Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

sekwencja i strojenie w czasie jazdy


INC

Recommended Posts

kabelek mam, laptop jest, instalacja to landi renzo omegas.

czy mogl by mi ktos wytlumaczyc na czym polega strojenie instalki w trakcie jazdy ?

poprostu mam w czasie jazdy sobie ustawic odpowiednie obroty i cisnac autokalibracje ?

narazie mam wgrana mape standardowa dla ga14de, ale jak widac w podpisie doszlo pare zmian i przydalo by sie to wszystko dostroic.

Link to comment
Share on other sites

Guest Maras

Nie mam pojęcia jak wygląda strojenie w tej instalacji. Ale zazwyczaj autokalibrację przeprowadza się na postoju, a następnie w czasie jazdy obserwując odczyty, ręcznie dopasowuje się poszczególne parametry. Głównie wzbogacenie mieszanki dla poszczególnych obciążeń i obrotów.

Ja np obserwuję wskazania sond lambda i porównuje je do wskazań na benzynie. Wiadomo, przy pełnym bucie musi być bogato, przy ustalonych obrotach napięcie na sondzie powinno regularnie fluktuować bogato-ubogo.

Dodatkowo robię pomiary (Tempes GTx) elastyczności na jednym biegu, np 40-100 na II biegu, na benzynie i lpg. Dzięki temu mam porównanie i widzę, czy w całym zakresie nie ma szczególnych odchyłek od pracy na benzynie.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tofu

auto kalibracja z tego co doczytałem to jak kolega pisze na postoju potem przy sekwencji robi sie mapy na bęzynie a potem na gazie i jak jest wmiare zgodne to jest oki lambda pomaga ////

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

W skrocie (musisz byc podlaczony pod kompa benzyny aby zczytywac parametry na bierzaco): poza oczywisciem autokalibracja na postoju na jalowych i pewno kolo 3000 rpm powinienes zrobic jazdy testowe. Podczas jazdy na PB jechac tak jak jezdzisz najczesciej: 50, 70, 90, 100 itd (tylko nie lam za czesto przepisow ;) ). Odczytujesz z czytnika OBD lub OBD2 wartosci parametrow jakie pokazuje komp benzyny. Pozniej przelanczasz sie na LPG i powtarzasz jazde z tym, ze teraz korygujesz ustawienia na kompie LPG tak aby uzyskac to co wczesniej miales na PB., To jest tak w skrocie. Oczywiscie nie musze przypominac zebys pojezdzil troche na PB aby komp sie odpowiednio ustawil.

 

PL

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ja opowiem na przykładzie stag-200,300.

Potrzebne:

-interfejs(kabel do połączenia z kompem);

-laptop;

-soft(oprogramowanie);

-1,5 h czasu :D

Rozgrzewamy motor i reduktor do temp. właściej pracy, oraz podgrzewamy sonde lambda. Po osiagnieciu optimum zatrzymujemy sie gdzieś na równej powierzchni, podłączamy interfejs do komp. lpg(jest odpowiednie gniazdo). Odpalamy auto na benzynie i łączymy sie z zainstalowanym softem w laptopie. W menu programu szukamy autokalibracji i postepujemy dalej intuicyjnie.Uwaga:w czasie kalibracji silnik pracuje na wolnych obrotach, wszystkie urządzenia dodatkowo pobierające prąd są wyłączone(światło,radio,nawiew)do końca kalibracji. Póżniej na trasę i na 4-tym biegu sbieramy mape benzyny,gazu i na koniec pozostaje spasowac mapy tak aby sie pokrywały.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...