Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Hamulce ze 100nx do k11


Gość Martinez
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja zobacze bo mam w micrze juz porobione praktycznie wszystko co chcialem mlodej zrobic, tylko pytanie czy na wiekszy hebel wejdzie 13"

napewno wchodzi od N14 1.6 zacisk. poczekam do marca kwietnia jak sie cieplej zrobi. zreszta szkoda mi nowych tarcz i klockow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja uderzam troszke w inna strone a wlasciwie to pytanie do Martineza szukam naklejek oryginalnych do nissana micry k11 takich jak masz w zdjeciu w podpisie czyli 1.3 Super S i po lewej jeszcze napis Micra gdzie je moge dostac? myslicie ze w nissanie by mieli? znaczy pewnie na zamowienie i jaki moglby byc tego koszt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eX pisałeś coś, że sprawdzisz temat - działałeś coś czy odpuszczasz? Ja znalezłem człowieka na Forum 100nx, który ma do sprzedania kompletne przednie hamulce od gti, ale chce za nie 350zł a ja wolałabym kupić dwa zaciski w dobrym stanie powiedzmy za 100-150zł a klocki i tarcze wsadzić nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nuri, dzialam ale ta jak pisalem marzec kwiecien chyba ze szybciej sie zrobi cieplo. nie mam zadnego garazu wiec musze experymentowac pod blokiem a nie chce jechac na jakis parking podziemny jak by cos nie zabanglalo (wole miec auto na miejscu pod domem)

ja raczej bede szedl w heble od n14 tarcze i klocki moge miec na jutro nawet zacisk troche trzeba poczekac ale za zimno na pawienie sie w to, zreszta musze zrzycic kola i zobaczyc czy nie zmienic tez przewodow elastycznych no i najwazniejsze jak 13" nie wejdzie na te hamulce to wole miec juz letnie zalozone. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no N14 gti i 100nx gti to ten sam, pasujący do K11 zacisk, nie wiem czy inne będą pasować, ale bym nie ryzykował - szkoda pracy. Ja jestem zdecydowany kupić takie zaciski, tylko musze je znaleźć, dziś nawet dzwoniłem w jedno miejsce - są bez problemu, ale 200 za sztukę...

dałem ogłoszenie, że kupię na forum 100nx, zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nuri, pisales ze czytasz micra.org.uk - tam chyba opisywali to ... chyba ze jeszcze gdzie indziej to czytalem :P nie wazne ... wg nich 14" bez problemu zalozysz ale w 13" sie nie zmieszcza :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzies mialem rozpiske gdzie kolesie robia 1.3 turbo i tak wstawiaja heble takie jak pisalem i to daje rade. nie wiem czy jest sens, te co mam w sumie super dzialaja ale dla pelnego bezpieczenstwa wrzucic wole mlodej delikatnie wieksze hebelki bo ja juz coraz zadziej do mikrusa wsiadam. chociaz by po to zeby wrzucic relacje dla innych ktorzy beda chcieli robic. ja nie wrzuce do 1.0 16" bo to zamuli auto za bardzo :diabel2: zreszta bym musial zonie zrobic szkolenie wjezdzania na krawezniki i dobieranie odpowiedniego toru jazdy po niektorych wyboistych i dziurawych odcinkach :diabel: :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tedy profil musi być 45, więc w Polsce raczej by się ciężko jeździło..
profil 45 w niczym nie przeszkadza... juz 2gi sezon jezdze na takim i felgi sa proste i nie podrapane ... tak wiec bez przesady prosze :diabel:

 

powiem wam ze zastanawialem sie nad zestawem tarcz blackdiamond i do tego jakies dobre klocki ... tez powinno dobrze hamowac :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do hamulców miło mi poinformować, że będę (możliwe, że jako pierwszy na tym Forum) testerem teorii, że hamulce ze 100nx/sunny gti pasują do K11. Jeżeli wszystko zagra to w przyszłym tygodniu stanę się właścicielem zestawu zacisków, tarcz i klocków od tego modelu i spróbuję je zamontować do mojej K11. Jak się uda spróbuję zrobić jakieś zdjęcia i wstawic je na Forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do hamulców miło mi poinformować, że będę (możliwe, że jako pierwszy na tym Forum) testerem teorii, że hamulce ze 100nx/sunny gti pasują do K11. Jeżeli wszystko zagra to w przyszłym tygodniu stanę się właścicielem zestawu zacisków, tarcz i klocków od tego modelu i spróbuję je zamontować do mojej K11. Jak się uda spróbuję zrobić jakieś zdjęcia i wstawic je na Forum.
dawaj dawaj!! czekam na relacje z przebiegu prac :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może trochę to będzie trwało, bo mam dosyć ambitne plany - poza zmianą zacisków/tarcz/klocków planuję też wywalić ABS i pociągnąć na całej długości zbrojone, elastyczne przewody hamulcowe. Zamówiłem już 10m przewodu Goodridge'a, mam warsztat, który mi zarobi końcówki, jednak nie można tam wstawić i "rozbebrać" samochodu, więc robi się logistyczny problem...no ale trzeba walczyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sobie myslalem o tych przerobkach i naprawde trzeba podejsc do tego z glowa

 

bo tak srednica tarczy nie wentylowanej w micrze k11 wynosi 234mm grubosc tarczy 12mm

N15 1.4 232mm a grubosc 18mm, drugie zrodlo podaje 247mm i 18mm dla 1.4 1.6 i 2.0D,

N15 2.0 GTi, 100nx 2.0 i sunny GTi 257mm i 26mm

P11 1.6, P10 2.0GT S13 1.8T i dla kilku innych 256,9mm i 22mm

n14 1.4 1.6 2.0d, 100nx 1.6 240mm i 18mm

to kilka przykladow, teraz tak do jakich tarcz wystarczy zmienic same zaciski a do jakich trzeba bedzie juz wrzucic jarzmo + zacisk?

 

[ Dodano: Nie 08 Lut, 2009 11:28 ]

też bym chciał, a do belki bębnowej fabryczne tarcze od Micry nie podejdą?

 

jak gadalem z miechanikiem z ktorym przekladalismy belke z tarczami nie mogl sie do konca okreslic czy wystarczy same piasty z cala reszta przerzucić czy lepiej wymienic cala bekle.

ja tylko powiem ze jak sie przerabia z bebnow na tarcze to mi wyszlo dorobic nowe przewody miedziane z tylu (inne koncowki), przewody elastyczne, linki recznego, ja wymienilem jeszcze piasty bo w belce z tarczami byly lekko przerdzewiale i huczały, pare tulejek metalowo gumowych, a najwiekszy problem byl z tulejka od drazka panharda nie dalo sie zdjac z belki i ogolnie zostalem z drazkiem bez dolnej tulejki a nigdzie jej dostac nie mozna bylo z zew ma 31mm wewnatrz 17mm. to tak rzucam informacje. i o ile belka kosztowala grosze, tak czesci (nowe) i czas poswiecony juz byl spory. ja wiem ze wiecej juz bym tego nie robil :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie masz rację i właśnie w związku z tyloma zmiennymi moja przeróbka polega na zmianie kompletu, czyli jarzmo/zacisk/tarcze/klocki. Nie odważyłbym się pchać dwa razy grubszą i większą tarczę do fabrycznych zacisków od Micry. W tym momencie jedyne co nas martwi to mocowanie jarzma, jego "odsadzenie" i to czy wejdzie to wszystko pod felgę 14...

 

We wtorek, jeżeli wszystko dobrze pójdzie, hamulce będą u mnie, mam już nowe klocki, muszę jeszcze (w zależności od stanu) przetoczyć albo dokupić nowe tarcze i pewnie w przyszły weekend spróbuję to przynajmniej próbnie założyć..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli bedzie nie tak z mocowaniem jarzma to trzeba bedzie zmienic zwrotnice a nietety jezeli koszt jarzma bedzie tak astronomiczny jak do skody/vw to chyba odpusze duuuzo wieksze hamulce i przesiade sie na takie pare mm wieksze bo mysle roznica miedzy 234 a 240/247 bedzie juz mocno odczuwalna a mam nadzieje ze bedzie to nizszy koszt zabawy niz wymiana te od GTi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie podobno pasuje bez problemu. Nie potrafię wstawić fotki, ale na szybko na micra.org.uk znalazłem dwie micry z takimi hamulcami. Jednocześnie piszą, że jest to "simple swap"..przekonamy się już wkrótce..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to na jaki zestaw tarcz bedziesz mial zaciski? bo z wielka checia zaraz w marcu bym chcial powalczyc z tematem jak zaloze felgi z letnimi gumami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

kompletny zestaw jarzmo/zacisk/tarcze/klocki od 100nx 2.0/2.0 gti oraz Sunny N14 2.0/2.0 gti. Dam znać co i jak, więc możesz podążyć ta samą drogą

 

[ Dodano: Czw 12 Lut, 2009 22:54 ]

Zaciski dotarły - oto jak się prezentują "na sucho"

 

a9556330a3e14500med.jpg

 

197babe18842fc85med.jpg

 

2ad87ec4284eaa18med.jpg

 

 

[ Dodano: Sro 18 Lut, 2009 12:07 ]

Oficjalnie informuję, że zgodnie z przypuszczeniami zarówno zaciski jak i tarcze pasują bez problemu w miejsce starych. Pojawił się jednak problem z założeniem koła - fabryczna stalowa felga od K11 po 2000 ma za duże ET i o ile wchodzi na średnicą to "od czoła" oparła się na, szerszym przecież, zacisku. Także ogólnie nie nacieszyłem się przeróbką, bo pan mechanik musiał z powrotem założyć stary zacisk...

 

[ Dodano: Czw 26 Lut, 2009 13:38 ]

Mam już potwierdzone info, że na te zaciski trzeba założyć koło alu o szerokości 6 cali, prawdopodobnie dziś stanę się właścicielem takich kół, więc niebawem próba montażu numer dwa...

 

Czy ktoś eksperymentował z większą pompą hamulcową do K11? może od N14 albo N15?

 

- pytam i sam sobie odpowiadam - do K11 mona założyć większą pompę od P10 1,6, mam nawet numer Nissana takiej pompy, jak ktoś jest zainteresowany mogę podać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...