Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] hamulce/pompa hamulcowa/serwo ??


Gość eNcoM
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Najpierw napisze jak się to zaczęło: więc miałem hamulce niczego sobie aż tu nagle podczas ostatnich upałów byłem zmuszony do gwałtownego hamowania (spaliłem gumę ale zahamowałem) później troszeczkę agresywnej jazdy (jak na 2,0D :D) przyśpieszanie hamowanie i też ok ale potem hamowałem ze 150 wcisłem pedał i hamuje i poczułem że pedał mięknie !! i musiałem ratować się ręcznym !! (taki efekt gotującego płynu)

 

kupiłem klocki i płyn DOT4 (nie wiem jaki ma być) wymieniłem klocki i zabrałem się za odpowietrzanie i dolewanie nowego płynu (żeby trochę go wymienić) robiłem to już parę razy więc nie ma problemu a tu jest problem

=>przed zapłonem pali się kontrolka ręcznego ?? po zapaleniu gaśnie (płyn na na MAX)

=>przy pojedyńczym naciśnięciu hamulca samochód hamuje pedał jest twardy ale przy parokrotnym naciśnięciu i trzymaniu hamulca pedał mięknie i świeci/mruga kontrolka ręcznego ??

 

Co może być przyczyną odpowietrzałem je parę razy:

-niewłaściwy płyn?

-pompa hamulcowa się sypie?

-serwo padło??

 

nie widać nieszczelności, płynu nie ubywa, układ się nie zapowietrza.

 

jak na razie da się jeździć (jak się nie szaleje) ale co jak będe zmuszony do 2-3 ostrych hamowań??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mzoe byc pompa, wyciek, regulator

milego szukania

problem jest w tym że na przy zgaszonym silniku pedał jest twardy można pompować trzymać i nic się nie dzieje ale gdy zapale silnik i zaczyna działać serwo po pojedyńczym naciśnięciu hamulca jest ok ale gdy nacisnę go parę razy pod rząd (popompuje) mrugnie kontrolka ręcznego i pedał potrafi opaść do zera

 

wycieków nie widać nic się nie poci płynu nie ubywa :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejedz sie kawalek i pohamuj troche

pozniej sie zatrzymaj i sprawdz kazde kolo czy jest cieple

jesli ktores bedzie sie roznilo to znaczy ze przez nie moze regulator szalec

albo ogolnei sam regulator moze byc uszkodzony

 

chodzi mi o ten zawor ktory reguluje cisnienie w ukladzie pomeidzy przodem a tylem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulator moze byc uszkodzony

 

chodzi mi o ten zawor ktory reguluje cisnienie w ukladzie pomeidzy przodem a tylem

muszę spróbować ale przy odpowietrzaniu hamulce z przodu i z tyłu chodziły prawidłowo jak sprawdzę dam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak popmpuje to sie zapala kontrolka ale pedal robi sie strasznie twardy po chwilli mieknie i kontrolka gasnie. z tym miekkim pedalem to mialem jak mi rpzewod poszedl ale sie wtedy pocil i pedal chamowal na raz za drogilm juz byl miekki i po chwili zapalala sie kontrolka ale to dlatego ze plyn wywyalolo na droge. MOZE ci walnol cylinderek i sika do bebna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak popmpuje to sie zapala kontrolka ale pedal robi sie strasznie twardy po chwilli mieknie i kontrolka gasnie. z tym miekkim pedalem to mialem jak mi rpzewod poszedl ale sie wtedy pocil i pedal chamowal na raz za drogilm juz byl miekki i po chwili zapalala sie kontrolka ale to dlatego ze plyn wywyalolo na droge. MOZE ci walnol cylinderek i sika do bebna ?

nie rozbierałem tyłu ale nie zauważyłem żeby ubywało płynu ?? poza tym gdyby poszedł cylinderek to pedał wchodził by w podłogę bo spada ciśnienie a u mnie przy wciskaniu pedału jest ok tylko gdy pompuje(tak z 5 razy) to pedał mięknie nie wiem dlaczego i świeci/mruga kontrolka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jak pompujesz to normalka tylko u mnie tak po 6 tym razie zapala sie konttrolka i pedal jest stranszie twardy po chwili na wlaczonym silniku miekknie. takze jak hamuje i to luzz sunki juz tak maja z hamulcami... ja moje przez roz wymienialm po troszku az teraz mam zylety :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jak pompujesz to normalka tylko u mnie tak po 6 tym razie zapala sie konttrolka i pedal jest stranszie twardy po chwili na wlaczonym silniku miekknie. takze jak hamuje i to luzz sunki juz tak maja z hamulcami... ja moje przez roz wymienialm po troszku az teraz mam zylety :D

 

czyli jak nic nie będzie się pogarszać to może tak zostać??

wcześniej tego nie zauważyłem

 

tak jak tego że przed zapłonem świeci się kontrolka ręcznego (zawsze zaciągałem ręczny) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajne z tym recznym :D hehe ale jak auto ci hamuje normalnie jedziesz stop.. ruszasz stop ... i tak pare razy ewentulnie hamowanie pulsacyjne i sie nie zapala kontrolka to masz wszytko ok na postoju jak bedziesz pompowal to normalne ze sie zapali. a w dieselku jest tak ze jak nie ma podcinienia wspomagania hamlucow to sie swieci zapalasz silnik i gasnie bo dostaje cisnienie dodatkowe z pompy. od alternatora idzie taka gumowe rurka do prawego nadkola kiedys mi sie urwala i kontrloka palila sie caly czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajne z tym recznym :D hehe ale jak auto ci hamuje normalnie jedziesz stop.. ruszasz stop ... i tak pare razy ewentulnie hamowanie pulsacyjne i sie nie zapala kontrolka to masz wszytko ok na postoju jak bedziesz pompowal to normalne ze sie zapali. a w dieselku jest tak ze jak nie ma podcinienia wspomagania hamlucow to sie swieci zapalasz silnik i gasnie bo dostaje cisnienie dodatkowe z pompy. od alternatora idzie taka gumowe rurka do prawego nadkola kiedys mi sie urwala i kontrloka palila sie caly czas.

 

muszę to sprawdzić szukałem jakiegoś podciśnienia z silnika teraz już wiem dlaczego nie znalazłem :D

 

[ Dodano: Wto 08 Lip, 2008 21:40 ]

Wydaje mi się, że ktoś miał ten problem w 100NX. Przyczyną był zły płyn hamulcowy wymiana na DOT-3 pomogła. Radzę poszukać, bo nie jestem pewien czy objawy były takie same.

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ghlight=hamulce

chyba zmiana na DOT-3 rozwiąże prblem

 

czytałem to z zaciekawieniem i może to być wina płynu bo szczerze to po wymianie klocków i płynu pedał nie działa tak "natychmiastowo" jak wcześniej autko hamuje bez problemów jednak obawa przed wpadnięciem pedału została :D a przy pompowaniu (5-6 razy i trzymaniu) pedał siada i na chwile pali się kontrolka ręcznego chyba przejdę na DOT3 myślę że może płukać układu nie będę ale przy stopniowej wymianie a kupie 2 litry powinno się poprawić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

No i problem nie rozwiazany. a dlaczego nikt sie nie zastanawial nad pompa?? przeciez tam sa normalne tloczki z gumek. one tez sie zuzywaja, ja ma taki problem ze pedal hamulca mi wpada w podloge tak po chwili, mam plyn dot-3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jacek_178

w tych dieslach ja tez tak mam gdzies o tym czytalem i tak ma byc

tez na poczatku myslalem ze cos zje...

ale tak ma byc brakuje podcisnienia jak pompujesz pare razy na postoju i silnik chodzi na jalowych ja mam to samo i w kazdym tym dieslu zrobi to samo jak bedzie pompowal na postoju

 

a sprobuj mu dac gazu jedna noga i wtedy pompuj hamulec na postoju zobaczysz czy tak samo bedzie

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam

Mam problem z hamulcami w sunny 1,6 16 v 1994r z abs z przodu i z tyłu mam tarcze niewiem jak jest w innych modelach ,problem polega na tym ze przod ladnie chamuje a tyl wogle tarcze sa nowe ,klocki tez oraz przewody abs mi sie pali wycieku niema nigdzie co to moze byc pompa hamulcowa czy cos z tym abs przy chamowaniu abs niedziala chamulce byly kilka razy odpowietrzane tloczki byly wyczyszczone prosze o pomoc z gory thx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...