. Ja wymieniam olej rzadko a po wymianie nie zyluje silnika przez pierwsze 100 km aby sie ustabilizowal. Moja mrowa nie bierze oleju wiec nawet nie dolewam. A Ci co dolewaja wogole nie musza oleju wymieniac..poniewaz i tak ciagle maja swiezy. Reklama dzwignia handlu. Trwa nagonka i straszenie kierowcow bo biznes musi sie krecic i osiagac wysokie dochody. Dziwie sie jednak fachowcom i doswiadczonym mechanikom ze biora udzial w tej kampanii. Chociaz z drugiej strony wymiana oleju malo pracy i pieniadz mechanik tez z tego ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szef Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 (edytowane) Witam : ) Niedługo szykuje się wymiana oleju w samochodzie i zastanawiam się, jaki olej mam wlać 10w 40 czy 10w 30 ? Dodam, że micra nie ma żadnych wycieków i nie bierze oleju. Poprzedni właściciel wlał 10w 40 (lotosu). Mikra ma przejechane 156tys km. Ciężko jest kupić 10w30, ale na allegro zawsze się coś znajdzie (drogo, bo aż 160 zł za 5 litrów). Dodam, że chce jeździć mikrą w trasy 400 km w jedną strone i nie mogę oszczędzać na oleju. Co w takim przypadku możecie mi polecić ? lać jakiegoś castrola czy kupować taki co producent zalecił Edytowane 6 Marca 2011 przez szef Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek_09 Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 ja bym lał lotos 10W40 taki jak miałeś wcześniej też mam go w dwóch autach i wszystko jest ok pewnie zaraz będzie dużo odpowiedzie że nie mam racji ale uwazam że lotos to dobre oleje ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.