Gość TZ_TeZet Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Wiem, że to zabrzmi nieprawdopodobnie, ale komputer w 2,0 CVT 4x4 pokazuje 15,9 L/100 i jest tak w rzeczywistości a małżonka nie jeździ w trybie x 4, bo to tylko na śnieg przecież. Nie nie jest nic uszkodzone, czy źle zaprogrammowane. Dwie kwestie to powodują - po pierwsze krótkie trasy do 2 km i po drugie .... no niestety biedactwo nie umie jeździć oszczędnie na CVT, gdzie trzeba wyczuć ten moment, kiedy lekko odpuścić gaz a samochód i tak dalej przyspiesza, albo kiedy sie już toczy. Piszę to tylko dlatego, abyście wiedzieli ile QQ CVT może spalić a nie ile pali Pozdr, TZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomCio? Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Zrobiłem dopiero ok 25k, tankuję głównie PB98 i spala mi średnio ok. 10 l/100 km. Trasy częściej niż miasto. W mieście skacze do 11-12 l w długiej trasie spad do 8-9 litrów. Małżonce spala mniej o ok. litr... ale ona lubi się bawić tempomatem, a wiadomo, że umiarkowane machanie pedałem gazu korzystnie wpływa na spalanie. Ile mi spalił zimą nie piszę, bo mam vebasto, a to troszkę zawyża ogólne zużycie. Zresztą klima też swoje zabiera, więc na jedno wychodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomCio? Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 a tak z ciekawości zapytam... w jakim celu PB98? Hmmm... Ma trochę lepszego kopa... A różnica w cenie to raptem 5-6 zł na baku paliwa. Uważam też, że przy przykładnej jeździe na PB98 spala ciut mniej. Przynajmniej dobrze, że sobie to wmówiłem i niech tak zostanie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomCio? Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Nie ma tak... (...) Chyba, że ewentualnie jest to kwestia jakiegoś dodatku dodawanego do Vervy, Vpowera, czy innych wynalazków. Nie pozostaje mi nic innego jak sprawdzić to empirycznie. Za krótko jeżdżę tym samochodem, żeby się od razu mądrzyć. Ostatnie kilka tysięcy zrobiłem na PB98, następne mogę zrobić na PB95 i zobaczę co wyjdzie z subiektywnego odczucia połączonego z prawie obiektywnym pomiarem. Jeśli idzie o paliwa, to pozostaję przy Orlenie. Za kilka tankowań pozwolę sobie na spostrzeżenia. Co się tyczy ustawień zapłonu itd... itp... oraz jak piszesz "złudzeń" jakie mi towarzyszą w czasie jazdy to nie do końca bym się zgodził. Ale to już temat na inny wątek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PELIKANOS Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Witam, włącze sie do dyskuji.... Mam takiego Nissana w takiej konfiguracji z CVT, spalanie nie okazuje sie takie straszne nawet z rowerem na dachu w okolicach 8-9 litrów / 100 km przy normlanym użytkowaniu, żadnym PB 98 i innych cudów techniki, sadze ze całość jak wcześniej koledzy zauważayli leży w technice jazdu i odpowiednim wyczuci i odpowiednim dozowaniu pedału gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Schabek6 Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Witam Ja zrobiłem już moim QQ I-Way 2011 2.0 4WD CVT już 16.000km bez większych problemów. po 2.000km zauważyłem pocenie się skrzyni biegów CVT na połączeniu z silnikiem, serwis Signella w Warszawie bez żadnych dyskusji zaproponował wymianę skrzyni biegów na nową, od tego momentu żadnych problemów. Spalanie 10-11 l/100km jazda 95% pomieście w korkach. W trasie przy używaniu tempomatu i rozsądnej prędkości 100-110km/h spalanie spada do 7-8 litrów. Tankuję różne paliwko 95 i 98 bez większej różnicy, zamontowałem filtr powietrza K&N ale nie byłem z niego zadowolony (auto było głośniejsze, w garażu śmierdziało paliwem, różnic w spalaniu i zachowaniu silnika żadnych w porównaniu do fabrycznego filtra więc wróciłem do odpowiednika fabrycznego filtra MANN i sprawuje się znakomicie), Jeśli ktoś jeździ po mieście to skrzynia CVT to idealne rozwiązanie, a przy 140KM na brak przyspieszenia nie narzekam, w trasie wyprzedzenie 2-3 Tirów to żaden problem kick down i auto wyrywa do przodu w mgnieniu oka. W zimę 4WD przydaje się zwłaszcza na parkingach i przy parkowaniu w zasypanych miejscach parkingowych i powiem uczciwie w tym roku nie miałem ani razu problemów z trakcją tego autka w zimę. wady to głośne opony fabryczne 18" Continental ale idzie przywyknąć , nisko otwierająca się tylna klapa ale przy moim wzroście to nie problem , słaba sieć sprzedaży Nissana, bo przez olewczy stosunek do klienta w Warszawie musiałem zamówić swojego QQ w Gdańsku KMJ Kaszubowscy i był to naprawdę strzał w dziesiątkę, jakość obsługi fantastyczna cała tranzakcja załatwiona drogą mailową, kompleksowe odpowiedzi na wszelkie pytania i bardzo rozsądne porady, w dniu wydania auta wszystko było dopięte na ostatni guzik w 100% zgodnie z ustaleniami i z uśmiechem na ustach. Ogólnie jestem zadowolony z wyboru, poprzednie auta Peugeot 3008, Honda Civic Ufo, Audi A3, Reanult Megane Coupe i jeszcze kilka innych . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alien657 Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Witam Mam juz 120 tyś na CVT 2.0 benz. , jak na razie nie bylo kłopotów, kontrola poziomu oleju i tyle. Co do spalania to zawsze dziwie sie gdy ktos pisze ze można 8l /100 km spalic w miescie. Ze swojego doswiadczenia moge powiedzieć że spalanie 100% miasto , krótkie trasy 3-4 km. jest na poziomie 12 l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lenka Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Do sprawnosci skrzyni biegow CVT montowanych w QQ nie mam zastrzezen.. Technicznie nie ma zadnych problemow, natomiast sama charakterystyka wynikajaca z dzialania tego typu skrzyn ( bezstopniowa) nie do konca mi odpowiada,.. W skuterze czy quadzie to to fajna sprawa, natomiast w samochodzie jednak nie do konca,.. Kupujac po raz drugi automat nie kupilym CVT .. Uzytkuje rownoczesnie drugi samochod ze skrzynia automat, ale Tip Tronic i musze przyznac, ze "zwyklym" automatem jezdzi sie duzo przyjemniej,.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rulid Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Spalanie 8,2 w QQ+2 CVT jest jak najbardziej realne, ale trzeba naprawdę mieć lekką nogę, średnio mi wychodzi między 9 a 9,5 głównie trasy, ostatnio często się spieszę i jeżdżę autostradami i średnia wychodzi ok. 10,5 (150-160 km/h) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pcichomski Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Witam, Mam do posiadaczy CVT pytanie. W moim QQ (2.0 + CVT) przy przy jeździe ze stała prędkością nieco poniżej i ok 60 km/h (również na tempomacie) mam wrażenie jakby samochodzem delikatnie poszarpywało - takie lekie "pukanie" fotela w plecy (coś jakby delikatnie cyklicznie muskać na gaz). Myślałem, że to może wina jakiejść pofalowanej nawierzchni, ale jeżdże tą trasą też innym samochodem i nie ma takich odczuć. Wskazówka obrotomierza wydaje się nie poruszać, obroty są trochę powyżej 1500. Jak przełączę na "manual" i wybiorę niższe przełożenia żeby wymusić wyższe obroty, "zjawisko" nie zanika. Dopiero powyżej 60 km/h przestaje się to odczuwać. Czy zaobserwowaliście może coś podobnego u siebie.? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas007 Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Jak na razie ja nie zauważyłem takich objaw, u mnie jedynie jak stoję na światłach to lekko drży fotel pasażera ale jak wrzucę P to przestaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luxs Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Poszarpywanie podczas jazdy mam u siebie. Zawieszenie silnika daje znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas007 Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 a może koła są źle wyważone? Nie wrzuca się P jak się stoi na światłach... Źle zrozumiałeś moją wypowiedź może zabrakło przecinka lub kropki. Napisze bardziej precyzyjnie. Samochód drży na D z wciśniętym pedałem hamulca, a na pozycji P lub N z wciśniętym hamulcem nie drży. To nie pierwszy mój automat ,używam ich od 1997 (Oldsmobile Delta Eighty Eight Royale to był samochód:) ) więc spokojnie wiem ,że na światłach się nie wrzuca P a i po osiągnięciu 200KM/h tez się nie wrzuca R czyli Rakieta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas007 Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Bieg rakietnyj wschodni sąsiedzi wrzucają dopiero przy 250km/h Teraz rozumiem - moja uwaga nie była złośliwa - ludzie tak czasem robią... Spoko luz ważne ,że wiadomo o co chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pcichomski Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 a może koła są źle wyważone? To samo jest na zimówkach i letnich (osobne felgi). Dzieje się tak w waskim zakresie prędkości gdzieś od 57 do 65 km/h. Dziwne wydają mi się wówczas obroty. Tylko nieco ponad 1000. To wygląda tak jakby bardzo delikatnie dodawać i odpuszczać gaz - ale na obrotomierzu nic nie daje się zauważyć. Nie jest to więc raczej ani zawiecha ani koła - dzieje się tak od nowości. Czy obroty troche ponad 1000 na tempomacie przy 60km/h to nie zamało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumapunku Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 (edytowane) Witam, jeżdżąc z silnikiem benzynowym 2.0 140KM (typ MR20DE) z skrzynią manualną i nie przekraczając 2 tys obr mam spalanie na poziomie 8.1 litra (mierzone przez komputer pokładowy); Edytowane 13 Grudnia 2012 przez pumapunku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 A jak nazwać to : ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bambus Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Witam, jeżdżąc z silnikiem benzynowym 2.0 140KM (typ MR20DE) z skrzynią manualną i nie przekraczając 2 tys obr mam spalanie na poziomie 8.1 litra (mierzone przez komputer pokładowy); Ten sam silnik i skrzynia, obroty 2500 - 3000 - w cyklu mieszanym spalanie na komputerze 7,5 l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas007 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 żeby mi 4800-6000 obrotów trzymało to ciągle musiał bym jeździć w granicach 200km/h, automat mi na to nie pozwoli ,a i hałas silnik by mnie wnerwiał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lenka Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 tryb manualny ? ... w CVT to kompletny pic na wode,, do tego jadac w tym trybie znaczaco wiecej pali,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Studzicie mój zapał w zakupie CVT, czytam o gorszych osiągach (przyspieszeniu, prędkości max.) większym hałasie, spalaniu... Czy pragnienie komfortu i wygody zwycięży w moim wyborze ? A co z Wami, czy zdecydowalibyście się jeszcze raz na CVT ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lenka Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 A co z Wami, czy zdecydowalibyście się jeszcze raz na CVT ? Nie, i nie chodzi mi o spalanie czy przyspieszenie, bo to jest porownywalne, czy wrecz identyczne ( katologowo nawet nizsze od wersji z manualem ) .. Charakterystyka, do ktorej trzeba sie przyzwyczaic powoduje, ze wole skrzynie "stopniowe" .. Wiec po co kupowalem ? z dwoch powodow - dostalem b.dobra oferte,. po drugie kupilem dla zony a jej w odrozniniu ode mnie ta skrzyna nie wnerwia, wiec jest to kwestia indywidualna ,, Jesli przed zamowieniem jezdziles i bylo ok, to nie masz sie o co martwic.. Przyspieszenie, spalanie, wyciszenie jest ok,,, Natomiast zauwazylem jeden plus tej skrzyni - wysmienicie wspolpracuje z tempomatem. Wrecz niezauwazalnie zmienia obroty silnika podczas wspinaczki na wzniesienie, czy podczas zjazdu dopasowujac najkorzystniejsza opcje w danej chwili.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rulid Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 (edytowane) Ja owszem zdecydowałbym się ponownie na CVT, nie przeszkadza mi jeżdżenie Melexem Edytowane 18 Grudnia 2012 przez rulid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas007 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 ja tak samo jestem bardzo zadowolony z CVT ,a o większym hałasie to pierwsze słyszę. Jeździłem wieloma automatami tradycyjnymi i teraz tą skrzynią i dla mnie bomba. Jestem zwykłym kierowcą nie szaleje na drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McAndy Opublikowano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 Przed zakupem QQ z CVT AWD sporo poczytałem... również o problemach userów Rouge w USA (rattling noise at low speeds). Mimo to, po wysłychaniu racji żony w tematach design i kolor , zdecydowałem się na taki wariant... Jak się okazało (po 90 kkm) był to strzał w dziesiątkę. Pomijając pewne przypadłości tego auta wynikające z niedociagnięć konstrukcyjnych (a może ekonomicznych), smiało mogę je polecić wszystkim kierowcom do podróżowania po mieście i w trasy bez przesadnej ilości bagażu. CVT z tempomatem po mieście, w korkach jest bardzo wygodne, a w trasie, na autostradach... rewelacja. Przy przyspieszaniu / wyprzedzaniu kickdown może być odrobinę zaspany (zbyt dużą zwłoka miedzy naciśnięciem pedału do "dechy", a efektem). Ten stan wymaga od kierowcy adaptacji, szczególnie gdy jeździ róznymi typami aut na zmianę. Dołącza się do tego efekt psychologiczny widoczny podczas ruszania na światłach : ja naciskam pedał i już... a sąsiad w manualu dusi gaz i żongluje biegami... ps próbowaliście może ile wyciąga na wstecznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.