Gość wmiczug Opublikowano 24 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2005 czy zbyt mocne naciągnięcie paska rozrządu może spowodować jakieś uszkodzenia silnika? pytam ponieważ wymieniając pasek zbyt mocno go naciągłem i teraz (chociaż już go poluzowałem) po nagrzaniu silnika z głowicy wydobywają się jakieś dziwne odgłosy i nie wiem za bardzo co się dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Włodek-56 Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Witam serdecznie. Też jestem nowy. Ujeżdżam Sunny 2.0D niedawno też miałem problemy z głowicą ale nieco inne. Podczas oględzin głowicy przez dobrego mechanika stwierdził on między innymi że pasek rozrządu był zbyt mocno naciągnięty co spowodowało rysy na dolnej połowie pierwszego łożyska wałka. Dolna połowa łozyska wykonana jest w materiale głowicy a z góry przykręcona jest górna pokrywa łożyska " mostek ". Na wewnętrznym obwodzie łożyska wykonany jest rowek , którym rozprowadzany jest olej. W dolnej połowie jest nawiercony kanał , którym olej pod ciśnieniem dociera do rowka. Mechanik stwierdził że jeśli pasek jest zbyt mocno naciągnięty to wałek dociskany jest zbyt mocno do dolnej połowy łozyska przez co olej nie jest rozprowadzany prawidłowo i wałek wyciera dolną połówkę. W skrajnych przypadkach następuje tak silne rozgrzanie trących się elementów że może dojść do zatkania kanału olejowego przez " rozmazany " metal. Wałek powinien mieć odpowiedni luz w łożyskach lecz gdy ten luz jest zbyt duży to wałek stuka. Spróbuj starej sprawdzonej metody osłuchiwania silnika przy użyciu stetoskopu lub 30 cm kijka z twardego drewna. Przy pomocy tych narzędzi można precyzyjnie zlokalizować miejsce tarcia lub stukania oczywiście przy pracującym silniku. Nie wiem czy rozkalibrowane łożyska wałka można regenerować . Wiem natomiast że są one wykonywane jednocześnie w głowicy i w mostkach i dlatego mostków nie można zamieniać. Można sprawdzić luzy wałka w prosty sposób. Poluzuj pasek, chwyć za koło pasowe wałka i sprawdź czy stuka wykonując nim pionowe ruchy. Mam nadzieję że Cię nie przeraziłem. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wmiczug Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 dzięki za podpowiedż ale u mnie okazało sięże zbyt mocno naciągnięty był pasek napędu pompy wtryskowej , poluzowałem go i jest wszystko OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heineken72 Opublikowano 14 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2005 a ja sie szukuje do wymiany paska (2.0D) ale zaglądałem pod pokrywę i jest on podejżanie lużny daje sie lekko wginać po 1cm w jedną i wdrugą stronę wystraszyłem sie troszkę ze może przeskoczyć na zębach ps. mocnego napięcia paska kumplowi wymienili w oplu i po dwóch tygodniach pękł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.