Guest piotri Posted March 29, 2005 Share Posted March 29, 2005 Witam. Ostanio w mojej Micrze zauważyłem ze dwójka mi coraz ciężej wchodzi i czuć jakieś opory. Zwłaszcza jak chcę szybko zmienić bieg. Jak wcisnę sprzęgło i bez pośpiechu zmieniam to jest lepiej. Dzisiaj jeszcze sprawdziłem że jak np. jade sobie około 80 i próbuje włączyć dwójkę to prawie wogóle nie chce wejść i słychac jakis świst czy coś albo że coś się kręci(oczywiscie nie miałem zamiaru puszczać sprzegła przy tej prędkości ). W końcu biegi są z synchronizowane i przy wyższej prędkości chyba nie powinno być różnicy w oporach? Co to może być i jaki ewentualny koszt naprawy? Może wystarczy sprzęgło "podciągnąć"? Tylko mam wrażenie że raz bierze niżej a raz wyżej. Jakis czas temu brało bardzo wysoko i mechanik poprawił twierdząc że jeszcze jedna jazda i by się spaliło. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nyska Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Ja myślę że 80 km/h to trochę dużo. Zwłaszcza gdy chcesz redukować do 2 . Przy takiej prędkości może nie chcieć wejść. PZDR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lukmack Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 ja to zawsze regulowalem w autach sprzeglo gdy nie moglem wrzucic bez zgrzytu wstecznego biegu --- jakos przyzwyczailem sie, ze po tym poznaje niedomagania - moze to nie jest oczywiste, ale u mnie tez cos zaczyna wstek nie wlazic - moze czas juz tam zajrzec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piotri Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Co do 2 biegu to kolega (nie pamietam nicku) pisał że to może być synchronizator i według jego tłumaczeń idealnie się zgadza z objawami, niestety :cry: Naprawa nie jest raczej tania. A wogule to gdzie sie podziały te posty :shock: :?: A z wstecznym też mam problemy. Czasem nawet przy wyłączonym silniku nie chce wejść. Dopiero jak dam jedynke i potem wsteczny to wchodzi. Zresztą problemy z wstecznym to chyba prędzej czy później przypadłość większości aut. W ojca samochodzie identyczny zabieg trzeba przeprowadzić (choć Tico to według niektórych nie samochód ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest paweł ~~ Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 synchronizator łatwo mozna sprawdzić na postoju zapal silnik i próbuj bez sprzegła wrzucać biegi po kolei jak nie wejdą to znaczy że masz dobry jak zaczniesz słyszeć jak tryby się ocieraja to znaczy ze masz do d*py oczywiście zakończ próby na tym . przyczyn może być dużo może źle sprzęgło chodzi moze krzyżak czy jak mu tam ten co idzie od dźwigni zmiany biegów do skrzyni. równie dobrze mogą być wytarte widełki jak jeżdzisz cały czas z ręką na lewarku zmiany biegów jaki masz tam przebieg wogóle? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piomal Posted March 30, 2005 Share Posted March 30, 2005 Ten "świst" to synchronizator, któremu gały wychodzą na wierzch ze zdziwienia, że próbujesz dwójkę wrzucić przy 80 :!: :!: Niestety, ale micra to nie ferrari... A do przyczyn dorzuciłbym jeszcze poduszki pod zewnętrznym mechanizmem zmiany biegów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piotri Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 jaki masz tam przebieg wogóle? Na liczniku 84 000. Ale nie jestem pierwszym włascicielem więc nie wiem czy na pewno prawdziwy. Ten "świst" to synchronizator, któremu gały wychodzą na wierzch ze zdziwienia, że próbujesz dwójkę wrzucić przy 80 Niestety, ale micra to nie ferrari... A do przyczyn dorzuciłbym jeszcze poduszki pod zewnętrznym mechanizmem zmiany biegów Tak włączać bieg próbowałem tylko 2 razy :oops: i nie mam zamiaru wiecej tak robić. Ale widzę, nowe wskazówki więc jest nadzieja, że da się micrę "podleczyć" bez wymiany synchronizatora. Oby tak było. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulture30 Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 no ale swojad roga wrzucanie dwójki przy 80 to bardzo orginalny pomysł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ROBAS Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 no ale swojad roga wrzucanie dwójki przy 80 to bardzo orginalny pomysł No nie wytrzymam- II przy 80 km/h???? :shock: to nawet Primerka, Maximka i inne sporty nie potrafią - przeważnie to tak do 60 na I i odcina a ty marudzisz :?: :wink: :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piomal Posted March 31, 2005 Share Posted March 31, 2005 Nie nie, kolega mówił, że redukuje na II przy 80. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GRAF78 Posted April 8, 2005 Share Posted April 8, 2005 no ale swojad roga wrzucanie dwójki przy 80 to bardzo orginalny pomysł No nie wytrzymam- II przy 80 km/h???? :shock: to nawet Primerka, Maximka i inne sporty nie potrafią - przeważnie to tak do 60 na I i odcina a ty marudzisz :?: :wink: :wink: Mi przy 70 wchodzi II ka -> 100NX 2.0 pobaw sie z miedzy gazem tez pewnie wejdzie tylko po co?? lepiej hamowac hamulcami niz biegami klocki sa tansze niz sprzeglo i synchronizatory Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.