Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] jak ustawić czujnik położenia przepustnicy


baniaczek136
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

on ma wpływ na zapłon i zucycie paliwa też...

Jego ustawia się woltomierzem, na włączonym zapłonie wyreguluj go tak by na puszczonym gazie było coś w granicy 0,3-0,35V a przy gazie w desce ok. 4,3V...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czyzbyroman

To zależy jaki silnik napędza Twoją N14-stkę.

Dla silnika GA14DE i GA16DE napięcie wyjściowe przy biegu jałowym wynosi 0,4-0,6 V.

Oporność od 0,5 do 4,0 kiloohma

Dla silnika SR20DE napięcie 0,45-0,55 V, a oporność 2-11 kiloohmów.

Czujnik położenia przepustnicy umieszczony jest na wałku przepustnicy, jest regulowanym potencjometrem (opornikiem).

Sprawdzenie napięcia:

1.Uruchomić i nagrzać silnik.

2. Pomiar napięcia-(+) miernika podłączyć do środkowej-białej końcówki, a do brązowej (-), napięcie jak wyżej.

3.Unieruchomić silnik i odłączyć złącze od czujnika.

4.Podłączyć omomierz do lewego i środkowego styku czujnika, oporność powinna wynosić około 0,5 ohma. Powoli otwierać przepustnicę, przy całkowitym otwarciu powinna ona wynosić 4 ohmy.

To tyle z książki-Nissan Suny sam naprawiam samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powyżej 0,4V i dla 1,4/1,6 i 2.0 ECU już widzi że jest uchylona przepustnica... ustawia się żeby zawsze po puszczeniu gazu było ciutkę poniżej 0,4V.

Na Consulu wszytko widać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Podepnę się pod temat. Posiadam Primerę p11 z silnikiem GA16DE. Czujnik położenia przepustnicy pokazuje mi 1,3 kΩ -przy zamkniętej, i około 5kΩ - przy całkowicie otwartej przepustnicy. Pomiary niezgodne z tym co ma być (ma byc chyba od 0,5 do 4). Czy jest jakaś tolerancja dla tych pomiarów?? Obroty biegu jałowego są ok tylko spala trochę za dużo jak na mój gust i chyba nie odcina do końca paliwa jak zdejmę nogę z gazu.

 

[ Dodano: Sro 03 Gru, 2008 22:48 ]

Już zrobione jak zamknięta 0,5 kΩ jak otwarta 4,1 kΩ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam wszystkich.

Panowie podpinając się do tematu...

U mnie na czujniku położenia przepustnicy są inne kolory przewodów niż opisane w instrukcji powyżej.

Może ktoś podpowie jak mam sprawdzić i wyregulować czujnik w odpowiedniej pozycji. Bo wiem w 100 % ze jest źle ułożony po czyszczeniu przepustnicy i zmianie krokowca. A drugie pytanie które mi się nasuwa to czy do miernika mam doczepic jakieś igły żeby wbić się w kostke ? I może ktoś ma jakiś pomysł jak dojść do czujnika aby sprawdzić omowość na czujniku, gdyż jest tam kiepski dostęp i z końcówkami miernika ciężko tam dojść.

Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi.Pozdrawiam.

Dawid.

 

PS. Dodam że posiadam Almere z 99 r silnik GA16DE

Edytowane przez Kleryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Z racji że jestem nowy na tym forum chciałbym wszystkich serdecznie powitać. Mam pytanie odnośnie czujnika przepustnicy jeżeli pomiary pokażą złe napięcia to w jaki sposób fizycznie go przestawić?. Nie widzę tam żadnego pokrętła ani nic w tym stylu. Proszę jeszcze jeżeli ktoś może mi powiedzieć w jakiej kolejności są przewody we wtyczce chodzi mi o kolory bo były pourywane i nie wiem jak je zamocować.

Dziękuję i pozdrawiam.

Edytowane przez grygo51
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...