Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Fotorelacja - diagnozowanie Almerki i aut z EOBD/OBD2


Gość wujek_trzcina
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli faktycznie masz "ver.1.5a", tzn ze scalakiem ELM327 ver1.3a i dołożoną elektroniką pozwalającą na odczyt tego co nie potrafi scalak, to soft od ELM327 ver.1.3a, czyli takiego jak ja mam, może nie chcieć gadać z Twoim, i w takim wypadku przebaby poszukać/poczekać na kogoś kto też ma "ver.1.5a", i udało mu sie odpalić, i zechce dopomóc. W miedzyczasie możesz sprawdzic czy pójdzie, na sofcie gadającym z ver.1.3a, zerknij na #54 na str3 - zciągałem, próbowałem, gadało.

 

Dopisane 16-11-2009

Cały czas zastanawiam się, co się faktycznie kryje pod oznaczeniem "ver.1.5a"? Opcja przedstawiona powyżej tzn scalak 1.3a + elektronika, to jedyny logiczny wariant jaki mi przychodzi do głowy, przy założeniu, że przy braku nowej wersji scalaka, jednak pojawił się nowy interfejs o większych możliwościach, trzymając ciągłość nazwy dostał wyższe oznaczenie, sprzedawcy piszą prawdę i nie kantują (tylko pytanie, czy faktycznie założenia są trafne?).

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli faktycznie masz "ver.1.5a", tzn ze scalakiem ELM327 ver1.3a i dołozoną elektroniką pozwalającą na odczyt tego co nie potrafi scalak, to soft od ELM327 ver.1.3a, czyli takiego jak ja mam, może nie chcieć gadać z Twoim, i w takim wypadku przebaby poszukać/poczekać na kogoś kto też ma "ver.1.5a", i udało mu sie odpalić, i zechce dopomóc. W miedzyczasie możesz sprawdzic czy pójdzie, na sofcie gadającym z ver.1.3a, zerknij na #54 na str3 - zciągałem, próbowałem, gadało.

 

Stronka OdSiebie zamknięta przez policje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam darmowego Easy OBD II. Jak chcesz mogę Ci podesłać.

 

Posiadam go ale nie laczy sie z Almera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że Easy OBD II, tak jak wspominałeś, tez nie widzi interfejsu?

A nie masz kogoś w pobliżu, może w Twojej grupie regionalnej NKP (o ile jesteś w kraju), kogoś z gadającym interfejsem, i nissanem?

Taki ktoś mógłby się ze swoim sprzętem podpiąć pod Twoje auto, co pozwoliłoby sprawdzić czy Twoje autko w ogóle chce gadać? Przy okazji to i Twojego sprzęta można by sprawdzić pod kątem gadania z innym niż Twój nissanem.

Jesli Twój sprzet z innym nissanem zagadałby, a inny sprzęt z Twoim autem też nie chciał gadać, to mógłbyś podejrzewać, że "licho" siedzi w Twoim aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że Easy OBD II, tak jak wspominałeś, tez nie widzi interfejsu?

A nie masz kogoś w pobliżu, może w Twojej grupie regionalnej NKP (o ile jesteś w kraju), kogoś z gadającym interfejsem, i nissanem?

Taki ktoś mógłby się ze swoim sprzętem podpiąć pod Twoje auto, co pozwoliłoby sprawdzić czy Twoje autko w ogóle chce gadać? Przy okazji to i Twojego sprzęta można by sprawdzić pod kątem gadania z innym niż Twój nissanem.

Jesli Twój sprzet z innym nissanem zagadałby, a inny sprzęt z Twoim autem też nie chciał gadać, to mógłbyś podejrzewać, że "licho" siedzi w Twoim aucie.

 

Tylko dziwen ze Yariska gadala,

Jak cos to jestem w Wrocławia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zagada po kontrolkach widać ze próbuje a co digimoto też luknę po pracy a mój sprzedawca nie wiem czy mogę robić reklamę ;) sprzedaje jeszcze kilka sztuk ;)klik baczymy jak nie zagada to odeślę

 

 

Edit:

 

 

Spójrzcie na to jaki interface rozpoznał scanmaster

 

2d2hnyf.jpg

 

 

tym programem próbuje się połączyć ale.. jak widać rozłącza "Brak połączenia z ECU"

 

Witam dalej borykam się z problemem próbowałem już różnych sposobów (nowa instalacja windy + stery pod mój interface) nadal taki sam problem wykrywa elm ale nie komunikuje się z protokołem może ktoś ma program na którym połączył się za pomocą ELM327 1.5a?

 

 

2r3uikh.jpg

dpvdhf.jpg

 

 

Moja płytka dołączona do kabelka zobacz są tam sterowniki oraz programy które dołączył sprzedawca

Edytowane przez wawryl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dalej borykam się z problemem próbowałem już różnych sposobów (nowa instalacja windy + stery pod mój interface) nadal taki sam problem wykrywa elm ale nie komunikuje się z protokołem może ktoś ma program na którym połączył się za pomocą ELM327 1.5a?

 

 

2r3uikh.jpg

dpvdhf.jpg

 

 

Moja płytka dołączona do kabelka zobacz są tam sterowniki oraz programy które dołączył sprzedawca

 

Tez mam ta plytke, ale zaden program nie gada z Almera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do PCMSCAN się nie wypowiem, bo nie próbowałem tego softu. Natomiast co do EasyOBD II, to mam pytanko, może rzecz jest oczywista, ale lepiej zapytać, niż kombinować w domysłach. Te czerwone/ciemno bordowe tło wyskakuje po kliknięciu na "Go Online with Vehicle", czy może nie było kliknięcia?

 

Denver1979

na Yariskę bym się nie oglądał, chyba, że jesteś na 100% pewien, że komunikuje się po tym samym protokole co nissany. Bardziej miarodajne/wiarygodne wyniki dałyby podpięcia pod nissany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do PCMSCAN się nie wypowiem, bo nie próbowałem tego softu. Natomiast co do EasyOBD II, to mam pytanko, może rzecz jest oczywista, ale lepiej zapytać, niż kombinować w domysłach. Te czerwone/ciemno bordowe tło wyskakuje po kliknięciu na "Go Online with Vehicle", czy może nie było kliknięcia?

tak można było kliknąć ale zaraz wyskakiwało że błąd komunikacji. Ale dziwna sprawa bo zaraz po tym jak otworzę Digimoto to on wykrywa sprzęt i łączy ale po kilku sekundach rozłącza i już nie wykrywa

Edytowane przez wawryl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak można było kliknąć ale zaraz wyskakiwało że błąd komunikacji. Ale dziwna sprawa bo zaraz po tym jak otworzę Digimoto to on wykrywa sprzęt i łączy ale po kilku sekundach rozłącza i już nie wykrywa

 

 

Więc u Ciebie też nie działa magiczna wersja 1,5a ELM327?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że EasyOBD II (choć bardzo mi się podoba) nie jest dobrym softem na potrzeby prób - niestety zbyt ograniczona możliwość konfiguracji. Jeżeli macie jakieś programy bardziej podatne na konfigurację, zwłaszcza konfigurację połączenia, to jeśli w opcji "Protokół" macie ustawione "automatic", spróbujcie zmienić na ISO 9141-2 (może będzie potrzebny zapis ustawień, i może zamknięcie i ponowne podniesienie programu), i po tej zmianie spróbujcie czy tym razem zagada?!

Powtórzę też, to co pisałem już wyżej, ustawcie sobie w Menadżerze urządzeń port COM na COM1 lub COM2, jak widzę z powyższych zrzutów interfejs został wykryty na COM4 - jak gdzieś czytałem, mimo, że programy (np EasyOBD II) mogą mieć wybór "wyższych" portów, to jednak ustawienie portu interfejsu na inny niż 1, czy 2, może skutkować kłopotami. Zatem "chuchając na zimne" lepiej ustawić COM wg zaleceń.

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że EasyOBD II (choć bardzo mi się podoba) nie jest dobrym softem na potrzeby prób - niestety zbyt ograniczona możliwość konfiguracji. Jeżeli macie jakieś programy bardziej podatne na konfigurację, zwłaszcza konfigurację połączenia, to jeśli w opcji "Protokół" macie ustawione "automatic", spróbujcie zmienić na ISO 9141-2 (może będzie potrzebny zapis ustawień, i może zamknięcie i ponowne podniesienie programu), i po tej zmianie spróbujcie czy tym razem zagada?!

Powtórzę też, to co pisałem już wyżej, ustawcie sobie w Menadżerze urządzeń port COM na COM1 lub COM2, jak widzę z powyższych zrzutów interfejs został wykryty na COM4 - jak gdzieś czytałem, mimo, że programy (np EasyOBD II) mogą mieć wybór "wyższych" portów, to jednak ustawienie portu interfejsu na inny niż 1, czy 2, może skutkować kłopotami. Zatem "chuchając na zimne" lepiej ustawić COM wg zaleceń.

 

ELM327 ver1.5a ustawiona na portach com1 lub 2 i wyskakują problemy jak wyżej(screen), więc ponownie się pytam czy jest to problem z programami czy z ELM lub może auto robi jakieś błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem co Ty. Nie chce mi działać ani w Patrolu ani w Mondeo...

 

Jak sie pytałem znajomych to ta wersja 1.5a to jakas sciema bo ostatnia jest 1.3, wie pewnie walka sprzedaja na alegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bikemc

kupiłeś wersję 1.3a, więc podejrzewam (co mam nadzieję, że "za chilę" się potwierdzi), że masz jedynie do czynienia z problemem "pierwszego rozruchu", i dasz sobie z nim radę.

 

Denver1979

jeżeli, któryś z Twoich znajomych zna budowę obydwu interfejsów (1.5a i 1.3a) "od podszewki", bo rozebrał je na części pierwsze (zakładam, że nie jest "producentem"), to OK, i nie zamierzam dyskutować, że różnice jakieś są. Potwierdzeniem tego twierdzenia byłyby negatywy wystawione sprzedawcom przez wszystkich wyrolowanych co zakupili wersję 1.5a (nie wiem jak tu sytuacja wygląda jeszcze nie sprawdziłem nagatywów u sprzedawców). Jeżeli jednak nie ma żadnych różnic, i 1.5a to faktycznie jest 1.3a, to nie wiem skąd Twoje problemy, bo przy poprawnych ustawieniach interfejs już dawno powinien Ci zacząć "gadać". Nie słyszałem, nie czytałem, aby komuś, kto zakupił 1.3a, mimo początkowych problemów, nie udało się go uruchomić. Zobaczymy jak pójdzie bikemc, ale jestem dobrej myśli, że po chwili poświęconej na "dostrojenie", Jemu też ruszy.

Denver1979?!? Skoro masz ustawione COM, i prędkość transmisji wg zaleceń, to jeśli nie próbowałeś, ustaw może sobie ten protokół ISO 9141-2, i spróbuj ponownie - może protokół ustawiony na sztywno cos pomoże?!?

 

Koledzy, jeżeli nie mamy nikogo w dyspozycji, kto znałby budowę obydwu interfejsów, to powstrzymałbym się od wyrokowania jaka wersja interfejsu jest ostatnia. A to dlatego, że jak nam powyżej wskazał Witia, faktycznie ostatnim wypuszczonym na rynek scalakiem jest ELM327 v1.3a, i nie trudno się domyśleć, od niego dostał nazwę interfejs. Jednak interfejs to nie sam scalak (no chyba, że może tu się mylę?!? ), więc istnieje możliwość, że do scalaka v1.3a dołożono elektronikę obsługującą to co on nie potrafi, i taki zestwik ochrzczono jako wersję 1.5a (no i tu już by nie było analogii, że nazwa scalaka = nazwa interfejsu).

Jak jest naprawdę? Nie wiem (może faktycznie jest jakiś przekręt), nie mam ver.1.5a by móc z nią powalczyć, posiadam dwie różniące się zewnętrznie wer.1.3a, i miałem problem z uruchomieniem, tzn z szybkim uruchomieniem, i gdy łapało mnie zwątpienie, czy mi się to uda, nagle jeden się "rozgadał", podpiąłem się z drugim, i też gadał bez problemu, od tamtej pory nie mam z nimi żadnych kłopotów. Jak podejrzewam, problem z odpaleniem za pierwszym razem leżał w automatyce połączenia, interfejs obsługuje kilka protokołów, więc nim soft wypróbkował na którym protokole idzie komunikacja, musiało trochę to potrwać.

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość diodaelektroda

Witam. Łącze sie elm 327 z nissanem primerą p11 rok 2000 programem pcmscan, ale jedynym prametrem jaki moge obserwować są obroty silnika, no i chyba kody błędów jeżeli by były, nic pozatym. Czy jest to wina programu, fejsu czy w tym samochodzie więcej sie nie da zobaczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli interfejs łączy się z komputerkiem auta, i jest wstanie odczytać błędy, oraz obroty, to z bieżącej pracy silnika powinno być dostępnych jeszcze kilka-kilkanaście parametrów. Więcej powinno dać się podejrzeć, bo skoro w starszych rocznikach na złączu OBD1 można odczytać więcej, to dlaczego w młodszej jednostce miałby wystąpić jakieś "cięcia"?! Co jest przyczyną tego, że nie dostajesz pozostałych odczytów, nie wiem, i ciężko wyrokować, bo ogólnie rzecz biorąc (z lektury forum) auta z 2000r sprawiają problemy w podpięciu pod interfejs.

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Proszę o poradę. Znalazłem na allegro interfejs ELM 327 http://allegro.pl/item972854658_i_ty_sam_napraw_auto_elm_327_euroskan10_prog_pl.html tylko mam lekki problem. Raz jest napisane że działa z wszystkimi japońskimi od 98', a raz że działa z dieslami od 2004 roku. Już sam nie wiem czy będzie działało na N16 2,2DI z grudnia 2001 czy nie. Czy ktoś może diagnozował podobny model i może potwierdzić czy interfejs współpracuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem jak na razie do czynienia z rocznikiem 2001 (tu smuteczek), choć grudzień tegoż roku pozwala pozytywnie sie nastroić. ;) Nie spojrzałem w podany przez Ciebie link (z obecnego połączenia nie mam możliwości), ale myślę, że to i tak mało istotne, bo jeśli nie chcesz ryzykować nieudanego zakupu, nie chcesz kupować w oparciu o "wróżenie z fusów", to najprostszą drogą do sukcesu jest namierzenie kogoś, kto posiada ELM, oraz empiryczne sprawdzenie. No to chyba pozostałoby Ci zapytać w swojej/najbliższej grupie regionalnej NKP (lub NZ), i jak kto posiada to chyba juz tylko kwestia umówienia się.

Pozdrawiam

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Proszę o poradę. Znalazłem na allegro interfejs ELM 327 http://allegro.pl/item972854658_i_ty_sam_napraw_auto_elm_327_euroskan10_prog_pl.html tylko mam lekki problem. Raz jest napisane że działa z wszystkimi japońskimi od 98', a raz że działa z dieslami od 2004 roku. Już sam nie wiem czy będzie działało na N16 2,2DI z grudnia 2001 czy nie. Czy ktoś może diagnozował podobny model i może potwierdzić czy interfejs współpracuje ?

 

Witaj mam taki sam interfejs i alme 2.2Di z począku 2002 i u mnie wszystko gra i bucy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zlacze elm obd II + kilka softow diagnostycznych

wczoraj zamrugala mi kontrolka od pasow bezpieczenstwa - zarzucilem elm do kompa i badam bledy...

nic nie znalazlo (uzylem kilka programow) a kontrolka dalej mruga...

czy mruganie kontrolek nie jest monitorowane przez komputer pokladowy?

wkoncu zresetowalem kompa metoda kluczykowa...

jakis pomysl, wyjasnienie dlaczego nie byl widoczny zaden slad mrugania kontrolki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hordagoga78

nie zapominaj, że elm jest od silnika, a systemy ABS i AIRBAG (w tym pasy) są poza jego zasięgiem, to nie jego działka, stąd (jeśli wszystko z silnikiem masz OK) zgodnie z prawdą elm nic nie wykrył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie,mam taki problem :( kupiłem wyżej wymieniony kabelek.Wszystko było cacy łączyłem się za pomocą PCMSCAN skasowałem CHECK,lecz po 1 dniu wyskoczył znów ;/ i teraz nie mogę się w ogóle połączyć.Żaden program nie chce nawiązać połączenia :( nawet robiłem wg tego opisu i niestety pudło...

 

Jak łączę przy pomocy PCMSCAN po 2 sekundach traci połączenie i próbuje nawiązać ponownie(czekałem 1,5 godziny aż połączy) i nadal lipa :(

 

Pomożecie nawiązać połączenie z almą? Model to almera n16 2001 rok,chcę wreszcie skasować CHECK ENGINE... i odmulić ją trochę...spalanie 13-14 litrów benzyny to znacznie za dużo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość żuczek

Nie wiem, może źle odczytuję Twego posta, bo wychodzi mi, że chcesz sie bawić w kasowanie check'a dla samego kasowania. Zdajesz sobie sprawę, że nawet jeśli podepniesz się na dłużej i wykasujesz check, to za chwilę znów się bedziesz podpinał, aby znowu go wykasować, tak jak to było po pierwszym wykasowaniu?! A dlaczego tak? Bo pomijasz dwa istotne punkty postępowania tj. (pkt1) podpięcie, odczyt błędu, identyfikacja sygnalizowanej usterki, i (pkt2) usunięcie usterki. Kasowanie możesz sobie zafundować (bo może nastąpiło jakieś przekłamanie), ale dopiero po zapisaniu sobie sygnalizowanych błedów, inaczej......... właśnie przerabiasz tę opcję "kłopocików".

Spalanie o którym wspomniałeś może być (i pewnie też jest) wynikiem tego, co sygnalizuje Ci check. Czy przed wykasowaniem check'a, spisałeś/wydrukowałeś sobie kody błędów? Przed udaniem sie do warsztatu (bo to Cię chyba nie ominie) wartoby się dowiedzieć o co chodzi.

 

Co sie tyczy połączenia z ELM'em, to widziałbym cztery możliwe źródła kłopotów z połaczeniem, dwa po stronie sprzętowej, dwa po stronie softowej. Jeśli chodzi o sprzęt to mogło coś polecieć na złączu, tak po stronie auta, jak i po stronie elm'a - wątpię w tę opcję, ale że mamy do czynienia z dwoma źródłami zasilania, a nie znam zabezpieczeń, to biorę taką ewentualność pod uwagę. Jeśli chodzi o soft, to może po stronie samochodu komputerek auta jest "za bardzo zajęty" monitorowaniem/problemem, że nie chce gadać (trochę w to wątpię), albo nastapiła jakaś zmiana w sofcie/ustawieniach na lapku i stąd problemy. Tak to bym widział, i przy odpowiednim "uzbrojeniu", metodyczną, empiryczną drogą wykluczania można by dojść "gdzie diabeł siedzi". No ale to już trochę zabawy jest, i przez internet to raczej tego nie rozgryzie.

Powodzonka :)

Pozdrawiam

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...