Gość KamRut Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Witam wszystkich, Posiadam u siebie zamontowany przepływomierz ...005. Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie powinien być ten czujnik temperatury? Na komputerze pokazuje mi temperaturę około 80 stopni. Koleś od którego autko kupiłem powiedział, że wymieniał przepływkę, ale nie jestem do końca pewien czy na dobrą. Byłem u jakiegoś speca, który wpsikał tam czegoś i autko chodziło dużo lepiej. Podejrzewam, że przepływomierz mam do wymiany, ale niewiem teraz jakiego szukać. W którym miejscu powinien być ten czujnik temperatury jeśli go mam? Może jakieś foto? [ Dodano: Wto 24 Cze, 2008 15:52 ] Nikt nie wie nic w tym temacie? Uzywałem szukajki, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 zadzwoń do ASO i podając oznaczenie silnika, podadzą Ci komplelnty numer lub drugie wyjście, sprawdź w katalogu online Bosch'a http://www.bosch.onyx.pl/czesci_samochodowe/index.asp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Czujnikiem temperatury w przepływce jest dioda. Można by pokusić się o jej wymianę, ale nie wiem jakie oryginalna ma parametry - a może to nie ma znaczenia (można zrobić adaptację)? Ta dioda znajduje się we wsadzie samego przepływomierza. Żeby wymontować wsad trzeba wykręcić 2 wkręty na torx'ie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KamRut Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Wszystko fajnie, ale jak mam niby sprawdzic w katalogu boscha jaki powinienem mieć numer w swoim silniku? Wiem, że można przelutować, bo to widziałem na forum, ale wolałbym kupić nowy. Potrzebuje ustalić czy ja mam oddzielny czujnik czy jaki. Sprawdzałem i do przepływomierza dochodza 4 przewody. Czy jakbym miał czujnik, to nie powinno być 5? Ktoś może wie gdzie on się znajduje na dolocie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 24 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2008 Powinieneś kupić 0 986 280 232 czyli TAKI Jest to przepływka regenerowana przez Boscha, przy zwrocie starej masz 128zł zwrotu. Kupowałem ostatnio taki do siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Wszystko fajnie, ale jak mam niby sprawdzic w katalogu boscha jaki powinienem mieć numer w swoim silniku? Nie numer samego silnika, tylko jego oznaczenie dla danego modelu, w tym przypadku Almera N16 Hatchback 2,2 Di, czyli oznaczenie silnika YD22DT. Widać, że nawet nie skorzystałeś z wyszukiwarki, bo nie znając oznaczenia, a podając inne dane typu rocznik, pojemność itp, można odnaleźć właściwą część. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Nie chce robić zamieszania ale z tego co wiem to 094 a nie 005 ma termistor.W benzynach z 005 czujnik temperatury powietrza jest oddzielnie montowany na dolocie przed filtrem powietrza.Nie wiem jak w dieslu.Jeśli ma turbo i intercooler to dopiero będzie za turbiną i intercoolerem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Co do samego przepływomierza to numer ( kupiony w ASO ) Z PUDEŁKA - 0 280 218 006 ( małymi cyframi -089 ) 22680-7J600 Z PRZEPŁYWOMIERZA 0 280 218 005 22680-7J600 Dla ścisłości, tak jak zaznaczył i napisał TERES, to numer przepływki regenerowanej, ja podałem nr oryginału, nowego z ASO ( koszt 350 zł ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KamRut Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Zadzwoniłem do Nissana i powiedzieli mi, że mam tą tańszą wersję przepływomierza Czyli wychodzi na to, że czujnik mam oddzielnie. Teraz powstaje pytanie skąd komputer bierze temperaturę powietrza??? Ja na dolocie nie widzę zamontowanego żadnego czujnika temperatury. Możecie mi powiedzieć gdzie on jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Frodman Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 Witam wszystkich. Mam wielki problem. Po chipie silnika zasugerowano wymianę przepływomierza. Wymieniłem na Boscha regenerowanego z Intercars i samochód przestał przyspieszać. Mam objawy jak niektórzy przy walniętej przepływce. W tym momencie nie ma u mnie różnicy czy mam 1500 obr czy 3000. Przyspieszenie jest na tym samym poziomie. Chodzi jakby bez turbo. Na trójce wyciągnąłem go do 100 km/h i było niewiele ponad 3 tys. obr. Na czwórce idzie do 80 i dalej chyba już nie pójdzie ( 2 tys. obr). Na razie zrobiłem na nowej przepływce od założenia 15 km ( z domu z rana do pracy trochę miasta trochę trasy). Zastanawiam się czy ten sprzęt musi się "dogadać" z komputerem czy powinien działać od razu.Zrobię nim jeszcze dzisiaj 100 km ale pomysłów nie mam. POMÓŻCIE!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 2 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2008 Teraz powstaje pytanie skąd komputer bierze temperaturę powietrza??? Ja na dolocie nie widzę zamontowanego żadnego czujnika temperatury Wychodzi na to ,że nie masz oddzielnego czujnika temperatury.Komputer może pobierać sygnał tylko z przeplywki i na podstawie wychłodzenia drutu grzejnego oblicza tem. powietrza.Na tej samej zasadzie oblicza ilość powietrza zassanego przez silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 3 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2008 Na trójce wyciągnąłem go do 100 km/h i było niewiele ponad 3 tys. obr. Na czwórce idzie do 80 i dalej chyba już nie pójdzie ( 2 tys. obr) Na trójce 100, a na czwórce 80 ???? Coś chyba zamieszałeś. Co do wymiany przepływki, nic nie musi się "dogadywac", różnica powinna byc widoczna od pierwszego wciśnięcia pedału gazu. Jeżeli miałeś walniętą ( powinieneś miec podane wartości z kompa ), to może ta regenerowana, jest całkowicie padnięta?? Podjedź na komputer i przekonaj się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Frodman Opublikowano 4 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2008 Za dużo narobilem poruty z ta przepływka. Jeśli chodzi o osiagi to nic nie namieszalem. Samochód na 4 poprostu dalej sie nie wkrecal "nie mial sily". Zalozylem stara i znowu pokazal rogi. A chcialem wymienic na regenerowana bo po zhamowaniu brakowalo mi na "starej" przepływce cos ok 4 kM i 17 NM. Zareklamowalem badziewie w InterCars i czekam na odpowiedz (maja 14 dni). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sebuch80 Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 hej wam!mam pytanko odnosnie przepływomierza w 2.2td,mianowicie u mnie jest to czarna plastikowa czesc i wychodza z niej 2 metalowe nozki.czy nie powinno byc tam jakiegoś opornika czy coś w tym stylu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 W swoim miałem spisne wszystkie numery z przepływki i wyniki opornosci złącza 5 pin, ale moglbym podać wieczorem jak bede w domu. Nawet fotki zrobione. Swoj czysciłem spirytusem z racji gaśniecia silnika przy zapalaniu (ale nie przynioslo to żadnych zmian) [ Dodano: Czw 23 Paź, 2008 23:08 ] Numerki ktore mam na moim przeplywomierzu: 0 280 218 005 2260 7J600 Bosch Made In Germany [ Dodano: Czw 23 Paź, 2008 23:09 ] bład -ma być: 22680 7J600 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sebuch80 Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 ja zrobiłem durnote bo psiknałem przeplywke czymś w rodzaju wd iteraz dopiero nie wbija sie na obroty i jeszcze gorzej przyspiesza a100 na godzine to chyba nie osiągne! auto nie ma siły-jak w opisie frodmana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 potraktuj spirytusem, lub denaturatem, pzepływka chyba nagrzewa sie wewnatrz wiec z czasem powinno to odparować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 27 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2008 jeśli już czymś chcesz koniecznie czyścić to alkoholem izopropylowym (izopropanol) - do kupienia w sklepach elektronicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sebuch80 Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 dzia za rade co do czyszczenia przepływki!wyczysciłem i czekam bo rozłaczylem aku na 24h!sprawdzajac styki rozłaczyłem tez przewody przy pedale gazu-moze tu był tez bład-czekam na reset compa. [ Dodano: Wto 28 Paź, 2008 10:24 ] jak wyjmował ktoś przepływomierz to prosze o info czy po odkreceniu go z tych 2 torxow na zewnatrz przepływki jest jakis opornik lub dioda czy wszystko jest zalane plastikiem?!bo zauwarzyłem u siebie ze na przeplywce widnieje jakby symbol czegoś takiego i sa tez dwa (wydaje mi sie)złacza.moze ma ktoś zdjecie jak to powinno wygladac bede wdzieczny!osobiscie szukałem-narazie bez skutku pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 niestety nie mam takiej koncoweki do rokrecenia tego ustrojstwa. Czy te sruby piecioramienne z dziura w srodku to TORXy? Mam piecioramienne ale bez dziury i z dziura szescioramienne wiec bez zakupu dodakowych kocowek -nie pomoge Wam i sobie (bo tez chchialbym to lepiej przeczyscic). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 29 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2008 Te pięcioramienne można spokojnie odkręcić płaską końcówką z wycięciem w środku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sebuch80 Opublikowano 29 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2008 tolo wydaje mi sie ze czyszczenie nic tu nie daje.w moim przypadku pogorszyło start i nie mogłem sie rozbujac do 80 km/h.własnie kupiłem nówke bosch w aso bydgoszcz i wszystko wruciło do normy pozdro dla nissanmaniaków! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gonzo Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Witam. Mam pytanie. Gdzie i za ile można najtaniej kupić oryginalny przepływomierz do Almery 2,2 Di BOSCH 0 280 218 005 Numery OEM: 22680 36550 22680 7J600 Na allegro to koszt 450 zł http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=451253319 A może ktoś montował u siebie taki zamiennik za 150zł i jak on się sprawuje http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=469721549 Lub oddać stara przepływkę do serwisu Boscha w celu regeneracji jaki to jest koszt. W moim aucie przepływomierz działa ale warto wiedzieć wrazie jak by co gdzie co i jak i za ile Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Proponuje zadzwonic do kilku najblizszych punkow ASO i zasięgnąc jezyka w strawie dostęnosci i ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pyrus Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Proponuje zadzwonic do kilku najblizszych punkow ASO i zasięgnąc jezyka w strawie dostęnosci i ceny. w 100% trafna odpowiedz zaoszczedza sie czas(na jezdzenie)i pieniadze(na paliwo) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.