Gość QbaKJ Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 Zaje bomba... Ty czlowieku potrafisz mnie pocieszyc... Taaaaa jednak cos Ci wyrwe dla czystej satysfakcji:)))) Ktos zna jakiegos guru od skrzyn/reduktorow od parcha wawa i okolice?? okolice max 300 km.... Guru od skrzyń (ASB - automatyczne) i reduktorów to znam jednego: Marki, Wojskiego 9, niejaki Adam "Winiu" Winnicki, tel. 504 171 119. Co prawda nie od parchów, ale reduktory w terenówkach konstrukcyjnie wszystkie takie same. Jakby się chłop bronił, że parchów nie robi, to powiedzieć, że go Qba polecił... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jankes30 Opublikowano 21 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2011 Jankes zrozum proszę ze nie wszystko udaje sie naprawić przez "internet", a do reduktora nie jest ci potrzebny zaden guru, wystarczy że koles bedzie znał sie na mechanice. Reduktor to nie "pompa wtryskowa", a budowę ma wrecz prymitywną. Każdy mechanik znajdzie usterkę /o ile taka bedzie/ , no chyba że pojedziesz do ślepego Co Ci da że ktoś napiszę że pewno pojawił sie gdzieś jakiś luz i dlatego nie da się zapiąc podczas jazdy, albo że może coś podeszło i blokuje, albo że "łapa" sie wyrobiła itd. i tak trzeba będzie rozebrać i zweryfikować. Odnoszę wrażenie ze są tacy którzy wierzą iż kiedy napiszą dwa zdania na temat usterki, otrzymają w zamian gotową i wyczerpującą odpowiedz typu: "przekręć tą czwartą śrubę jeden obrót w prawo i wszystko się naprawi" Czasami tak się nie da A gdyby tak było warsztay padałyby jak muchy, a z tego co się orientuję mają sie całkiem dobrze. Clipp nie oczekuje rady w stlu "Dokrec 4-ta srube") (stad pytanie o zaufanego mechanika, ktory rozlozy i poanalizuje). Temat poruszony bardziej na zasadzie czy powinienem sie juz zaczać martwić, czy jeszcze chwile moge wytrzymac:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
volvo144 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 (edytowane) Witam! Przeczytałem ten wątek i proszę o sprostowanie tego co poniżej. Przy dobrze działającym napędzie/sprzęgiełkach powinno być tak: 1. Na lock działa przedni wał cały czas a z kabiny przełączając na 4H dajemy temu wałowi "napęd". 2. Na auto załącza się przedni wał po przełączeniu na 4H i w ten sposób zasilamy przedni wał. Odłączenie napędu robi się poprzez przejście na 2H i cofnięcie wozu kilka metrów. A teraz jak sprawdzić czy sprzęgiełka automatyczne spełniają swoją funkcję a nie działają w pozycji auto jak lock? Jak może wyglądać nieprawidłowe działanie sprzęgiełek? Np. w przypadku niesymetrycznej pracy? Co może się stać niedobrego prze jeździe w układzie lock i 2H? Pozdrawiam MM Edytowane 5 Maja 2011 przez volvo144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sołtys Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Witam (mój pierwszy post ) Mam pytanko odnośnie automatów - jak ruszam to zaczyna mi grzechotać sprzęgiełko, tak przy około 40-50km/h i muszę zwolnić to słychać jakby się załączyło i wtedy mogę już jechać dalej swobodnie bez żadnych dziwnych dźwięków. Rozbierałem już i czyściłem ale to nie pomogło. Jest jakaś szansa na uratowanie tego sprzęgiełka? I czy można jeździć na jednym zapiętym na stałe a drugie na auto? Bo jak zapnę na stałe to wtedy mam spokój. pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sunshinediver Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 CZY MOGĘ SIĘ PODŁACZYĆ DO TOPICU ? Przekopałem tony materiału, włącznie ze starymi topicami stąd i daleko mi do stwierdzenia ze wiem o co chodzi. za cholerę tego nie kumam. Wprawdzie jeszcze nie jestem szczęśliwym posiadaczem parcha ale może za tydzień już będę więc jak się tym cholerstwem jeździ ??? Mam parę wniosków/pytań więc proszę o sprostowanie.Myślę że dla znawców będzie to miła odskocznia od poważnych skomplikowanych tematów ))Jako że u znawców tematu pytania mogą wywołać salwy śmiechu to o odpowiedzi proszę jak najbardziej poważne )) Chodzi mi o napędy. 1) 2H używamy na czarnym na drogach o normalnie dobrej przyczepności 2) 4H -czy możemy włączyć podczas jazdy na 2H czy musimy się zatrzymać jeżeli skrzynia jest w automacie jeżeli możemy właczyć podczas jazdy to do jakiej prędkości możemy to zrobić i do jakiej prędkości później używać 4H 3) Wykumałem ze 4H zapinamy jeżeli koła mogą sie uślizgnąć. Tylko co to jest. Czy czarny asfalt, pzrsysypany białym snieżkiem się kwalifikuje??? zima za pasem 4) 4L - włączamy z postoju ? zapina się wtedy automatycznie difflock ?? Można na 4L jeździć tylko do przodu ? bez zbytniego manewrowania skrętem ?? 5) 4H - czy przy tym zapina sie też automatycznie difflock, zapinamy go pzry 4H ? czy możemy/nie musimy go zapinac(difflocka). Czy na 4H możemy jeździć z difflockiem i bez niego?? To jakaś maskara ))Mam andzieje że później będą już sensowniejsze pytania )) dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Smyku Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 (edytowane) Ojjj to napisz jeszcze jakiego masz tego Patrola bo piszesz coś o diff locku a tam była mała różnica w 60 i w 61 Może to niektórym pomoże zrozumieć czemu na twardym nie można a na śliskim można. Mechanizm różnicowy. http://www.youtube.com/watch?v=CneRckNSpps Edytowane 24 Października 2011 przez Smyku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mysiar Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 film rewelacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Korbamoto Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Super filmik. Mój 14 letni syn podzielający większość moich dziwnych pasji zrozumiał, bo zadawal potem sensowne pytania. Żona mówiła, że zrozumiała, ale nie pytała o nic Liczyłem chociaz na to, że zapyta: A po co to jest w ogóle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sunshinediver Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Ojjj to napisz jeszcze jakiego masz tego Patrola bo piszesz coś o diff locku a tam była mała różnica w 60 i w 61 Może to niektórym pomoże zrozumieć czemu na twardym nie można a na śliskim można. Mechanizm różnicowy. http://www.youtube.com/watch?v=CneRckNSpps Ojjj to napisz jeszcze jakiego masz tego Patrola bo piszesz coś o diff locku a tam była mała różnica w 60 i w 61 Może to niektórym pomoże zrozumieć czemu na twardym nie można a na śliskim można. Mechanizm różnicowy. http://www.youtube.com/watch?v=CneRckNSpps A w Y61 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.