Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Parę pytań o 350Z...chcesz kupić? Tu ocena, komentarz


worm#21
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A to TC co to jest?? Bo skrót jakby od Traction Control ??Czy źle go rozszyfrowałem ?

Tak, Traction Control nie pozwala na uślizg kół. Jeśli nie wyłączysz TC to bokiem nie pojedziesz. Wg mnie w 100% wystarcza. Może ja jestem jakiś dziwny ale dla mnie działanie ESP jest trochę kulawe. Może i ułatwia utrzymanie auta przy gwałtownych manewrach ale za to powoduje podsterowność i prostuje zakręty.

W CLK też mam tylko ASR/TC. Zrobiłem nim już ok 50kkm (2 zimy za mną). Nigdy mnie jeszcze nie obróciło (w niekontrolowany sposóB). Moc CLK może i mniejsza moc ale auto ponad 100kg lżejsze z dużo gorszym rozkładem masy (tył bardzo lekki) - więc w prowadzeniu dużo gorsze.

P.S. BMW musiało być bez TC/ASR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściciel doszedł do wniosku że dokładnie ten system nazywa się TCS....czym różni się to od typowego ESP?? Coś tłumaczył mi że się silnik wyłącza gdy wpadnie się w poślizg....ale przecież wtedy przestaje nam działać wspomaganie i inne rzeczy. To normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektroniczna kontrola stabilności (ESC), zwany także elektroniczny program stabilizacji (ESP) lub dynamiczna kontroli stabilności (DSC)

TCS – nazwa systemu kontroli trakcji pojazdu przeciwdziałającej nadmiernemu poślizgowi kół podczas przyspieszania

 

a co do tego modelu o którym teraz myślisz, ja bym odpuścił.

 

ps. dla samej historyjki z wyłączaniem silnika jak się wpadnie w poślizg warto było zadzwonić

Edytowane przez Fiolet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rozszerzenie tych skrótów. Teraz łapię czym różnią się powyższe systemy. Czyli rozumiem że to w żadnym wypadku nie jest normalne zachowanie gdy silnik się wyłącza podczas uruchomienia tego systemu?? Też wydawało mi się to niemożliwe nawet na zdrowy rozum bo jak można wyprowadzić samochód z poślizgu gdy wszystkie systemy padają, ale wolałem zapytać.

Edytowane przez snifery
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz mam pytanie co do nissana kabrio czy można do niego dokupić stały dach i za ile i jak to się sprawdza ? bo w zimę chciał bym też trochę pojeździć bo nie chcę kupować auta osobno na zimę jak pracuję poza granicą i max miesięcznie będę jeździł 2-3 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jakiś sposób, żeby w 350Z przewieźć rower ?? :D Coś co można doczepić ?? bo widziałem na zdjęciach jak koleś miał taki bajer dedykowany do Zetki ale nie mogę nigdzie czegoś takiego znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo tak

roofrack350Z_bike.jpg

roofrack350Z_board4.jpg

 

200$ + wysyłka, ale zakończyli produkcję, pewnie wznowią jak uzbiera się jakaś większa grupa zainteresowanych - po prawej ramka jeżeli jesteś zainteresowany. http://boofsquire.com/pages/accessory.htm#

 

Proponuję założyć jakiś custom'owy hak i przewieźć przyczepką... :D

nie da rady, do zetki nie można podczepić przyczepki

Edytowane przez Fiolet
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość michalgdb

Fiolet napisał:

 

Co do akcyzy..... to zależy podam przykład który znalazłem na necie

Wartość celna Forda - 1000 USD

Cło 10% x 1000 USD = 100 USD czyli ok. 300 zł

Wartość celna + cło = 1.100 USD czyli ok. 3300 zł

Akcyza: 3,1 % x wartość celna + cło 1.100 USD = 34,1 USD czyli ok. 101 zł

VAT: 22% x 1.100 USD wartość celna + 3,1 % akcyza = 249 USD czyli ok. 800 zł

Łączną sumę opłat celno-podatkowych stanowi zatem kwota rzędu ok. 1201 zł """ (chodzi o złotego nissana"

 

Tu jest błąd tak mi sie wdaje, Akcyza wyniesie 18 % ponieważ samochód ma ponad 2 litry pojemnośći, więc opłaty będa o wiele większe. Chyba dobrze mi sie wydaje

Edytowane przez michalgdb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam pewien problem. Dokładniej chodzi o migającą kontrolkę od poduszki powietrznej ( http://www.auto-news.pl/foto/pomaranczowa-wyrazistosc-nissan-350z_516,8431.jpg ). Miałem sytuacje, że musiałem gwałtownie zahamować i zaczęła po tym migać. Podjechałem koleś usunął błąd ( mówi, że w ogóle się nie pojawił ) i było ok. I tak po 2 czy 3 tygodniach czyli wczoraj zaczęło znów migać. Raczej odłączyła się jakaś kostka. Tylko gdzie ona się mieści i jak nie to, to co może być przyczyną migania lampi ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W manualu masz instrukcję jak samodzielnie zrobić diagnozę układu AirBag. Na podtawie migającej kontrolki będziesz w stanie stwierdzić, który element/kostka jest przyczyną. Kiedyś miałem Stilo Abarth, było w nim chyba ze 12 jaśków. Średnio raz w tygiodniu wiginałem się, żeby poruszać kostkami pod przednimi lub tylnymi (w Z to odpada :D) fotelami. W końcu użyłem preparatu Wurtha (do połączeń elektrycznych) i problem ustapił. Ja zacząłbym od macania kostek pod fotelami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam... Mam ogromna prozbe Jestem mocno zainteresowany zakupem 350Z i potrzebuje jakis rad na co szczegolnie zwrocic uwage, co sadzicie o wyborze, lepiej kabrio czy coupe? Oczywiscie chodzi o uzywane autko ok 2004-2006 rok. Dzieki z gory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie środki masz na to przeznaczone? Jaki przedział? I co jest dla Ciebie ważne, bo możesz kupic auto które ma np 120 000km sprowadzane za ok 45-55 tys lub salonowe do 50 tys km do 65 tys zł z książką serwisami itp.

 

Czyli krótko czy auto do kochania i pieszczenia czy nie.

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z własnego doświadczenia powiem że też szukałem do 50 tys, ale jak trafia się okazja kupna auta z PL salonu z pelną książką serwisową to bierzesz bez wachania. Bo nawet doplacając trochę więcej, wiesz co masz.

Do 50 tysia kupisz auto ale skóry nie będą już tak świeże, kierownica bardziej wytarta itp, a 50 tysia za auto to dla niektórych (dla mnie) to dużo pieniędzy.

Inaczej jak kupujesz auto które wygląda jak salonowe (ok 30 tys km, jeszcze fabryczne opony, kierka jak nówka - miękka i niewytarta, skóry jeszcze matowe i niewyślizgane) to inaczej o nie dbasz.

 

Myślę, że wiesz o co mi chodzi.

 

Jesli wybierasz między coupe a roadster to powiem tak - jezdzilem obydwoma i bardziej podobał mi się roadster bo masz lub nie masz dachu wiec dochodzą Cie dzwieki pieknej v6, wąchasz zapachy otoczenia (jeżdziłem na moto 10 lat więc tak to odbieram :) ) Więc doznania masz wyraźniejsze w roadsterze.

 

Ale w ostatniej chwili i tak zwycieza rozsądek i wybiorę coupe.

 

Nie wiem dlaczego ale ja tak mam.

 

Ciekawy jestem co wybierzesz. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie mogę znaleźć ( a chyba się już pytałem :ball: ) ile procent ma seryjna szpera w Zetce ? I czy są jakieś procentowe różnice w modelach US czy EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...