Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[K10,5] K10 1,0L 16V


alfabox0266
 Share

Recommended Posts

Kończę projekt który chodził mi po głowie od zawsze,ale nie miałem nigdy okazji się za niego zabrać.Mianowicie zasilanie każdego z garów osobnym gaźnikiem ;)

Jak zwykle wszystko jest dziełem przypadku.Tak więc okazyjnie dorwałem zestaw gaźników od KAWASAKI GPZ 600 w całkiem niezłym stanie i dobrej cenie.

No i wtedy już poszło jak z płatka. :one:

Na dzień dzisiejszy pozostało zamontowanie i zestrojenie tego w całość,a że wychowałem się w duchu motoryzacji miałem kilka japończyków i nie jednego złoma przywróciłem do życia,nie powinno to sprawić większych problemów.Ale to za jakiś czas jak wrócę z rodzinką z nad naszego morza. :D:D

A oto stan na dzień dzisiejszy:

 

<a href=084a42c201b6cbbbm.jpg' alt='084a42c201b6

Link to comment
Share on other sites

Ja pier.... :zdziw: SZOK !!! Oby udało Ci się to wszystko wyregulować :one:

Link to comment
Share on other sites

ja tez o tym długo myslałem i powiem szczeze ze jestem pełen podziwu.

 

Alfaboxie a jak udało ci sie uporac z podcisnieniem do zapłonu ??

 

a no i dlaczego gazniki są od 600 cm3 nibedzie za uboga mieszanka ??

 

pozdrawiam :one:

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj była przymiarka,ale musiałem wykonać małą oerację plastyczną puszki powietrza ze względu na przewody nagrzewnicy.Poza tym jeden gazior lekko przelewa,ale to obadam jutro.Po pierwszych próbach efekt jest niezły,zobaczymy co będzie dalej.Parę drobiazgów do przerobienia i powinno być :one:

 

[ Dodano: Sob 05 Lip, 2008 01:13 ]

Alfaboxie a jak udało ci sie uporac z podcisnieniem do zapłonu ??

Wstępnie siłownik przyspieszacza będzie podłączony pod dwa króćce od 2giego i 3ciego gara,ale będę musiał zastosować jakiś bufor kompensujący,żeby podciśnienie nie miało zbyt wielkich drgań.

 

a no i dlaczego gazniki są od 600 cm3 nibedzie za uboga mieszanka ??

 

Od 600tki bo przelot gardzieli jest najbardziej zbliżony do średnicy zaworów ssących ;)

 

Będą 4 takie.

 

 

Tak,tak B12, 4ry cały zestawik :))))

Link to comment
Share on other sites

powiem że w teorii robi wrażenie- liczysz na spory wzrost mocy? Na jakim poziomie powinno być spalanie? Gra warta świeczki? Trzymam kciuki!

Link to comment
Share on other sites

podziwiam to co robisz ze swoim autkiem ;] powodzenia w projekcie;] ,

a nielepiej było cały silniczek od kawasaki włożyc?:]

Link to comment
Share on other sites

a nielepiej było cały silniczek od kawasaki włożyc?:]

 

Niestety silnika nie miałem ,ale gdybym miał to kto wie ;)

 

powiem że w teorii robi wrażenie- liczysz na spory wzrost mocy? Na jakim poziomie powinno być spalanie? Gra warta świeczki? Trzymam kciuki!

 

Teoria teorią ,drugi dzień kombinuję z dyszami i coś po mału wychodzi.Wbrew pozorom podciśnienia to był pikuś.W K10tce jest taki fajny asymetryczny trójniczek na podciśnieniach ,który posiada wewnątrz dwie dysze dławiące i podszedł idealnie w ten sposób że jest podłączony zdławionymi końcami pod króćce 2giego i 3ciego gara ,a koniec z większym przelotem podłączony jest pod siłownik przyspieszacza (brak pulsacji podciśnienia)

Licze się z tym że przy ostrej jeździe spalanie będzie większe,ale przy jeździe normalnej powinno być na poziomie takim jak było prędzej lub nawet ciut niższe,oczywiście zależy wszystko od dostrojenia a trzeba brać pod uwagę że robota jest razy cztery :D no i gaźniki też nie są pierwszej młodości.Po pierwszym zalaniu paliwem okazało się że trzeba jedną komorę pływakową lutować bo miała ledwo widoczne pęknięcie przez które wyciekała bena :/

 

Dzięki Wszystkim za wsparcie i na pewno się przyda

 

[ Dodano: Wto 08 Lip, 2008 21:55 ]

no i gaźniki też nie są pierwszej młodości

Ale za 5 dych co można wymagać ;) .Po malutku się dostrajam.Dysze przekalibrowane ze 100 na 110 i musiałem lekko przydławić dolot,ale jest o wiele lepiej niż było poprzednio :P Będę kombimował dalej.

 

[ Dodano: Sro 09 Lip, 2008 20:32 ]

No i jest nieźle,po wcisnięciu pedału słychać fajne BRRRRRRUUUUUUUUUUUUM ,jak mini Corvetta :580: i nawet nieźle odchodzi ,jak za te pieniądze ;)

 

Finalnie wlot do airbokxa musiałem zdławić do 180% przelotu pojedyńczej gardzieli,bo przy pełnym przelocie dławił się od 4 tyś obr na wyższych biegach (miał muła)

 

Pozostaje kwestia nierównych obrotów biegu jałowego,ale to ze względu na odkręcanie przez poprzednika dysz najprawdopodobniej dłutem i z tego też powody są lekko skatowane :/

 

Niebawem FOTKI :diabel:

 

[ Dodano: Czw 10 Lip, 2008 22:21 ]

Stan na dzień dzisiejszy jest taki:

 

1) silnik odpala ;)

2) chodzi ;)

3)a jak się wkręca :diabel2:

4) no i ustabilizowałem wolne obroty pomimo skatowanych dysz wolnych obrotów i wyłechtanych osiek przepustnic :diabel:

 

muszę pomyśleć o ssaniu ręcznym,bo niezależnie od czegokolwiek ,predzej czy później przyjdzie zima,a wtedy :/

Ale rozwiązanie jest tak banalnie proste że nie będę się nawet o tym rozpisywał

 

A najważniejsze jest to że wszyscy bardziej lub mniej ale wierzyliście w ten przeszczep i za to

 

WIELKIE DZIĘKI DLA WAS!!!!!!!! :one: :one: :one:

 

Dla zainteresowanych powiem że projekt ten nie nadszarpnął mojego budżetu w stopniu odczuwalnym.Po prostu wypiłem kilka flaszek wódki mniej ,ale to nie ma znaczenia ponieważ wódki nie piję za swoje tylko jak ktoś postawi :056: ale za to poszło kilka piw więcej ,co suma sumarum się kompensuje i bilans jest zerowy a nawet dodatni ;)

 

Chyba z tego wszystkiego jednak się nawalę :zly:

 

[ Dodano: Pią 11 Lip, 2008 16:10 ]

No i obiecane fotki ;)

Od momentu pocięcia kolektora,

następnie poskręcane do lutowania,

poklejony airbox,

pomalowany

i w końcu zamontowane wszystko pod machą :P

Sorki za jakość ale fotki z telefonu :D

 

44f792964b50a28am.jpg

 

 

4d5089323664ed5dm.jpg

 

07b5f34ce869ffa7m.jpg

 

8e35e7ac2e00fcbfm.jpg

 

0ded4ea29718a096m.jpg

 

4907005c027ec017m.jpg

 

23aba227c2e930d9m.jpg

 

b2f9a61d85257d68m.jpg

 

359af7c7a545ce01m.jpg

 

15515fd55a878a53m.jpg

fotka z allegro (to ten niżej)

 

[ Dodano: Pią 11 Lip, 2008 17:36 ]

Wszyscy bardzo mi pomogliście,wspieraliście mnie itd wielkie dzięki :D

Link to comment
Share on other sites

powiem ci że wygląda to hardcorowo ale brawa dla ciebie że sie nie poddałeś i doprowadziłeś robotę do końca- jesteś chyba pionierem w takiej przeróbce :diabel2:

Link to comment
Share on other sites

powiem ci że wygląda to hardcorowo

No i między innymi dlatego mi się to podoba :D

Ale najciekawsze jest to że bryka była dzień w dzień na bierząco używana i nie mogłem sobie pozwolić na najmniejszy faul :029:

Link to comment
Share on other sites

a jak spalanie?? i nakrecilbys jakis filmik jak to jezdzi jak sie wkreca i moze jakies testy 0-100???

Link to comment
Share on other sites

Guest jarkk
Po prostu wypiłem kilka flaszek wódki mniej ,ale to nie ma znaczenia ponieważ wódki nie piję za swoje tylko jak ktoś postawi :056: ale za to poszło kilka piw więcej ,co suma sumarum się kompensuje i bilans jest zerowy a nawet dodatni ;)

:one:

Widać umysł ścisły :diabel: :one:

 

Gratki udanego projektu - to sie nazywa rzeźba :!!: :!!: :D

Oby sie sprawowało.

 

Czekamy na relacje ;)

Link to comment
Share on other sites

nakrecilbys jakis filmik jak to jezdzi jak sie wkreca i moze jakies testy 0-100???

Słuszna uwaga ,przy pierwszej okazji muszę coś takiego nakręcić i to zbadac :D

 

Jak już pisałem wyżej brzmi jak mini corvetta,jeszcze troszkę wydech mi psuje efekt ,bo jest prawie seryjny i nie ma dobrego przelotu ;)

 

[ Dodano: Pon 14 Lip, 2008 17:24 ]

a jak spalanie??

Mam wrażenie ,ale to jest tylko wrażenie,że przy normalnej jeździe spalanie będzie się krztałtowało poniżej wartości ,którą miałem przedtem.

Jest odczuwalna różnica w zapachu spalin ("lżejszy" zapach)

Po drugie przy moim użytkowaniu w większości jeździłem na ssaniu (automatyczne)

5-6 km do pracy,i wycieczki ze ślubną od sklepu do sklepu ;) i takie inne.

Przy tej pogodzie nawet nie zdążyłem zamontować ssania,przed zimą pomyślę o tym :diabel:

Link to comment
Share on other sites

Gdzieś czytałem (zapewne tu na forum ;) ), że przez taką zabawę z gaźnikami można b. znacznie podnieść osiągi autka. Niezależnie od tego jakie będą chylę czoła :) Od początku śledzę wątek z otwartą buzią i z każdym postem szczęka z wrażenia zbliża mi się coraz bardziej do klawiatury ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Snafu

Pełen respekt :D pewnie fajnie reaguje na pedał gazu teraz tylko popracować nad wydechem i zawieszeniem i będzie mały potworek :D mój projekcik niestedy odchodzi do lamusa wiec jak bys potrzebaowal dawcy wal smiało :) zawies jest prawie nówka a i tłumik przelotowy też sie znajdzie :)

Link to comment
Share on other sites

pewnie fajnie reaguje na pedał gazu

Szkoda że gaziorki nie mają pompki wzbogacającej,ale i tak różnica jest kosmiczna.

 

jak bys potrzebaowal dawcy wal smiało
Rzeczywiście przydałoby się jeszcze kilka rzeczy.

 

zawies jest prawie nówka a i tłumik przelotowy też sie znajdzie

Pewnie tanio skóry nie sprzedasz ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest johny_fellow

alfabox0266 jestem pod wrażeniem. A trudno u mnie wywołać takie zjawisko. :)

Wrzucaj maszynę na hamownię i zmierz G-TECH'em. Zobaczymy co tam w Micrusie drzemie :D

Link to comment
Share on other sites

Wrzucaj maszynę na hamownię i zmierz G-TECH'em.

No i tak mi się wydaje że będę to musiał zrobić ;)

 

[ Dodano: Czw 17 Lip, 2008 22:29 ]

Wczoraj zamontowałem "ssanie",a właściwie jest to zespół cięgien sterujących wzbobaceniem mieszanki podczas rozruchu :one:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jesteś kolejnym gościem, którego projekt mi imponuje. Był Coobcio, Snafu, Tomaszek (kolejność alfabetyczna ;) ) a teraz Ty.

 

Gratuluję rzeźbionka i powodzenia.

 

PS. Również czekam na filmik (z dobrym dźwiękiem)

Link to comment
Share on other sites

bo mu już odp..... na temat tej naszej bryki ;)

...i bardzo dobrze hehe :558:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...