Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Uciekający płyn chłodniczy


Gość mwj16
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam problem w swoim autku polegający na ubywającym płynie chłodniczym ze zbiornika w którym się znajduje. Co jakiś czas trzeba dolewa a nigdzie nie widać wycieku, co może być przyczyną takiego zachowania? Proszę o podpowiedzi i informację, dziękuje z góry!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko mam w dieslu, raczej nie kopci nie zauważyłem tego. Jeśli chodzi o olej wymieniałem go miesiąc temu, jak na razie jest czyściutki i ciężko zauważyć jaki jest poziom, ale utrzymuje się w normie. Nie wiem co dolega, i o co chodzi. Płyn chłodniczy jak zaleje do zbiornika na max to po około 2 tygodniach jest prawie na minimum. Gdzieś to ucieka ale nie wiem gdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałam ten sam problem. Okazało się że zbiornik był zapowietrzony. Wciągnęło tyle płynu ile trzeba było i teraz jest spokój, bo już nie ucieka. Poziom oleju utrzymywał się na stałym poziomie, więc płyn z chłodnicy się do niego nie przedostawał. ;):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie to chyba coś innego będzie ponieważ już 2-3 razy dolewałem tak od minimum do maksimum, wiec wątpię żeby gdzieś się zapowietrzyło. Tylko gdzieś znika ;] jak pisałem tak co 2 tygodnie muszę trochę uzupełnić, więc coś jest nie tak. Wiec jeszcze proszę o więcej podpowiedzi, i dzięki za dotychczasowe :) jutro jeszcze dokładnie oglądnę sobie stan oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli płyn ucieka, oleju nie przybywa, a sam płyn i zbiorniczek wyrównawczy, są czyste tzn. nie noszą śladów zanieczyszczenia olejem, szukałbym gdzie indziej.

Może by również trafiona sama głowica lub blok silnika, wtedy płyn przedostaje się do komory spalania i wycieku nie znajdziesz, ale wtedy spaliny byłyby niebieskie. To najgorsze z możliwych rozwiązań i nie życzę Ci tego.

Sprawdź czy dywaniki po stronie pasażera masz suche, może coś jest nie tak z termostatem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomas.ns

nie koniecznie szukac gdzie indziej ja miałem tak uszczelke trachnieta ze podcisnienie wywalało mi płyn przez zbiorniczek wyrównawczy

ewentualnie moze byc gdzies wąs walniety moze pompa wody uciekac albo dziurawa chłodnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wróciłem z weekendu zrobiłem jakieś 200km. I znowu musiałem troszkę dolać płynu chłodniczego, chyba niestety płyn ucieka do oleju, takie mam wrażenie jak by oleju trochę mi przybyło :/ Co w takim przypadku powinienem zrobić gdy płyn ucieka do oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli plun pojawia ci sie w oleju to moga byc dwie glowne przyczyny:

1. Uszkodzona uszczelka pod glowica,

2. Pekniety blok silnika.

 

Ja obstawiam uszczelke.

 

Jezeli masz taka mozliwosc to wez kogos otworzcie maske i odpalcie slinik. Pogazuj troche auto i obserwuj wtedy zbiorniczek wyrownawczy chlodnicy. Jezeli przy gazowaniu w zbiorniczku pojawia sie babelki, to faktycznie plyn ucieka. Druga sprawa zobacz czy na bagnecie nie ma plynu. Jezeli cokolwiek z tych rzeczy sie pojawi to polecam oddac do dobrego mechaniora, ktory sprawdzi dokladnie jak plyn ucieka.

 

Kolejne to sprawdz jeszcze tak jak pisal herson, czy nie pojawila ci sie wilgoc pod dywanikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość klajgus

Ja miałem podobnie ale w benzyniaku, okazało sie ze pompa wody była walnięta, zaczęła puszczać płyn specjalnym otworem, a robiła to tak "dziwnie" ze ciężko było to zaobserwować, bo poszczała tylko wtedy gdy przejechałem krótki odcinek drogi do 1km , potem jak już sie silnik nagrzał to nic nie kapało, a ze ja rzadko kiedy jeżdżę takie małe odcinki to długo szukałem zanim ten wyciek namierzyłem. Sprawdź to u siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Gość kamil8810

JA TAKŻE MYŚLĘ ŻE TO POMPA WODNA ZAJRZYJ POD MASKĘ ZOBACZ CZY PASKI WIELOKLINOWE NIE ZROBIŁY SCIEŻKI Z PŁYNU POD MACHĄ WIDAĆ TO DOSKONALE PRZY ROZGRZANYM SILNICZKU POWINIENEŚ SŁYSZEĆ POPISKIWANIE I SKRĘCAJĄC W MIEJSCU KOŁAMI BEDZIE ODCZUWALNE DRRZENIE KIEROWNICY W WYNIKU WYCIEKANIA PŁYNU NA PASEK NAPĘDZAJACY POOMPĘ WSP.ON POPROSTU SIĘ ŚLIZGA I NIE PISZCZY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam to samo, lecz u mnie to albo uszczelka, albo głowica bo za każdym razem jak uruchomię silnik i przejadę niezależnie ile to ubywa mi ok 2 cm ze zbiorniczka wyrównawczego. Więc są ze że mam pękniętą głowicę albo puszcza na uszczelce do kolektora (na zimnej może jest dzika a potem jak się rozgrzeje to aluminium się rozgrzewa i dziurka znika. . Auto może troszkę bardziej kopci na zimnym, lecz to ciężko stwierdzić bo jest zima:(, nie przybywa oleju, nie ma płynu w oleju i oleju w płynie. Pompę wymieniłem. Po nowym oku oddam do mechanika niech sam oceni. Powiem ci ciężko znaleźć jak nie ma wycieków.

 

Pompa pod kołem pasowym ma otworek i możesz tam sięgnąć czy się nie sączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...