Gość żuczek Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 (edytowane) Jeżeli faktycznie masz "ver.1.5a", tzn ze scalakiem ELM327 ver1.3a i dołożoną elektroniką pozwalającą na odczyt tego co nie potrafi scalak, to soft od ELM327 ver.1.3a, czyli takiego jak ja mam, może nie chcieć gadać z Twoim, i w takim wypadku przebaby poszukać/poczekać na kogoś kto też ma "ver.1.5a", i udało mu sie odpalić, i zechce dopomóc. W miedzyczasie możesz sprawdzic czy pójdzie, na sofcie gadającym z ver.1.3a, zerknij na #54 na str3 - zciągałem, próbowałem, gadało. Dopisane 16-11-2009 Cały czas zastanawiam się, co się faktycznie kryje pod oznaczeniem "ver.1.5a"? Opcja przedstawiona powyżej tzn scalak 1.3a + elektronika, to jedyny logiczny wariant jaki mi przychodzi do głowy, przy założeniu, że przy braku nowej wersji scalaka, jednak pojawił się nowy interfejs o większych możliwościach, trzymając ciągłość nazwy dostał wyższe oznaczenie, sprzedawcy piszą prawdę i nie kantują (tylko pytanie, czy faktycznie założenia są trafne?). Edytowane 16 Listopada 2009 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver1979 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Jeżeli faktycznie masz "ver.1.5a", tzn ze scalakiem ELM327 ver1.3a i dołozoną elektroniką pozwalającą na odczyt tego co nie potrafi scalak, to soft od ELM327 ver.1.3a, czyli takiego jak ja mam, może nie chcieć gadać z Twoim, i w takim wypadku przebaby poszukać/poczekać na kogoś kto też ma "ver.1.5a", i udało mu sie odpalić, i zechce dopomóc. W miedzyczasie możesz sprawdzic czy pójdzie, na sofcie gadającym z ver.1.3a, zerknij na #54 na str3 - zciągałem, próbowałem, gadało. Stronka OdSiebie zamknięta przez policje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Ja używam darmowego Easy OBD II. Jak chcesz mogę Ci podesłać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver1979 Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 Ja używam darmowego Easy OBD II. Jak chcesz mogę Ci podesłać. Posiadam go ale nie laczy sie z Almera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 Rozumiem że Easy OBD II, tak jak wspominałeś, tez nie widzi interfejsu? A nie masz kogoś w pobliżu, może w Twojej grupie regionalnej NKP (o ile jesteś w kraju), kogoś z gadającym interfejsem, i nissanem? Taki ktoś mógłby się ze swoim sprzętem podpiąć pod Twoje auto, co pozwoliłoby sprawdzić czy Twoje autko w ogóle chce gadać? Przy okazji to i Twojego sprzęta można by sprawdzić pod kątem gadania z innym niż Twój nissanem. Jesli Twój sprzet z innym nissanem zagadałby, a inny sprzęt z Twoim autem też nie chciał gadać, to mógłbyś podejrzewać, że "licho" siedzi w Twoim aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver1979 Opublikowano 16 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2009 Rozumiem że Easy OBD II, tak jak wspominałeś, tez nie widzi interfejsu? A nie masz kogoś w pobliżu, może w Twojej grupie regionalnej NKP (o ile jesteś w kraju), kogoś z gadającym interfejsem, i nissanem? Taki ktoś mógłby się ze swoim sprzętem podpiąć pod Twoje auto, co pozwoliłoby sprawdzić czy Twoje autko w ogóle chce gadać? Przy okazji to i Twojego sprzęta można by sprawdzić pod kątem gadania z innym niż Twój nissanem. Jesli Twój sprzet z innym nissanem zagadałby, a inny sprzęt z Twoim autem też nie chciał gadać, to mógłbyś podejrzewać, że "licho" siedzi w Twoim aucie. Tylko dziwen ze Yariska gadala, Jak cos to jestem w Wrocławia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wawryl Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 (edytowane) Pewnie zagada po kontrolkach widać ze próbuje a co digimoto też luknę po pracy a mój sprzedawca nie wiem czy mogę robić reklamę sprzedaje jeszcze kilka sztuk klik baczymy jak nie zagada to odeślę Edit: Spójrzcie na to jaki interface rozpoznał scanmaster tym programem próbuje się połączyć ale.. jak widać rozłącza "Brak połączenia z ECU" Witam dalej borykam się z problemem próbowałem już różnych sposobów (nowa instalacja windy + stery pod mój interface) nadal taki sam problem wykrywa elm ale nie komunikuje się z protokołem może ktoś ma program na którym połączył się za pomocą ELM327 1.5a? Moja płytka dołączona do kabelka zobacz są tam sterowniki oraz programy które dołączył sprzedawca Edytowane 18 Listopada 2009 przez wawryl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver1979 Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Witam dalej borykam się z problemem próbowałem już różnych sposobów (nowa instalacja windy + stery pod mój interface) nadal taki sam problem wykrywa elm ale nie komunikuje się z protokołem może ktoś ma program na którym połączył się za pomocą ELM327 1.5a? Moja płytka dołączona do kabelka zobacz są tam sterowniki oraz programy które dołączył sprzedawca Tez mam ta plytke, ale zaden program nie gada z Almera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Co do PCMSCAN się nie wypowiem, bo nie próbowałem tego softu. Natomiast co do EasyOBD II, to mam pytanko, może rzecz jest oczywista, ale lepiej zapytać, niż kombinować w domysłach. Te czerwone/ciemno bordowe tło wyskakuje po kliknięciu na "Go Online with Vehicle", czy może nie było kliknięcia? Denver1979 na Yariskę bym się nie oglądał, chyba, że jesteś na 100% pewien, że komunikuje się po tym samym protokole co nissany. Bardziej miarodajne/wiarygodne wyniki dałyby podpięcia pod nissany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wawryl Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 (edytowane) Co do PCMSCAN się nie wypowiem, bo nie próbowałem tego softu. Natomiast co do EasyOBD II, to mam pytanko, może rzecz jest oczywista, ale lepiej zapytać, niż kombinować w domysłach. Te czerwone/ciemno bordowe tło wyskakuje po kliknięciu na "Go Online with Vehicle", czy może nie było kliknięcia? tak można było kliknąć ale zaraz wyskakiwało że błąd komunikacji. Ale dziwna sprawa bo zaraz po tym jak otworzę Digimoto to on wykrywa sprzęt i łączy ale po kilku sekundach rozłącza i już nie wykrywa Edytowane 19 Listopada 2009 przez wawryl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver1979 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 tak można było kliknąć ale zaraz wyskakiwało że błąd komunikacji. Ale dziwna sprawa bo zaraz po tym jak otworzę Digimoto to on wykrywa sprzęt i łączy ale po kilku sekundach rozłącza i już nie wykrywa Więc u Ciebie też nie działa magiczna wersja 1,5a ELM327? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 (edytowane) Widzę, że EasyOBD II (choć bardzo mi się podoba) nie jest dobrym softem na potrzeby prób - niestety zbyt ograniczona możliwość konfiguracji. Jeżeli macie jakieś programy bardziej podatne na konfigurację, zwłaszcza konfigurację połączenia, to jeśli w opcji "Protokół" macie ustawione "automatic", spróbujcie zmienić na ISO 9141-2 (może będzie potrzebny zapis ustawień, i może zamknięcie i ponowne podniesienie programu), i po tej zmianie spróbujcie czy tym razem zagada?! Powtórzę też, to co pisałem już wyżej, ustawcie sobie w Menadżerze urządzeń port COM na COM1 lub COM2, jak widzę z powyższych zrzutów interfejs został wykryty na COM4 - jak gdzieś czytałem, mimo, że programy (np EasyOBD II) mogą mieć wybór "wyższych" portów, to jednak ustawienie portu interfejsu na inny niż 1, czy 2, może skutkować kłopotami. Zatem "chuchając na zimne" lepiej ustawić COM wg zaleceń. Edytowane 19 Listopada 2009 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver1979 Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Widzę, że EasyOBD II (choć bardzo mi się podoba) nie jest dobrym softem na potrzeby prób - niestety zbyt ograniczona możliwość konfiguracji. Jeżeli macie jakieś programy bardziej podatne na konfigurację, zwłaszcza konfigurację połączenia, to jeśli w opcji "Protokół" macie ustawione "automatic", spróbujcie zmienić na ISO 9141-2 (może będzie potrzebny zapis ustawień, i może zamknięcie i ponowne podniesienie programu), i po tej zmianie spróbujcie czy tym razem zagada?! Powtórzę też, to co pisałem już wyżej, ustawcie sobie w Menadżerze urządzeń port COM na COM1 lub COM2, jak widzę z powyższych zrzutów interfejs został wykryty na COM4 - jak gdzieś czytałem, mimo, że programy (np EasyOBD II) mogą mieć wybór "wyższych" portów, to jednak ustawienie portu interfejsu na inny niż 1, czy 2, może skutkować kłopotami. Zatem "chuchając na zimne" lepiej ustawić COM wg zaleceń. ELM327 ver1.5a ustawiona na portach com1 lub 2 i wyskakują problemy jak wyżej(screen), więc ponownie się pytam czy jest to problem z programami czy z ELM lub może auto robi jakieś błędy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikemc Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Mam ten sam problem co Ty. Nie chce mi działać ani w Patrolu ani w Mondeo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver1979 Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 Mam ten sam problem co Ty. Nie chce mi działać ani w Patrolu ani w Mondeo... Jak sie pytałem znajomych to ta wersja 1.5a to jakas sciema bo ostatnia jest 1.3, wie pewnie walka sprzedaja na alegro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 22 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2009 (edytowane) bikemc kupiłeś wersję 1.3a, więc podejrzewam (co mam nadzieję, że "za chilę" się potwierdzi), że masz jedynie do czynienia z problemem "pierwszego rozruchu", i dasz sobie z nim radę. Denver1979 jeżeli, któryś z Twoich znajomych zna budowę obydwu interfejsów (1.5a i 1.3a) "od podszewki", bo rozebrał je na części pierwsze (zakładam, że nie jest "producentem"), to OK, i nie zamierzam dyskutować, że różnice jakieś są. Potwierdzeniem tego twierdzenia byłyby negatywy wystawione sprzedawcom przez wszystkich wyrolowanych co zakupili wersję 1.5a (nie wiem jak tu sytuacja wygląda jeszcze nie sprawdziłem nagatywów u sprzedawców). Jeżeli jednak nie ma żadnych różnic, i 1.5a to faktycznie jest 1.3a, to nie wiem skąd Twoje problemy, bo przy poprawnych ustawieniach interfejs już dawno powinien Ci zacząć "gadać". Nie słyszałem, nie czytałem, aby komuś, kto zakupił 1.3a, mimo początkowych problemów, nie udało się go uruchomić. Zobaczymy jak pójdzie bikemc, ale jestem dobrej myśli, że po chwili poświęconej na "dostrojenie", Jemu też ruszy. Denver1979?!? Skoro masz ustawione COM, i prędkość transmisji wg zaleceń, to jeśli nie próbowałeś, ustaw może sobie ten protokół ISO 9141-2, i spróbuj ponownie - może protokół ustawiony na sztywno cos pomoże?!? Koledzy, jeżeli nie mamy nikogo w dyspozycji, kto znałby budowę obydwu interfejsów, to powstrzymałbym się od wyrokowania jaka wersja interfejsu jest ostatnia. A to dlatego, że jak nam powyżej wskazał Witia, faktycznie ostatnim wypuszczonym na rynek scalakiem jest ELM327 v1.3a, i nie trudno się domyśleć, od niego dostał nazwę interfejs. Jednak interfejs to nie sam scalak (no chyba, że może tu się mylę?!? ), więc istnieje możliwość, że do scalaka v1.3a dołożono elektronikę obsługującą to co on nie potrafi, i taki zestwik ochrzczono jako wersję 1.5a (no i tu już by nie było analogii, że nazwa scalaka = nazwa interfejsu). Jak jest naprawdę? Nie wiem (może faktycznie jest jakiś przekręt), nie mam ver.1.5a by móc z nią powalczyć, posiadam dwie różniące się zewnętrznie wer.1.3a, i miałem problem z uruchomieniem, tzn z szybkim uruchomieniem, i gdy łapało mnie zwątpienie, czy mi się to uda, nagle jeden się "rozgadał", podpiąłem się z drugim, i też gadał bez problemu, od tamtej pory nie mam z nimi żadnych kłopotów. Jak podejrzewam, problem z odpaleniem za pierwszym razem leżał w automatyce połączenia, interfejs obsługuje kilka protokołów, więc nim soft wypróbkował na którym protokole idzie komunikacja, musiało trochę to potrwać. Edytowane 23 Listopada 2009 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diodaelektroda Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Witam. Łącze sie elm 327 z nissanem primerą p11 rok 2000 programem pcmscan, ale jedynym prametrem jaki moge obserwować są obroty silnika, no i chyba kody błędów jeżeli by były, nic pozatym. Czy jest to wina programu, fejsu czy w tym samochodzie więcej sie nie da zobaczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 (edytowane) Jeżeli interfejs łączy się z komputerkiem auta, i jest wstanie odczytać błędy, oraz obroty, to z bieżącej pracy silnika powinno być dostępnych jeszcze kilka-kilkanaście parametrów. Więcej powinno dać się podejrzeć, bo skoro w starszych rocznikach na złączu OBD1 można odczytać więcej, to dlaczego w młodszej jednostce miałby wystąpić jakieś "cięcia"?! Co jest przyczyną tego, że nie dostajesz pozostałych odczytów, nie wiem, i ciężko wyrokować, bo ogólnie rzecz biorąc (z lektury forum) auta z 2000r sprawiają problemy w podpięciu pod interfejs. Edytowane 15 Marca 2010 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nervee Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Proszę o poradę. Znalazłem na allegro interfejs ELM 327 http://allegro.pl/item972854658_i_ty_sam_napraw_auto_elm_327_euroskan10_prog_pl.html tylko mam lekki problem. Raz jest napisane że działa z wszystkimi japońskimi od 98', a raz że działa z dieslami od 2004 roku. Już sam nie wiem czy będzie działało na N16 2,2DI z grudnia 2001 czy nie. Czy ktoś może diagnozował podobny model i może potwierdzić czy interfejs współpracuje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 (edytowane) Nie miałem jak na razie do czynienia z rocznikiem 2001 (tu smuteczek), choć grudzień tegoż roku pozwala pozytywnie sie nastroić. Nie spojrzałem w podany przez Ciebie link (z obecnego połączenia nie mam możliwości), ale myślę, że to i tak mało istotne, bo jeśli nie chcesz ryzykować nieudanego zakupu, nie chcesz kupować w oparciu o "wróżenie z fusów", to najprostszą drogą do sukcesu jest namierzenie kogoś, kto posiada ELM, oraz empiryczne sprawdzenie. No to chyba pozostałoby Ci zapytać w swojej/najbliższej grupie regionalnej NKP (lub NZ), i jak kto posiada to chyba juz tylko kwestia umówienia się. Pozdrawiam Edytowane 6 Kwietnia 2010 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gwaltek Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Proszę o poradę. Znalazłem na allegro interfejs ELM 327 http://allegro.pl/item972854658_i_ty_sam_napraw_auto_elm_327_euroskan10_prog_pl.html tylko mam lekki problem. Raz jest napisane że działa z wszystkimi japońskimi od 98', a raz że działa z dieslami od 2004 roku. Już sam nie wiem czy będzie działało na N16 2,2DI z grudnia 2001 czy nie. Czy ktoś może diagnozował podobny model i może potwierdzić czy interfejs współpracuje ? Witaj mam taki sam interfejs i alme 2.2Di z począku 2002 i u mnie wszystko gra i bucy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hordagoga78 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 zlacze elm obd II + kilka softow diagnostycznych wczoraj zamrugala mi kontrolka od pasow bezpieczenstwa - zarzucilem elm do kompa i badam bledy... nic nie znalazlo (uzylem kilka programow) a kontrolka dalej mruga... czy mruganie kontrolek nie jest monitorowane przez komputer pokladowy? wkoncu zresetowalem kompa metoda kluczykowa... jakis pomysl, wyjasnienie dlaczego nie byl widoczny zaden slad mrugania kontrolki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 hordagoga78 nie zapominaj, że elm jest od silnika, a systemy ABS i AIRBAG (w tym pasy) są poza jego zasięgiem, to nie jego działka, stąd (jeśli wszystko z silnikiem masz OK) zgodnie z prawdą elm nic nie wykrył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wega67 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Witajcie,mam taki problem kupiłem wyżej wymieniony kabelek.Wszystko było cacy łączyłem się za pomocą PCMSCAN skasowałem CHECK,lecz po 1 dniu wyskoczył znów ;/ i teraz nie mogę się w ogóle połączyć.Żaden program nie chce nawiązać połączenia nawet robiłem wg tego opisu i niestety pudło... Jak łączę przy pomocy PCMSCAN po 2 sekundach traci połączenie i próbuje nawiązać ponownie(czekałem 1,5 godziny aż połączy) i nadal lipa Pomożecie nawiązać połączenie z almą? Model to almera n16 2001 rok,chcę wreszcie skasować CHECK ENGINE... i odmulić ją trochę...spalanie 13-14 litrów benzyny to znacznie za dużo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 18 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 (edytowane) Nie wiem, może źle odczytuję Twego posta, bo wychodzi mi, że chcesz sie bawić w kasowanie check'a dla samego kasowania. Zdajesz sobie sprawę, że nawet jeśli podepniesz się na dłużej i wykasujesz check, to za chwilę znów się bedziesz podpinał, aby znowu go wykasować, tak jak to było po pierwszym wykasowaniu?! A dlaczego tak? Bo pomijasz dwa istotne punkty postępowania tj. (pkt1) podpięcie, odczyt błędu, identyfikacja sygnalizowanej usterki, i (pkt2) usunięcie usterki. Kasowanie możesz sobie zafundować (bo może nastąpiło jakieś przekłamanie), ale dopiero po zapisaniu sobie sygnalizowanych błedów, inaczej......... właśnie przerabiasz tę opcję "kłopocików". Spalanie o którym wspomniałeś może być (i pewnie też jest) wynikiem tego, co sygnalizuje Ci check. Czy przed wykasowaniem check'a, spisałeś/wydrukowałeś sobie kody błędów? Przed udaniem sie do warsztatu (bo to Cię chyba nie ominie) wartoby się dowiedzieć o co chodzi. Co sie tyczy połączenia z ELM'em, to widziałbym cztery możliwe źródła kłopotów z połaczeniem, dwa po stronie sprzętowej, dwa po stronie softowej. Jeśli chodzi o sprzęt to mogło coś polecieć na złączu, tak po stronie auta, jak i po stronie elm'a - wątpię w tę opcję, ale że mamy do czynienia z dwoma źródłami zasilania, a nie znam zabezpieczeń, to biorę taką ewentualność pod uwagę. Jeśli chodzi o soft, to może po stronie samochodu komputerek auta jest "za bardzo zajęty" monitorowaniem/problemem, że nie chce gadać (trochę w to wątpię), albo nastapiła jakaś zmiana w sofcie/ustawieniach na lapku i stąd problemy. Tak to bym widział, i przy odpowiednim "uzbrojeniu", metodyczną, empiryczną drogą wykluczania można by dojść "gdzie diabeł siedzi". No ale to już trochę zabawy jest, i przez internet to raczej tego nie rozgryzie. Powodzonka Pozdrawiam Edytowane 18 Maja 2010 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.