Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] NISSAN PRIMAERA NIE MA PRąDU NA DOJśCIU DO WTRYSKU


snajper17
 Share

Recommended Posts

WITAM. Mam problem. Posiadam nissana primere 1991 r. 2.0 b.slx.

 

I nie ma prądu na dojściu do wtrysku paliwa. Jaka jest tego przyczyna i jak to naprawić. PROSZę POMUSZCIE MI???...

Link to comment
Share on other sites

snajper17, Nie krzycz - nie piszemy dużymi literami.

Link to comment
Share on other sites

Problem.Sprostowanie.

 

Przy podłączeniu bezpośrednio prądu z akumulatora do wtryskiwacza,wtrysk działa i podaje paliwo co widać po zdjęciu filtra powietrza,natomiast gdy kręcę rozrusznikiem to paliwo nie jest podawane,co znaczy że wtrysk nie pracuje. Czemu nie pracuje??. Te moje autko się zepsuło za granicą,pożyczyłem je dla kolegi i on co mógł to sprawdził. Bezpieczniki ok, i przekażniki też ok. Proszę o pomoc?.

Link to comment
Share on other sites

dlatego podałem ci link do serwisówki. gdzieś w tym linku są też linki do stron z klubu z czech.

tam są wszystkie kolory kabli.

nawet - w sumie - idiota po kolorach przewodów znajdzie cały obwód. jeśli to usterka instalacji.

najlepiej to zczytać kody błędów. nie wiem jak to jest w P10. ja w swoim starym fordzie tester zrobiłem z brzeczyka na 12V.

 

a w sumieto latwo w wyszukiwarce forum wpisać : kody błędów i poczytac

Link to comment
Share on other sites

Trzeba mi porady konkretnej żeby uruchomić autko. Co mogło się popsuć?

Link to comment
Share on other sites

pewnie wróżka sie znajdzie :D ja nie wiem

 

nie znam jeszcze za dobrze nissana primery. wczesniej 8 lat walczyłem fordem na wszystkich frontach.

z wczesniejszych doświadczeń wiem tyle. impuls na wtryski szedl z kompa. jak go nie było to np. czujnik halla vel. czujnik na wale nie dawal impulsów (miało sie pojawiac 0-12V-0-12V-...). nie było impulsu na cewce i na wtryskach tez. ale to był ford ;)

Link to comment
Share on other sites

niech sprawdzi czego niedostaje. czy plusa czy minusa? po przekręceniu stacyjki do ostatniej pozycji przed rozrusznikiem plus powinien cały czas dochodzić na wtrysk, minusem steruje komputer. Czy sprawdzał bezpieczniki które są międzi lewym błotnikiem a akumulatorem? czy po przekręceniu kluczyka pokazuje się na zegarach pomarańczowa kontrolka "check engine"?

Link to comment
Share on other sites

dzięki,zaraz sprawdzi

 

[ Dodano: Pią 25 Lip, 2008 19:43 ]

Jeden bezpiecznik był spalony i został wymieniony.Pokazał się plus na przewodzie, na minusie przy kręceniu rozrusznikiem pokazuje sie ok 4 volta,jak się kreci rozruchem to na początku parę razy pryśnie paliwo i potem znowu nic.Kontrolka pomarańczowa ok.Jakiś krok na przód wreszcie ale bym prośił o dalsze porady. dzięki.

 

[ Dodano: Pią 25 Lip, 2008 20:02 ]

Jeden bezpiecznik był spalony i został wymieniony.

 

Pokazał się plus na przewodzie, na minusie przy kręceniu rozrusznikiem pokazuje sie ok 4 volta,jak się kreci rozruchem to na początku parę razy pryśnie paliwo i potem znowu nic.

 

Kontrolka pomarańczowa ok.Jakiś krok na przód wreszcie ale bym prośił o dalsze porady. dzięki.

Link to comment
Share on other sites

na minusie przy kręceniu rozrusznikiem pokazuje sie ok 4 volta
cały czas, czy na przemian?
Link to comment
Share on other sites

Sprecyzuj pytanie bo nie rozumiem co cały czas czy naprzemian?

 

[ Dodano: Pią 25 Lip, 2008 22:22 ]

Jeśli ci o to chodzi.Tak przy kręceniu rozrusznikiem pokazuje się cały czas 4 volty.

Link to comment
Share on other sites

to coś niedobrze. to tak jakby wtrysk miał być cały czas otwarty

 

[ Dodano: Pią 25 Lip, 2008 22:33 ]

rozdzielacz zapłonu, w którego skład wchodzi czujnik polozenia wału (pisałem wyzej), rozdzielacz wysokiego napięcia i cewka zapłonowa. te 3 rzeczy sprawdziłbym. jełsi coś tu padnie to moduł sterowania silnika jest bezsilny

Link to comment
Share on other sites

I co z tym robić jak naprawić

Link to comment
Share on other sites

z tego co mi sie obiło o uszy wymienić aparat zapłonowy. obiło mi się wlasnie ze to potrafi być awaryjne. ponoć na samej cewce rozwiązania były bardziej zywotne.

 

to są moje domysły.

 

zresztą w tym roku '91 to dokładnie nie wiem co masz

Link to comment
Share on other sites

Zaczynam kręcić rozrusznikiem jest zero na minusie i rośnie do 4v i tak zostaje w tym momencie i w tym momencie przestaje dawać paliwo. nie ma możliwości dokładnego sprawdzenia. ma taki podręczny miernik a stoi dwa tysiące kilometrów za granicą przy autostradzie i chce uzyskac jakieś konkretne rady jak uruchomić auto i jechać a nie bardzo się daje.

 

[ Dodano: Pią 25 Lip, 2008 23:19 ]

Tyle to ja wiem od początku że aparat zapłonowy albo komputer. Tylko skąd ja mam go wziąść. Czekam na konkretne rady jak te auto odpalić bez wymiany tych rzeczy.

Link to comment
Share on other sites

wyczyśc czujnik połozenia wału... jak to nie da efektu, to chyba inaczej nie da rady

Link to comment
Share on other sites

a gdzie się znajduje czujnik położenia wału.bo nie wiem?

 

[ Dodano: Sob 26 Lip, 2008 07:01 ]

i jak wygląda

Link to comment
Share on other sites

iskra jest. Auto już pracuje ale nie równo i przerywa, na wolnych obrotach gaśnie,nie chce nabrać wysokich obrotów.

Link to comment
Share on other sites

no widzisz... :P

widocznie aparat jest uszkodzony. samo czyszczenie pewnie nie pomoże.

stoi dwa tysiące kilometrów za granicą przy autostradzie
a da sie wogóle jako tako jechać płynnie - piszesz o autostradzie...
Link to comment
Share on other sites

Guest Raf4rb

Aparatu już bym nie dotykał, jak jest iskra i silnik pracuje to raczej nie aparat, tam poza czujnikiem jest tylko rozdzielacz zapłonu (palec i kopułka), reszta czyli moduł zapłonu (tranzystor) i cewka jest oddzielnie przy silniku. Jak walnięty jest przepływomierz powietrza to silnik nie będzie się wkręcał na obroty (tak do 2200, potem się dławi) ale na wolnych powinien pracować normalnie. Auto jest z gazem?

Link to comment
Share on other sites

Raf4rb, ale zanim przeczyscił, to ponoć wogóle nie zapalał.

Jak walnięty jest przepływomierz powietrza
proponuję odpiąć mu wtyczkę i niech napisze jaki efekt
Link to comment
Share on other sites

tak auto jest na gaz .Auto już jest zrobione da się jechać na gazie a na benzynie się nie da.dzięki. wielkie.

 

[ Dodano: Sob 26 Lip, 2008 15:48 ]

Tak zgadza się zanim przeczyścił to nie odpalał

 

[ Dodano: Sob 26 Lip, 2008 16:06 ]

Ale jaką wtyczkę odpjąć

 

[ Dodano: Sob 26 Lip, 2008 16:22 ]

Po wyczyszczeniu czujnika wału,samochód jeżdzi na gazie. Wariują obroty na benzynie i nie da rady jechać a na gazie trochę wariują ale się powoli jedzie.

Link to comment
Share on other sites

Guest Raf4rb

Ale co przeczyścił, kopułke i palec pewnie, czujnik położenia wału jest zabudowany trochę głębiej (taka okrągła metalowa tarcza z otworami i trochę elektroniki zalanej żywicą) i są tam uszczelki, nie wiem jak tam mógł się dostać jakiś syf. Kopułkę warto by wymienić bo zdarza się, że mają mikro pęknięcia i iskra skcze sobie jak chce a wtedy równych obrotów napewno nie będzie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...