Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

podlaczenie glosnikow bez lutowania i obcinania kabli


Gość lewandoree
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak dla mnie to bezsensowna opcja poniewaz wszystko leci starymi kabelkami jak nie drucikami, lepiej juz przeciagnac jednak nowe kable.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda złączka itp. to strata sygnału i oczywiście większe prawdopodobieństwo ewentualnego przerwania połączenia w przyszłości. Nie radze kupować takich rzeczy, ponadto zobacz jakie tam są przewody na oko widać że ich przekrój jest niewielki. Ja położyłem nowe kable, w mojej N15 progi i plastikowe zaślepki pięknie się zdejmują żaden problem zrobić to samemu a po sprawdzeniu masz pewność że nie zmieniłeś polaryzacji na głośnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lewandoree takjak koledzy wyżej piszą - odpuść sobie to. Lepiej jest pociągnąć nowe kable i je dobrze zarobić, zalutować. Im mniej połączeń tym lepiej - mniejsze prawdopodobieństwo rozpięcia się kostek.

Z resztą takie cienkie kabelki telefonicznie to sobie można w ..... wsadzić.

 

Nissan chyba montuje/pozostawia seryjnie kostki do podpięcia Audio. Przynajmniej ja u siebie w P10 mam oryginalne głośniki podpięte na seryjnych kostkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak najlepiej pociagnac nowe kabelki, tzn tak calkiem od zera zrobic swoja instalacje audio w almera n15? czyli np zaczac od plusa od aku, masy tez od aku? i jakie jeszcze i skad ciagnac... czy bede mial problem z przewlekaniem nowych pod glosniki przez drzwi? bo tam sa stare wiazki oplecione czarna oslonka, ale widze ze sa cienkie i laczone i tasma izolacyjna oplatane, wiec chcialbym calkiem nowe wszytsko pod nowy sprzet przygotowac, bardzo prosze o pomoc, dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plus jak chcesz możesz bezpośrednio z akumulatora - ja mam z kostki fabrycznej pod radiem tylko podłączyłem się pod plus działający zawsze a nie z kluczyka. Nowe przewody połóż w progach pod plastikami - wystarczy podważyć śrubokrętem i odskakują w przednich drzwiach masz rurki ( takie czarne rurki ) w nich umieszczasz przewody. Najwięcej zabawy będzie z odkręceniem boczków drzwi - chodzi o zdjęcie osłonki na klamkę - ja pierwszą złamałem żeby zanim nauczyłem się ją zdejmować :D Powodzenia w instalacji. Aaaa jeszcze jedno - kup przewody takie żeby jeden miał namalowany pasek - nie pomylisz polaryzacji w głośnikach tzn. nie zamienisz "+" na "-" i odwrotnie. Powodzenia jeżeli masz odrobinę zdolności manualnych nie będziesz miał żadnych problemów.

 

 

Ps. W przypadku pomylenia minusa w kostce radiowej - możesz spalić bezpiecznik pod maską 10 A - poznasz to po tym że nie będzie podświetlenia deski i jeszcze w kilku miejscach prąd zniknie :D Ale spokojnie o tym też juz kilka razy na forum było. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki za odp. no juz raz sciagalem boczek drzwi, z oslonka klamki bylo ciezko ale jakos poszla hehe, najgorzej bylo z tymi klipsami - atrapkami srubek, krece, krece a sie nie odkreca, dopiero potem wpadlem na to, zeby na sile wyciagac no i wyskoczylo, tylko ze jedna czy dwie sie ulamaly:(

1. ok to jak to juz zrobie, to wsunac przewody w te rurki i potem gdzie one wyjda? musze jeszcze odkrecac cos z deski rozdzielczej zeby je poprowadzic? bo ja je tylko widze jak znikaja za radiem w glab auta i jak wychodza z rurki w drzwiach .. sorki jesli smieszne pytania zadaje, ale serio nie znam sie i nie robilem tego jeszcze:)

2. plus od aku... i ktoredy go przecisnac (ten kabelek) aby zobaczyc go w kabinie?

 

chce plus ciagnac bo na tym plusie co mam teraz strasznie mi warkocza glosniki, nawet jak w radiu cisza calkowita, tzn daje PAUSE i nic nie leci, a glosniki dalej strasznie halasuja, masa jest dobra, sciaganie i zakladanie anteny nic nie pomaga, sprawdzalem inne glosniki i to samo, jedynie nie sprawdzalem innego plusa, mam doporowadzone plus i mase (ze srubki z budy) do kostki, wychodza kabelki do 2 glosnikow... wiec nie wiem gdzie tu przyczyna, slychac tez w glosnikach prace wycieraczek i wysokie obroty silnika... buczenie to jednak jest tez na wyl silniku

 

ale sie rozpisalem, mam nadzieje ze czytelnie i ze da sie cos poradzic, pozdro dla calej ekipy , dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to bezsensowna opcja poniewaz wszystko leci starymi kabelkami jak nie drucikami, lepiej juz przeciagnac jednak nowe kable.

 

A u mnie fabrycznie zostało to oparte na takich kostkach, nie mogłem dziś uwierzyć jak zacząłem wymieniać głośniki przednie i właśnie muszę kupić takie 2 nowe kostki, bo inaczej nie podłącze głośników :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1 odkręć plastiki z boku gdzieś to musi sie pokazać :D

 

ad 2 za silnikiem jest taki otwór z miękkiego materiału można do przewodu dolutować kawałek drutu i przepchnąć do kabiny z tego co pamiętam wyjdzie gdzieś nad pedałami sprzęgła i hamulca żeby skryć przewody pod kierownicą odkręć osłonkę z półeczką a z prawej strony zdejm schowek wystarczy wyjąć dwa zabezpieczenia w zawiasach schowka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok sprobuje zlokalizowac to miejsce za silnikiem i bede wypatrywal czy wychodzi mi przewod nad pedalami :) mam nadzieje, ze nie wyjdzie wentylem z lewego tylnego kola;):):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...