INC Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 kabelek mam, laptop jest, instalacja to landi renzo omegas. czy mogl by mi ktos wytlumaczyc na czym polega strojenie instalki w trakcie jazdy ? poprostu mam w czasie jazdy sobie ustawic odpowiednie obroty i cisnac autokalibracje ? narazie mam wgrana mape standardowa dla ga14de, ale jak widac w podpisie doszlo pare zmian i przydalo by sie to wszystko dostroic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 Nie mam pojęcia jak wygląda strojenie w tej instalacji. Ale zazwyczaj autokalibrację przeprowadza się na postoju, a następnie w czasie jazdy obserwując odczyty, ręcznie dopasowuje się poszczególne parametry. Głównie wzbogacenie mieszanki dla poszczególnych obciążeń i obrotów. Ja np obserwuję wskazania sond lambda i porównuje je do wskazań na benzynie. Wiadomo, przy pełnym bucie musi być bogato, przy ustalonych obrotach napięcie na sondzie powinno regularnie fluktuować bogato-ubogo. Dodatkowo robię pomiary (Tempes GTx) elastyczności na jednym biegu, np 40-100 na II biegu, na benzynie i lpg. Dzięki temu mam porównanie i widzę, czy w całym zakresie nie ma szczególnych odchyłek od pracy na benzynie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 9 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2008 auto kalibracja z tego co doczytałem to jak kolega pisze na postoju potem przy sekwencji robi sie mapy na bęzynie a potem na gazie i jak jest wmiare zgodne to jest oki lambda pomaga //// Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 10 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 dzieki:) to musze troszke czasu znalezc i sie tym zajac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hippi Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 W skrocie (musisz byc podlaczony pod kompa benzyny aby zczytywac parametry na bierzaco): poza oczywisciem autokalibracja na postoju na jalowych i pewno kolo 3000 rpm powinienes zrobic jazdy testowe. Podczas jazdy na PB jechac tak jak jezdzisz najczesciej: 50, 70, 90, 100 itd (tylko nie lam za czesto przepisow ). Odczytujesz z czytnika OBD lub OBD2 wartosci parametrow jakie pokazuje komp benzyny. Pozniej przelanczasz sie na LPG i powtarzasz jazde z tym, ze teraz korygujesz ustawienia na kompie LPG tak aby uzyskac to co wczesniej miales na PB., To jest tak w skrocie. Oczywiscie nie musze przypominac zebys pojezdzil troche na PB aby komp sie odpowiednio ustawil. PL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eszi Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Ja opowiem na przykładzie stag-200,300. Potrzebne: -interfejs(kabel do połączenia z kompem); -laptop; -soft(oprogramowanie); -1,5 h czasu Rozgrzewamy motor i reduktor do temp. właściej pracy, oraz podgrzewamy sonde lambda. Po osiagnieciu optimum zatrzymujemy sie gdzieś na równej powierzchni, podłączamy interfejs do komp. lpg(jest odpowiednie gniazdo). Odpalamy auto na benzynie i łączymy sie z zainstalowanym softem w laptopie. W menu programu szukamy autokalibracji i postepujemy dalej intuicyjnie.Uwaga:w czasie kalibracji silnik pracuje na wolnych obrotach, wszystkie urządzenia dodatkowo pobierające prąd są wyłączone(światło,radio,nawiew)do końca kalibracji. Póżniej na trasę i na 4-tym biegu sbieramy mape benzyny,gazu i na koniec pozostaje spasowac mapy tak aby sie pokrywały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.