Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Strzały/stuki/huki z wydechu podczas pracy na gazie


Gość PhantomLord
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość PhantomLord

Witam

 

Mam problem jak w temacie: podczas gdy puszczam pedał gazu (jadąc na LPG) z wydechu słychac takie strzały/huki. Problem ciągnie się od czasu założenia instalacji - marzec.

Jest to instalacja II generacji - Elpigaz

 

Gazownicy jak do nich przyjeżdżam wysuwają co i rusz nowe teorie a problemu nie naprawiają. Ich argumenty dlaczego nie można tego usunąc:

- 'pusty' tylny tłumik - (fakt, samochód trochę... pierdzi)

- może świece do wymiany - (tylko że miesiąc wcześniej mówili że są dobre, a teraz nawet nie sprawdzili)

- luźny łańcuch rozrządu i podczas zwalniania nogi z gazu luźny łańcuszek zmienia kąt zapłonu - to jest najnowsza teoria.

 

Nie bardzo wiem co mam z tym robic, byłem na stacji obsługi (wyspecjalizowanej pono w japońskich autach) gdzie powiedziano mi że silnik pracuje jak żyleta, rozrząd jest ustawiony elegancko, świece i przewody są w porządku. Łańcuszek rozrządu faktycznie trochę stuka, ale pełny koszt wymiany to ok 1400zł więc nie ma potrzeby jeszcze inwestowac.

Z kolei gazownicy mówią, że zrobili tych Nissanów całą masę i pierwszy raz się spotykają z takim problemem.

 

Jeśli ktoś spotkał się z podobnym problemem lub ma jakiś pomysł, byłbym bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kolei gazownicy mówią, że zrobili tych Nissanów całą masę i pierwszy raz się spotykają z takim problemem.

gadają głupoty :!: przyspiesz zapłon ;) (a masz katalizator, czy się go pozbyłeś???...bo wiadomo, że jak nie masz kata to będzie bardziej strzelać ;) )

ogólnie przeszukaj Forum bo było bardzo dużo postów o tym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbyt mocny cut-off przerabiałem to parę razy jednak przy instalacji 2 generacji może ci się nie udać zlikwidować tych wystrzałów do końca jednak wyłączenie funkcji cut-off powinno w jakimś stopniu pomóc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Tombolot

U mnie jest ta sama historia, po prostu przy zakładaniu instalacji gazownik wyczyscił mi kata :)

ponoć wielu z nich często czyści srodeczki żeby łatwiej było im ustawić istalację gazową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbyt mocny cut-off przerabiałem to parę razy jednak przy instalacji 2 generacji może ci się nie udać zlikwidować tych wystrzałów do końca jednak wyłączenie funkcji cut-off powinno w jakimś stopniu pomóc :)

Snafu Co to znaczy że jest zbyt mocny cut-off?...da się go regulować? (u mnie gazownik pokazał mi tylko opcję włącz/wyłącz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zależności od elektroniki można regulować wartość cut-off napewno w Lecho Maxi, Bingo, Aris, AL 700, i z tego co pamiętam Nicolaus.

zazwyczaj określa się o ile procent ma się zamknąć silniczek krokowy po puszczeniu pedału gazu lub do jakiej wartości ma się przymknąć.

 

ja mam Blosa i tam cut-off wymuszony jest mechanicznie ale uwielbiam te marchewy z tłumika :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ja mam bingo i na lapku u gazownika widziałem tylko opcję włącz/wyłącz...dziwne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PhantomLord

Hmm... katalizator mam, raczej wątpię żeby gazownicy coś przy nim grzebali, bo ostatnio oglądałem wydech z kanału i ogólnie wyglądał na cały i nie ruszony.

 

Co do przyspieszenia zapłonu... czyli że jak :D, w sensie jak to zrobic i czy nic nie popsuje ;)?

 

Co do Cut-offa, gazownik ma możliwośc regulacji przy jakich obrotach cut-off zadziala, było ustawione na 2000, potem 1500 a teraz wymusiłem :P 1200 i jest trochę lepiej, ale to jest tylko jeden z problemów, gdyż te stuki które pojawiają się w okolicy 1200 rpm a w zasadzie jeden stuk to spoko, bardziej problematyczne są stuki, które pojawiają się zanim samochód zejdzie do tych obrotów.

W momencie gdy trochę depnę, a potem zwalniam na tym samym biegu - obroty sobie spadają powiedzmy z 4000-5000 rpm to w okolicach 1500-2000 rpm w zasadzie moge byc pewien jednego porzadnego wybuchu ;P, czy to też może o tym cut-offie świadczyc?

 

Jeszcze jedno pytanie, czy ew. wymiana tylnego tłumika lub kilku tłumików mogłaby na ten problem coś pomóc ? I jak te stuki wpływają na sam wydech - znaczy czy go prosto mówiąc rozwalają ;), czy zwyczajnie nic nie robią?

 

[ Dodano: Sro 14 Maj, 2008 19:54 ]

Ech... szukanie nie boli...

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7178

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...lanie++t%B3umik

;)

 

W każdym razie, przyspieszyłem kąt zapłonu i powiem szczerze że nawet zadowolony jestem, nic nie wybuchło, niczego nie popsułem ;P - a to już coś. A konkretniej to mam wrażenie, że te strzały/stuki z wydechu stały się teraz dużo rzadsze i cichsze. Nie jestem na 100% pewien czy faktycznie tak się stało czy to tylko siła sugestii, ale jechałem z otwartym oknem po trasie którą codziennie robię (około 6km) i tak dwa razy - jadąc spokojnie i ostro i w miejscach gdzie zawsze strzelał - ostre zakręty, skrzyżowania itp - tym razem raz do czasu mu się zdarzyło a to i tak jakoś bardziej wytłumione były ;). Potem jeszcze trochę pojeździłem, sprawdzając jak się sprawy mają gdy puszczam pedał gazu i hamuje...oczywiście pojawiały się, ale jak pisałem jakoś tak rzadziej i ciszej :).

 

Jednak mimo to ponawiam moje pytanie, co ew. jeszcze można z tym zrobić ;) i jak się mają te stuki do kondycji wydechu.

 

[ Dodano: Czw 15 Maj, 2008 23:17 ]

Wypatrzyłem kolejną sprawę - w miejscu wlotu powietrza gazownicy przykleili taką giętką rurę o mniejszej średnicy, którą tak wygięli, że samochód praktycznie powietrza nie miał. Gdy ją odgiąłem żeby była prosta i skierowałem w kierunku przodu samochodu - koło akumulatora, to nagle stuknięcia i strzały z wydechu praktycznie w ogóle odpuściły, a i samochód płynniej jeździ. Nie mam pojęcia jaki mogło mieć to wpływ, ale jak na próbę odgiąłem rurę i ułożyłem tak jak była - strzały z wydechu znowu się pojawiły. (testowałem w miejscu - na biegu jałowym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbyt mocny cut-off przerabiałem to parę razy jednak przy instalacji 2 generacji może ci się nie udać zlikwidować tych wystrzałów do końca jednak wyłączenie funkcji cut-off powinno w jakimś stopniu pomóc :)

 

... hmnn, hmnn... Nie jestem instalatorem a co najwyżej dociekliwym użytkownikiem , ale z tego co pamiętam jak jeździłem na II gen (od roku mam sekwencję, ale wcześniej prawie 2 lata było Bingo-S4) , to właśnie głeboki cut-off pomagał pozbyć się takich efektów.

Odgrzebując z pamięci wydaje mi się że miałem następujące ustawienie:

- silnik krokowy oscylujący w zakresie 110-120 kroków

- cut-off około 40% Z tego co pamiętam to był kompromis pomiędzy "strzelaniem" z tłumika a lekkim szarpnięciem po dodaniu gazu po cut-off'ie.

 

Generalnie strzały z wydechu oznaczają że dawka paliwa nie spala się należycie w cylindrach i resztki mieszanki są dopalane w układzie wydechowym.

Pytanie dlaczego mieszanka się nie dopala w cylindrze? Kilka z możliwych przyczyn to:

- nadmiar dostarczanego paliwa

- niedomiar powietrza np z powodu przytkanego dolotu, albo brudnego/zaklejonego kanału zaworku IAAC

- "opóźniony" zapłon

- "przestawiony" rozrząd (np z powodu zurzycia/rozciągnięcia górnego łańcucha) -> skutkuje niewłaściwym ustawieniem zapłonu.

- ogólnie zły stan układu zapłonowego - wiadmo: świece, kable WN, kopułka, palec rozdzielacza

 

Tak dla przypomnienia to w silniku GA14DE fabryczny zalecany kąt wyprzedzenia zapłonu to 10+/-2 przed GMP. Oczywiście w czasie pracy silnika zapłon jest korygowany w oparciu o odpowiednie mapy , głownie w funkcji obrotów wału i obciążenia silnika. W czasie hamowania silnikiem zapłon jest opóźniany przez ECU. Nissan DataScan w takiej sytuacji pokazuje 0 stopni wyprzedzenia względem pierwotnej nastawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość str3ight

moze i ja pomoge z wlasnego doswiadczenia. mam nissana serene 93 2.0 benzyna sekwencja stag 300. wstawilem butle zamiast tylnego tlumika (butla podwieszana) a w miejsce kata i srodkowego mam strumienice. zaczelo mi strzelac po puszczaniu nogi z gazu na biegu. zaczalem szukac na forach i odwiedzalem roznych polecanych gazownikow. gosc przewiercil mi dysze, zwiekszyl kable, bo dysze przy depnieciu otwieraly sie na maxa i nie daly rady sie zamknac za szybko (ok 30ms) co powodowalo strzelanie z rury, dodatkowo obnizyl mi mieszanke. po autokalibracji mialem w aucie "kalaha czyt ak47" DUUUUZO obciol. jest pokrywanie lini benzyny i gazu na wykresach. auto chodzi jak marzenie a z rury nie strzela wiec moge dalej jezdzic i hamowac skrzynia :)

 

mam nadizeje ze troche pomoglem. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...