Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Skrzynia biegów manualna


Gość wolt102
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem dziś na sprawdzeniu zbieżności. Ponieważ przy prędkości po wyżej 110 na/godz. zaczyna mi drżeć kierownica.

Diagnosta stwierdził, że mam już luz 2-u milimetrowy luz na łożyskach skrzyni biegów. Stwierdził to łapiąc półośki przy skrzyni biegów.

Tu więc moje pytanie. Co robić?

Wymienić łożyska czy całą skrzynie?

Wiem, że te łożyska nie są tanie.

A używana skrzynia 600zł. >

Może ktoś z was ma lub miał ten dylemat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ przy prędkości po wyżej 110 na/godz. zaczyna mi drżeć kierownica.

Pierwsze co się czyni w tym przypadku to wyważa i sprawdza same koła.

Diagnosta stwierdził, że mam już luz 2-u milimetrowy luz na łożyskach skrzyni biegów. Stwierdził to łapiąc półośki przy skrzyni biegów.

Przypuszczam, że to jest w normie a diagnosta zbyt pochopnie wydał wyrok. Oprócz tych drżeń od 110 masz jakieś inne niepokojące dźwięki? W tych skrzyniach walnięte łożyska na przekładni głównej to rzadkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie i kumpel powiedział tak o tym luzie. Aby nie było luzu na wieloklinie. A jeśli chodzi o to że kierownica drży- to wyważenie kół powinno pomóc. U mnie po przekroczeniu 110km/h pojawia się dziwna kontrola pojazdu- zaczyna rzucać w niewielkim stopniu- ale podejrzewam o to wahacze górne gdyż mi skrzypią i żadne smarowanie tych tulejek nie pomogło- Brak możliwości ich rozebrania :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie oponki nowe, koła wyważone, zbieżność jest OK.

Żadnych hałasów nie posiadam, luzów też nie ma.

Dla tego proszę o jeszcze inne wskazówki.

Czy to aby nie skrzynia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem, ale to się wymienia cały mechanizm różnicowy, przeguby jak wchodzą do skrzyni to nie chodzą w łożyskach. Luz tam będzie zawsze bo tam nie ma łożysk, tylko u mnie był już potężny, 304kkm bez zaglądania do skrzyni, nawet piątka nie była robiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wolt102

Raf4rb dzięki za wiadomość. Przynajmniej wiem teraz, że tam nie ma łożysk. Jeśli tam ma być luz ? To ja go mam, około 2mm. Tylko pozostaje pytanie dlaczego po wyżej 110km/h drży kierownica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pozostaje pytanie dlaczego po wyżej 110km/h drży kierownica?

Mimo wszystko jeśli masz możliwość to załóż inne koła na próbę. Może chociaż zamień przód na tył. Nie ty pierwszy masz ten problem. Na wyważarkach nie wszystko wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wolt102

Zmieniłem koła i nic to nie dało. Pojechałem do innego diagnosty i stwierdził, że mam luz na drążku kierowniczym po stronie pasażera. Zalecana wymiana całego drążka.

Co diagnosta to inna sugestia.

No cóż będę wymieniał do skutku ;)

Zauważyłem, że tu jest identyczna sytuacja jak z lekarzami. Co lekarz to inna decyzja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...