INC Posted July 9, 2008 Share Posted July 9, 2008 kabelek mam, laptop jest, instalacja to landi renzo omegas. czy mogl by mi ktos wytlumaczyc na czym polega strojenie instalki w trakcie jazdy ? poprostu mam w czasie jazdy sobie ustawic odpowiednie obroty i cisnac autokalibracje ? narazie mam wgrana mape standardowa dla ga14de, ale jak widac w podpisie doszlo pare zmian i przydalo by sie to wszystko dostroic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maras Posted July 9, 2008 Share Posted July 9, 2008 Nie mam pojęcia jak wygląda strojenie w tej instalacji. Ale zazwyczaj autokalibrację przeprowadza się na postoju, a następnie w czasie jazdy obserwując odczyty, ręcznie dopasowuje się poszczególne parametry. Głównie wzbogacenie mieszanki dla poszczególnych obciążeń i obrotów. Ja np obserwuję wskazania sond lambda i porównuje je do wskazań na benzynie. Wiadomo, przy pełnym bucie musi być bogato, przy ustalonych obrotach napięcie na sondzie powinno regularnie fluktuować bogato-ubogo. Dodatkowo robię pomiary (Tempes GTx) elastyczności na jednym biegu, np 40-100 na II biegu, na benzynie i lpg. Dzięki temu mam porównanie i widzę, czy w całym zakresie nie ma szczególnych odchyłek od pracy na benzynie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted July 9, 2008 Share Posted July 9, 2008 auto kalibracja z tego co doczytałem to jak kolega pisze na postoju potem przy sekwencji robi sie mapy na bęzynie a potem na gazie i jak jest wmiare zgodne to jest oki lambda pomaga //// Link to comment Share on other sites More sharing options...
INC Posted July 10, 2008 Author Share Posted July 10, 2008 dzieki:) to musze troszke czasu znalezc i sie tym zajac Link to comment Share on other sites More sharing options...
hippi Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 W skrocie (musisz byc podlaczony pod kompa benzyny aby zczytywac parametry na bierzaco): poza oczywisciem autokalibracja na postoju na jalowych i pewno kolo 3000 rpm powinienes zrobic jazdy testowe. Podczas jazdy na PB jechac tak jak jezdzisz najczesciej: 50, 70, 90, 100 itd (tylko nie lam za czesto przepisow ). Odczytujesz z czytnika OBD lub OBD2 wartosci parametrow jakie pokazuje komp benzyny. Pozniej przelanczasz sie na LPG i powtarzasz jazde z tym, ze teraz korygujesz ustawienia na kompie LPG tak aby uzyskac to co wczesniej miales na PB., To jest tak w skrocie. Oczywiscie nie musze przypominac zebys pojezdzil troche na PB aby komp sie odpowiednio ustawil. PL Link to comment Share on other sites More sharing options...
eszi Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 Ja opowiem na przykładzie stag-200,300. Potrzebne: -interfejs(kabel do połączenia z kompem); -laptop; -soft(oprogramowanie); -1,5 h czasu Rozgrzewamy motor i reduktor do temp. właściej pracy, oraz podgrzewamy sonde lambda. Po osiagnieciu optimum zatrzymujemy sie gdzieś na równej powierzchni, podłączamy interfejs do komp. lpg(jest odpowiednie gniazdo). Odpalamy auto na benzynie i łączymy sie z zainstalowanym softem w laptopie. W menu programu szukamy autokalibracji i postepujemy dalej intuicyjnie.Uwaga:w czasie kalibracji silnik pracuje na wolnych obrotach, wszystkie urządzenia dodatkowo pobierające prąd są wyłączone(światło,radio,nawiew)do końca kalibracji. Póżniej na trasę i na 4-tym biegu sbieramy mape benzyny,gazu i na koniec pozostaje spasowac mapy tak aby sie pokrywały. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.