Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Problem z biegami


Guest piotri
 Share

Recommended Posts

Guest piotri

Witam.

Ostanio w mojej Micrze zauważyłem ze dwójka mi coraz ciężej wchodzi i czuć jakieś opory. Zwłaszcza jak chcę szybko zmienić bieg. Jak wcisnę sprzęgło i bez pośpiechu zmieniam to jest lepiej. Dzisiaj jeszcze sprawdziłem że jak np. jade sobie około 80 i próbuje włączyć dwójkę to prawie wogóle nie chce wejść i słychac jakis świst czy coś albo że coś się kręci(oczywiscie nie miałem zamiaru puszczać sprzegła przy tej prędkości :) ). W końcu biegi są z synchronizowane i przy wyższej prędkości chyba nie powinno być różnicy w oporach?

Co to może być i jaki ewentualny koszt naprawy? Może wystarczy sprzęgło "podciągnąć"? Tylko mam wrażenie że raz bierze niżej a raz wyżej. Jakis czas temu brało bardzo wysoko i mechanik poprawił twierdząc że jeszcze jedna jazda i by się spaliło.

Link to comment
Share on other sites

Guest Nyska

Ja myślę że 80 km/h to trochę dużo. Zwłaszcza gdy chcesz redukować do 2 . Przy takiej prędkości może nie chcieć wejść.

 

PZDR

Link to comment
Share on other sites

Guest Lukmack

ja to zawsze regulowalem w autach sprzeglo gdy nie moglem wrzucic bez zgrzytu wstecznego biegu --- jakos przyzwyczailem sie, ze po tym poznaje niedomagania - moze to nie jest oczywiste, ale u mnie tez cos zaczyna wstek nie wlazic - moze czas juz tam zajrzec

Link to comment
Share on other sites

Guest piotri

Co do 2 biegu to kolega (nie pamietam nicku) pisał że to może być synchronizator i według jego tłumaczeń idealnie się zgadza z objawami, niestety :cry: Naprawa nie jest raczej tania.

A wogule to gdzie sie podziały te posty :shock: :?:

 

A z wstecznym też mam problemy. Czasem nawet przy wyłączonym silniku nie chce wejść. Dopiero jak dam jedynke i potem wsteczny to wchodzi. Zresztą problemy z wstecznym to chyba prędzej czy później przypadłość większości aut. W ojca samochodzie identyczny zabieg trzeba przeprowadzić (choć Tico to według niektórych nie samochód :D )

Link to comment
Share on other sites

Guest paweł ~~

synchronizator łatwo mozna sprawdzić na postoju zapal silnik i próbuj bez sprzegła wrzucać biegi po kolei jak nie wejdą to znaczy że masz dobry jak zaczniesz słyszeć jak tryby się ocieraja to znaczy ze masz do d*py oczywiście zakończ próby na tym . przyczyn może być dużo może źle sprzęgło chodzi moze krzyżak czy jak mu tam ten co idzie od dźwigni zmiany biegów do skrzyni. równie dobrze mogą być wytarte widełki jak jeżdzisz cały czas z ręką na lewarku zmiany biegów jaki masz tam przebieg wogóle?

Link to comment
Share on other sites

Guest piomal

Ten "świst" to synchronizator, któremu gały wychodzą na wierzch ze zdziwienia, że próbujesz dwójkę wrzucić przy 80 :!: :!: Niestety, ale micra to nie ferrari...

A do przyczyn dorzuciłbym jeszcze poduszki pod zewnętrznym mechanizmem zmiany biegów.

Link to comment
Share on other sites

Guest piotri
jaki masz tam przebieg wogóle?

 

Na liczniku 84 000. Ale nie jestem pierwszym włascicielem więc nie wiem czy na pewno prawdziwy.

 

Ten "świst" to synchronizator, któremu gały wychodzą na wierzch ze zdziwienia, że próbujesz dwójkę wrzucić przy 80 Niestety, ale micra to nie ferrari...

A do przyczyn dorzuciłbym jeszcze poduszki pod zewnętrznym mechanizmem zmiany biegów

 

Tak włączać bieg próbowałem tylko 2 razy :oops: i nie mam zamiaru wiecej tak robić.

Ale widzę, nowe wskazówki więc jest nadzieja, że da się micrę "podleczyć" bez wymiany synchronizatora. Oby tak było.

Link to comment
Share on other sites

no ale swojad roga wrzucanie dwójki przy 80 to bardzo orginalny pomysł :D

Link to comment
Share on other sites

Guest ROBAS
no ale swojad roga wrzucanie dwójki przy 80 to bardzo orginalny pomysł :D

 

No nie wytrzymam- II przy 80 km/h???? :shock: to nawet Primerka, Maximka i inne sporty nie potrafią - przeważnie to tak do 60 na I i odcina a ty marudzisz :?: :wink: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest GRAF78
no ale swojad roga wrzucanie dwójki przy 80 to bardzo orginalny pomysł :D

 

No nie wytrzymam- II przy 80 km/h???? :shock: to nawet Primerka, Maximka i inne sporty nie potrafią - przeważnie to tak do 60 na I i odcina a ty marudzisz :?: :wink: :wink:

Mi przy 70 wchodzi II ka -> 100NX 2.0 pobaw sie z miedzy gazem tez pewnie wejdzie tylko po co?? lepiej hamowac hamulcami niz biegami klocki sa tansze niz sprzeglo i synchronizatory

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...