Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Skrzynia biegów manualna


Guest wolt102
 Share

Recommended Posts

Guest wolt102

Byłem dziś na sprawdzeniu zbieżności. Ponieważ przy prędkości po wyżej 110 na/godz. zaczyna mi drżeć kierownica.

Diagnosta stwierdził, że mam już luz 2-u milimetrowy luz na łożyskach skrzyni biegów. Stwierdził to łapiąc półośki przy skrzyni biegów.

Tu więc moje pytanie. Co robić?

Wymienić łożyska czy całą skrzynie?

Wiem, że te łożyska nie są tanie.

A używana skrzynia 600zł. >

Może ktoś z was ma lub miał ten dylemat?

Link to comment
Share on other sites

Guest mtd13

i jam mam ten problem. Najciekawsze jest to że nie dokońca jestem pewien czy tam są łózyska bo niema nic w serwisówce :) tylko o wymianie uszczelniaczy.

Link to comment
Share on other sites

Ponieważ przy prędkości po wyżej 110 na/godz. zaczyna mi drżeć kierownica.

Pierwsze co się czyni w tym przypadku to wyważa i sprawdza same koła.

Diagnosta stwierdził, że mam już luz 2-u milimetrowy luz na łożyskach skrzyni biegów. Stwierdził to łapiąc półośki przy skrzyni biegów.

Przypuszczam, że to jest w normie a diagnosta zbyt pochopnie wydał wyrok. Oprócz tych drżeń od 110 masz jakieś inne niepokojące dźwięki? W tych skrzyniach walnięte łożyska na przekładni głównej to rzadkość.

Link to comment
Share on other sites

Guest mtd13

Właśnie i kumpel powiedział tak o tym luzie. Aby nie było luzu na wieloklinie. A jeśli chodzi o to że kierownica drży- to wyważenie kół powinno pomóc. U mnie po przekroczeniu 110km/h pojawia się dziwna kontrola pojazdu- zaczyna rzucać w niewielkim stopniu- ale podejrzewam o to wahacze górne gdyż mi skrzypią i żadne smarowanie tych tulejek nie pomogło- Brak możliwości ich rozebrania :(

Link to comment
Share on other sites

Guest wolt102

Panowie oponki nowe, koła wyważone, zbieżność jest OK.

Żadnych hałasów nie posiadam, luzów też nie ma.

Dla tego proszę o jeszcze inne wskazówki.

Czy to aby nie skrzynia?

Link to comment
Share on other sites

Guest Raf4rb

Ja wymieniałem, ale to się wymienia cały mechanizm różnicowy, przeguby jak wchodzą do skrzyni to nie chodzą w łożyskach. Luz tam będzie zawsze bo tam nie ma łożysk, tylko u mnie był już potężny, 304kkm bez zaglądania do skrzyni, nawet piątka nie była robiona.

Link to comment
Share on other sites

Guest wolt102

Raf4rb dzięki za wiadomość. Przynajmniej wiem teraz, że tam nie ma łożysk. Jeśli tam ma być luz ? To ja go mam, około 2mm. Tylko pozostaje pytanie dlaczego po wyżej 110km/h drży kierownica?

Link to comment
Share on other sites

Tylko pozostaje pytanie dlaczego po wyżej 110km/h drży kierownica?

Mimo wszystko jeśli masz możliwość to załóż inne koła na próbę. Może chociaż zamień przód na tył. Nie ty pierwszy masz ten problem. Na wyważarkach nie wszystko wychodzi.

Link to comment
Share on other sites

Guest wolt102

Zmieniłem koła i nic to nie dało. Pojechałem do innego diagnosty i stwierdził, że mam luz na drążku kierowniczym po stronie pasażera. Zalecana wymiana całego drążka.

Co diagnosta to inna sugestia.

No cóż będę wymieniał do skutku ;)

Zauważyłem, że tu jest identyczna sytuacja jak z lekarzami. Co lekarz to inna decyzja :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...