Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Oszczędna jazda na LPG


Gość dzozef
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja mam kapcie 215/40/R16 mam zalozona sekwencje (troche zminieone ustawienia by mialo wiecej mocy) i pali kolo 10L.

jak na takie kapcie to niezle.

w sumie pali 10L tak do 130km/h

potem wzrost jest znaczny.

ja zamknalem budzik w mojej Almie i spalila wtedy kolo 20L:) tak juz trzepalo w srodku ze szok:P

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy
Nie chcę rozwiewać Twoich nadziei ale jak zatankowałem na jednej gazowni to mi wlali jakieś 34l i przejechałem 340km. :):):) Na innej zatankowali mi 36l i przejechałem 310km. :029: :029: :029: Jaki morał z tego mamy :?:

 

to to ja wiem, najlepsze wyniki mam na SHELU i PB, jak zatankowałem na PB Zielonka to przejeżdzam nawet do 10% więcej niż na Orlenie w Markach. A gaz na PB jest droższy o 3% niż na Orlenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
w sumie pali 10L tak do 130km/h

potem wzrost jest znaczny.

ja zamknalem budzik w mojej Almie i spalila wtedy kolo 20L:) tak juz trzepalo w srodku ze szok:P

pzdr

 

 

coś dużo Ci pali:P

mi na autostradzie wzieła 10l przy 200

 

a mam n15 1,4

i samemu sobie reguluje instalacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś dużo Ci pali:P

mi na autostradzie wzieła 10l przy 200

 

a mam n15 1,4

i samemu sobie reguluje instalacje

ale jaką instalację...nitrometanu? <lol>

a przy 250 km/h to ile spala...12L/100km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchajcie, zawsze jak Was ktos pyta ile Wam nissan pali to przeciez mozecie klamac 6-7 LPG po miescie :) Ci od passatow 1.9 tak robia :)

:one: dokładnie... mitomaństwo się szerzy, zwłaszcza u posiadaczy tych 1.9 co je słychać z daleka (tak klekoczą :) )

jak w instrukcji jest napisane że ma palić 10 to niech tyle pali i ani litra mniej! Przecież zbyt uboga mieszanka powoduje wzrost temperatury spalania, a to może przegrzać głowicę i co wtedy... Zbyt niskie obroty powodują że silnik jest bardziej obciążony bo ma mniejszą moc a musi uciągnąć samochód.

Przepisałem fragment z instrukcji obsługi i uwazam że tego sie nalezy trzymac:

Podane ponizej predkosci zmian biegow na wyzsze nalezy traktowac jako minimalne. Zostaly oszacowane ze wzgledu na parametry pojazdu i ekonomike zuzycia paliwa. Moga one byc wyzsze w zaleznosci od aktualnych warunkow drogowych, atmosferycznych lub

indywidualnych upodoban:

Zmiana biegu km/h

z l n a 2 przy 25 km/h

z 2 na 3 przy 40 km/h

z 3 na 4 przy 65 km/h

z 4 na 5 przy 75 km/h

podkreslam: wartosci minimalne!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) w II gen. istnieje cut-off

2) nie zawsze po zdjęciu nogi z gazu jest odcinka (nawet w sekwencji). Na przykładzie mojej p11, nawet po zdjęciu nogi z gazu wtryski nie są zamykane całkowicie... przez to pierdziało mi z wydechu i na II gen i na stagu 200, dopiero agis ładnie zrobił cut-off :)

3) hamowanie silnikiem to jest normalna jazda i tak powinni uczyć jeździć już na "L"'kach...

4) wymiana filtrów na czas (12m-cy lub 15kkm)

5) w gazie istnieje taki moment, że fajnie przyśpiesza, a choćby delikatnie mocniejsze depnięcie i tak nie zwiększy przyspieszania, tylko silnik głośniej pracuje...

 

itp. itd.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tego odcięcia po puszczeniu pedału gazu to trzeba pamiętać o tym że taka odcinka jest ale powyżej pewnych obrotów - najczesciej jest to powyzej 2000 obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość zeroberto

juz mam primerke ale jeszcze nidawno jezdzilem sienka1.6 na LPG. Instalacja złożona przy stanie licznika 30 kkm teraz 135 kkm. Dwa razy wywaliło obudowe filtra powietrza i... nic wiecej sie nie działo. spalanie 10l/100 czy miasto (ostra jazda) czy trasa 140-150 zawsze 10l. Nigdy nie miej i wiecej no moze 0,5 l +-. Autko jezdziło w arktycznych mrozach norwegi i nigdy nie wysiadło. Poszło do nowego wlascieciela i niech mu sluży. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już o tym w innym temacie, ale podepnę się i tutaj.

Mam p11 96r. silnik 2.0 z gazem. Spalanie wychodzi mi 17-20l/100km. A teraz pojawiło się jakieś strzelanie przy dodawaniu gazu. gdy samochód jest na postoju to po tym strzeleniu gaśnie. Wiecie co to może być :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już o tym w innym temacie, ale podepnę się i tutaj.

Mam p11 96r. silnik 2.0 z gazem. Spalanie wychodzi mi 17-20l/100km. A teraz pojawiło się jakieś strzelanie przy dodawaniu gazu. gdy samochód jest na postoju to po tym strzeleniu gaśnie. Wiecie co to może być :?:

 

strasznie duzo, mi tez kiedys tyle palil, wstawilem blosa Coobcio wyregulowal i teraz pali ok 13 przy energicznej jezdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
tak podsumowujac, w ktorych instalacjach gazowych odcina gaz przy zdjeciu nogi z pedalu gazu

 

Odcięcie następuje we wszystkich silnikach na wtrysku, nawet jednopunktowym. Sprawdzone organoleptycznie przemła samego w takich samopchajach jak Suzuki swift (1,0 GLi) Polonez Caro (1,6 GLE) VW Polo (1,4 MPi) Almera 1,8 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba moge opisać mój problem tutaj.

Primera 2.0 96r. paliła mi 20/100. Wymienili mi mikser bo stwierdzili, że en jest zły. Po przejechaniu 161km (tylko miasto) weszło mi 36litrów gazu!!! Czyli wychodzi 22/100.

Zatankowałem. Skręciłem troche śrube na wężu o ok.1-1,5 obrotu i pojechałem w trase 140km (w tym ok20km po wawie). Znowu do cpn-u i tu miłe zaskoczenie - tylko 12,75 litra!!! Wyszło 9,04/100. Od razu mi się humor poprawił, bo pomyslałem, że to dzięki temu, że skręciłem śrubą. Ale z drugiej strony może to dlatego że w trasie.

Czy macie w Waszych samochodach tak, że jest duża różnica w spalaniu przy jeździe po mieście i w trasie?

Jeżdże praktycznie tylko do pracy niecałe 2km (tylko się nie śmiać-nie chce mi się w taką pogode chodzic na pieszo a na lato planuje kupić rolki). Może mieć to związek z tak dużym spalaniem? Czy trzeba "przełączyć się" na jakiś oszczędny tryb do jazdy po mieście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdże praktycznie tylko do pracy niecałe 2km

Przy odcinkach 2km postoj 8h znow 2km to 20l/100km calkiem mozliwe - silnik Twojego samochodu jest wiecznie niedogrzany i moze tyle spalic (przy okazji jak jezdzisz takie krotkie odcinki kontroluj poziom plynu chlodniczego). Natomiast jesli oprocz tych 4km dziennie jezdzisz gdzies indziej to jest to zdecydowanie za duzo. P11 na trasie przy normalnej jezdzie powinna palic od 9 do 11 litrow LPG, jesli jechales oszczednie ta trase to powinienes udac sie do dobrego gazownika na regulacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odcinkach 2km postoj 8h znow 2km to 20l/100km calkiem mozliwe - silnik Twojego samochodu jest wiecznie niedogrzany i moze tyle spalic
Natomiast jesli oprocz tych 4km dziennie jezdzisz gdzies indziej to jest to zdecydowanie za duzo.

 

Czasmi mi się zdarza pojeździc troche po mieście i raz na misiąc, półtora przejade się po obwodnicy, żeby się nie zamuliła za bardzo.

 

P11 na trasie przy normalnej jezdzie powinna palic od 9 do 11 litrow LPG, jesli jechales oszczednie ta trase to powinienes udac sie do dobrego gazownika na regulacje

 

Trase jechałem raczej dynamicznie. Wyprzedzałem, hamowałem, światła i fotoradary mnie pare razy zwoniły. Tempomatu nie mogłem załączyć na dłużej niż 30s. :D . Myśle, że jakbym jechał z równą prędkością ok. 100-120km/h to nawet by wyszło mniejsze spalanie.

Na regulacji byłem kiedyś, bo miałem problemy z przełączaniem z benzyny na gaz. I właśnie po tej regulacji zaczął palić jak smok (może zbieg okoliczności). No to wymienili mi mikser. A gazownicy chyba dobrzy, bo każdy w mieście sobie chwali, nigdy nie słyszałem o nich złej opinii.

 

silnik Twojego samochodu jest wiecznie niedogrzany

 

Chodzi Ci o to, że cały czas jest załączone ssanie? Według mnie działa dobrze bo pod zakładem już nie ma podwyższonych obrotów, więc chyba nie powinien z tego powodu tyle palić. Ale mogę się mylić.

 

przy okazji jak jezdzisz takie krotkie odcinki kontroluj poziom plynu chlodniczego

Wiem, sprawdzam olej i płyn raz na tydzień, dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o to, że cały czas jest załączone ssanie? Według mnie działa dobrze bo pod zakładem już nie ma podwyższonych obrotów, więc chyba nie powinien z tego powodu tyle palić. Ale mogę się mylić.

A wskazowka temp w jakiej pozycji jest? Bo jesli dojedziesz do pracy a temp jest ponizej polowy to masz odpowiedz. Jak wlaczas ogrzewanie, wycieraczki grzanie szyby/lusterek to moze tyle spalic. Rozumiem ze instalke masz IIgen?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazówka od temperatury podnosi się do ok 1/4 (jutro sprawdze dokładnie). Rozmawiałem dzisiaj ze znajomym, który też ma primere tylko 1.6 i mówił, że jeżeli on jeździ tylko do pracy 3km w jedną strone, to ma spalanie wyższe o litr lub dwa, ale nie 2 razy wyższe.

Może na takich krótkich trasach trzeba jeździć spokojnie i nie przekraczać jakichś obrotów? Np. do 2000/min.

Instalacje mam II gen. ze śrubą na przewodzie, bez żadnego kompa.

Wczoraj rano i wieczorem tankowałem na innej stacji, więc może tutaj twił problem?

Więc pali mniej, przez to, że:

-zmieniłem stacje,

-jechałem w trasie,

-przykręciłem przed wyjazdem w trase śrube na wężu.

Teraz te 3 powody musze potwierdzić lub wykreślić z listy przyczyn. Sprawdze ile bedzie teraz palił na mieście i zobaczymy co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o stacjach już gdzieś pisałem (z BP przejeżdżam 340km, z Orlenu 370...). Co chodzi o obrotomierz, to zgodnie z instrukcją dla P11, najlepsze proporcje między spalaniem i oszczędnością "łańcuszka" (silnika) a osiągami, to limity 2tys - 3tys. Przełączanie biegów z tego, co pamiętam (podręcznikowe minimalne(!!) wartości) to

1. wiadomo... :)

2. 25km/h (ok. 3tyś. obr.)

3. 40km/h (ok. 3tyś. obr.)

4. 65km/h (ok. 2,5tyś. obr.)

5. 75km/h (ok. 2,5tyś. obr.)

ale mogę się mylić (te obroty to wg tego, co ja zauważyłem).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ulisses, sprawdziłem wskazówke. Brakuje jej ok. 2-3mm do 1/4.

 

CichyBart, też podejrzewam stacje, ale znajomy tankuje primere w raz orlenie, raz w innej stacji i nie ma takich różnic. Chyba że mój to jakiś ewenement? Tak się zastanawiam, że może reduktor jest jakoś źle ustawiony, albo coś jest z nim innego nie tak i stąd taka różnica w zależności od stacji. Zobaczymy niedługo, jak znowu pojade do cpn'u po samej jeździe na mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaraj się trzymać obroty, jak pisałem. Do tego jest takie miejsce przy naciskaniu gazu, co idzie w miarę ok, a mocniejsze wciśnięcie wiele nie daje... staraj się wyczuć to miejsce i tylko tak się rozpędzać. Wyjeździj gaz do końca, zobacz, jak wygląda filtr gazu. Zatankuj full na jakiejś dobrej stacji (o dziwo ja bardzo przejechałem się na bliskiej... wymiana filtra po 2kkm - lekko ponad 2 m-ce). Sprawdzałeś szczelność instalacji...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczelność sprawdzona przy butli i przy silniku, chyba że gdzieś przewód się przetarł?

Filtr mam nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...