baniaczek136 Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 witam jakie zadanie ma czujnik położenia przepustnicy? czy ma wpływ na zużycie paliwa? jak go ustawić w odpowiednim miejscu pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 on ma wpływ na zapłon i zucycie paliwa też... Jego ustawia się woltomierzem, na włączonym zapłonie wyreguluj go tak by na puszczonym gazie było coś w granicy 0,3-0,35V a przy gazie w desce ok. 4,3V... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baniaczek136 Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2008 a na jakich kablach ma być ta granica w voltach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czyzbyroman Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 To zależy jaki silnik napędza Twoją N14-stkę. Dla silnika GA14DE i GA16DE napięcie wyjściowe przy biegu jałowym wynosi 0,4-0,6 V. Oporność od 0,5 do 4,0 kiloohma Dla silnika SR20DE napięcie 0,45-0,55 V, a oporność 2-11 kiloohmów. Czujnik położenia przepustnicy umieszczony jest na wałku przepustnicy, jest regulowanym potencjometrem (opornikiem). Sprawdzenie napięcia: 1.Uruchomić i nagrzać silnik. 2. Pomiar napięcia-(+) miernika podłączyć do środkowej-białej końcówki, a do brązowej (-), napięcie jak wyżej. 3.Unieruchomić silnik i odłączyć złącze od czujnika. 4.Podłączyć omomierz do lewego i środkowego styku czujnika, oporność powinna wynosić około 0,5 ohma. Powoli otwierać przepustnicę, przy całkowitym otwarciu powinna ona wynosić 4 ohmy. To tyle z książki-Nissan Suny sam naprawiam samochód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baniaczek136 Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 to w końcu jak to ustawić boocio wyżej ma napisane że ustawić w przedziale (0,3-0,35v) a ty piszesz że w przedziale 04-0,6v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2008 powyżej 0,4V i dla 1,4/1,6 i 2.0 ECU już widzi że jest uchylona przepustnica... ustawia się żeby zawsze po puszczeniu gazu było ciutkę poniżej 0,4V. Na Consulu wszytko widać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baniaczek136 Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 ustawiłem go na 0,35v to dobrze czy żle [ Dodano: Czw 17 Kwi, 2008 21:50 ] no i jak z tym ustawieniem dobrze go ustawiłem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egiptos Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Podepnę się pod temat. Posiadam Primerę p11 z silnikiem GA16DE. Czujnik położenia przepustnicy pokazuje mi 1,3 kΩ -przy zamkniętej, i około 5kΩ - przy całkowicie otwartej przepustnicy. Pomiary niezgodne z tym co ma być (ma byc chyba od 0,5 do 4). Czy jest jakaś tolerancja dla tych pomiarów?? Obroty biegu jałowego są ok tylko spala trochę za dużo jak na mój gust i chyba nie odcina do końca paliwa jak zdejmę nogę z gazu. [ Dodano: Sro 03 Gru, 2008 22:48 ] Już zrobione jak zamknięta 0,5 kΩ jak otwarta 4,1 kΩ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kleryk Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 (edytowane) Witam wszystkich. Panowie podpinając się do tematu... U mnie na czujniku położenia przepustnicy są inne kolory przewodów niż opisane w instrukcji powyżej. Może ktoś podpowie jak mam sprawdzić i wyregulować czujnik w odpowiedniej pozycji. Bo wiem w 100 % ze jest źle ułożony po czyszczeniu przepustnicy i zmianie krokowca. A drugie pytanie które mi się nasuwa to czy do miernika mam doczepic jakieś igły żeby wbić się w kostke ? I może ktoś ma jakiś pomysł jak dojść do czujnika aby sprawdzić omowość na czujniku, gdyż jest tam kiepski dostęp i z końcówkami miernika ciężko tam dojść. Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi.Pozdrawiam. Dawid. PS. Dodam że posiadam Almere z 99 r silnik GA16DE Edytowane 13 Maja 2011 przez Kleryk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grygo51 Opublikowano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2011 (edytowane) Z racji że jestem nowy na tym forum chciałbym wszystkich serdecznie powitać. Mam pytanie odnośnie czujnika przepustnicy jeżeli pomiary pokażą złe napięcia to w jaki sposób fizycznie go przestawić?. Nie widzę tam żadnego pokrętła ani nic w tym stylu. Proszę jeszcze jeżeli ktoś może mi powiedzieć w jakiej kolejności są przewody we wtyczce chodzi mi o kolory bo były pourywane i nie wiem jak je zamocować. Dziękuję i pozdrawiam. Edytowane 14 Sierpnia 2011 przez grygo51 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.