Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dłubiemy GA16DE w atmosferze


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A co tu dużo pisać sami popaczcie:

PrimeraP1116123KM.jpg

 

Zasługa dzięki:

- obu wałkom z GA16DS

- kolektorowy 4-2-1 OBX

- wydechowi przelotowemu fi 48mm (części rurek z 2.0 cześć dorobiona)

- dolot ze stożkiem fi 70mm

- przepustnicy gazu fi60mm i przepływomierz wyprowadzony w grubą rurę

- Strojenie ECU masterem

 

A szło by ugrać jeszcze ze 4-5KM i podobną ilość Nm ale paliwa brakowało... trzeba będzie wrzucić wydajniejszą pompę i podnieść nieco ciśnienie na listwie, tak czy siak wynik bardzo ciekawy jak na 1,6...

Ps. wynik lepszy to po zastosowaniu większej przepustnicy, przeniesieniu przepływki i wystrojeniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość c-masterr

przepustnica "60tka" jest od jakiego silnika?

A mieć taki silnik z takim wykresem w mojej rudej - marzenie......chociaż trochę $$$ bym sypnął żeby takie coś mieć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepustnica gazu z 2.0 Primera P11, następne mody to wejdziemy w mocniejszą pompe + nastawny regulator ciśnienia paliwa i być może coś pokręcimy wałeczkami żeby poprawił się samiuśki dół (1000-2000obr.min)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- trzeba rozfrezować otwór w seryjnym kolektorze

- trzeba wykąbinować mocowanie przepływomierza

- trzeba ustawić TPS by dawał takie wartości jak fabryczny

- trzeba wystroić wóz przy użyciu świniaka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No powiem wam ze jezdzi sie niesamowice teraz (jak na 1.6) regulator cisniea paliwa juz mam, teraz tylko pompa z 200sx od kuby i musze jak najszybciej wykombinowac walki rozrzadu z jimwolftechnology, no a potem planuje kolektor dolotowy z sentry, skrzynia biegow z wp11 i dalej pomyslimy :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia biegow z wp11

 

A po co :?:

skrzynia z WP11 ma długie przełożenie albo nawet takie same co P11 np. przy 3tys obr. na V mam 117km/h a ty możemy też porównać inne biegi...

według mnie trzeba by skrócić skrzynie jeśli to ma być mod poprawiający osiągi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No powiem wam ze jezdzi sie niesamowice teraz (jak na 1.6) regulator cisniea paliwa juz mam, teraz tylko pompa z 200sx od kuby i musze jak najszybciej wykombinowac walki rozrzadu z jimwolftechnology, no a potem planuje kolektor dolotowy z sentry, skrzynia biegow z wp11 i dalej pomyslimy :)))

 

A jak mają się koszty w porównaniu do sprzedaży 1.6 i zakupu 2.0 ?

Chyba ,że to taka sztuka dla sztuki

P.S Bo chyba nie startujesz w KJS ach tą p11 gdzie ważna jest pojemność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydawalo mi sie ze wp11 ma krotsze przelozenia ale z tego co widze jestem w bledzie... Koszty sprzedazy tego silnika i kupna 2.0 sa o wiele mniejsze niz dlubanie z 1.6, ale za duzo troche tych 2.0 juz jest i pozostaje przy tym silniku chcialbym osiagnac tak okolo 140PS a moze uda sie troche wiecej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej skrzynia z GA14DE?

nie da rady... skrzynia ma po innej stronie rozrusznik i za nic nie idzie dopasować do koła zamachowego od primery.

jestem pod wrażeniem wykresu, trochę się zdołowałem bo pobiłeś mój wynik o 3KM. gdyby nie ten gaz u mnie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj aż trochę dolejemy obecnie jest AFR 13,5 więc do doskonałości sporo brakuje... :D

Ps. co do wałeczków to proszę:

http://jimwolftechnology.com/customer_part...l.asp?PartID=11

 

I krótka wzmianka na forum że ponoć przy 7300obr.min generują dodatkowe 40KM względem tych od Sentry:

http://www.nissanforums.com/ga16de-1-6l-en...-camshafts.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuba ale ten silnik nie kreci sie do 7300 obr:) no chyba ze sie pobawimy z odcinka:) nota pompa musi wskoczyc jak najszybciej ale tak czekam narazie bo moze mi sie uda te walki jakos w miare szybko wykombinowac wiec zrobilibysmy to wszystko naraz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem Cholernie ciekaw co z tego wyjdzie, będę się starał o każdego kucyka :)

Jak dojdzie do 140KM to już ładnie - wynik seryjnego Sunny Gti :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj aż trochę dolejemy obecnie jest AFR 13,5 więc do doskonałości sporo brakuje... :D

Ps. co do wałeczków to proszę:

http://jimwolftechnology.com/customer_part...l.asp?PartID=11

 

I krótka wzmianka na forum że ponoć przy 7300obr.min generują dodatkowe 40KM względem tych od Sentry:

http://www.nissanforums.com/ga16de-1-6l-en...-camshafts.html

 

jaką te wałeczki mogą mieć wysoką krzywkę :?: bo lift sporo większy

 

właśnie przy 7300 a normalny GA przy tych obrotach jest już odcięty raczej i wykres leci pionowo w dół dla tego może te optymistyczne 40KM ;)

 

ale powodzenia i jak już dorwiecie te wałki to w jakich kosztach bo te z linku małe nie są

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtansze znalazlem na stronie link doczytalem sie ze w przedzile od 4000obr/min dodaja 5/7PS wzgledem tych z sentry a przy 7300 tak jak kuba napisasal. wiec przydalaby sie odcinka tak na 8500 obr:) ale silnik by chyba wyskoczyl....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odcinkę U ciebie zrobimy na 7500 wyżej nie ma co bo strasznie duża prędkość tłoka będzie, w końcu wyrobienie 88mm to o 2mm więcej jak w SR20 a nie chcemy by nam się korba złamała albo tłoki popękały miedzy pierścieniami...

Co do ceny wałków z linka to jest ona bardzo tania - jakość/cena inna perspektywa to wałki Świątka co nic nie dają i szybko się zużywają...

 

[ Dodano: Czw 17 Kwi, 2008 02:27 ]

No i nowy projekt i więcej KM ale zdecydowanie trzeba poprawić przebieg momentu i jego wartości tak czy siak prawie 134KM z GA16DE :)

wykreszhamowni.jpg

 

Jakie zmiany:

- Chiński kolektor wydechowy

- wydech tomala przelotowo-komorowy fi 55mm

- wałki rozrządu JWT (optymalnie wyregulowane)

- stożek zaraz przy przepustnicy (tymczasowo)

- ECU master i strojenie

- mocniejsza pompa paliwa

 

Ps. jeszcze dolot do poprawek no i prosi się o większą przepustnice a i odcinkę żeby przesunąć bo auto ciągnie do samego końca (moc maks równo na odcince)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

gratuluje :) i tak go obiadę :fuckyou:

moment ujdzie ale gorszy ten dołek w okolicach 4500rpm.

powiedz jeszcze jak kręciłeś walkami regulowałeś ssący czy obydwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ssaka, kręcenie wydechem absolutnie nic nie wnosiło do wykresu jedynie wolne obroty coraz to gorsze się robiły...

No ten Nx za szybki nie jest - raz że cięższy a dwa koła 17" i opony 205.40 skutecznie go wyhamowują...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasowało by VG30 rozdzielić na dwie połówki - łatwiejszy by był do dłubania, jakbym się poduczył tego i owego to by się skleiło to w całość i coś ciekawego mogło by z tego wyjść :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...