Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

jakie cisnienie w oponach


Guest wojtekt
 Share

Recommended Posts

Guest wojtekt

Witam,

Mam w swoim autku opony 155/80 13" na drzwiach jest info o cisnieniu z przodu 2,2 a z tylu 2,1 a w ksiazce pojazdu austriackim typenschein cisnienie dla rozmiaru 155 to 25, i 2,4?

Ktor cisnienie jest prawidlowe??

Link to comment
Share on other sites

Guest Xzandafer

Ja na przykład jeżdżę sam i mam ciśnienie w oponach 2.0 wszędzie, niezależnie od rozmiaru opon. Przy mojej jeździe i tym ciśnieniu wydaje mi się, że auto ma najlepszą trakcję...

Link to comment
Share on other sites

Guest --Mlody--

wszystko zalezy od profilu opony, ja w 13 ladowalem 2.4 z przodu i z tylu, ale tylko dlatego ze moja `felicia` byla uzywana mocno extremalnie , a przy takim cisnieniu nie klada sie opony,tzn. nie podwijaja sie pod spod...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

najważniejsze to nie jeździć na zbyt małym ciśnieniu....nie tylko opony dostają ale i spalanie rośnie....a co do zmian temperatur to coraz częściej słychać o azocie, co o tym myślicie?bez względu na temp. ciśnienie takie samo. niestety nic więcej nie wiem to się nie wypowiadam, ale niedługo zmieniam na zimówki to może u wulkanizatora dowiem się więcej :D

Link to comment
Share on other sites

a co do zmian temperatur to coraz częściej słychać o azocie, co o tym myślicie?

DEIM Ciekawe :) informacje na temat pompowania opon azotem znajdziesz w dyskusji KACIK OPONIARSKI I ROZMOWY NA TEMAT OPON na 18 stronie (gdyby kiedyś ktoś skorzystał z wyszukiwarki ;) ). Ja na razie pozostanę przy powietrzu.

Link to comment
Share on other sites

a co do zmian temperatur to coraz częściej słychać o azocie, co o tym myślicie?bez względu na temp. ciśnienie takie samo.

Wierutna bzdura ! Ludzie nie wierzcie kłamliwym i kretyńskim reklamom !

Link to comment
Share on other sites

szanowny kolego nic nie reklamuje.....pytam dowiaduje się i mówię co słyszałem.u mnie koszt pompowania azotem wynosi 5 więc zastanawiałem się czy gra jest warta świeczki ale ile osób tyle opinij im więcej opinij tym większa wiedza czyż nie po to istnieje nissan klub?

krytykujmy plotki nie ludzi, poza tym łatwo powiedzieć że coś jest kłamstwem ale najlepiej poprzeć czemu, poprzeć to argumentami. pozdrawiam, przepraszam za brak wiedzy w temacie i dziekuje za odpowiedzi :)

Link to comment
Share on other sites

Deim źle mnie zrozumiałeś, nie mam oczywiście nic przeciwko Tobie, jeśli uraziłem, przepraszam. Moja złość jest skierowana w stronę nieucziwych firm które kłamstwami naciągają ludzi na niepotrzebne wydatki. Chodzi mi o temat pompowania kół azotem - przez parę firm został rozreklamowany przy użyciu fałszywych argumentów i teraz jest o to zamieszanie. Oczywiście ciśnienie azotu zmienia się w funkcji temperatury praktycznie tak samo jak powietrza - bo różnica w rozszerzalności cieplnej azotu i powietrza jest znikoma - to wynika z praw termodynamiki... a dodatkowo przecież powietrze to 79% azotu ! Temat był już poruszany i też pisałem o tym, wielu innych też. Był też niegdyś artykuł na ten temat w "motorze" gdzie również jakiś tam profesor politechniki potwierdził to co jest napisane wyżej.

Link to comment
Share on other sites

:D czyli lepiej 5 zainwestować w paliwo i delektować się jazdą ;) spoko nie jestem urażony a po tej wypowiedzi wszystko już jest dla mnie jasne dzięki :one: za rade pozdrawiam
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

no ja tez mam 2.0 u siebie czasem lekko ponad na 155/70/r15 i oponki - zwlaasszcza z przodu wygladaja jakby mialy lekkiego flaka?

 

jak to wogole sie dzieje? czy tam ma byc ? jak wdmucham kolo 2.5 to wtedy wygladaja ok ale strasznie wali na nierownosciach :/

 

co z tym począć? wdumchac wiecej i jezdzic na na oko prawidlowo napompowanych oponach ?

 

czy mniej i jezdzic na takich flakach a wygodniej i lagodniej dla zawieszenia ? na spalaniu roznocy w sumie nie widze... ale szkoda oponek bo sa prawie nowe :(

Link to comment
Share on other sites

Guest fiurkow

Kiedyś spróbowałem z ciśnieniem 2,2 i to była masakra trakcja do d*py !!! daj 2,1 i będziesz zadowolony dobre przyspieszenie, hamowanie, komfort !

Link to comment
Share on other sites

oki dzieki za info :)

 

btw fiurkow ladny kolorek :)

 

Malowales ? bo chyba fabrycznie takich nie bylo ?

Link to comment
Share on other sites

a jaki to dokladnie ? i ile wyszlo calosc ? (sorry za offtop ale strasznie mi sie spodobal :D )

Link to comment
Share on other sites

Guest fiurkow

Malował go kolega, który był wcześniejszym właścicielem i za przemalowanie dał ok. 1500 zł. ( i to było po znajomości ) normalnie pewnie z 2000 zł. Ja ostatnio malowałem błotnik z tyłu i zapłaciłem 200 zł. Zakłady lakiernicze miej więcej auto dzielą na elementy czyli np. w twoim przypadku para drzwi plus klapa tylnia wyszło by ok 600 zł.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...