Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 1,5 PB Czujnik położenia wału /tematy połączone/


Gość levy 83
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wojteknj

Witam jestem tu nowy .Posiadam nissana almerkę N16 1,5 benzyna .Mam taki problem pali mi sie chek falują obroty strasznie szarpie jak się rozpędzam i w czasie jazdy też się zdarza .Byłem na kompie i wykryło czujnik polozenia walu strona A czy coś takiego .Oststno wymieniłem olej Castrol Magnatik 10w/40 i świece krokowy też oczyszczony . Samochód nie gaśnie nie jest mulowaty tylko to szarpanie i falowanie obrotów .Czy to łańcuch ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos drogi ten czujnik ja rok temu zaplacilem 120zl z wymiana za orginalny czujnik do 2.2 di :o osobiscie objawy jakie mialem wtedy to check , nie dzialajacy obrotomierz i drastyczny spadek mocy + do tego wszystkiego siwa chmura przy odpalaniu ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a moze mi podpowiecie co moze byc nie zapala sie zadna kontrolka check enigme ani nie wyskakuje zaden blad. a silnik bardzo ciezko pali a jak zapali tonie wchozi na obroty bo nie ma sily, przy zapalaniu koci na czarno czy to czujnik polozenia walu czy rozrzad (lancuch w tinie 2,2 dci 2005r.. Zaznaczam ze w sobote zaczela dymic i nic nie bylo widacza mna zgasilem ja szybko a ona nadal jeszcze codzila na luzie az sama zgasla i po tym takie skutki odpalania

Może turbosprężarka zaczyna się sypać i zasysany jest olej do cylindrów,dlatego silnik pracował po zgaszeniu,może być też coś innego,ale najlepiej to sprawdzić u mechanika,bo z opisu nic nie da się podpowiedzieć,trzeba sprawdzić manualnie i wzrokowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtek - wymień filtr paliwa, wlej lepsze paliwo, dłużej rozgrzewaj - nie koniecznie na postoju, lecz przy wolnej jeździe /prawym pasem/. Jeśli teraz nie pomoże, to za parę dni jak będzie cieplej to na pewno.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość maniek1505

Witam, jestem tu nowy i chciał bym zaptać o moją Almere.

Kupiłem ją jakiś miesiąc temu, po zakupie wszystko było oki poza dziwnym dźwiękiem z silnikam w okolichach rozrządu.

4 dni temu zauważyłem na obrotomierzu dziwne skoki obrotów podczas jazdy przy około 2,500 obr. do 3,500. Samochód lekko szarpie od czasu do czasu. Na komputerze wyskoczył błąd wałka rozrządu i wału korbowego, po skasowaniu wyskoczył tylko jeden wał korbowy. "Czek" się nie świeci. Jak by ktoś miał podobne objawy i je zlikwidował to proszę o podpowiedź. Dzięki i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojteknj

Witam też miałem takie obiawy mój samochod to almerka 1,6 benzyna 2000rok .Szarpało furą falowały obroty mułowata byla palil się check na kompie wykazało 4 razy ,że to czujnik polożenia wału korbowego akurat naczytałem się ,że to rozrząd wymienilem łąńcuch napinacz i prowadnice bez trybow ale nic to nie dalo fura dalej sie tak zachowywała .Wymienilem ten czujnik iświece a fura wrręcz teraz lata smile.png .Za rozrząd dałem ok 500zł czujnik 180 świece 40 robocizna 400 .Ale fura działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Hej koledzy, jestem posiadaczem Almery N15 i Almery N16 i z tą druga mam problem z check engine i błędem czujnika wałka rozrządu identyczny jak poruszany w wątku - ponoć czujnik szlag trafił, a nie same elementy układu wałka rozrządu i wszystkie objawy na to wskazują - jestem nowym forumowiczem, ale już niejeden wątek w tym temacie przeczytałem - mam już kupiony nowy czujnik w Legnicy na dolnymśląsku dwa dni temu zapłaciłem za niego 350 zł, a mogłem go dostać wyłacznie u dilera :) - teraz tylko czy ktoś może mi powiedzieć czy ja sam mogę wymienić sobie ten czujnik ? Serwisant dilera woła 120 zł, a prywaciarz 100 zł. Czy to jest jakaś wielka filozofia odłączyć kabelek i wykrecić stary, a wkręcić nowy i podłaczyć ponownie kabelek. Czujnik jest na wierzchu silnika, zatem dostęp do niego jest swobodny, czy taka wymiana wymaga jakiś zaawansowanych czynności ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wymiane można zrobić samemu.Tylko,czy po wymianie nie trzeba będzie skasować błędu,zobaczysz po uruchomieniu silnika,czy check nie będzie się zaświecał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wymieniłem sam, check nadal się świecił, zresetowałem błedy, ale nic to nie pomogło - to nie czujnik. Samochód teraz na niższych biegach ma przyśpieszenie i moc, nic się dziwnego nie dzieje, ale jego maksymalna prędkość to 110 km/h, do 80 km/h daje rade wszystko jest ok i przyśpieszenie i moc, powyżej 80 km/h niestety do tych 110 km/h bardzo długo dochodzi i powyżej wskazówka ani drgnie - no chyba, że jest z górki. Nie wiem co to może być. Kolega mówi, iż instalacja może być rąbnieta, dałem samochód do warsztatu w którym znają się na Nissanach i narazie nie wiedzą co to :(

Wykluczyli już zużyty wał rozrządu [na liczniku 142 tyś],mechanikę wału korbowego, przepływomierz i filtry i układ paliwa.

Może ktoś z kolegów się orientuję co może być powodem niedostatku mocy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiane można zrobić samemu.Tylko,czy po wymianie nie trzeba będzie skasować błędu,zobaczysz po uruchomieniu silnika,czy check nie będzie się zaświecał.

 

Tak trzeba zresetować ponownie błąd, komputer pamięta odczyt starego czujnika i cały czas będzie pokazywał błąd.

 

Wykasowałem błąd ponownie i narazie nie wyskoczył "check engine".

Jestem świeżakiem :) stąd moje pytanie - czym jest walnięta wiązka o której wspominasz ?

 

Już nieistotne :) Okazało się, iż nałożyły się u mnie dwa problemy:

1 - brak mocy na niższych biegach i ogólne zmulenie samochodu

2 - bariera prędkości 100 km/h

Powodem były:

1 - jednak uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu - włączony tryb awaryjn i "check engine"

2 - spalone żarówki stopu - nie wiem jak to określić, ale jakiś tryb bezpieczeństwa ? :)

 

Wymieniłem czujnik i żarówki stopu, nie mam już żadnego problemu. :)

Edytowane przez ray_PL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt jest coś takiego,że jak się spalą żarówki od stopu to ogranicza prędkość,lub zapali check.Już się kiedyś chyba w Fordzie z tym spotkałem,ale wypadło mi z głowy.Fajnie że ALA śmiga bez problemu.Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć mam nissana n16 1.5 benzyna objawy szarpanie pow 1500 obrotów wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu (nowy z serwisu) na chwilę pomogło diagnoza w serwisie - rozrząd do wymiany. O takich objawiach pisało już wielu forumowiczów ale u mnie zdarzają się dni, że nic mu nie dolga jeżdzi normalnie jak wcześniej , czy w związku z tym można wykluczyć jakąś ewentualność ( rozrząd , czujnik, przepływomierz Przy okazji duże spalanie i zapach paliwa ok. 12/1oo proszę o odpowiedź bo jestem bezradny tak jak i mechanicy (z wyjątkiem tych z serwisu nissana - wymiana rozrządu ok 3500pln)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a testowali komputerem błędy,może to przepływomierz,lub sonda lambda skoro dużo pali.Albo przewody od tego czujnika co wymienili,ciężko powiedzieć,A może to świece do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość KsaweryALM

Witam,

Mam problem z QG15 w almerze N16, mianowicie niedawno strasznie zaczął falować, no i były trudności z odpalaniem, skaczące obroty uspokajały się jednak wraz z wzrastającą temperaturą silnika, niestety w czasie jazdy i tak szarpał przy ok 2000-2500 obr. Dowiedziałem się, iż może to być czujnik położenia wałka rozrządu, to samo pokazał komputer (check się świecił), wymieniłem więc czujnik, ale po wymianie samochód nie chciał nawet odpalić. Na starym czujniku zdarzać się zaczęło natomiast to, że zaraz po odpaleniu i szybkim wskoczeniu na 2500-3000 obr auto chodziło normalnie, dopiero w najmniej spodziewanym momencie znów zaczynał szarpać. Podjechałem więc, aby sprawdzić rozrząd (175kkm) no i okazało się, iż napinacz wysunął się już na dobre 2cm, a sam łańcuch posiada już spore wżery. Niestety powiedziano mi, iż w układzie rozrządu jest jakaś teflonowa osłona, która mogła się zetrzeć - stąd wżery na łańcuchu, i że wymiana samego rozrządu (1400 za oryginalny) nic nie da, bo trzeba wymienić silnik. Stąd moje pytanie, czy wymiana silnika jest konieczna? Czy rozrząd oryginalny jest inny od zamienników, gdyż otrzymałem informacje od mechanika, że oryginalny włożyłby bez wyciągania silnika, a do zamiennika trzeba wyciągać motor. Proszę o pomoc, mam nóż na gardle, wakacje się rozpoczęły, a auto niesprawne. Co mam zrobić, aby nie wpakować się w spiralę niepotrzebnych kosztów...za wymianę silnika z silnikiem wołają 2800 zł!! :o

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo rozumiem z tym łańcuchem i wyjmowaniem silnika,nie ma znaczenia oryginał,czy zamiennik operacja jest taka sama i nie trzeba silnika wyciągać.Ale nie sam łańcuch się wymienia,prowadnice i napinacz też.A w ogóle to zmień mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja myślę, że warto zacząć jednak od wymiany czujnika (zostawiając jednocześnie stary).

Jak będzie gorzej - dopiero wtedy szukać innej przyczyny wmontowując z powrotem stary czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam,

 

Odświeżę stary temat ponieważ mam pytanie.

Proszę o infromację gdzie w Almerze N16 rocznik 2004 1,5 dCi znaleźć czujnik płożenia wału?

 

O takie ustrojstwo:

http://img11.allegroimg.pl/photos/oryginal/32/74/59/67/3274596704

 

Od lutego walczę z gasnącym silnikiem.

Nikt nie jest mi w stanie zdiagnozować na 100%.

Ostatni magik powiedział, żeby w ciemno wymieniać ten czujnik, bo koszt jest niewielki a można trafić jak w totka.

Następny na liście jest EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma potrzeby podpinać kompa by resetować ustawienia po zrobieniu przekładki czujnika wałka rozrządu. Swoją drogą po co kupować nowy czujnik jak można umówić się ze znajomym właścicielem almery i zrobić szybką podmiankę i sprawdzić czy faktycznie wina leży po stronie czujnika czy gdzieś indziej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ja z takim zapytaniem gdyż ostatnio wyskoczył mi błąd dotyczący czujnika wymienionego w temacie o kodzie błędu P0355 "crankshaft position sensor A circuit". Pozatym jeszcze przed wyskoczeniem miałem dziwną przypadłość falowania obrotów tak około 4 tys które nagle zaczynały spadać o dość znaczącą sumę po czym rosnąć i tak w kółko. Moje pytanie brzmi gdzie znajduje się dokładnie ten czujnik coś czytałem iż jest to w pobliżu czwartego cylindra po przeciwnej stronie jak czujnik położenia rozrządu. Najfajniej jeśli znalazłby się ktoś miły i zrobił zdjęcie tego czujnika w otoczeniu umożliwiającym mi jego lokalizację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh, myślisz że to czujnik? Złudne nadzieje :P No ale spoko, czujnik znajduje się z tyłu silnika, zaraz nad miską olejową, przy łączeniu ze skrzynią biegów. Przykręcony na szóstkę śrubkę pod kluczyk nr 10 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak pan zapewne sądzi że to rozrząd aczkolwiek mój przejechał do tej pory 30 tys od wymiany kompletu rozrządu jeszcze jedno pytanie czy jeśli go odkręcę to nie poleje mi sie olej? oraz czy ten czujnik ma kostke na 2 piny czy 3 i jednak prosiłbym  o zdjęcie miejsca gdzie ten czujnik się znajduje.

 

Hmmm chociaż w sumie to zauważyłem również że silnik trochę głośniej chodzi i słychać tak jakby dźwięk łańcucha no ale na litość boską przejechałem 30 tys na nowym i już to tyle??? a jeśli już będzie to faktem to czy mogę np wymienić sam łańcuch ?? oraz czy zna ktoś kogoś ogarniętego z okolic opola kto zrobiłby to rzetelnie bo mechanikami z mojego miasta już rzygam.

Edytowane przez vincenzo92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Napisz ile zapłaciłeś za wymianę i jakiej firmy kupiłeś ten rozrząd. Jak będziesz potrzebował kupić nowy czujnik to mam do sprzedania, został założony tylko do sprawdzenia.  Mnie też czeka wymiana rozrządu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...