Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jak groźne są tylne stłuczki dla naszych aut ?


Gość lukasz79pulawy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lukasz79pulawy

Wykonując zawracanie na wstecznym przez nieuwagę wjechałem w stojący słup. Tylna Klapa i zderzak są do wymiany, ucierpiało też tylne wzmocnienie (tylny pas) gdyż jest najprawdopodobniej wgniecione. Interesuuje mnie na ile groźne są takie tylne stłuczki, czy auto z takim defektem po naprawie pojeździ jeszcze klka lat bez problemów, czy może lepiej się go pozbyć? Czy ktoś miał juz takie przygody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy
Interesuuje mnie na ile groźne są takie tylne stłuczki

 

blacharze mechanicy wiedzą iż przednie stłuczki są mniej niebezpieczne dla geometri nadwozia niż tylnie, amatorzy co ściągali auta z zagranicy to patrzyli aby był walony z tyłu, a kto się znał to wolił przód, bo to bezpieczniejsze dla auta.

 

Jeśli stłuczka jest nie duża, a na wstecznym nie było prędkości i naprawa zostanie przeprowadzona właścicwie to nie będzie problemów.

 

Taka słuczka to nie powod aby się go pozbywać, bo przynajmniej wiesz co masz. Jeśli kupisz w to miejsce nowe auto to wiesz, że bezwypadkowe masz, jeśli inne używane to wybacz, ale możesz dopiero mieć po dzwonie. Chyba z 90% aut sprowadzany jest po dzwonie zwłaszcza z lat ok. 90-tych i początku lat 2000-cznych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
przednie stłuczki są mniej niebezpieczne dla geometri nadwozia niż tylnie

mógłbyś bardziej sprecyzowac swoją odpowiedz? ciekawy temat jak dla mnie i chetnie bym sie dowiedział dlaczego akurat jest tak jak piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukasz79pulawy dla lepszej przejrzystości daj jakieś fotki.

Nie sądze żeby było az tak strasznie że trzeba by się po naprawie pozbywać nyski, tył faktycznie jest wrażliwszy i trudniejszy do wyprowadzenie po mocnym dzwonie,

mdzalewscy napisał/a:

przednie stłuczki są mniej niebezpieczne dla geometri nadwozia niż tylnie

 

mógłbyś bardziej sprecyzowac swoją odpowiedz?

zwłaszcza ze punkty mocowań jeżeli z tyłu są przesunięte po dzwonie (wystarczy jeden) to automatycznie po naprawie i wymianie uszkodzonych elementów powodują brak możliwości na poprawne ustawienie geometrii zawieszenia bo w większości samochodów z tyłu nie ma możliwości pełnej regulacji zbieżności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm...nigdy bym nie powiedział. Zawsze wydawało mi sie że lepiej kupic auto uderzone w tył niz w przód. O ile wogóle warto kupic po nieprzyjemnej przygodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy
zwłaszcza ze punkty mocowań jeżeli z tyłu są przesunięte po dzwonie (wystarczy jeden) to automatycznie po naprawie i wymianie uszkodzonych elementów powodują brak możliwości na poprawne ustawienie geometrii zawieszenia bo w większości samochodów z tyłu nie ma możliwości pełnej regulacji zbieżności.

 

zgadza się, dodatkowo ważną sprawą w tylnich dzwonach jest to iż uszkodzenia (załamania blach) są często dalej posunięte niż konkretna strefa zgniotu. A mechanior naprawia wiadomo co, - to co widać, dlatego tak często kupcy oglądają podłogę bagażnika. Często w tylnich dzwonach do naprawy kupuje się np. całe ćwiartki tylnie, albo całe tyły. Chyba nie trzeba tłumaczyć co oznacza wymiana ćwiartki.

 

A przód wymiana takich airbagów to pikuś, chłodnice, przednie pasy też no problem, czy nawet zawieszenie koła to dość prosta sprawa w naprawie i można to ładnie wyciągnać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...