Guest Tolo74 Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 Witam Zacznę krótko. Myślałem o dodatkach przy tankowaniu On dolewanych przez niektórych do zbiornków (uszlachetniacze, czyszczące i smarujące układ wtryskiwaczy, rozpuszczające parafine itp) Pomyśałem -może nei będzie takiej potrzeby jeżeli kupię lepsze paliwo np Ultimatum z BP albo V-Power Diesel na Shellu. Jednak po głebszym zapoznaniu się z oferowanym paliwem (Produkują go Rafineria Gdańsk albo Pertochemia Płock) doszedłem do wniosku że praktycznie paliwo to ma tylko mniej siarki i więcej centyli (standardowo 51 -w paliwie lepszym 55) co też nie jest bez znaczenia. W dwóch miejscach (m.in. Autocentrum.pl, Flota.pl) doczytałem się że paliwo V-Power stacji Shell jest sprowadzane z Niemiec (co nie pozostawałoby bez znaczenia) jednak na innym forum motoryzacyjnym że jest to czysta nieprawda, za co Shell zebrał m.in. procesy sądowe. W związku z powyższym mam pytanie czy znacie prawdę skad to paliwo pochodzi, oraz czy warto za to paliwo dopłacić (wg strony Orlenu -spalanie spada o ok. 2%) Informacje o tym żeby nie tankować na przydrożnych stacjach Pana iksienskiego -na których jest większe prawdopodobienstwo ochrzczenia -jest oczywiste stąd dla mnie rekomendowa stacje to Shell, BP, Orlen, Esso, Statoil. Swoja drogą wiem że np stacje Shell zakupują palwo tam gdzie mają taniej i bliżej (na terenie Polski srdokowej i polnoscje w RGdańsk, a na poludniu i wschodzie w PPłock) Stacje Orlen podobno kontroluje niezależna firma z odpowiednia akredytacją. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marceli Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 Wg zwyklego świadectwa jakosci liczba cetanowa zwyklego ON waha sie od 54,5 do 56. (nie pamietam czy wiecej mialem ostatnio,nie mam przed sobą tych dokumentów) Co do czystosci paliwa... wiekszosc zanieczyszczeń bierze sie z brudnych zbiorników na stacji.Male stacje ich nie czyszcza bo to drogo kosztuje,poza tym wiąze sie z przestojem a to wiadomo z czym sie wiąże.Więc nieraz bywa tak ze paliwo jest ok ale stacja sama w sobie je psuje. Aha kontrole z zewnątrz objete sa wszystkie stacje wiec tutaj nie ma wyjatków ze "zrobie sobie stacje i bede kombinował" nie ma to racji bytu.Nie te czasy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek Posted July 6, 2008 Share Posted July 6, 2008 Napiszę o swoich doświadczeniach. A więc od 2 lat tankuję tylko na Shellu 95 okt. i jeszcze nigdy się nie przejechałem negatywnie. Co do Orlenu to słyszałem różne opcje, które potwierdziły się nawet na takim prostym silniku jak w Twingo, które mamy w rodzinie. Zaczęło nierówno pracować po wizycie w Orlenie.... Nie tankuje także na stacjach typu Real, Auchan, Tesco, bo to to samo co na Orlenie. W przymarketowych stacjach przyciągają niska ceną , zęby na zakupy wstąpić, no a ta niska cena paliwa to oszczędność na jakości. Co do Paliwa V-Power to tankuje jak jadę w trasę, bo na miasto mi szkoda. I wg mnie jest różnica na plus, oczywiście auto nie dostaje skrzydeł, ale ładnie się zbiera, płynniej sie jedzie, no i spalanie jest niższe o jakieś +/- 0.5 litra w stosunku do PB 95. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tolo74 Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 To pytanie z innej beczki -Shell oferuje paliwo V-Power 100 oktan. Gdzie ono moze byc produkowane? [ Dodano: Pon 07 Lip, 2008 08:30 ] Wg zwyklego świadectwa jakosci liczba cetanowa zwyklego ON waha sie od 54,5 do 56.(nie pamietam czy wiecej mialem ostatnio,nie mam przed sobą tych dokumentów) Zarówno Shell jak i Orlen na swoich stronach internetowych podają że zwykły diesel posiada liczbę cetan min.51, podczas gdy ulepszone v-power lub ultimatum min.55 !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marceli Posted July 7, 2008 Share Posted July 7, 2008 Zarówno Shell jak i Orlen na swoich stronach internetowych podają że zwykły diesel posiada liczbę cetan min.51, podczas gdy ulepszone v-power lub ultimatum min.55 !! W takim razie moge sie cieszyc ze sprzedaje bardzo dobry produkt majacy liczbe cetanową 56. Tyle ze nie w cenie v-powera albo ultimatum a normalnego ON. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tolo74 Posted July 11, 2008 Share Posted July 11, 2008 Z informacji które nieoficjalnie uzyskałem - Shell posiada paliwo sprowadzane z Niemiec, a są to tylko V-Power Diesel i benzyna Vpower-100oktan (na niektorych stacjach). Stacje Orlen oraz BP posiadjaą tylko i wyłącznie polskie paliwo ze swoimi ulepszaczami w paliwach Ultimatum. Stacja Shell do paliwa V-Power 94 -tez dolewa ulepszacza. Stacja Shell posiada wewnętrzny sytem kontroli ilości i jakości paliwa. Stacja Orlen zleca kontrole niezależnej firmie zewnętrznej. Jednym słowem do diesli polecam paliwo z V-power z Shella. Jakaś stacja przeładunkowa (z cystern kolejowych jest na Sląsku) -moze ktoś wie cos wiecej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mdzalewscy Posted July 13, 2008 Share Posted July 13, 2008 Z informacji które nieoficjalnie uzyskałem - Shell posiada paliwo sprowadzane z Niemiec, a są to tylko V-Power Diesel i benzyna Vpower-100oktan (na niektorych stacjach). aż boję się pisać,ze coś wiem, a wiec słyszałem od jaskółki w lesie, że paliwo z Rosji jedzie do Niemiec przekracza granicę i wraca do Polski Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herson Posted July 13, 2008 Share Posted July 13, 2008 Z informacji które nieoficjalnie uzyskałem - Shell posiada paliwo sprowadzane z Niemiec, a są to tylko V-Power Diesel i benzyna Vpower-100oktan (na niektorych stacjach).Stacje Orlen oraz BP posiadjaą tylko i wyłącznie polskie paliwo ze swoimi ulepszaczami w paliwach Ultimatum. Stacja Shell do paliwa V-Power 94 -tez dolewa ulepszacza. Stacja Shell posiada wewnętrzny sytem kontroli ilości i jakości paliwa. Stacja Orlen zleca kontrole niezależnej firmie zewnętrznej. Jednym słowem do diesli polecam paliwo z V-power z Shella. Jakaś stacja przeładunkowa (z cystern kolejowych jest na Sląsku) -moze ktoś wie cos wiecej. Takie to nieoficjalne informacje, które jeszcze do niedawna były oficjalnie podane na polskiej stronie www shella. Swojego czasu BP, też podawało, że paliwo Ultimate, nie jest paliwem pochodzącym z polskich rafinerii. [ Dodano: Nie 13 Lip, 2008 22:20 ] aż boję się pisać,ze coś wiem, a wiec słyszałem od jaskółki w lesie, że paliwo z Rosji jedzie do Niemiec przekracza granicę i wraca do Polski to, że z Rosji, nie oznacza, że gorsze choc wielu może tak sądzic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tolo74 Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 Takie to nieoficjalne informacje, które jeszcze do niedawna były oficjalnie podane na polskiej stronie www shella. Swojego czasu BP, też podawało, że paliwo Ultimate, nie jest paliwem pochodzącym z polskich rafinerii. Tak, ale były tez głosy że Shell miał procesy sądowe za podawanie rzekomo fałszywych informacji za pochodzenie lepszych paliw z Niemiec, poczas gdy tak miało nie być (może to konkurencja. Natomiast skąd Niemcy mają paliwo -tego już nikt chyba sie nie dowie -podobnie -jak to skąd pochodzi ropa do ich produkcji bo słyszałem że z Kuwejtu jest najlepsza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bonzo Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 Ja też wtrącę swoje trzy grosze,mianowicie tak jak było napisane wyżej paliwo w Polsce produkują Rafineria Gdańsk albo Petrochemia Płock ,dystrybuują je poprzez NaftoBazy. Mam kuzyna który akurat pracuje w jednej z nich ,kiedyś zapytałem właśnie kto bierze paliwo od nich,odpowiedz brzmiała wszyscy którzy mają stacje w Polsce,mowa o koncernach a nie o jakichś tam stacjach mafii paliwowej Paliwa ulepszone mają dodawane tylko uszlachetniacze i to wszystko. Dodam tylko jeszcze ze nie które koncerny wożą paliwo nieoznakowanymi cysternami Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tolo74 Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 1. bonzo - niektóre stacje Shell sprzedaja benzyne 100 oktan - chcesz powiedziec ze dodanie uszlachetniacza do 98oktanoewego zwiększy jego liczbe oktan czy tez ktoras polska rafineria robi takie paliwo? 2. Z tego co wiem (moge sie mylic) tylko stacje Shell oraz BP dowoża paliwo w niedziele i święta. A jak to jest mozliwe skoro naftobazy w tym czasie są zamknięte? Czyzby paliwo bylo zalewane do cystern poprzeniego dnia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tonek Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 Jednym słowem do diesli polecam paliwo z V-power z Shella. a co to??? w rzeszówku jest tylko shell diesel extra, czy jakoś tam, a V-power jest tylko benzynka. ps. tylko nie mówcie, że galicja itp.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bonzo Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 2. Z tego co wiem (moge sie mylic) tylko stacje Shell oraz BP dowoża paliwo w niedziele i święta. A jak to jest mozliwe skoro naftobazy w tym czasie są zamknięte? Czyzby paliwo bylo zalewane do cystern poprzeniego dnia? Naftobazy pracują w ruchu ciągłym ....chcesz powiedziec ze dodanie uszlachetniacza do 98oktanoewego zwiększy jego liczbe oktan ....tak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tolo74 Posted July 14, 2008 Share Posted July 14, 2008 no to ja juz wymiekam, czytałem inne fora poświęcone paliwom i zasadność kupowania paliwa szlachetniejszego im więcej wiem -tym mniej wiem i jestem głupszy a szkoda bo w obawie przed awarią pompy paliwa -chchialem lac dobry ON jednak nie wiem czy to wzystko ma sen (tzn zakup drozzego paliwa) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamefski Posted November 12, 2009 Share Posted November 12, 2009 no to ja juz wymiekam, czytałem inne fora poświęcone paliwom i zasadność kupowania paliwa szlachetniejszego im więcej wiem -tym mniej wiem i jestem głupszy a szkoda bo w obawie przed awarią pompy paliwa -chchialem lac dobry ON jednak nie wiem czy to wzystko ma sen (tzn zakup drozzego paliwa) no ja powiem mniej więcej to samo, jeżdżę od niedawna i prawdę mówiąc niewiele się jeszcze orientuję, ale teraz mam zupełny kociokwik - czy brać ulepszone, i z Orlenu, czy Shella - na razie biorę z vervę, bo mam bliżej stację :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemek5 Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 niestety ja się przejechalem na paliwie z orlenu i tankuję tylko gdy już naprawdę muszę - BP ma paliwa polskie bo było o tym w prasie że Grupa lotos wygrała przetarg na dostarczanie paliw do ich sieci, ostatnio też widziałem jak przywiezli gaz cysterną oklejoną Statoilem, na statoilu do paliwa się nie przyczepiam ale gaz mają średni, jednak najlepszy gazik jest na shellu - jakies 20 km można przejechać więcej na 1 baku (cena prawie taka sama jak u innych ale samochód lepiej się zbiera - płacisz prawie tyle samo ale przynajmniej lepiej się jeździ) - bp strasznie się popsuło z tym co było 3-4 lata temu teraz to to samo co na orlenie - żadnej różnicy - pewnie gaz z tego samego źródła. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bhead Posted November 14, 2009 Share Posted November 14, 2009 ZTCW jedynie Shell V-Power Racing jest w całej europie z jednej rafinerii w Niemczech. To by się nawet zgadzało bo nieraz widziałem, że to paliwo przywiozła cysterna na niemieckich blachach. Wszystkie pozostałe różnią się co najwyżej dodatkami. Liczbę oktanową każdy może sobie sam zwiększyć dolewając "octan booster" do zbiornika, natomiast VP Racing jest na pewno czystszym paliwem od np. BP Ultimate 100 czy Verva 98 to sprawdzone "organoleptycznie" Nie mam pojęcia jak jest w przypadku tego nowego diesla z Shella bo też nie jestem fanem takiego zasilania w samochodzie osobowym więc nie interesowałem się tematem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rafaela Posted November 16, 2009 Share Posted November 16, 2009 http://www.stacjebenzynowe.pl/forum/ link do sytonki o stacjach paliw, może sie komuś przyda o jakości paliwa na danej stacji najlepije zapytać znajomych/rodzinę, którzy tam tankują czy sa zadowoleni lub czy były problemy. u mnie (kuj-pom) ponad 20 tankowań na tej samej stacji i tylko na tej przejechane ponad 12000 km, wymiana filtru paliwa przed zimą i filtr prawie jak nowy. znajomemu spadło spalanie o 0,5 litra. ta sama firma w innym miejscu - omijać z daleka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest NadiR Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 (edited) W nie dalekiej przeszłości zrobiłem test z kolesiem na stacji NESTE. Koleś tam tankował już od jakiegoś czasu i chwalił sobie. Podczas kolejnego tankowania postanowiliśmy nalać do małej butelki 0,3l paliwo z Neste i z Orlenu. Ewidentnie było widać różnicę w kolorystyce - Orelnowski Diesel lekko zóltawy a z Neste ewidentnie żółty, bardziej wyrazisty kolor. Obecnie też tam dziś tankuje i spalanie mam takie same jak na Schellu czy Orlenie, a po co przepłacać ok. 0,25 : 0,30 gr na litrze. ps. taki sam kolor jak na Neste miał niemiecki Diesel z Schella; zrobilem na trasie wówczas ok. 150km więcj niż na naszym polskim "dieslu" Edited November 25, 2009 by NadiR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.