marcome Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Dzięki za podpowiedź jeszcze się pomęczę tak jak niektórzy w odnośnikach piszą, ale jak ktoś w pobliżu by miał dostęp do sprzętu to z chęcią podjadę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muchamati2 Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 (edytowane) No dzięki ROOBALEK za info. A moze polecisz jakis inny interfejs, bo praktycznie sie na tym nie znam dopiero zaczynam i chciałbym sie troche w to pobawic i dązyc w tym kierunku poniewaz koncze technikum elektroniczne w specjalizacji mechatronik samochodowy a pozatym to w mojej okolicy by sie przydał taki fejs. A jestem z okolic Kutna. Edytowane 29 Września 2009 przez muchamati2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 (edytowane) No dzięki ROOBALEK za info. A moze polecisz jakis inny interfejs, ... Z chęcią poleciłbym inny interfejs, czy może strzelił jakieś porównanie, gdybym tylko znał inne interfejsy, i siedział w temacie, ale (tu smuteczek) niestety tak nie jest. Coś w temacie mógłby powiedzieć Ci wujek_trzcina, albo ktoś z klubowiczów/forumowiczów, kto wgryzł się w interfejsy, może ktoś, kto sam je konstruje/pisze soft. Jeśli o mnie chodzi, to rok temu kupiłem traktorek, latem br bawiąc się wyszukiwarką trafiłem na NKP, spodobało mi się tu, spragniony wiedzy trafiłem na niniejszy temat traktujący o ELM323 (ze wspomnieniem o 327) na 16-stopinowym złączu OBD2. Wizja oszczędności, i możliwość diagnostyki w dowolnym momencie skusiły mnie do działania, sprawdziłem auto (jest złącze OBD2), sprawdziłem aukcje (ELM327 niedrogi ok 80 PLN, w tamtym czasie w wersji 1.3a), postanowiłem zaeksperymentować, kupiłem, podpiąłem się, zagrało. Do chwili obecnej podpinanałem się 2x, ponieważ nie wyszły żadne błędy, pozostaje mi rozeznać się w tych wszystkich parametrach, co oznaczają, i jakie wartości są prawidłowe. Ostatnio pojawił się ELM327 w wersji 1.5a, wspomniałeś o nim, rzuciłem okiem na opis możliwości, i porównałem moim (v1.3a). Wychodzi na to, że nowy może więcej (w diagnostyce), a ponieważ lista samochodów, które może obsłużyć(zdiagnozować) jest spora, przy czym niektóre samochody mają inne złącza, wnioski co do zastosowania kabelków przejściówek nasuwają się same. I tak to na obecną chwilę przedstawia się moja znajomość rzeczy. Niestety Twe wymagania/oczekiwania przewyższają moje możliwości. Edytowane 29 Września 2009 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
parpol Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 pozdrawiam wszystkich !!!prosze o odczytanie znaczenia kodow wyswietlonych w trybie serwisowym;H2 1669 108-6A,VERO 390 nissan almera 2.2 dci 03 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 (...) A jestem z okolic Kutna. Jeśli byś się kiedy wybierał do Płocka, nie miał interfejsu, i chciał zobaczyć w działaniu (może spróbować podpiać swoje autko), to daj odpowiednio wcześniej znać, będziemy mogli się umówić np pod Teatrem Dramatycznym. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sebastian79 Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 rewelacyjna sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Niestety próbowałem i nie pomogło tym bardziej że moja kontrolka airbagu nie mruga tylko świeci cały czas więc nie wiem kiedy to zastosować sorry za offtop Zwarcie w obwodzie poduszki. Jedyna opcja to albo samemu szukać zwarcia na wszystkich mocowaniach przewodów albo jechać do serwisu zdiagnozować który obwód wykazuje zwarcie i szukać po przewodzie od modułu poduszek az do końca linii. U mnie zwarcie było za licznikami. Z tego co wiem od serwisu nissana to częsta przypadłość nissanów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supernik Opublikowano 27 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2009 JAk interfejsem ELM327 zaadoptować przepustnice - jakim softem,.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 JAk interfejsem ELM327 zaadoptować przepustnice - jakim softem,.... Pierwszy raz słyszę (czytam), że ELM'em mozna coś zaadoptować. Jak do tej pory ELM'y potrafiły jedynie wykasować komunikaty błędów, oraz w zależności od wersji mogły "coś tam" mniej/więcej odczytać. Najwyższa do tychczas wersja ELM327 v1.5a, potrafi skasować błędy i (ponoć) odczytać wszystko co tylko można, wersje wczesniejsze mają mniejszy zakres odczytu - silnik. Skąd masz info, że ELM potrafi cos zaadoptować? Może pokazała się jakaś nowsza wersja niż 1.5a?!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
supernik Opublikowano 28 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2009 nie no właśnie nie mam informacji że można zaadoptować - i tu jest ból. Ja też jakoś nigdzie nie przeczytałem że interfejsem da się tylko czytać coś. Ale tak sobie myślę że jak Panowie z serwisu adoptują przez ten sam interfejs to czemu by laptop tego nie umiał zrobić - może to tylko kwestia softu ? Kupiłem kabel i zero pożytku z niego. Może poradzicie Panowie czy: 1) w mojej almerze 1,5, 2001, wogóle adaptuje się coś? np przepustnice lub przepływomierz bo obecnie trzyma mi za wysokie obroty 1100 obr/min a czyściłem te dwa elementy. 2) jak przeprowadzić adaptacje -pytam bo przepustnice mam na linkę i nie reaguje na gaz, zwierać pinów nie chce bo się boję, możę jakiś myk z interfejsem - przecież kurde po to jest to złącze ODB2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wawryl Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 (edytowane) Witam serdecznie zakupiłem ELM327 v.1.5A OBD2 + CAN ELM 327. Mam problem z komunikacją z autem może ktoś podpowie jak ustawić poprawnie program PCMSCAN? Kluczyk oczywiście na ON Podejrzewam ze wina leży po stronie ustawienia programu prędkości itp. Edytowane 29 Października 2009 przez wawryl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 (edytowane) supernik, cwano kombinujesz z tym jednym interfejsem od wszystkiego, tylko trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie: "Czy Panowie z serwisu używają ELM'a? Jeśli tak, to w jakiej wersji, i (tu) jakiego softu używają? W instrukcji serwisowej jest mowa o urządzonku "Consult", które (chyba) potrafi wszystko. Jednakże, szperając na aukcjach rzucały mi się w oczy urzadzonka tylko do diagnostyki i kasacji błędów (miedzy innymi ELMy), oraz tylko do chiptuningu - pewnie takie by Cię interesowało, skoro piszesz o wprowadzaniu jakichś zmian zwiazanych z śilnikiem - urzadzonek "wszystko mogących" i to za małe pieniadze nie widziałem. Na moja prostą makówkę, zabawa jaka Ci się marzy to już kwestia, i urządzonka, i softu, i odpowiednich pieniędzy za to wszystko - i chyba nie dziwota Panowie w serwisie mają cosik takiego A najprościej odpowiadajac na Twoje pytania: Ad1.) Proponuje zerknac w tematy z "chiptuningiem" w treści. Ad2.) Patrz Ad1.) wawryl, wprawdzie mam ELM327 v.1.3a, i zdaje się, że bawiłem się swego czasu PCMSCAN'em, i "gadało", mimo różnic w wersjach(ELM'ów), to różnic w ustawieniach komunikacyjnych raczej bym nie przewidywał (choć zdażyć sie mogą), więc jeśli mam to (PCMSCAN'a) jeszcze na lapku, to sprawdzę (wieczorkiem po pracy) ustawienia i napiszę. No chyba, że wcześniej Cię ktoś skutecznie poratuje. A swoją drogą, to od sprzedawcy powinieneś dostać jakiś FREE soft, a z nim opis prawidłowej konfiguracji - czyżbyś nie dostał? Bo jeśli dostałeś, skonfigurowałeś jak wskazano, a "gadać" nie chce, to chyba sprzedawca powinien zapewnić Ci jakieś wsparcie (mój zapewnił, ale okazało się zbedne)?!? Edytowane 29 Października 2009 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wawryl Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 (edytowane) @roobalek nic ciekawego ze wsparcia nie dostałem stery itp patrz : Napisałem prośbę do sprzedawcy ale niestety nie pomoże tylko pisze jak nie "spełnia moich oczekiwań" to zwrot. jeśli znajdziesz chwilę sprawdź patrzę też przez Digimoto ale też nie halo Może robię coś nie tak dopiero zaczynam zabawę liczę na pomoc z góry dziękować dziękować Edytowane 29 Października 2009 przez wawryl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 (edytowane) (...) Napisałem prośbę do sprzedawcy ale niestety nie pomoże tylko pisze jak nie "spełnia moich oczekiwań" to zwrot. (...) Łoj bardzo niefajny ten Twój sprzedawca, omijać Takiego z daleka Skoro jednak taki Ci się trafił, a na razie wolisz odpuścić sobie dodatkowych kosztów (bo pewnie zwrot tylko na Twój koszt), a i jest nadzieja, że może "się ruszy", to sprawdzimy te ustawienia. Może pójdzie Ci z Digimoto, u mnie jak pamiętam, ten soft jako jedyny nie chciał gadać, jako jedyny wogóle nie wykrył siedzącego na porcie interfejsu. A tak w skrócie i na szybko, to jeśli jeszcze nie trafiłeś na zapiski (chyba tu w temacie, na wcześniejszych stronach było pisane) i jeszcze tego nie robiłeś, to jak pomnę Port COM, na którym siedzi interfejs trzeba ustawić na predkość 38400, a w sofcie (nie pomne jak to jest PCMSCANie) wskazać ten port, albo ustawić pełną automatykę, teraz zostaje tylko spiąć interfejs ze złączem i z lapkiem, kliknąć połącz/connect i zerkać to na diody, to na ekran lapka, jak po dłuzszej chwili zero reakcji a soft się nie odezwał to rozłącz/disconnect, i ponownie połacz/connect - u mnie zadziałało, i do dziś działa. Co do konkretów konfiguracyjnych, to jak wspomniałem - wieczorkiem. Edytowane 29 Października 2009 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wawryl Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 (edytowane) Pewnie zagada po kontrolkach widać ze próbuje a co digimoto też luknę po pracy a mój sprzedawca nie wiem czy mogę robić reklamę sprzedaje jeszcze kilka sztuk klik baczymy jak nie zagada to odeślę Edit: Spójrzcie na to jaki interface rozpoznał scanmaster tym programem próbuje się połączyć ale.. jak widać rozłącza "Brak połączenia z ECU" Edytowane 29 Października 2009 przez wawryl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 29 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2009 (...) tym programem próbuje się połączyć ale.. jak widać rozłącza "Brak połączenia z ECU" Zauważ, że wykrywa ELMa na porcie COM6, to prawdopodobnie jest Twój problem, bo jak czytałem (i pisałem Ci po PW), w Menadżeże urzadzeń, w portach powinieneś mieć pozycję "USB Serial Port (COM6)", albo coś podobnego, a COM6 bo na tym porcie wykryło Ci interfejs, i proponuję wejść we Właściwości tej pozycji na kartę Ustawienia portu, tu ustawić Liczbę bitów na sekundę na 38400, kliknąć przycisk Zaawansowane i i zmienić przypisanie portu COM z 6 na 1 lub 2. Myślę, że po tych zmianach inne programy "zobaczą" Twój interfejs, i bedziesz mógł korzystać z tego co on oferuje. Co się tyczy wykrycia wersji interfejsu przez ScanMaster, to zastanowiłbym się jaka to wersja softu, i czy potrafi ona rozpoznać i obsłużyć wersję 1.5a - moze nie potrafi, i identyfikuje z najnowszym jaki potrafi czyli 1.3a?!? Jest też druga opcja, że faktyczne ktoś Ci sprzedał wersję 1.3a jako 1.5a - stawiałbym jednak na to, że Twoja wersja softu (ScanMaster'a) ma mniejsze możliwości (jest przeznaczona najwyżej do wersji 1.3a), a interfejs ma wieksze możliwości. Wniosek ten jest stąd, ze Twój sprzedawca ma na koncie 22tys aukcji, gdyby kantował, to już dawno ludziska by go zjedli (choć trzeba przyznać, ze ma sporo neutrali, i negatywów). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver1979 Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 (edytowane) Witam, Posiadam ELM327 ver 1.5a i program nie widzi mojego auta ECU. Jakiś błąd w sterownikach czy ustawieniach? Sprawdzam i mam takie same problemy co kolega wyżej (wawryl). Jęśli znacie rozwiązanie to proszę o info, dodam iż na Toyocie Yaris 2007 działa program Scan Master ELM. Inne programy wywala. Pozdrawiam Edytowane 7 Listopada 2009 przez Denver1979 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 A uwzględniłeś wskazówki z mojego posta (tego zaraz nad Twoim)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver1979 Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Dzięki ,to wszystko również wyczytałem ale myślałem że przy pomocy innego programu (scan master to tylko przykład) ELM 327 posłuży mi między innymi do usunięcia błędu poduszki który w ciągu roku trzy razy się pojawił,z silnikiem nie ma jak na razie problemu. Jakiego programu uzywasz do ELM327, bo umnie zaden nie chce sie polączyc z Almera, tylko Scan MAster widzi toyote yaris 2007. Jesli mozesz to prześli linka gdzie mozna pobrać jakiś program działający z ELM327 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 (edytowane) Jakiego programu uzywasz do ELM327, bo umnie zaden nie chce sie polączyc z Almera, tylko Scan MAster widzi toyote yaris 2007. Jesli mozesz to prześli linka gdzie mozna pobrać jakiś program działający z ELM327 Przeniesione z: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/59489-poprawne-dzialanie-elm327-ver15a/ A masz wszystko poprawnie skonfigurowane(?): - Menadżer urzadzeń - COM na USB ustawiony jako COM1 lub COM2, i prędkość transmisji 38400 - Programay - w konfiguracji połączenia ustawiony port z menadżera urządzeń? Przy tym minimum zgodności powinno zagadać. Tak swoją drogą, to w temacie fotorelacji wujka_trzciny pisałem o tych ustawieniach, ale czy ktoś to czyta?! Jeżeli uda Ci się ożywić interfejs, mógłbyś opisać w czym leżał problem. Powodzenia Tylko nikt nic nie pisze dlaczego Scan MAster działa na innym aucie (toyota yaris 2007) a w Nissanie nie chce. Wszystkie inne programy tez sie wywalają (digiMoto brak połączenia), wiec chyba to nie wina konfiguracji COM-USB. Porty sprawdzane - ustawianie w systemi i pod każdym programem i nic zero polaczenia. No to może trochę uporządkujmy co mamy, na czym stoimy, i co może być, bo nie wydaje mi się abyś miał identyczny problem co kolega wczesniej. Pierwsza rzecz, w tej chwili nie mam przy sobie lapka, i nie pomnę nazwy używanego softu -chyba coś z free, bo wszystkie one są podobne, co do Digimoto , gdy sprawdzałem, co i jak wyglada, to u mnie jako jedyny nie widział interfejsu Druga rzecz, jeżeli masz na kompterze zalecane ustawienia numeru (1 lub 2)portu COM i samego portu, oraz w zainstalowanych programach w konfiguracji połączenia też wskazujesz właściwy port, i przy spięciu komputera, interfejsu oraz złącza OBD2 cierpliwie próbowałeś connect/disconnect/connect (połacz/rozłącz/połacz) i nic, to nie wysuwamy pochopnych wniosków tylko próbujemy namierzyć feler, który może być różnie umiejscowiony. Na pierwszy "rzut oka", i zakładając że problem nie leży w samym interfejsie, to widziałbym to tak: - skoro gada z Toyotą, a z Almerą nie chce, to może w Almerze leży złacze OBD2?!? Sprawdzić można łatwo (pomijając płatna wizytę w ASO czy innym warsztacie z komputerkiem), a mianowicie, złapać kogoś z innym nissanem na OBD2, i podpiąć się pod jego złącze sprawdzić czy zagada. Byłoby idealnie gdyby złapać kogoś z gadajacym interfejsem, wtedy on ze swoim sprzętem, mógłby wpiać sie w Twoje złącze. Taka zabawa mogłaby rozwiać wiele wątpliwości. - skoro gada z Toyotą, i tylko na jednym sofcie, to możnaby podejrzewać, że pozostały soft (może stary - tu kwestia wersji) nie potrafi obsłużyć najnowszego ELM'a (i tu byłoby słuszne pytanie o własciwy soft do obsługi ELM'a)?!? Ale nawet gdyby tak było, to pozostaje pytanie, czemu gada z Toyotą, a z Almerą nie chce? - wracamy do pytania o stan złącza Almery - skoro gada z Toyotą, i tylko na jednym sofcie, ale pozostały soft jest OK i na nim tez powinno zagadać, to przyjrzałbym się, i może pokombinował w konfiguracji połączenia - oczywiście przy założeniu, ze pozostały soft nie widzi interfejsu, bo jesli jednak widzi interfejs, to wracamy do pytania o złacze auta i jego stan Oczywiście, jeśli byłeś gdzieś (ASO, warsztat), u kogoś, kto ze swoim sprzętem wpinał się w Twoje złącze, i gadało, i wszystko było OK, to mogłoby sugerować, że może jednak z interfejsem jest coś nie tak - choć watpię bo przecież gada z Toyotą, więc biorac to pod uwagę, mozna by zaczynać sie zastanawiać czy ten interfejs nadaje sie do nissanów, a jesli tak to do jakich?!? Na razie tylko tyle przychodzi mi do głowy, trzeba pokombinować i zweryfikować empirycznie domysły. Edytowane 10 Listopada 2009 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver1979 Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Przeniesione z: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/59489-poprawne-dzialanie-elm327-ver15a/ No to może trochę uporządkujmy co mamy, na czym stoimy, i co może być, bo nie wydaje mi się abyś miał identyczny problem co kolega wczesniej. Pierwsza rzecz, w tej chwili nie mam przy sobie lapka, i nie pomnę nazwy używanego softu -chyba coś z free, bo wszystkie one są podobne, co do Digimoto , gdy sprawdzałem, co i jak wyglada, to u mnie jako jedyny nie widział interfejsu Druga rzecz, jeżeli masz na kompterze zalecane ustawienia numeru (1 lub 2)portu COM i samego portu, oraz w zainstalowanych programach w konfiguracji połączenia też wskazujesz właściwy port, i przy spięciu komputera, interfejsu oraz złącza OBD2 cierpliwie próbowałeś connect/disconnect/connect (połacz/rozłącz/połacz) i nic, to nie wysuwamy pochopnych wniosków tylko próbujemy namierzyć feler, który może być różnie umiejscowiony. Na pierwszy "rzut oka", i zakładając że problem nie leży w samym interfejsie, to widziałbym to tak: - skoro gada z Toyotą, a z Almerą nie chce, to może w Almerze leży złacze OBD2?!? Sprawdzić można łatwo (pomijając płatna wizytę w ASO czy innym warsztacie z komputerkiem), a mianowicie, złapać kogoś z innym nissanem na OBD2, i podpiąć się pod jego złącze sprawdzić czy zagada. Byłoby idealnie gdyby złapać kogoś z gadajacym interfejsem, wtedy on ze swoim sprzętem, mógłby wpiać sie w Twoje złącze. Taka zabawa mogłaby rozwiać wiele wątpliwości. - skoro gada z Toyotą, i tylko na jednym sofcie, to możnaby podejrzewać, że pozostały soft (może stary - tu kwestia wersji) nie potrafi obsłużyć najnowszego ELM'a (i tu byłoby słuszne pytanie o własciwy soft do obsługi ELM'a)?!? Ale nawet gdyby tak było, to pozostaje pytanie, czemu gada z Toyotą, a z Almerą nie chce? - wracamy do pytania o stan złącza Almery - skoro gada z Toyotą, i tylko na jednym sofcie, ale pozostały soft jest OK i na nim tez powinno zagadać, to przyjrzałbym się, i może pokombinował w konfiguracji połączenia - oczywiście przy założeniu, ze pozostały soft nie widzi interfejsu, bo jesli jednak widzi interfejs, to wracamy do pytania o złacze auta i jego stan Oczywiście, jeśli byłeś gdzieś (ASO, warsztat), u kogoś, kto ze swoim sprzętem wpinał się w Twoje złącze, i gadało, i wszystko było OK, to mogłoby sugerować, że może jednak z interfejsem jest coś nie tak - choć watpię bo przecież gada z Toyotą, więc biorac to pod uwagę, mozna by zaczynać sie zastanawiać czy ten interfejs nadaje sie do nissanów, a jesli tak to do jakich?!? Na razie tylko tyle przychodzi mi do głowy, trzeba pokombinować i zweryfikować empirycznie domysły. W tym jest własne problem gdyż Digimoto widzi ELM327 1,3a (kupiłem z oznaczeniem 1,5a)dodatkowo żaden program nie gada z almera. W toyocie jest podobnie, gada tylko z ScanMaster w wersji demo (chciałbym mieć większy wgląd do auta). Więc pytam się kto ma ELM327 ver1,5a (w programach widziane jako 1,3a)które działa poprawnie z Almerą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 No to niezły "czad", bo ja mam (jak już pisałem) ver 1.3a i Digimoto nawet nie "drgnie", i nie chce go zobaczyć. Ale to o czym wspomniałeś, z tym, że v1.5a widziane jest jako 1.3a, to mi się bardzo nie podoba, bo sugeruje dwie bardzo brzydkie możliwości tzn: - albo ktoś kantuje kupujących i jako 1.5a, sprzedaje faktycznie 1.3a - albo to faktycznie jest interfejs 1.5a, ale jescze brak do niego softu, i dołączany do interfejsu, wciskany kupującemu jest soft do obsługi 1.3a, ale kompletnie nie radzi sobie on z 1.5a (co nie dziwi, widząc róznice między 1.3a a 1.5a), jeżeli już wykrywa interfejs to identyfikuje nieprawidłowo (bo tylko taki "najwyższy" rozpoznaje) jako 1.3a. Mam jednak nadzieję, że powyższe możliwości nie mają najmniejszego pokrycia w rzeczywistości, i że odezwie się ktoś kto zakupił, odpalił, i bez problemów korzysta z dobrodziejstw ver.1.5a, i że opisze krok, po kroku "jak to się robi w Chicago" Ponieważ nie posiadam 1.5a, i nie mam bazy porównawczej, a jak widać dotychczasowe doświadczenie z 1.3a, nie na wiele się zdało, to tu kończą się moje możliwości wsparcia. Pozdrawiam, z nadzieją że "ta przygoda" skończy się dla Ciebie pozytywnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witia Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Nie ma czegoś takiego jak wersja 1,5a, więcej można poczytać tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1377888.html tam też jest odnośnik do strony producenta, na której również nie ma wersji 1,5a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 (edytowane) No to widzę podwójny bigos. Raz, wychodzi, że ktoś kantuje sprzedając 1.3a jako 1.5a. Dwa, w przypadku naszego(-ych) kolegi(-ów), bo jeżeli ma(-ją) faktycznie 1.3a, to bez większego problemu powinna udać się instalacja, uruchomienie, i komunikacja z komputerem samochodu. Teraz to już w ogóle nie łapię o co chodzi, że nie idzie odpalnienie. Edytowane 12 Listopada 2009 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver1979 Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 No to widzę podwójny bigos. Raz, wychodzi, że ktoś kantuje sprzedając 1.3a jako 1.5a. Dwa, w przypadku naszego(-ych) kolegi(-ów), bo jeżeli ma(-ją) faktycznie 1.3a, to bez większego problemu powinna udać się instalacja, uruchomienie, i komunikacja z komputerem samochodu. Teraz to już w ogóle nie łapię o co chodzi, że nie idzie odpalnienie. Ponowie pytanie ktos tutaj ma program do ELM 327 ktory dziala poprawnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.