Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Zmiana kół na letnie...


Guest Encor
 Share

Recommended Posts

Guest Encor

Pora przymierzyć się do tej czynności...

Specjalnie napisałem "kół", gdyż planuję nabyć zarówno oponki jak i felgi. Co do opon, to się chyba na Daytony zdecyduję, natomiast zastanawiam się nad założeniem 15" alusów do mojej N15. Nie chcę większych, bo nie chcę tracić mocy ani zbytnio uważać na wybojach i krawężnikach. Wymyśliłem sobie, że optymalnie byłoby założyć opony 185/55 R15, bo niemal nie trzeba brać poprawki na prędkość i przebieg (zgodnie z http://www.miata.net/garage/tirecalc.html). Sądzicie, że to dobry wybór? I druga kwestia - czy dobrze kombinuję, że dla takich opon potrzebowałbym felgi 6Jx15? I jakie ET i otwór centrujący?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Piotrek

Jeździłem dwa sezony na 15" z oponami 195/50 szer. felgi 15" to 7", ET35, polecam oponę 195/55/15 jest to optymalne rozwiązanie pomiędzy komfortem, a wyglądem.

Opona 185/55/15 będzie troszke nie ładnie wyglądąła na feldze 15" bo jest sporo węższa od 195.

Link to comment
Share on other sites

Ja już w ogóle jestem zakręcony całkiem. Jak otworzę drzwi kierowcy to mam naklejkę z opisem jakie opony stosować, a wygląda to następująco:

Przód:

175/70 R13 82S

Tył:

175/65 R14 82H

 

Natomiast w instrukcji napisali:

Przód i tył:

175/65 R14 82H lub 185/65 R14 86H

 

Ja natmiast mam obręcze aluminiowe oryginalne nissana 6Jx14 H2 ET38 (KBA 43370) nr fabryczny Nissana 0020544 a na nich zamontowane 185/60 R 14

 

Co w takim razie mam zamontować do tych kół aluminiowych zakładając że zależy mi na zachowaniu prawdziwych wskazań prędkościomierza, najmniejszym oporze toczenia i normalnym wyglądzie kół.

Czy w takim razie założyć 185/65 R14 czy 185/60 R14?

 

Pozdrawiam, Yankee N15

Link to comment
Share on other sites

Guest piomal
Co w takim razie mam zamontować do tych kół aluminiowych zakładając że zależy mi na zachowaniu prawdziwych wskazań prędkościomierza, najmniejszym oporze toczenia i normalnym wyglądzie kół.

Czy w takim razie założyć 185/65 R14 czy 185/60 R14?

Sprawdź sobie na www.opony.com.pl zamienniki - tam są dokładne wymiary, można porównać o jaki procent różnią się od siebie konkretne rozmiary.

Link to comment
Share on other sites

Guest krrizz

"Natomiast w instrukcji napisali:

Przód i tył:

175/65 R14 82H lub 185/65 R14 86H "

 

takie są fabryczne koła 175...do wersji silnikiem 1.4 w wersjach podstawowych, natomiast 185.... w wersjach z silnikiem 1.6 i wersjach "s" "sr"

a wersja GTi ma fabryczne koła 195/55/R15

Link to comment
Share on other sites

Ja zmienilem na standard

 

czyli 175/65 R14.

 

:)

Tylko że na felgę 6J x14 to to chyba nie bardzo pasuje co :-)

Yankee

Link to comment
Share on other sites

Ja od kilku dni mam założone aluski z oponami 195/50R15 i jak na razie wszystko OK. Komfort jazdy ucierpiał na tym rozwiązaniu nieznacznie. Za to trzymanie drogi jakby trochę lepiej, a i wygląd autka poprawił się.

Na razie trwają jeszcze testy - kólka są używane i znajomy dał mi je najpierw do przetestowania, ale chyba już przy nich zostanę. Koszt felg z oponami od niego to ok 1K, a nówki kosztowałyby co najmniej 2K :(

Link to comment
Share on other sites

Rozmiar tych felg to 7Jx15.

 

Nie sprawdziły się jednak w moim przypadku te koła. Przyjemnie się jeździło - może nie strasznie komfortowo, ale autko trzymało się drogi bardzo ładnie - aż do momentu zaliczenia kilku dziur o głębokości ponadprzeciętnej. Ostatecznie po przedrapaniu kilka razy asfaltu podwoziem i urwaniu tłumika, koła zdjąłem i wróciłem do wcześniejszych: 185/65r14.

Teraz sam zastanawiam się jak to rozwiązać - czy dalej szukać felg 15" + opony tyle tylko, że o wyższym proflu, czy też może szukać felg w większym rozmiarze.

Link to comment
Share on other sites

Guest Stranger
Teraz sam zastanawiam się jak to rozwiązać - czy dalej szukać felg 15" + opony tyle tylko, że o wyższym proflu, czy też może szukać felg w większym rozmiarze.

 

Z profilem nie kombinuj. Pamiętaj, że średnica całkowita koła musi pozostać taka sama. Jeśli fabrycznie miałeś 185/65/14 to jeśli myślisz o 15" to możesz zamienić np. na 195/55/15. Nie dawaj większego profilu bo będzie Ci licznik kłamał a i koła mogą szurać w nadkolach.

 

Ktoś już tu podawał taki mądry adres: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Link to comment
Share on other sites

Guest elcoruso
Pamiętaj, że średnica całkowita koła musi pozostać taka sama. Jeśli fabrycznie miałeś 185/65/14 to jeśli myślisz o 15" to możesz zamienić np. na 195/55/15.

Nie musi jeśli chodzi o ścislość - powinna byc jak najbardziej zbliżona, wtedy licznik bedzie najmniej klamal. Przy takiej zamianie jak podales srednica kola zmniejszy sie o 0,6 mm.

Link to comment
Share on other sites

Guest Stranger
Nie musi jeśli chodzi o ścislość - powinna byc jak najbardziej zbliżona, wtedy licznik bedzie najmniej klamal. Przy takiej zamianie jak podales srednica kola zmniejszy sie o 0,6 mm.

 

Ale się kolega czepia ;) Wiadomo, że to "musi" było napisane z przymróżeniem oka. Po prostu chciałem zasygnalizować, żeby nie ignorować tego aspektu ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...