Gość wojteknj Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Witam jestem tu nowy .Posiadam nissana almerkę N16 1,5 benzyna .Mam taki problem pali mi sie chek falują obroty strasznie szarpie jak się rozpędzam i w czasie jazdy też się zdarza .Byłem na kompie i wykryło czujnik polozenia walu strona A czy coś takiego .Oststno wymieniłem olej Castrol Magnatik 10w/40 i świece krokowy też oczyszczony . Samochód nie gaśnie nie jest mulowaty tylko to szarpanie i falowanie obrotów .Czy to łańcuch ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cato Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 cos drogi ten czujnik ja rok temu zaplacilem 120zl z wymiana za orginalny czujnik do 2.2 di osobiscie objawy jakie mialem wtedy to check , nie dzialajacy obrotomierz i drastyczny spadek mocy + do tego wszystkiego siwa chmura przy odpalaniu ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 Panowie a moze mi podpowiecie co moze byc nie zapala sie zadna kontrolka check enigme ani nie wyskakuje zaden blad. a silnik bardzo ciezko pali a jak zapali tonie wchozi na obroty bo nie ma sily, przy zapalaniu koci na czarno czy to czujnik polozenia walu czy rozrzad (lancuch w tinie 2,2 dci 2005r.. Zaznaczam ze w sobote zaczela dymic i nic nie bylo widacza mna zgasilem ja szybko a ona nadal jeszcze codzila na luzie az sama zgasla i po tym takie skutki odpalania Może turbosprężarka zaczyna się sypać i zasysany jest olej do cylindrów,dlatego silnik pracował po zgaszeniu,może być też coś innego,ale najlepiej to sprawdzić u mechanika,bo z opisu nic nie da się podpowiedzieć,trzeba sprawdzić manualnie i wzrokowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 4 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2012 (edytowane) wojtek - wymień filtr paliwa, wlej lepsze paliwo, dłużej rozgrzewaj - nie koniecznie na postoju, lecz przy wolnej jeździe /prawym pasem/. Jeśli teraz nie pomoże, to za parę dni jak będzie cieplej to na pewno. Edytowane 4 Lutego 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek1505 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Witam, jestem tu nowy i chciał bym zaptać o moją Almere. Kupiłem ją jakiś miesiąc temu, po zakupie wszystko było oki poza dziwnym dźwiękiem z silnikam w okolichach rozrządu. 4 dni temu zauważyłem na obrotomierzu dziwne skoki obrotów podczas jazdy przy około 2,500 obr. do 3,500. Samochód lekko szarpie od czasu do czasu. Na komputerze wyskoczył błąd wałka rozrządu i wału korbowego, po skasowaniu wyskoczył tylko jeden wał korbowy. "Czek" się nie świeci. Jak by ktoś miał podobne objawy i je zlikwidował to proszę o podpowiedź. Dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojteknj Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Witam też miałem takie obiawy mój samochod to almerka 1,6 benzyna 2000rok .Szarpało furą falowały obroty mułowata byla palil się check na kompie wykazało 4 razy ,że to czujnik polożenia wału korbowego akurat naczytałem się ,że to rozrząd wymienilem łąńcuch napinacz i prowadnice bez trybow ale nic to nie dalo fura dalej sie tak zachowywała .Wymienilem ten czujnik iświece a fura wrręcz teraz lata .Za rozrząd dałem ok 500zł czujnik 180 świece 40 robocizna 400 .Ale fura działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek1505 Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 Ja czujniki wymieniłem i było jeszcze gorzej;/ a jakiej firmy rozrząd?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ray_PL Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 Hej koledzy, jestem posiadaczem Almery N15 i Almery N16 i z tą druga mam problem z check engine i błędem czujnika wałka rozrządu identyczny jak poruszany w wątku - ponoć czujnik szlag trafił, a nie same elementy układu wałka rozrządu i wszystkie objawy na to wskazują - jestem nowym forumowiczem, ale już niejeden wątek w tym temacie przeczytałem - mam już kupiony nowy czujnik w Legnicy na dolnymśląsku dwa dni temu zapłaciłem za niego 350 zł, a mogłem go dostać wyłacznie u dilera - teraz tylko czy ktoś może mi powiedzieć czy ja sam mogę wymienić sobie ten czujnik ? Serwisant dilera woła 120 zł, a prywaciarz 100 zł. Czy to jest jakaś wielka filozofia odłączyć kabelek i wykrecić stary, a wkręcić nowy i podłaczyć ponownie kabelek. Czujnik jest na wierzchu silnika, zatem dostęp do niego jest swobodny, czy taka wymiana wymaga jakiś zaawansowanych czynności ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 wymiane można zrobić samemu.Tylko,czy po wymianie nie trzeba będzie skasować błędu,zobaczysz po uruchomieniu silnika,czy check nie będzie się zaświecał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ray_PL Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Wymieniłem sam, check nadal się świecił, zresetowałem błedy, ale nic to nie pomogło - to nie czujnik. Samochód teraz na niższych biegach ma przyśpieszenie i moc, nic się dziwnego nie dzieje, ale jego maksymalna prędkość to 110 km/h, do 80 km/h daje rade wszystko jest ok i przyśpieszenie i moc, powyżej 80 km/h niestety do tych 110 km/h bardzo długo dochodzi i powyżej wskazówka ani drgnie - no chyba, że jest z górki. Nie wiem co to może być. Kolega mówi, iż instalacja może być rąbnieta, dałem samochód do warsztatu w którym znają się na Nissanach i narazie nie wiedzą co to Wykluczyli już zużyty wał rozrządu [na liczniku 142 tyś],mechanikę wału korbowego, przepływomierz i filtry i układ paliwa. Może ktoś z kolegów się orientuję co może być powodem niedostatku mocy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 jeśli teraz po kasowaniu błędów dalej wyskakuje ten sam błąd na nowym czujniku to pewnie gdzieś walnięta wiązka,trzeba będzie poszukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ray_PL Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 (edytowane) wymiane można zrobić samemu.Tylko,czy po wymianie nie trzeba będzie skasować błędu,zobaczysz po uruchomieniu silnika,czy check nie będzie się zaświecał. Tak trzeba zresetować ponownie błąd, komputer pamięta odczyt starego czujnika i cały czas będzie pokazywał błąd. Wykasowałem błąd ponownie i narazie nie wyskoczył "check engine". Jestem świeżakiem stąd moje pytanie - czym jest walnięta wiązka o której wspominasz ? Już nieistotne Okazało się, iż nałożyły się u mnie dwa problemy: 1 - brak mocy na niższych biegach i ogólne zmulenie samochodu 2 - bariera prędkości 100 km/h Powodem były: 1 - jednak uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu - włączony tryb awaryjn i "check engine" 2 - spalone żarówki stopu - nie wiem jak to określić, ale jakiś tryb bezpieczeństwa ? Wymieniłem czujnik i żarówki stopu, nie mam już żadnego problemu. Edytowane 21 Kwietnia 2012 przez ray_PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 fakt jest coś takiego,że jak się spalą żarówki od stopu to ogranicza prędkość,lub zapali check.Już się kiedyś chyba w Fordzie z tym spotkałem,ale wypadło mi z głowy.Fajnie że ALA śmiga bez problemu.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hucul71 Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Cześć mam nissana n16 1.5 benzyna objawy szarpanie pow 1500 obrotów wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu (nowy z serwisu) na chwilę pomogło diagnoza w serwisie - rozrząd do wymiany. O takich objawiach pisało już wielu forumowiczów ale u mnie zdarzają się dni, że nic mu nie dolga jeżdzi normalnie jak wcześniej , czy w związku z tym można wykluczyć jakąś ewentualność ( rozrząd , czujnik, przepływomierz Przy okazji duże spalanie i zapach paliwa ok. 12/1oo proszę o odpowiedź bo jestem bezradny tak jak i mechanicy (z wyjątkiem tych z serwisu nissana - wymiana rozrządu ok 3500pln) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 a testowali komputerem błędy,może to przepływomierz,lub sonda lambda skoro dużo pali.Albo przewody od tego czujnika co wymienili,ciężko powiedzieć,A może to świece do wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KsaweryALM Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 Witam, Mam problem z QG15 w almerze N16, mianowicie niedawno strasznie zaczął falować, no i były trudności z odpalaniem, skaczące obroty uspokajały się jednak wraz z wzrastającą temperaturą silnika, niestety w czasie jazdy i tak szarpał przy ok 2000-2500 obr. Dowiedziałem się, iż może to być czujnik położenia wałka rozrządu, to samo pokazał komputer (check się świecił), wymieniłem więc czujnik, ale po wymianie samochód nie chciał nawet odpalić. Na starym czujniku zdarzać się zaczęło natomiast to, że zaraz po odpaleniu i szybkim wskoczeniu na 2500-3000 obr auto chodziło normalnie, dopiero w najmniej spodziewanym momencie znów zaczynał szarpać. Podjechałem więc, aby sprawdzić rozrząd (175kkm) no i okazało się, iż napinacz wysunął się już na dobre 2cm, a sam łańcuch posiada już spore wżery. Niestety powiedziano mi, iż w układzie rozrządu jest jakaś teflonowa osłona, która mogła się zetrzeć - stąd wżery na łańcuchu, i że wymiana samego rozrządu (1400 za oryginalny) nic nie da, bo trzeba wymienić silnik. Stąd moje pytanie, czy wymiana silnika jest konieczna? Czy rozrząd oryginalny jest inny od zamienników, gdyż otrzymałem informacje od mechanika, że oryginalny włożyłby bez wyciągania silnika, a do zamiennika trzeba wyciągać motor. Proszę o pomoc, mam nóż na gardle, wakacje się rozpoczęły, a auto niesprawne. Co mam zrobić, aby nie wpakować się w spiralę niepotrzebnych kosztów...za wymianę silnika z silnikiem wołają 2800 zł!! Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaweq22 Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 był na forum już ten temat poruszany, mechanik dupek naciągnąć klienta chce...za wyjęcie silnika wołają niezłą kase Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 nie bardzo rozumiem z tym łańcuchem i wyjmowaniem silnika,nie ma znaczenia oryginał,czy zamiennik operacja jest taka sama i nie trzeba silnika wyciągać.Ale nie sam łańcuch się wymienia,prowadnice i napinacz też.A w ogóle to zmień mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maccio Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Ja myślę, że warto zacząć jednak od wymiany czujnika (zostawiając jednocześnie stary). Jak będzie gorzej - dopiero wtedy szukać innej przyczyny wmontowując z powrotem stary czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinnerslayer Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Witam, Odświeżę stary temat ponieważ mam pytanie. Proszę o infromację gdzie w Almerze N16 rocznik 2004 1,5 dCi znaleźć czujnik płożenia wału? O takie ustrojstwo: http://img11.allegroimg.pl/photos/oryginal/32/74/59/67/3274596704 Od lutego walczę z gasnącym silnikiem. Nikt nie jest mi w stanie zdiagnozować na 100%. Ostatni magik powiedział, żeby w ciemno wymieniać ten czujnik, bo koszt jest niewielki a można trafić jak w totka. Następny na liście jest EGR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekztg Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Nie ma potrzeby podpinać kompa by resetować ustawienia po zrobieniu przekładki czujnika wałka rozrządu. Swoją drogą po co kupować nowy czujnik jak można umówić się ze znajomym właścicielem almery i zrobić szybką podmiankę i sprawdzić czy faktycznie wina leży po stronie czujnika czy gdzieś indziej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincenzo92 Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 Witam ja z takim zapytaniem gdyż ostatnio wyskoczył mi błąd dotyczący czujnika wymienionego w temacie o kodzie błędu P0355 "crankshaft position sensor A circuit". Pozatym jeszcze przed wyskoczeniem miałem dziwną przypadłość falowania obrotów tak około 4 tys które nagle zaczynały spadać o dość znaczącą sumę po czym rosnąć i tak w kółko. Moje pytanie brzmi gdzie znajduje się dokładnie ten czujnik coś czytałem iż jest to w pobliżu czwartego cylindra po przeciwnej stronie jak czujnik położenia rozrządu. Najfajniej jeśli znalazłby się ktoś miły i zrobił zdjęcie tego czujnika w otoczeniu umożliwiającym mi jego lokalizację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacGayver Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 Ehh, myślisz że to czujnik? Złudne nadzieje No ale spoko, czujnik znajduje się z tyłu silnika, zaraz nad miską olejową, przy łączeniu ze skrzynią biegów. Przykręcony na szóstkę śrubkę pod kluczyk nr 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vincenzo92 Opublikowano 13 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2013 (edytowane) Tak tak pan zapewne sądzi że to rozrząd aczkolwiek mój przejechał do tej pory 30 tys od wymiany kompletu rozrządu jeszcze jedno pytanie czy jeśli go odkręcę to nie poleje mi sie olej? oraz czy ten czujnik ma kostke na 2 piny czy 3 i jednak prosiłbym o zdjęcie miejsca gdzie ten czujnik się znajduje. Hmmm chociaż w sumie to zauważyłem również że silnik trochę głośniej chodzi i słychać tak jakby dźwięk łańcucha no ale na litość boską przejechałem 30 tys na nowym i już to tyle??? a jeśli już będzie to faktem to czy mogę np wymienić sam łańcuch ?? oraz czy zna ktoś kogoś ogarniętego z okolic opola kto zrobiłby to rzetelnie bo mechanikami z mojego miasta już rzygam. Edytowane 13 Lipca 2013 przez vincenzo92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hektor3s Opublikowano 14 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2013 Hej Napisz ile zapłaciłeś za wymianę i jakiej firmy kupiłeś ten rozrząd. Jak będziesz potrzebował kupić nowy czujnik to mam do sprzedania, został założony tylko do sprawdzenia. Mnie też czeka wymiana rozrządu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.