Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Problem z temperaturą silnika


Gość mancir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem. Zauważyłem, że zimą nie dogrzewa mi silnika jak jadę w trasę. Wskazówka temp. jest w okolicach jednej trzeciej przy prędkości ok 110km/h. Jak jechałem 160km/h to przez wyższe obroty silnik miał temp. około połowy skali. Jak jadę do pracy to silnik nagrzewa mi się dopiero po ok. 10 km (powinien jak czytałem po ok 2.)Wynikałoby że termostat otwiera większy obieg choć nie musi (albo jest w ogóle zepsuty i otwarty) i niepotrzebnie płyn chłodniczy chłodzi silnik. Dziwi mnie jednak, że po wjechaniu do miasta i porządnych korkach temperatura się mocno podnosi, gdzieś nawet w okolice 2/3 skali, przecież jeśli termostat byłby otwarty to powinno chyba normalnie chłodzić. Dzisiaj sporo padało, to z maski mi nieźle ten deszcz parował. Stanąłem na stacji otwarłem maskę i niby wszystko OK, tzn. płyn chłodniczy jest 1cm poniżej maks. tak jak był. Gorące wszysko jak cholera no ale nie powiem czy 80stopni czy 150. W silnikach jestem laikem i jak ktoś mógłby mi to wytłumaczyć to byłbym wdzięczny. Co to może być? Proszę pomóżcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od wymiany termostatu - to chyba będzie najtańsze rozwiązanie i możliwe że pomoże. Inna sprawa to stan chłodnicy- może jest już obrośnięta osadem i dlatego masz takie skoki temperatury. Wentylator powinien się włanczać po przekroczeniu połowy skali - tak jest u Ciebie? Daj samochód do swojego mechanika i niech szuka przyczyny.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator się włącza około połowy skali czyli OK. Swojego mechanika nie mam. Na razie na każdym się zawodzę. Potrafią spieprzyć wszystko. A propos obrośniętej chłodnicy to co to może mieć do skoków temp. Ewentualnie powinny być problemy z chłodzeniem, ale ja mam też problemy z dojściem do odpowiedniej temperatury. Może ktoś inny wie o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym zaczal od diagnozy termostatu - uruchom swoja almere po nocy i daj jej troche pochodzic na wolnych obrotach. Jak juz sie troszke podgrzeje dotknij weza przy chlodnicy - jak jest cieply to znaczy ze termostat puszcza i trzeba zaczac od jego wymiany.

Jesli waz pozostaje chlodny az do nagrzania sie silnika to termostat jest ok - wtedy moze czujnik temp cieczy? ale to juz raczej mechanik powinien ogladac bo tak wirtualnie to ciezko cos blizej powiedziec ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...