Gość Pierzowiak Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Witam. Mam problem Leci mi olej silnikowy. Codziennie po jeździe robi mi się plama na wysokości rozrządu i pasków. Wygląda na to, że z filtra oleju. Dlatego podczas niedawnej wymiany oleju zmieniłem go oczywiście na nowy. Podejrzewana była uszczelka tego filtru. Niestety po wymianie, czyli olej i filtr świeży, nadal ciekło. Pojechałem do warsztatu, jeszcze raz sprawdzili zamocowanie filtru i powiedzieli, że jest OK. Niestety nadal ciekło. Kombinowałem, zauważyłem, że może lecieć spod uszczelki pokrywy zaworów, wymieniłem, cieknie No i tutaj moje pytanie. Skąd może cieknąć jeszcze olej??? Dołączam zdjęcie ze strzałkami gdzie zaznaczyłem, gdzie się zbiera olej. Wczoraj sprawdzałem i osłona od filtra oleju pod spodem była trochę mokra od oleju. Czy w tej okolicy może jeszcze z czegoś lecieć ? Może mam za duże ciśnienie w silniku i wywala mi uszczelkę filtra ? Odkręciłem korek na luzie i tylko delikatnie pryskało, czyli chyba nie.... Dodam, że leci tylko po jeździe, jak stoi kilka dni to po prostu plama wysycha i nie leci, czyli coś jest nie tak podczas jazdy. Odwiedziłem już dwa warsztaty i niestety nie pomogli Będę bardzo wdzięczny za wskazówki i pomoc. No i link do obrazka: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9c022ad15bda0408.html Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Pierzowiak, sprawdź czy masz sucho na misce olejowej pod kołem pasowym. Może to uszczelniacz wału , a olej po prostu jest rozrzucany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adam Lee Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 A ja bym sprawdził uszczelke napinacza łancucha rozrządu tylko pamiętaj jak będziesz odkręcał trzeba zwalić pokrywe (tak mi siuę wydaje ) a i jeszcze napinacz ma też oring uszczelniający i jest tam kanal olejowy który go napina więć może tam właśnie rozszczelnia się przy ciepłym silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 A ja bym sprawdził uszczelke napinacza łancucha rozrządu tylko pamiętaj jak będziesz odkręcał trzeba zwalić pokrywe (tak mi siuę wydaje ) a i jeszcze napinacz ma też oring uszczelniający i jest tam kanal olejowy który go napina więć może tam właśnie rozszczelnia się przy ciepłym silniku Akurat na fotce widać część napinacza i tam jest sucho. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 MAniek-ol dobrze prawi, prawdopodobnie puszcza uszczelniacz na wale a pęd poweitrza i paski rozrzucają olej, na zdjęciu widać, że w oklicy koła pasowego nie jest sucho. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pierzowiak Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Dzieki za sugestie, bylem na podjezdzie i sprawdzilem jeszcze od spodu jak to wyglada. Cala miska olejowa jest sucha, jesli chodzi o uszczelke na przyklad to nie cieknie, za to od spodu wyraznie widac, ze leci z okolic filtra oleju... Sprawdze teorie o uszczelniaczu na wale, niestety jestem raczej zielony i pod blokiem nie za wiele moge zrobic wiec pewno pojade do warsztatu. Powiedz cie mi Panowie, czy wymiana tego uszczelniacza jest skomlikowana i czy kosztowna? Pozdrawiam. [ Dodano: Sro 09 Kwi, 2008 11:52 ] No tak, zapomnialem dodac najwazniejszej rzeczy, zaczelo to mi sie dziac po wymianie pompy wody. Pewnego dnia jechalem i zobaczylem chmure pary spod silnika, na szczescie nie poszla mi uszczelka pod glowica. Pompa wody zostala zalozona nowa i wymienione paski. Czy jest mozliwe, zeby podczas takiego montazu mechanik cos zle zalozyl? Bylem w warsztacie, ktory to robil, to powiedzial mi, ze nic zwiazanego z olejem nie ruszal. Stalo mi sie to pare miesiecy temu, dlatego zapomnialem wspomniej, wybaczcie moi drodzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bodzió Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 a mnie się wydaje że skoro oddałeś to do warsztatu to koleś chciał zrobić może coś na szybko i coś zrypał bo jest tam strasznie ciasno żeby tą pompę wyjąć wiem bo sam sobie wymieniałem jeżeli masz wspomaganie to obejrzyj sobie dokładnie całą długość przewodu od zbiorniczka do pompy wspomagania czy jest cały bo zmieniając pompę na chama łatwo uszkodzić przewód bo nie jest on zbrojony lub jak piszesz po prostu jak stało sie to jakiś czas po wymianie pompy to może ze starości ten przewód ale zerknij bo ten wąż idzie właśnie koło filtra oleju i może to z niego a i zobacz czy ci płynu nie ubyło w zbiorniczku z olejem od wspomagania pozdro [ Dodano: Sro 09 Kwi, 2008 13:16 ] ale nikt nie jest nieomylny więc się nie sugeruj tylko po prostu zobacz czy to czasem nie jest to :diabel2: -> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pierzowiak Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Witam, sprawdziłem oczywiście płyn od wspomagania i jest OK. Ale już na 99 procent jestem pewny, że leci z czujnika ciśnienia oleju, który jest umieszczony zaraz pod filtrem oleju. To jak wycieka olej wskazuje, że ten czujnik musi być uszkodzony, lub po prostu przecieka. No tak, tylko teraz to sprawdzę Pozdrawiam i dzięki za wskazówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.