Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Ile spala Almera 1.5 (N16)? / Przepływomierz?


Guest Doktor_P
 Share

Recommended Posts

Guest Doktor_P

Witam.

Mam Almerę 1.5 N16 z 2000r. od 2 mieś. Przejechałem nią dopiero jakieś 3 tys. km. Zapisuję sobie wszystkie tankowania do pełna i przebiegi. Aktualnie wychodzi mi, że auto spala śr. 9,26 l/100km(maksymalnie spaliła mi 11 l, a minimalnie 7,45 - sama trasa).

Mam pytanie do "starszych" kolegów-użytkowników takich autek - jak to wygląda w Waszym przypadku? Bo mnie się to wydaje trochę dużo :shock: (pedał gazu traktuję delikatnie, jak tylko to możliwe...).

Dodam, że podczas przeglądu w ASO przez zakupem mechanik powiedział, że podczas odczytu komputera wychodzi (mam wydruk), że przepływomierz wskazuje 67% i że oznacza to, iż jeździć na tym można, ale z każdym dniem samochód może zacząć spalać coraz więcej wachy. Na kolejnym już "normalnym" przeglądzie po 60 tys. (też w ASO) mechanicy powiedzieli mi, że wszystkie pozostałe odczyty są OK. i uważają, że nie ma potrzeby wymiany, jeśli samochód zachowuje się normalnie (nie przerywa, gaśnie, czy dławi się itp.). W związku z czym nie wymieniłem, ale męczy mnie to, że może jakbym wymienił, to może to spalanie by trochę spadło... :cry:

Niestety - nie zapytałem wtedy ile by kosztowała ta wymiana przepływomierza - czy ktoś z Was się orientuje ile taka "przyjemnośc" kosztuje (część + wymiana)? Czy często trzeba wymieniać taki przepływomierz, czy to przypadek, że mnie to akurat spotkało?

 

Dziękuję za wszelkie uwagi i pozdrawiam ciepło Wszystkich forumowiczów!

Link to comment
Share on other sites

Guest paweł ~~

ja mam 1.8 i pali mi przy w miarę spokojnej jeździe 8.5/9l.na trasie jeszcze mniej.i tyle co mogę ci pomóc niestety :!: sprawę masz nie jasną więc zanim wymiensz przepływkę to potwiedź jej zużycie u kilku mechaników ,nie powiem ile kosztuje ale na pewno bedzie duży wydatek :!:

Link to comment
Share on other sites

Guest Doktor_P

Dzięki Paweł. A czy orientujesz się jakby co, czy taki przepływomierz można kupić jako zamiennik albo regenerowany, czy coś w tym sensie (żeby było taniej)?

Link to comment
Share on other sites

Guest paweł ~~

przepływomierzów jest kilka rodzaji .słyszałem ze niektórzy go czyszczą.ale raczej się tego nie stosuje (zależy od jego uszkodzenia ).trzeba tylko uważać żeby bardziej go nie popsuć.nie wiem też czy to się opłaca i ile dłużej bedzie działać,ale na pewno przygotuj się na spory wydatek . jeżeli to jego wina to duży wydatek bedzie :(

Link to comment
Share on other sites

Guest Doktor_P

Info z forum AC NISSAN Klub niestety jest prawdziwe - skontaktowałem się w końcu z ASO - przyjemność ta kosztuje dokładnie 2750 pln :? za część + robocizna (ale to już "groszowa" sprawa).

Zaraz sobie przeliczę, ile na tym przejadę przy wyższym spalaniu zamiast wymiany i czuję, że nie opłaca się póki auto jakoś jeździ ...

Link to comment
Share on other sites

W ASO takie historie sa typowe - pytałem o naprawę rozrządu to powiedzieli, że trzeba wszystko wymieniać (cały zestaw rozrządu razem z kokłami zębatymi) i będzie to kosztowało ok. 3 tysiące.

Mechanik (klubowy już z resztą) wymienił mi sam napinacz łańcucha i zamknąłem się w niecałych 300 zł (część + robocizna).

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest DavE.K

Odnośnie przepływomierza, też potrzebuje małej pomocy, padł albo przepływomierz albo sonda, auto zaczeło się dławić niska moc, no nie wspomne o tym że na trasie 1.5 pali 6 litrów ale nie da się jeżdzić. Szukam własnie info co z tym zrobić :]. Pierwszy serwis skasowaie błedu komputera (70 zł) nie pomógł po 30 km było to samo, bład wskazywał na jak to mechanicy powiedzieli zaubogą mieszankę.

Link to comment
Share on other sites

Wow 2750 za przepływomierz a ja dałem z załozeniem tyle ze do diesla 199, cos za duuuza rozbierznosc cenowa, moze spruboj w innym aso, wiem ze do nissana zakladaja przepływomierze boscha a one w zamiennikach napewno sa tansze u mnie facet regeneruje ale za połowe wartosci nowego, a przeplywomierze poprostu sie zuzywaja.

 

pozdarawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest eljimador

u mnie ostatnio zapalila sie kontrolka silnika, pojechalem do ASO i stwierdzili ze to przeplywomierz - skasowali blad oraz 140 pln za dodatkowe sprawdzenie swiec - oraz powiedzieli ze moge tak jezdzic ale samochod bedzie palil troche wiecej i straci na mocy. Nic takiego nie odczulem. Zaproponowali mi wymiane za prawie 2000 pln. Odpuscilem sobie i poczekam az zaczna sie jakies objawy. Jako przyczyne podali uzycie nieoryginalnego filtra powietrza ale jak powiedzialem ze samochod miesiac temu byl w aso na duzym przegladzie zaczeli sie wycofywac i dorzucac inne mozliwosci.

Po dwoch dniach kontrolka znowu sie zapalila a po kolejnym sama zgasla - narazie od trzech dni nie pali sie.

almera 1,8 2001

Link to comment
Share on other sites

Guest vqsoft1
Witam.

Mam Almerę 1.5 N16 z 2000r. od 2 mieś. Przejechałem nią dopiero jakieś 3 tys. km. Zapisuję sobie wszystkie tankowania do pełna i przebiegi. Aktualnie wychodzi mi, że auto spala śr. 9,26 l/100km(maksymalnie spaliła mi 11 l, a minimalnie 7,45 - sama trasa).

Mam pytanie do "starszych" kolegów-użytkowników takich autek - jak to wygląda w Waszym przypadku? Bo mnie się to wydaje trochę dużo :shock: (pedał gazu traktuję delikatnie, jak tylko to możliwe...).

Dodam, że podczas przeglądu w ASO przez zakupem mechanik powiedział, że podczas odczytu komputera wychodzi (mam wydruk), że przepływomierz wskazuje 67% i że oznacza to, iż jeździć na tym można, ale z każdym dniem samochód może zacząć spalać coraz więcej wachy. Na kolejnym już "normalnym" przeglądzie po 60 tys. (też w ASO) mechanicy powiedzieli mi, że wszystkie pozostałe odczyty są OK. i uważają, że nie ma potrzeby wymiany, jeśli samochód zachowuje się normalnie (nie przerywa, gaśnie, czy dławi się itp.). W związku z czym nie wymieniłem, ale męczy mnie to, że może jakbym wymienił, to może to spalanie by trochę spadło... :cry:

Niestety - nie zapytałem wtedy ile by kosztowała ta wymiana przepływomierza - czy ktoś z Was się orientuje ile taka "przyjemnośc" kosztuje (część + wymiana)? Czy często trzeba wymieniać taki przepływomierz, czy to przypadek, że mnie to akurat spotkało?

 

Dziękuję za wszelkie uwagi i pozdrawiam ciepło Wszystkich forumowiczów!

 

 

 

srednio 7.0 l max w zime 8.6 min 6.0

Link to comment
Share on other sites

Guest don_coyote
Mam Almerę 1.5 N16 z 2000r. od 2 mieś. Przejechałem nią dopiero jakieś 3 tys. km. Zapisuję sobie wszystkie tankowania do pełna i przebiegi. Aktualnie wychodzi mi, że auto spala śr. 9,26 l/100km(maksymalnie spaliła mi 11 l, a minimalnie 7,45 - sama trasa).

Mam pytanie do "starszych" kolegów-użytkowników takich autek - jak to wygląda w Waszym przypadku? Bo mnie się to wydaje trochę dużo (pedał gazu traktuję delikatnie, jak tylko to możliwe...).

mi na trasie wychodzi średio 7.0 litra. Przy włączonej prawie non stop klimie. Auto ma przejechane dopiero tysiąc kilometrów więc ten wynik może nie być do końca wiarygodny. Codziennie robię nim prawie 90 kilometrów, zawsze to jakaś różnica od tego jak ktoś "pyka" autkiem po 3 -4 kilometry.

Link to comment
Share on other sites

Jak miałem N-16 1.5 2001 paliła w mieście: 7.2-7.4 (jak było osrto 9 ;))

w trasie: 6-6,5

Obecnie mam 1,8 i w mieście: 7,5-8

w trasie: 6,5-7.

Więc musi byc cos u ciebie coś nie halo :/

Link to comment
Share on other sites

A czy gasnie ci przy wrzucaniu na luz z wyzszych obrotow?

Do tego modelu przeplywka kosztuje dokladnie tyle ile pisales, w katalogach Boscha tez prawie 500 Euro.

 

I to na tyle.

 

spalanie - autostrady 6,1/100, miaasto 8,5 /100

 

A w ogole to przyspiesza ekstra, tylko niekiedy gasnie przy wrzucaniu na luz (i to tylko raz od zimnego silnika) i niekiedy na luzie i skrecaniu gdy samochod sie toczy gdy stoje to moge kresic na max i nic sie nie dzieje. Jest to taki dziwny objaw, ze w sumie nie wiadomo co z tym zrobic.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest Piotrek O

W mojej almerce 1.5 2001 +gaz sekwencja

benzyna lato miasto 8-8,5 zima 9-9,4

benzyna lato trasa 7 brak danych

gaz lato miasto 10 zima 11-11,5

gaz lato trasa 7 zima 8,4-9,2

Link to comment
Share on other sites

A ja mam pytanie dotyczące przepływki gdyz:

jedni twierdzą że jak jest ona padnieta to auto pali więcej a drudzy odwrotnie tzn że pali mniej a własnie po wymianie obserwują wzrost apetytu na paliwo (pomijam kwestię spadku mocy)

czy ktoś wie jak jest naprawdę a może oba warianty sa możliwe i prawdziwe i wystepuja ale zależne od ........ no własnie kto wie?

Link to comment
Share on other sites

jedni twierdzą że jak jest ona padnieta to auto pali więcej a drudzy odwrotnie tzn że pali mniej a własnie po wymianie obserwują wzrost apetytu na paliwo (pomijam kwestię spadku mocy)

 

A czy jest możliwe, żeby ta przepływka miały humory, tzn. czasem silnik chodzi pięknie, basowo (2.2) i jest mocny jak sto diabłów (chyba nawet mocniejszy niż powinien być), reaguje bardzo szybko i nerwowo na pedał gazu, kierownica (wspomaganie) zaś chodzi dziwnie lekko i przyjemnie. Często niestety machina ma zły humor, silnik klekocze po dodaniu gazu (a nawet puszcza trochę dymku jak gazu za dużo), przyśpieszenie jest zauważalnie gorsze a kierownica chodzi jakby ciężej (dziwne, a może to tylko złudzenie).

I dzieje się to tak po prostu, jak w totolotku - raz jedno raz drugie, czasem jakieś stadium pośrednie. Mam wrażenie, że jak jest ciepło latem to wtedy auto częściej dostaje energii. Dziwne.

 

Pamiętam kilka fantastycznych długich tras, kiedy maszyna miała dobry humor - wyprzedzanie na 6 biegu, prędkości (pod górkę) ponad 200 (nie w Polsce) 8), cichy mruczący silnik. Jak w jakiejś bajce.

Zazwyczaj jest jednak gorzej, choć autko zawsze pali i jeździ bez zarzutu. Nie widzę także różnic w konsumpcji paliwa.

 

Co to może być? Przepływka?

Czy czasem silnik dostaje więcej powietrza? Jakim cudem?

Link to comment
Share on other sites

Guest kmich76

Uff, zrobiłem mały teścik, niestety wypadło fatalnie :evil: :evil: Tankowanie pod korek, jazda i znowu pod korek. Niestety jazda tylko w mieście - KORKI :evil: , ujemne termperatury i trasy max. 10-15km. Wyszło mi dokładnie 9,9 l/100km. f*ck :!: A na trasie jest tak pięknie (nawet zima max 7,3). :?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest kmich76
Ja juz zdecydowanie wolalbym kupic uzywke....nigdy z ASO

 

no tego to nie rozumiem, jak masz te drogą to można zaryzykować, aczkolwiek gwarancja wynosi 0%. Jeśli w ASO zapłacisz 200-400 zł to co za różnica :shock:

Link to comment
Share on other sites

Guest vqsoft1
Ja juz zdecydowanie wolalbym kupic uzywke....nigdy z ASO :evil:

http://allegro.pl/item108554294_nissan_pri...lywomierz_.html

 

U mnie spalanie

wiosna (nie goraco) - miasto ~7,1l, mieszany (wiekszosc baku po miescie) 6,7l

zima - ok. 10l w miescie :shock:

samej trasy nie mialem okazji jeszcze sprawdzic;)

 

powiem ci ze 7.1 w cyklu mieszanym to dobry wynik! wiec czemu chcesz wymienic przeplywke?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...