Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Projektujemy i budujemy kolektor wydechowy


Gość wujek_trzcina
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

popatrzcie na ten wykres. jakim cudem zmiana wydechu przensi wyżej fabryczne odcięcie???? no chyba że przy okazji grzebane było w kompie.a wykres ma podobno porównywać wydech robiony z seryjnym

a tak wynika z tego wykresu i to jest dla mnie absurdem. to czy ktoś był na hamowni przy tym czy nie to mnie nie interesuje.

 

podważam ten wykres a nie to kto czym jeżdzii czy mu sie to podoba czy nie.

 

Ale się temat rozkręcił widzę :P

 

To co pisałeś Czajnik wcześniej to nawet nie skomentuje bo szkoda to rozwijać - poznaj moją spokojną naturę :rofl:

 

Co do twojego kolektora to całkiem ciekawie wygląda, dużo zakrętasów itp, sam jestem ciekaw jak wyjdą wyniki na hamowni nzty takiego kolektora :)

 

 

 

Przede wszystkim ma cieszyć odczucia dupska :D

 

a ja bym chciał właśnie abyś skomentował (tylko bez nerwów) ustosunkuj sie do moich argumentów, przekonaj mnie że sie mylę( tylko tyle)

koszt mojego kolektora jest nie istotny bo nie zamierzam produkować ich wiecej. Twój jest zdecydowanie tańszy

 

Wtrace cos od siebie. Co do estetycznosci Macgyvera home made kolektora to ona jest nie istotna. Osobiscie cos skrobie i dlubie w tych tematach i powiem wprost BUDOWA KOLEKTORA juz jest skomplikowana chocby takiego jak seria a budowa czegosc co daje OSIAGI to juz trzeba miec lep na karku duzo wiedzy i pojecia. Kawal dobrej roboty pomysl rewela wykonanie garazowe jest 1wsza klasa a jak komus sie nie podoba cuz widac ze albo niewie coto kolektor sportowy albo powinien bawic sie Matchbox'ami dalej. Pozdro dla Maca i byle tak dalej a bedzie polska wersja a nie jakis import.

 

 

czy Ty kolego sugerujesz że ja nie mam pojęcia o co chodzi w kolektorach wydechowych????ha ha ha. od lat ścigam się w wyscigach i rajdach a samochody sam buduję. mój kolektor jest liczony zarówno średnica jak i długość. więc wybacz ale takie uwagi to sobie zostaw dla siebie.

 

ale wywaołałem nagonke na siebie. he he he

pewnie teraz ktoś mnie z forum wywali za moje radykalne poglądy

Byłem przy obu pomiarach. Znam kierowcę jak i auto na którym kolektor był montowany. Hamowanie odbyło się na tym samym biegu na tej samej maszynie i ustawieniach.

 

Także CZAJNIK przemyśl swoje wypowiedzi. Na 1000% to chyba chcesz źle napisać o kolektorze Maca bo sam spawasz swoją wersję kolektora której nie zdążyłeś przedstawić.

 

Większe przeloty / średnice rurek logicznie usprawniają wylot spalin z silnika szczególnie w górnym zakresie obrotów. Kolektor działa i tylko cieszyć się i testować na innych autach. Jeżeli komuś się nie podobają spawy przecież nie musi kupować.

 

średnice i przeloty to jedno a kąt zejścia rur jest też istotny

poza tym jesli wiesz co to jest zjawisko falowe i odbicie fali to powinieneś wiedzieć również że istotne jest aby wyjście z głowicy płynie przechodziło w kolektor a nie jak w tym przypadku z owalnego nagle robi sie okrągłe.

 

a co do zamieszczania wykresu z mojego kolektora to jest to nierealne bo nie zakłądam go do seryjnego silnika i wynik z hamowni nie będzie obiektywnie ukazywał różnicy pomiędzy serią a dłubanym kolektorem.poza tym jak latwo zauważyć mój jest 4-1.

modyfikacje silnika mocno posunięte więc nie ma mowy o jakichkolwiek porównaniach

 

 

 

POWIEM JESZCZE RAZ

nikogo nie mam zamiaru zniechęcać do kupowania czegokolwiek. prowadzę tylko dyskusję i wymiane poglądów a widzę że tu wszyscy się oburzają. KAZDY MA SWOJE ZDANIE I NIE MA SENSU SIE AWANTUROWAĆ. po prostu spróbujcie mnie przekonać ale argumentami a nie ilością osób popierajacych konkretne stanowisko lub forumowicza. nikogo tu nie obrażam.czekam na sensowne argumenty a nie lanie wody.

Edytowane przez CZAJNIK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wywaołałem nagonke na siebie. he he he

 

tego nie da się ukryć, co nie zmienia faktu, że Cię to bawi <_< Mnie to już od samego początku bawiło jak napisałeś że to jedna wielka mistyfikacja :rofl:

 

Celem moich działań było usprawnienie kolektora który produkowany jest seryjnie czyli SSAC i jest optymalnym rozwiązaniem do większości samochodów. Tak jak mówiłem, niczego nie wyliczałem tylko na podstawie tego kolektora powiększyłem jedynie pojemność samego kolektora z nadzieją, że wyniki będą lepsze - i akurat tak się stało. Przyznaje się, że jest to całkowity zbieg okoliczności i szczęścia taki wynik.

 

Co do wykresu to jeszcze istnieje coś takiego jak kalibracja przed pomiarem i jego ew. błędy. Zwróć uwagę, że dół praktycznie się nie zmienia, jedyna różnica pojawia się od 4500obr, gdyby coś było nie tak to cały wykres zacząłby wariować.

 

Już ktoś wcześniej był na forum kto poświęcił tej sprawie dużo więcej czasu i energii. Wszystkie wyliczenia nic nie dały - wręcz przeciwnie. Może akurat obliczenia były nietrafione. Tobie życzę powodzenia i jak najlepszych wyników - liczę, że się uda.

 

Pokój na Ziemi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spox

masz zdjęcie tego kolektora SSAC?

 

nie bawi mnie robienie młynu tylko argumenty jakie czytam. to tak na marginesie.

 

co do wykresu początek krzywej momentu zaczyna sie od 40 Nm czy to błąd pomiarowy bo pisałeś o zmianach od 4500obr/min. ?

poza tym jesli ktos wcześniej pisał że to samo urzadzenie i te same nastawy a teraz się okazuje ze moze jednak była inna kalibracja to jednak są to inne nastawy.wiec jak może to być obiektywne porównanie dwóch wydechów. ile było przeprowadzonych pomiarów? bo zazwyczaj robi sie ich wiele aby uniknąć błędów.

 

 

moze te różnice są po prostu wynikiem innej kalibracji i błędów pomiarowych. ja tu nie widzę potrzeby obliczania czegokolwiek przecież to wykres.

moze ten wydech nic nie daje albo wręcz pogarsza bo taka też jest możliwość i nie ma czym tu sie podniecać

 

może fotka tego kolektora SSAC coś nowego wniesie do dyskusji?

Edytowane przez CZAJNIK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje Czajnik ruch falowy itp.. też czytałem Grabowkiego tyle że to jest wiedza potrzebna profesjonalistą. Ten kolektor to polski produkt na wzór SSACA. Aby taki kolektor był dostępny dla każdego.

 

Jako pierwszy go testowałem i na nim jeździłem zdecydownie czuć znaczną różnicę miedzy zwykłym kolektorem z Primy GT czy z Almery GTI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe tylko czy ta dyskusja ma sens. Zdjęcie SSAC-a znajdziesz na forum/necie jest określony typ chińskiego produktu o określonych parametrach (to ten z końcówką 2.5 "). Nie studiowałem na polibudzie i nie znam się mechanicznie ważnym dla mnie jest że na wykresie jest poprawa osiągów. Kalibracja na tej hamowni polega chyba na dostosowaniu obrotów wg samochodu i programu. Przy określonych obrotach dąży się aby w programie były zbliżone- tak to wygląda z zewnątrz. Idzie się pomylić o te kilkadziesiąt obrotów (ze względu nawet na trudności w utrzymaniu przez chwile tych samych obortów) co pewnie widać na wykresie (przesunięcie odciecia itd) Tak czy inaczej to jedyna zmienna, która przy takich różnicach nie decyduje kolosalnych zmianach na wykresie. Na tą hamownię przyjeżdzają różne wozy i wykresy są porównywalne.

Co więcej auto z wykresu było sprawdzane na ulicy z innym, które nie było modyfikowane między czasie i zauważalnie poprawiło swój wynik o czym może powiedzieć właściciel.

Kolektor jak Macu napisał był robiony trochę na oko bez konkretnych wyliczeń i planu więc wynik jest po prostu szczęśliwym trafem.

To że wykres rozpoczyna się od 40 nm jest chyba zależny od specyfikacji programu. Mnie też na wykresach nałożonych zdażał się taki myk. Nie mam z tej hamowni ale z warszawskich EGP czy kreatora owszem. Co do 4500 obr to Macu napisał ze na wykresie widaćm że od tego momentu dopiero zauważalnie widać poprawę bo nie do końca może CZAJNIK zrozumiałeś.

 

Za duża jest różnica pomiędzy wykresami żeby tłumaczyć wynik błędem. Tym bardziej że wiadomym jest że założenie kolektora o większej średnicy rurek (OBX, SSAC itp) faktycznie podnosi moc i moment. To że kształt wylotów w głowicy jest owalny a rury nie to już inna kwestia i pewnie mało kto z nas może powiedzieć jak to przejście wpływa na moc i moment... trzeba by było zbadać= wydać pieniądze. Dla przykładu kolega w hondzie też zakupił taki kolektor sportowy gdzie wyjścia z głowicy są owalne a rury okrągłe - efektem jest większa moc i moment w górnym zakresie.

 

Nie wiem jakich argumentów trzeba użyć żeby Cie przekonać. Dla mnie kolektor wydaje się być skutecznym i nie mam na razie podstaw by twierdzić inaczej. Auto Ryby-Rybona dysponuje fajną mocą przy niedużych modyfikacjach czyli wszystko jest ok. I nie wiem czy trzeba głębiej w to wnikać. Niech wnika ten kto chce zbudować produkt, który zrewolucjonizuje dotychczasowe podejście i zrobi optymalny wynik na aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jakim aucie jest zamontowany ten wydech którego tyczy sie wykresu z hamowni?

bo wydaje mi sie że to P10 GT,a w serii ten samochód ma 150 KM albo coś blisko tego a tu widać że coś 10 KM mniej.

 

Sorry ale nie wierzę, aby zamontowanie tylko tego wydechu dodało 10KM.ale to już jest moje zdanie i niech tak zostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że Neptune rozwinął moją myśl.

 

To na jakim silniku było zamontowane to już jest wyższa jazda, o czym jakbyś czytał tematy to wiedziałbyś że u Ryby było najpierw 1.6, później nietrafione GT, a następnie wrzuciliśmy SR20 z Primery P11 130KM (nie GT). To była podstawa do dalszych mających sens modyfikacji. Reasumując - podstawą był 130KM silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że Neptune rozwinął moją myśl.

 

To na jakim silniku było zamontowane to już jest wyższa jazda, o czym jakbyś czytał tematy to wiedziałbyś że u Ryby było najpierw 1.6, później nietrafione GT, a następnie wrzuciliśmy SR20 z Primery P11 130KM (nie GT). To była podstawa do dalszych mających sens modyfikacji. Reasumując - podstawą był 130KM silnik

 

czyli mam rozumieć że ten wydech dał 30 KM?????skoro wyjściem było 130???

 

przeczytałem ile dały tasty kolektora 4-1 Wujka Trzciny i to mi wystarczająco dało do myślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś ma na tyle sił żeby mu to wytłumaczyć wszystkie modyfikacje? bo ja już nie mogę

 

przeczytałem ile dały tasty kolektora 4-1 Wujka Trzciny i to mi wystarczająco dało do myślenia.

 

zawsze oceniasz wszystkich jedną miarą? Zacznij czytać właściwe tematy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie Czajnik ...

 

gdy zrobiliśmy SWAP 130 konnej jednostki z Primery P11 do mojej P10 podstawowy wynik na hamowni czyli :seria" zaraz po ogarnięciu fury wyszedł 142km i 183 NM

W tym setapie auto dysponowało:

-kolektorem wraz z wydechem z GT

-komputerem z wersji GT

- skrzynią z wersji GT

 

Następnie założyliśmy kolektor "made home"

 

Rozumiesz?? tu jest temat nz

Edytowane przez Rybon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie Czajnik ...

 

gdy zrobiliśmy SWAP 130 konnej jednostki z Primery P11 do mojej P10 podstawowy wynik na hamowni czyli :seria" zaraz po ogarnięciu fury wyszedł 142km i 183 NM

W tym setapie auto dysponowało:

-kolektorem wraz z wydechem z GT

-komputerem z wersji GT

- skrzynią z wersji GT

 

Następnie założyliśmy kolektor "made home"

 

Rozumiesz?? tu jest temat http://nz/viewtopic.php?t=629&start=0

 

ten link to jakaś strona z nowej zelandi -kpisz ze mnie??

co ma do tego skrzynia biegów ona tą moc podniosła??

tak na marginesie to jest moc silnika czy moc na kołach bo tego nie doczytałem.

 

czy ktoś ma na tyle sił żeby mu to wytłumaczyć wszystkie modyfikacje? bo ja już nie mogę

 

 

 

zawsze oceniasz wszystkich jedną miarą? Zacznij czytać właściwe tematy

 

kolego skup się. czy ja kogos oceniam???

rozmawiamy o kolektorze wydechowym a nie o tym kto i gdzie go robił.

skoro jest kilka tematów o jednym i tym samym wątku to trudno bez linków sie tego doszukać a staram sie czytać konkrety a nie lanie wody.

 

a tak swoją drogą to nie przesadzaj że już nie masz siły bo tych modyfikacji aż tak wiele nie było żeby Cię wykończyło pisanie o nich.

 

tak czy siak ten kolektor podobno dodał 10KM i kilka Nm i jest lepszy od seryjnego barana 4-2-1 z wersji GT.

Edytowane przez CZAJNIK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ale najwidoczniej admini klubu zrobili psikus ludziom którzy maja swoj profil na innym ogólnopolskim klubie nissana jakim jest NZ. Każdy link oraz nazwa zostaje automatycznie przekierowana. Zapomniałem. Poszło PW

 

Skrzynia na pewno nie podniosła mocy.. ale napisałem Ci tylko co było założone z P 10 GT podczas pierwszej hamowni zaraz po SWAPI-E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra luz koniec tematu.

 

nich kazdy kombinuje po swojemu jak twierdzicie ze działa to niech i tak bedzie. ja preferuję wydechy 4-1.najtrudniejszą rzeczą jest zrobienie portek.

a tak powinny wyglądać

post-4690-066465900 1290637122_thumb.jpg

post-4690-016348100 1290637174_thumb.jpg

post-4690-014627800 1290637232_thumb.jpg

Edytowane przez CZAJNIK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako że fabryka przewodziła i robiła kolektory 4-2-1 dla wszystkich mocniejszych wersji jakoś to do mnie przemawia fizyki troszkę łyknąłem wiec proszę mnie przekonać chętnie PW

 

co do linków do NZ to owszem nie będą działać :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzisz i wychodzi teraz nie czytanie dokładnie postów.

oświece Cię

kolektor 4-2-1 poprawia dolne partie obrotów a 4-1 górne

w związku z tym ze buduje furę do wyścigów i przeważnie silnik będzie jechał górą to robie 4-1

do rajdów gdzie po ostrych patelniach ptrzeba mocniejszego dołu zrobiłbym 4-2-1 fabryka robi auta na ulice a przeciętny uzytkownik raczej nie kreci do odcinki a raczej dynmicznie dołem jeżdzi to masz odpowiedż dlaczego takie stosuje fabryka

jest on też łatwiejszy do wykonania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zaprzeczasz teori bo kolektory w słabszych primerach były 4-1 a gi e 4-2-1... z resztą mam fiata tempre i on też ma kolektor 4-2-1 a do tego 1.6 78KM wiec demonem prędkości nie jest ,,, choć robili i 4x4 2.0 Turbo ....

ja do obcinki nie kręce bo nie ma sensu ale pod 6500 to tak ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie porównuj seryjnego kolektora 4-1 z kolektorem do wyczynowych silników (tzw.BARAN) to kompletnie rózne rzeczy.

po co dyskutować o fabrycznych kolektorach które sa dostosowane pod konkretny silnik. chyba we wszystkich wyczynowych samochodach stosowane są 4-1 no oczywiście w silnikach 4 cylindrowych (jeśli nie wierzysz poszperaj po necie za zdjęciami)

 

co to za teoria? że w słabszym silniku był żeliwny 4-1 a w mocniejszym 4-2-1 ???

to jest produkcja seryjna a ten żeliwny kolektor to po prostu aż szkoda słow.

 

logiczne jest że rurowy 4-2-1 w tym konkretnym przypadku jest o niebo lepszy od odlewu 4-1

 

ja porównuje kolektory rurowe a nie żeliwne badziewie.

 

a co do praw fizyki to chyba rodzaj kolektora nie ma wpływu na nie. chodzi o to aby jak najefektywniej je wykorzystać w tym zakresie obrtów gdzie są potrzebne i po to właśnie oblicza się długość i średnicę rur pod konkretny silnik aby wszystko razem wraz z innymi modyfikacjami dało pożądany efekt. Bez sensu jest gadka o seryjnych kolektorach choć twierdzę że jesli chodzi o kolektor np z primery GT i np z Opla Vectry GT to jak na fabryczne zastosowanie to rewelacja. a jeśli dobrze pamietam to Vectra właśnie ma 4-1 (no chyba że sie mylę)

Edytowane przez CZAJNIK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak jest zasda w 4-2-1 że łączy się właśnie 1 z 4 a 2 gi z 3 po kolejności zapłony 1 3 4 2 by tak jakby spaliny szły jedna zadrugą bo jakoś tak mi się to na rozum wydaje a przy 4-1 to wszystko jakby na raz wpada do jednej rury no chyba że tak jak piszesz wtedy góra lepsza ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

no łączone jest 1z4 i 2z 3 bo tak też jest wał korbowy zbudowany ze tłoki 1i4 oraz 2z3 chodzą razem. a 4-1 po prostu pracuje w węższym zakresie obrotów ale przy dobrze zestopniowanej skrzyni biegów wszystko razem współgra.

stąd właśnie to co cały czas wałkuję że wszystkie modyfikacje razem daja konkretny efekt który jest odczuwalny.

 

bo to tak jak by zmienic wałki rozrządu a nie powiększyć kanałów. efekt będzie ale częściowy.

 

i są fotki

 

20101228004.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

20101228006.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

20101228007.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez CZAJNIK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego nie wiem ale wiem co napewno da u mnie :whistle:

 

jeśli chodzi o srednice rur bo pewnie takie pytanie sie też pojawi to zastosowałem 48.3x2.0 czyli środek ma dokładnie 44.3 i to mi wystarczy bo i tak jest ciut wiecej jak obliczeniowo wyszło.

 

aa i jeszcze jedno: napewno nie zawadza o belkę wzdłużną silnika :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak obliczenia przełożą się na koła :) Boję się trochę żeby nie było tak jak u trzciny i spaliny zbytnio się nie rozprężyły. Tak czy inaczej wynik na Twoim aucie może być rewolucją w castumowych kolektorach ;) Czekamy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kopiowałem kształt. Zmieniłem średnice rur 4-2. Efekty widoczne na poprzedniej stronie, przed naszymi dyskusjami ;) analizowac chyba za bardzo nie ma co, jak już coś to tworzyć coś własnego z własnych wyliczeń

Edytowane przez MacGayver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...