pedroz Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 Witam. Czy moze ktos sie orientuje, czy sie da i ew. jak, zamontowac elektryczna antene w N15? Aktualnie jest (a raczej byla) zwykla teleskopowa chowana recznie. W tej chwili antena ma 2 czesci - jedna jest w samochodzie, a druga w domu a wolalbym, aby obie czesci znajdowaly sie na stale w samochodzie. Jakie sa ew. koszty takiej operacji i czy byle lajkonik, taki jak ja, poradzi sobie z tym, zapewne niezmiernie skomplikowanym, przedsiewzieciem? :? Czy gra jest warta swieczki? A moze olac to i zamontowac taka jak byla, ale w jednej czesci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sonar Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 W moin N 15 antena jest w lewym słupku i ręcznie wysuwana. Nie słyszałem o takiej ale automatycznej :idea: Automat trzeba założyć na błotniku i to najczęściej tylnym. Zrobić piękną dziurę podciągnąc prąd ( dwa kabelki) do chowania i wysuwania anteny. przeciągnąc kabel antenowy do środkowej konsoli . Mieć radio z obsługą anteny automatycznej. Bo ręcznie za pomocą przełącznika nie polecam. Jak zapomnisz schować takiej anteny i jakiś dowcipniś zrobi ci z niej dipol to juz tego nie poprostujesz żeby prawidłowo działało. No i przedewszystkim trzeba mieć pare wolnych godzin by to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedroz Opublikowano 24 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 W moin N 15 antena jest w lewym słupku i ręcznie wysuwana. Nie słyszałem o takiej ale automatycznej :idea: No wlasnie ja tez tak mam, a raczej mialem (tzn. reczna, a nie automatyczna). Teraz pozostal slupek i kawalek anteny Myslalem, ze mozna jakos w prosty sposob automat zalozyc. Automat trzeba założyć na błotniku i to najczęściej tylnym. Czyli idea automatu odpada. A orientujesz sie moze, gdzie mozna kupic taka zwykla antenke recznie skladana, nie polamana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 W moin N 15 antena jest w lewym słupku i ręcznie wysuwana. Nie słyszałem o takiej ale automatycznej :idea: W Almerach sprzed face-liftingu w '97r antenki były właśnie chowane w słupek, teleskopowe. Po face-liftingu montowali krótkie, stałe na środku dachu przy krawędzi tylnej klapy. Automat trzeba założyć na błotniku i to najczęściej tylnym. Czyli idea automatu odpada. A orientujesz sie moze, gdzie mozna kupic taka zwykla antenke recznie skladana, nie polamana? Nie musi od razu odpaść. Widziałem automat zamontowany na tylnym błotniku w Lanosie hatchback Dla chcącego nic trudnego. A jeśli porzucisz temat, antenę powinieneś znaleźć w pierwszym z brzegu sklepie z car-audio, albo wręcz z częściami. Ja identyczną ( wpuszczaną w słupek ) kupowałem swego czasu ojcu do Primerki W10. Nie było problemów. Ewentualnie może zafunduj sobie dachową z modelu po fl ? pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sonar Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 W moin N 15 antena jest w lewym słupku i ręcznie wysuwana. Nie słyszałem o takiej ale automatycznej :idea: W Almerach sprzed face-liftingu w '97r antenki były właśnie chowane w słupek, teleskopowe. Po face-liftingu montowali krótkie, stałe na środku dachu przy krawędzi tylnej klapy. Automat trzeba założyć na błotniku i to najczęściej tylnym. Czyli idea automatu odpada. A orientujesz sie moze, gdzie mozna kupic taka zwykla antenke recznie skladana, nie polamana? Nie musi od razu odpaść. Widziałem automat zamontowany na tylnym błotniku w Lanosie hatchback Dla chcącego nic trudnego. A jeśli porzucisz temat, antenę powinieneś znaleźć w pierwszym z brzegu sklepie z car-audio, albo wręcz z częściami. Ja identyczną ( wpuszczaną w słupek ) kupowałem swego czasu ojcu do Primerki W10. Nie było problemów. Ewentualnie może zafunduj sobie dachową z modelu po fl ? pzd Ej coś nie tak z tymi danymi. Ja mam Almerę wyprodukowaną w sierpniu 98 roku i antena jest w słupku :roll:Poza tym dziura w słupku pozostanie. Nie szkoda dodatkowo dziurawić dachu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrek Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 W roku 98 szły zarówno modele z przed liftingu jak i te po liftingu. Jeśli chodzi o antene w słupek wysuwaną to ostatnio taką widziałem na allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sonar Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 A jakie są różnice aut z przed i po LF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrek Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 Zmienione na zewnątrz pojazdu: - zderzak przedni - atrapa - reflektory z gładkim szkłem - antena umieszczona w tylnej części dachu - tylne lampy - ramka wokół tablicy rej. tylnej co jeszcze nie wiem..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 A jakie są różnice aut z przed i po LF Łoj, to bardzo długa historia... - Nowy model ma światła przednie z gładkiego szkła ( stary miał soczewkowe szkło ), - tylne światła są dwukolorowe, biało-czerwone ( stary model miał pomarańczowe kierunki ), - inny kształt przedniego zderzaka w całości lakierowanego ( stary miał czarne nielakierowane wstawki ), - nowy grill o strukturze plastra miodu ( stary model miał zwykłe "szczebelki" ), - we wnętrzu zmieniły się zegary, znalazły się wyświetlacze LCD ( stara wersja miała bębenkowy licznik kilometrów ), - zmieniły się boczki w drzwiach i jeszcze całe mnóstwo innych detali. pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrek Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 Z ryflowanego szkła były reflektory. Zderzaki nie były malowane w całości tylko pozostawione miały czarne wstawki, a to te z przed lif. miały zderzaki malowane całe. Jeśli chodzi atrapę, to plastra miodu ona raczej nie przypomina, raczej zwykłą kratkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Q Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 Jeśli chodzi o założenie elektrycznej anteny chowanej w przedni słupek to osobiście widze dwa problemy: - po pierwsze elektryczna natena wymaga zazwyczaj mocowania "od dołu" natomiast ta co jest seryjnie mocowana jest od góry gdyż od dołu nie ma dostępu do zamkniętego profila słupka :cry: - po drugie antena elektryczna zajmuje sporo miejsca a na końcu ma jeszcze sporego ślimaka (silniczek) co w sumie wymaga całkiem sporej ilości miejsca do montażu, a wiadomo - przedni słupek klamerki za wielki to nie jest :wink: Ja miałem bardzo podobny problem ze złamaną antenką bo zostawiłem wysuniętą podczas sporych opadów i niestety uległa pod naporem śenieżnej czapy. Naszczęście wysunięta była cała i część złamaną udało się wsunąć w słupek więc jest krótsza o te pare ceemów ale cały czas daje rade. Tak czy innaczej będe zakładał drugą antene (jak dobrze pójdzie to CB :wink: ) bo poprzedni właściciel miał już antenkę na dachu tylko jej góra została skradziona a dzióra w dachu już jest więc sam nie będe mósiał szaleć z wiertarką po grzbiecie rumaka (bu haha),bo też chyba było by mi szkoda go kaleczyć.. Na razie szukam takiej zwykłej, ładnej, jednolitej antanki bez żadnych kombinacji i zmiany kontów i bez dodatkowych oplotów ale jest ciężko bo same wyżej wymienione spoktykam. Ale damy rade. PEACE&POZDRO 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 Z ryflowanego szkła były reflektory. Czepiasz się sformuowań Zderzaki nie były malowane w całości tylko pozostawione miały czarne wstawki, a to te z przed lif. miały zderzaki malowane całe. No i tu bym się sprzeczał. Proponuję dobrze przyjrzeć się fotografii z pierwszego zlotu: Czerwone Almerki po bokach mają zderzaki po liftingu ( Bort ma dodatkowo czarne listwy ochronne ), a w mojej błękitnej Almerce wówczas jeszcze był zderzak od starej wersji ( ten pas pod rejestracją to czarny, nie lakierowany plastik - i to nigdy nie było lakierowane chyba że ktoś miał dzwona i sobie pomalował ). Jeśli chodzi atrapę, to plastra miodu ona raczej nie przypomina, raczej zwykłą kratkę I tu też bym się sprzeczał. Niżej fotka starego grilla na aucie Fabisia: A tutaj zdjęcie mojego grillka po liftingu ( już z innym zderzakiem ): No ale chyba zeszliśmy z tematu postu pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sonar Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 Scyzor mam chyba taki sam kolor jak twoja Almera.No może trochę ciemniejszy. Trzy zagłówki z tyłu. Zderzak taki jak Borta . Nawet takie same okrągłe przeciwmgielne. Wszystko to co jest po liftingu . Ale antenę dalej mam w słupku. Może dla tego że moja Nysa to sedan? :wink: :idea: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sonar Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 E. Pewnie to nie Twoja tylko takie zdjęcie :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 E. Pewnie to nie Twoja tylko takie zdjęcie :oops: A jednak to moja, do dziś nieodżałowana Almerka, która niestety ucierpiała na tyle mocno w wypadku, że poszła do Żyda... To był najfajniejszy samochód w moim życiu i niezwykle chętnie bym do niej wrócił... A a'propos anten, to może w sedanach rzeczywiście do końca została teleskopowa wersja w słupku... pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrek Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 Wcale się nie czepiam, - tylko soczewka to chyba co innego niż szkło ryflowane i ktoś mógłby źle zrozumieć, - zderzak akurat ten który ty miałeś przed wymianą faktycznie miał czarną wstawkę, ale tylny był cały w kolorze, a zderzak który ma Bort i ta druga czerwona almera jest taki sam jak ja mam i wszystkie miały czarne nie polakierowane miejsca "te najbardziej narażone na otarcia" a ta druga almera właśnie ma polakierowany zderzak w całości pewnie dodatkowo, tak jak zamierzam zrobic to ze swoimi zderzakami, ten czarny pozostawiony pasek to poprostu nie pomalowany w tym miejscu zderzak. Natomiast zderzak od wersji S-SR (GTi dodatkowo podkładka ) były zawsze malowane całe zderzaki. Scyzor, nie musisz naprawde wstawiać zdjęć bo ja dokładnie wiem jak wygląda zderzak, atrapa, i jednej i drugiej almerki A poza tym faktycznie zeszlismy nieco z tematu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 25 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2005 Natomiast zderzak od wersji S-SR (GTi dodatkowo podkładka ) były zawsze malowane całe zderzaki. He, he, nie prawda Bo wlot powietrza ( ten duży pod rejestracją ) fabrycznie zawsze był czarny, tylko u mnie był pomalowany :mrgreen: Scyzor, nie musisz naprawde wstawiać zdjęć bo ja dokładnie wiem jak wygląda zderzak, atrapa, i jednej i drugiej almerki To że Ty wiesz to ja wiem, ale chciałem to unaocznić pytającemu o różnice sonarowi A poza tym faktycznie zeszlismy nieco z tematu.... Właśnie Dlatego proponuję zakończyć tę bezproduktywną polemikę pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrek Opublikowano 25 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2005 Ok już ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.