Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nowa Maxima w Rodzinie


Gość matik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

 

no wiec chcialbym sie pochwalic, ze to Muranka w rodzinie dolaczyla Maxima:)

Zona sie zachwycila, no i ... kupilo sie :)

 

2000 rok, 3.0V6 QX, czarna perla metalik, z pieknym jasniutkim wnetrzem, automat oczywiscie.

 

Jak na moja opinie, auto utrzymane naprawde rewelacyjnie (wlasnie to wnetrze nas urzeklo, po ogladaniu calej masy audic i innych wynalazkow z "oryginalnym" przebiegiem 150k ;) )

 

Autko juz jest po wymianie olejow i plynow. Tarcze byly nedawno nowe i klocki zakladane, wiec ich nie ruszam.

 

Wiec, cieszymy sie niesamowicie, ale ... no jest pare ale.

 

Pozwole wiec sobie przedstawic liste pytan do Was, jako ze, kto pyta (i szuka) ten nie bladzi:)

 

1. Jak w tej Maximie dziala ten Overdrive i przelacznik sport/zima/auto? O-DRIVE zawsze zdawalo mi sie ze dziala jak dodatkowy kick-down (np. w Fordzie Focus automatic), a tutaj, wg. instrukcji, jak jest w pozycji OFF, to nie wlacza sie nadbieg przy wyzszych predkosciach. A jak jest ON, to niby skrzynia wrzuca szybciej na wyzszy bieg. Sport tez mam wrazenie (moze subiektywne) ze nie dziala ala: ciagnij do samego konca.

 

2. Dokonujac detalicznego przegladu, okazalo sie, ze przy tylnich kolach, po prawej i lewej stronie, urwane sa jakies dwa elementy. Sorry, ze tak brutalnie bez detali, ale wlasnie nie wiem co to jest! Wyglada jak takie ciegielko na sprezynie, jest przymocowane do belki, i idzie jakis kabelek. Nie wiem czy to jest od hamulca recznego (?) reczny dziala ... zapoznany mechanik amator, powiedzial ze to jest prawdopodobnie od kontroli trakcji, rozdzielanie sily hamowania. problem jest w tym, ze i po jednej i po drugiej stronie, blasza laczaca to (trzymajaca do belki) jest urwane, wiec teraz hyba wogole nie dziala! Moge wrzucic zdjecie tego o co mi chodzi, bo naprawde nie wiem jak wytlumaczyc. Szukalem nawet w service manualu, i jakos nie moge sie doszukac :( Help, co to moze byc!?

Niestety, nie moge dolaczyc zdjecia :( Przekroczone limity czy cus ...

 

3. Niestety, ale okazalo sie ze szlag trafil prawy przedni glosnik basowy. Przy okazji wymontowania, okazalo sie ze trzeba jakis cholerny dystans zalozyc. Mozecie polecic, gdzie takie cos pewnie kupic, coby pasowalo?

 

4. Inna rzecz z calym sprzetem audio jest taka, ze nie do konca podoba mi sie brzmienie. W Muranku mam Bose, i gra przepieknie, a tutaj tak ... no nie dokonca. Chcialbym wymienic, ale moze jedynie jednostke glowna, bo zmieniarke bym sobie zostawil co jest, i dolozyl jakis osobny glosniczek basowy na wzmacniaczu. Nie chce jednak pruc tego wszystkiego, jesli okaze sie, ze jest za duzo roboty ... wiec:

- czy da sie zmieniarke ta ktora jest podpiac do bylejakiego radia?

- a moze to radio ma wyjscie na subwofer?

- jesli podpiol bym nowe radio, jest jakas mozliwosc zeby albo: podlaczyc istniejacy pilot z kierownicy do niego, albo wywalic ten co jest (moim zdaniem niewygodny) i wstawic jakis z radia, ale zachowac przycisk BC do komputera?

Ktos robil takie hocki i moze sie podzielic wrazeniami?

 

5. Estetyka: niestety ale chrom na atrapie odlazi :( Zlazl rowniez niemal calkiem z napisu MaximaQX. O ile jestem w stanie przezyc napis (ktory zostal zdemontowany), o tyle ta atrapa mnie meczy, bo wyglada ohydnie :(Szukalem juz w necie co by kupic, ale nie ma :( Albo nie udalo mi sie znalesc.

Malowania chyba odpadaja, bo wydaje mi sie ze nie da sie uzyskac takiego efektu :(

Moze ktos podpowiedziec gdzie kupic? Jaki koszt mniej wiecej?

 

6: Spryskiwacze reflektorow ksenonowych. Heh ... pompka spalona i nie dziala :( Kupic oryginal oczwiscie pewno bedzie ciezko, a za nowy w Nissanie zaspiewaja pewno niebotyczne sumy. Czy mozna zamontowac takie standardowe jakies, co pelno ich jest w internecie ? Na co zwrocic uwage?

 

No i pozatym to tyle :) Mankamentow :)

Ach ... no moze nie do konca: nie wiem jak innym, ale mi przeszkadza niedostateczna regulacja kierownicy (brak glebokosci, i niewiele na wysokosci), i co uwazam za wogole katastrofalne: umieszczenie pedalow gazu i hamulca, jest zdecydowanie za blisko siebie, i co najgorsze, zdecydowanie za bardzo przesuniete ku srodkowi pojazdu. W efekcie, zeby wcisnac gaz, trzeba wbijac noge "gdzies tam w rog" co zauwazylem, skutkuje u mnie wzmozonym uciskiem nogi i kolana o konsole srodkowa ... przy dluzszej trasie, nieakceptowalne ...

No ale ja jestem wysoki, i dla mnie ciezko wogole sie gdzies fajnie wpasowac ...

 

Pozdrawiam serdecznie!

 

Matik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

atrape mozesz pochromowac, sa zaklady specjalizujace sie w tym, malowac to nieeeee.

 

Wrzuc fotki maximki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość skatering

jak chcesz nadać lepszego(subiektywna opinia) wyglądu to możesz tanio kupić na e-bay taki grill - www.ebay.com i wpisz i30 grille. nowa około 100 dolarów używke możesz znaleźć taniej. Też miałem taki problem z grillem . Spryskiwacze- w primerze poprzednio jak miałem to kupiłem też na allegro (pamietaj ze te pompki do spryskiwaczy reflektorw wydaja duzo wieksze cisnienie niż zwykłe - więc musi być to pompka do sprysków reflektorów) i kupiłem jakąś z koncernu GM chodziło lepiej niż w oryginale, producentów sprysków jest kilka ale pompek tylko valeo i chyba jeszcze ewnentualnie hella w europejskich autach. Co do radia - próbowałeś ustawiać? Bo chyba każdy z maximek wcześniejszych (a32 - też mam) był zadowolony w miarę , biorąc pod uwagę standartowe użytkowanie - nie profesjonalne - na trasę wystarczało jak możesz zobacz jakiej firmy masz głośniki (w bagażniku jak dobrze pamiętam najłatwiej) i jakie moce. Co do zmieniarki wszystko masz tutaj, http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/, Dystans jak umiesz możesz zrobić sam nie musi być taki sam materiał ale wystarczy ,że wyciągniesz dystans z drugiej strony i zobaczysz jak to wygląda (możesz przesłać zdjęcie jak ci się uda to może coś wymyśle) Co do pilota - możliwość jest, jest to opisane na tej stronce co ci podałem, Z tymi kablami i jakimiś elementami musiał byś zrobić zdjęcie i ja bym porównał bo tak ciężko "na oko". Co do automatu to z tym nadbiegiem tak jak napisałeś - sport w zaleźności od zewnętrznych sił zewnętrznych (górka itp itd) stara się trzymać bieg do jak najlepszych wysokich obrotów - to też zależne od siły z jaką wrzucasz gaz, zima to tak jakbyś w manualu startował z wyższego biegu żeby się nie zakopać - przeciwieństwo sportu, I na koniec jedno pytanie ! 2000 cm3? Czemu tak pokarałeś siebie i to auto, przy automacie - nie za wolno ciągnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość skatering

Sorry powalilo mi sie z rocznikiem ;)

 

[ Dodano: Pią 23 Maj, 2008 00:01 ]

A z trakcją kontroli? Chyba nie dokońca nie ma, wersje amerykańskie w większości posiadają, "lepszy" bliźniak infiniti i30 - w standarcie w każdej wersji, wiele kupców podaje w sprzedaży ,że jest ,a w niemieckim katalogu z 2001 roku jest mowa o opcji, no chyba ,że w 2000 roku nie było, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej, witam serdecznie!

 

Po pierwsze, sorry ze dopiero teraz sie melduje. Zabieganie ... pewno jak kazdy.

 

Na wstepie od razu podziekowanie dla Was za szybki oddzew.

Zdjec narazie nie wrzucam, bo doszedlem do wniosku, iz zrobie to dopiero po tym, jak "skoncze" pozakupowe "sprzatanie" :)

 

Skatering: jak J3 nadmienil, to A33 i 3.0 pojemnosci.

J3: Autko wyglada dokladnie jak Twoje z tylu :) Wiec pewno mamy te sama wersje :)

 

Co do tej kontroli trakcji, to dalej nie wiem czy to to czy nie to. Kilku "mechanikow" powiedzieli mi, ze jest to element, ktory mierzy wychylenie tylniej czesci nadwozia, i jak sa jakies "roznice" to albo jedno albo drugie kolo jest dohamowywane.

 

Tak czy inaczej, poniewaz spedza mi to sen z powiek, zamieszczam zdjecia uwalonego elementu (po obu stronach) pod tym andresem:

http://www.marzec.w.xo.pl/Maxima/index_maxima.html

 

Jesli cos wam przyjdzie na mysl, dajcie prosze znac.

 

BTW: w salonie Nissana, za atrape, powiedzili mi 1350 zlotych :) Koszmar. Szukam dobrego "lakiernika-chromowego" ;)

 

Odbylem pierwsza dluzsza trase samochodem. Oto wrazenia:

Jedzie sie plynnie, auto ladnie sie zbiera, milo prowadzi ale:

- uklad kierowniczy jest przy wyzszych predkosciach za czuly.

- w jezdzie w luku, po nierownej drodze, zbyt miekkie zawieszenie daje sie we znaki, auto plywa bokiem, szczegolnie tyl, wina jest zapewne po stronie zbyt prostego zawieszenie tylu.

- na felgach 17, przejazd przez krutkie poprzeczne nierownosci to tragedia: wali jak by sie mialo cale auto rozsypac.

- spalanie na poziomie 13,5 litra przy sredniej predkosci 115km/h uwazam za calkiem male (Murano laduje przy 15l).

- seryjne radio jest moim zdaniem beznadziejne (w Murano Bose gra przepieknie).

 

Przykre zdazenie: pekla mi szyba (kamien) i poszla rysa na pol szyby. Jutro wymiana.

 

Radio: okazalo sie, ze przedni prawy glosnik wogole nie gra. Wymienilem oby dwa na nowiutkie ALPHARD-y niskotonowe. Polepszylo sie, ale dalej brakuje mi przyjemnosci dzwieku (klima strasznie halasuje w porownaniu z MO, i przy niskim poziomie dzwieku, strasznie ja slychac).

Dlatego - trzeba bedzie zimienic pewno caly majdan.

 

Pozdrawiam serdecznie

 

Matik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WielkiWac: dzieki! Zastanowie sie. Narazie poszukam jakiegos specjalisty, co mi to pochromuje. Jak efekt bedzie mizerny, to sie do Ciebie zglosze :)

 

Ach ... no i w poprzednim poscie walnolem paskudnego byka: krutkie ... powinno byc oczywiscie krotkie :)

 

Pozdrawiam - Matik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

firm które sie tym zajmują jest w ciul, wystarczy wpisac w google.

 

np: http://www.motochrom.pl/main.php?id=0

 

szukaj firm które pokazują jakies swoje dzieła, najlepiej na autach zabytkowych - im droższe auto tym ktoś im bardziej zaufał więc moze byc warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- w jezdzie w luku, po nierownej drodze, zbyt miekkie zawieszenie daje sie we znaki, auto plywa bokiem, szczegolnie tyl, wina jest zapewne po stronie zbyt prostego zawieszenie tylu.

- na felgach 17, przejazd przez krotkie poprzeczne nierownosci to tragedia: wali jak by sie mialo cale auto rozsypac.

 

Przy duzym obciazeniu tylu - 2 pasazerow + pelny bagaznik na 17" nie jest za ciekawie na nierownosciach... Ten typ tak ma:) Ale i tak jezdzi sie nia wysmienicie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- w jezdzie w luku, po nierownej drodze, zbyt miekkie zawieszenie daje sie we znaki, auto plywa bokiem, szczegolnie tyl, wina jest zapewne po stronie zbyt prostego zawieszenie tylu.

- na felgach 17, przejazd przez krotkie poprzeczne nierownosci to tragedia: wali jak by sie mialo cale auto rozsypac.

 

Przy duzym obciazeniu tylu - 2 pasazerow + pelny bagaznik na 17" nie jest za ciekawie na nierownosciach... Ten typ tak ma:) Ale i tak jezdzi sie nia wysmienicie :)

 

 

Qrde Panowie, co wy z tymi 17 macie za problemy. Ja juz 3 rok jezdze i nic mi nie wali i nie jest jakos strasznie twardo !!! Moze powinniscie sprawdzic stan zawieszenia ?

 

A co do wynoszenia tylu to niestety jest to kawal auta i na dodatek wysoko podiesionego nad ziemia. Jedyna rada to gleba :D ( kolega J3 ma juz porownanie ;) )

 

Swoja droga to niech sie moze kolega tomasz wypowie, bo on przeciez jezdzil wczesniej A32, a obecnie A33 i ma porownanie jak sie prowadza autka w lukach. Na moje oko A33 wydaje sie byc wieksze, mniej zwinne i tu moze lezy przyczyna plywania na boki ?? ........oczywiscie to tylko moje odczucia wizualne, bo nigdy nie mialem okazji A33 jechac

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J3: taaa ... hmm ... sam jechalem + laptop i mala walizka na tygodniowy wyjazd w bagazniku :( Jeszcze mi cos niecos bije w przednim kole ... trzeba by pewno wywazyc, albo tarcze sa pokrzywione :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej, poniewaz spedza mi to sen z powiek, zamieszczam zdjecia uwalonego elementu (po obu stronach) pod tym andresem:

http://www.marzec.w.xo.pl/Maxima/index_maxima.html

 

A nie jest to przypadkiem korektor regulacji swiatel przednich ? U mnie to wystepuje przed tylnym lewym kolem na wahaczu.

img0073pr1.th.jpg

 

Sprawdz czy ksenony same ustawiaja wysokosc swiecenia po zaladowaniu bagaznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...