Gość Encor Opublikowano 30 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2005 Pora przymierzyć się do tej czynności... Specjalnie napisałem "kół", gdyż planuję nabyć zarówno oponki jak i felgi. Co do opon, to się chyba na Daytony zdecyduję, natomiast zastanawiam się nad założeniem 15" alusów do mojej N15. Nie chcę większych, bo nie chcę tracić mocy ani zbytnio uważać na wybojach i krawężnikach. Wymyśliłem sobie, że optymalnie byłoby założyć opony 185/55 R15, bo niemal nie trzeba brać poprawki na prędkość i przebieg (zgodnie z http://www.miata.net/garage/tirecalc.html). Sądzicie, że to dobry wybór? I druga kwestia - czy dobrze kombinuję, że dla takich opon potrzebowałbym felgi 6Jx15? I jakie ET i otwór centrujący? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrek Opublikowano 31 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 Jeździłem dwa sezony na 15" z oponami 195/50 szer. felgi 15" to 7", ET35, polecam oponę 195/55/15 jest to optymalne rozwiązanie pomiędzy komfortem, a wyglądem. Opona 185/55/15 będzie troszke nie ładnie wyglądąła na feldze 15" bo jest sporo węższa od 195. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yankee Opublikowano 31 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 Ja już w ogóle jestem zakręcony całkiem. Jak otworzę drzwi kierowcy to mam naklejkę z opisem jakie opony stosować, a wygląda to następująco: Przód: 175/70 R13 82S Tył: 175/65 R14 82H Natomiast w instrukcji napisali: Przód i tył: 175/65 R14 82H lub 185/65 R14 86H Ja natmiast mam obręcze aluminiowe oryginalne nissana 6Jx14 H2 ET38 (KBA 43370) nr fabryczny Nissana 0020544 a na nich zamontowane 185/60 R 14 Co w takim razie mam zamontować do tych kół aluminiowych zakładając że zależy mi na zachowaniu prawdziwych wskazań prędkościomierza, najmniejszym oporze toczenia i normalnym wyglądzie kół. Czy w takim razie założyć 185/65 R14 czy 185/60 R14? Pozdrawiam, Yankee N15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 31 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 Co w takim razie mam zamontować do tych kół aluminiowych zakładając że zależy mi na zachowaniu prawdziwych wskazań prędkościomierza, najmniejszym oporze toczenia i normalnym wyglądzie kół.Czy w takim razie założyć 185/65 R14 czy 185/60 R14? Sprawdź sobie na www.opony.com.pl zamienniki - tam są dokładne wymiary, można porównać o jaki procent różnią się od siebie konkretne rozmiary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krrizz Opublikowano 2 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2005 "Natomiast w instrukcji napisali: Przód i tył: 175/65 R14 82H lub 185/65 R14 86H " takie są fabryczne koła 175...do wersji silnikiem 1.4 w wersjach podstawowych, natomiast 185.... w wersjach z silnikiem 1.6 i wersjach "s" "sr" a wersja GTi ma fabryczne koła 195/55/R15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ynio Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Ja zmienilem na standard czyli 175/65 R14. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yankee Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Ja zmienilem na standard czyli 175/65 R14. Tylko że na felgę 6J x14 to to chyba nie bardzo pasuje co :-) Yankee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ynio Opublikowano 4 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2005 No jak to ? Felgi mam 5.5 14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pkd Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Ja od kilku dni mam założone aluski z oponami 195/50R15 i jak na razie wszystko OK. Komfort jazdy ucierpiał na tym rozwiązaniu nieznacznie. Za to trzymanie drogi jakby trochę lepiej, a i wygląd autka poprawił się. Na razie trwają jeszcze testy - kólka są używane i znajomy dał mi je najpierw do przetestowania, ale chyba już przy nich zostanę. Koszt felg z oponami od niego to ok 1K, a nówki kosztowałyby co najmniej 2K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Encor Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2005 Ja od kilku dni mam założone aluski z oponami 195/50R15 i jak na razie wszystko OK. A możesz podać parametry felg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pkd Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Rozmiar tych felg to 7Jx15. Nie sprawdziły się jednak w moim przypadku te koła. Przyjemnie się jeździło - może nie strasznie komfortowo, ale autko trzymało się drogi bardzo ładnie - aż do momentu zaliczenia kilku dziur o głębokości ponadprzeciętnej. Ostatecznie po przedrapaniu kilka razy asfaltu podwoziem i urwaniu tłumika, koła zdjąłem i wróciłem do wcześniejszych: 185/65r14. Teraz sam zastanawiam się jak to rozwiązać - czy dalej szukać felg 15" + opony tyle tylko, że o wyższym proflu, czy też może szukać felg w większym rozmiarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Teraz sam zastanawiam się jak to rozwiązać - czy dalej szukać felg 15" + opony tyle tylko, że o wyższym proflu, czy też może szukać felg w większym rozmiarze. Z profilem nie kombinuj. Pamiętaj, że średnica całkowita koła musi pozostać taka sama. Jeśli fabrycznie miałeś 185/65/14 to jeśli myślisz o 15" to możesz zamienić np. na 195/55/15. Nie dawaj większego profilu bo będzie Ci licznik kłamał a i koła mogą szurać w nadkolach. Ktoś już tu podawał taki mądry adres: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elcoruso Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Pamiętaj, że średnica całkowita koła musi pozostać taka sama. Jeśli fabrycznie miałeś 185/65/14 to jeśli myślisz o 15" to możesz zamienić np. na 195/55/15. Nie musi jeśli chodzi o ścislość - powinna byc jak najbardziej zbliżona, wtedy licznik bedzie najmniej klamal. Przy takiej zamianie jak podales srednica kola zmniejszy sie o 0,6 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2005 Nie musi jeśli chodzi o ścislość - powinna byc jak najbardziej zbliżona, wtedy licznik bedzie najmniej klamal. Przy takiej zamianie jak podales srednica kola zmniejszy sie o 0,6 mm. Ale się kolega czepia Wiadomo, że to "musi" było napisane z przymróżeniem oka. Po prostu chciałem zasygnalizować, żeby nie ignorować tego aspektu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.