Guest wojtekt Posted March 29, 2005 Share Posted March 29, 2005 Witam, Mam w swoim autku opony 155/80 13" na drzwiach jest info o cisnieniu z przodu 2,2 a z tylu 2,1 a w ksiazce pojazdu austriackim typenschein cisnienie dla rozmiaru 155 to 25, i 2,4? Ktor cisnienie jest prawidlowe?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lowiec Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 musialbym sprawdzic na nalepce ale wyzsze cisnienie jest dla bodajze 5 osob na pokladzie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Xzandafer Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Ja na przykład jeżdżę sam i mam ciśnienie w oponach 2.0 wszędzie, niezależnie od rozmiaru opon. Przy mojej jeździe i tym ciśnieniu wydaje mi się, że auto ma najlepszą trakcję... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Najlepiej to okolo 2,0-2,2.Wiecej nie ma co pchac na nasze drogi bo szybciej zawieszenie wtedy leci. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mrówa Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 2,2 przyd 2,4 tyl zapas sie przyda ze wzgledu na zmiane temperatur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest morbid Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 mrówa co( ty)wozisz z tyłu że ładujesz takie ciśnienie:przód 2,2 tył 2,0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy77 Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 ja u siebie laduje po 2,0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest --Mlody-- Posted April 2, 2005 Share Posted April 2, 2005 wszystko zalezy od profilu opony, ja w 13 ladowalem 2.4 z przodu i z tylu, ale tylko dlatego ze moja `felicia` byla uzywana mocno extremalnie , a przy takim cisnieniu nie klada sie opony,tzn. nie podwijaja sie pod spod... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DEIM Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 najważniejsze to nie jeździć na zbyt małym ciśnieniu....nie tylko opony dostają ale i spalanie rośnie....a co do zmian temperatur to coraz częściej słychać o azocie, co o tym myślicie?bez względu na temp. ciśnienie takie samo. niestety nic więcej nie wiem to się nie wypowiadam, ale niedługo zmieniam na zimówki to może u wulkanizatora dowiem się więcej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panther Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 a co do zmian temperatur to coraz częściej słychać o azocie, co o tym myślicie? DEIM Ciekawe informacje na temat pompowania opon azotem znajdziesz w dyskusji KACIK OPONIARSKI I ROZMOWY NA TEMAT OPON na 18 stronie (gdyby kiedyś ktoś skorzystał z wyszukiwarki ). Ja na razie pozostanę przy powietrzu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
z2maciek Posted November 9, 2008 Share Posted November 9, 2008 a co do zmian temperatur to coraz częściej słychać o azocie, co o tym myślicie?bez względu na temp. ciśnienie takie samo. Wierutna bzdura ! Ludzie nie wierzcie kłamliwym i kretyńskim reklamom ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DEIM Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 szanowny kolego nic nie reklamuje.....pytam dowiaduje się i mówię co słyszałem.u mnie koszt pompowania azotem wynosi 5 więc zastanawiałem się czy gra jest warta świeczki ale ile osób tyle opinij im więcej opinij tym większa wiedza czyż nie po to istnieje nissan klub? krytykujmy plotki nie ludzi, poza tym łatwo powiedzieć że coś jest kłamstwem ale najlepiej poprzeć czemu, poprzeć to argumentami. pozdrawiam, przepraszam za brak wiedzy w temacie i dziekuje za odpowiedzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
z2maciek Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 Deim źle mnie zrozumiałeś, nie mam oczywiście nic przeciwko Tobie, jeśli uraziłem, przepraszam. Moja złość jest skierowana w stronę nieucziwych firm które kłamstwami naciągają ludzi na niepotrzebne wydatki. Chodzi mi o temat pompowania kół azotem - przez parę firm został rozreklamowany przy użyciu fałszywych argumentów i teraz jest o to zamieszanie. Oczywiście ciśnienie azotu zmienia się w funkcji temperatury praktycznie tak samo jak powietrza - bo różnica w rozszerzalności cieplnej azotu i powietrza jest znikoma - to wynika z praw termodynamiki... a dodatkowo przecież powietrze to 79% azotu ! Temat był już poruszany i też pisałem o tym, wielu innych też. Był też niegdyś artykuł na ten temat w "motorze" gdzie również jakiś tam profesor politechniki potwierdził to co jest napisane wyżej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DEIM Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 czyli lepiej 5 zainwestować w paliwo i delektować się jazdą spoko nie jestem urażony a po tej wypowiedzi wszystko już jest dla mnie jasne dzięki :one: za rade pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dev02 Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 no ja tez mam 2.0 u siebie czasem lekko ponad na 155/70/r15 i oponki - zwlaasszcza z przodu wygladaja jakby mialy lekkiego flaka? jak to wogole sie dzieje? czy tam ma byc ? jak wdmucham kolo 2.5 to wtedy wygladaja ok ale strasznie wali na nierownosciach :/ co z tym począć? wdumchac wiecej i jezdzic na na oko prawidlowo napompowanych oponach ? czy mniej i jezdzic na takich flakach a wygodniej i lagodniej dla zawieszenia ? na spalaniu roznocy w sumie nie widze... ale szkoda oponek bo sa prawie nowe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fiurkow Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Kiedyś spróbowałem z ciśnieniem 2,2 i to była masakra trakcja do d*py !!! daj 2,1 i będziesz zadowolony dobre przyspieszenie, hamowanie, komfort ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sergiej Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 ja mam na naklejce napisane 2.0 przod i 2.2 tyl i tak dmucham i jest git Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dev02 Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 oki dzieki za info btw fiurkow ladny kolorek Malowales ? bo chyba fabrycznie takich nie bylo ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fiurkow Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 TAK tak był malowany kiedyś był w kolorze srebrnym . Teraz to unikam na skale światową hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dev02 Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 a jaki to dokladnie ? i ile wyszlo calosc ? (sorry za offtop ale strasznie mi sie spodobal ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fiurkow Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Malował go kolega, który był wcześniejszym właścicielem i za przemalowanie dał ok. 1500 zł. ( i to było po znajomości ) normalnie pewnie z 2000 zł. Ja ostatnio malowałem błotnik z tyłu i zapłaciłem 200 zł. Zakłady lakiernicze miej więcej auto dzielą na elementy czyli np. w twoim przypadku para drzwi plus klapa tylnia wyszło by ok 600 zł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.