Gość Gondor Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 Silnik 2,2 YD22 (126 KM) Problem jak w temacie, rura doprowadzająca powietrze z intercoolera do silnika cała jest od spodu zasyfiona, dodatkowo skrzynia biegów pod nią i cała okolica ubabrane (chyba) olejem. W samochodzie jakby mniej mocy, nie dymi, oleju raczej nie bierze, za to pali jak smok, zejście <10 l w Wawie tylko bez klimy i wymaga jazdy tetryka. Czy to: 1. walnięta rura od powietrza (ale skąd olej)? 2. Jakie może byc inne źródło wycieku oleju w tamtej okolicy, sam blok silnika jest suchy, syf tylko na skrzyni. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin101 Opublikowano 27 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2008 nie chce straszyc ale... prawdopodobnie olej wali z turbosprezarki...intercooler powinien byc miedzy turbo a kolektoremczyli jak zawalone olejem to prawdopodobnie lozyska w turbo sa wytarte. Konkluzja musial dostac dobrze po zaworach na zimno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silver Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Silnik 2,2 YD22 (126 KM) Problem jak w temacie, rura doprowadzająca powietrze z intercoolera do silnika cała jest od spodu zasyfiona, dodatkowo skrzynia biegów pod nią i cała okolica ubabrane (chyba) olejem.W samochodzie jakby mniej mocy, nie dymi, oleju raczej nie bierze, za to pali jak smok, zejście <10 l w Wawie tylko bez klimy i wymaga jazdy tetryka. Czy to: 1. walnięta rura od powietrza (ale skąd olej)? 2. Jakie może byc inne źródło wycieku oleju w tamtej okolicy, sam blok silnika jest suchy, syf tylko na skrzyni. PZDR nie musi od razu puszczac turbo moze rowniez walic z odmy - jak jest za duzo oleju w silniku - trzebaby zobaczyc, gdzie zaczyna pojawiac sie olej olej nie powinien byc na zewnatrz - chyba, ze masz zle scisniete rury jak jest duzo oleju, to trzebaby to wszystko rozebrac - olej moze byc nawet w intercoolerze i zamiast je chlodzic, powietrze dodatkowo ogrzewa sie od oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gondor Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Wyciek wyczaiłem w sobote, na poniedziałek byłem umówiony na wymiany wszystkich płynów i filtrów więc sprawdzałem co ewentualnie jeszcze trzeba sprawdzić/poprawić. Mechanik z doświadczeniem w dieslach (nie serwis NISSAN) wziął Primere na warsztat (notabene zaraz po Mercu E klasy z 2003 roku), pirwsze co zrobił to rozebrał rure z turbo do intercoolera, wsadził palucha i stwierdził że turbo oleju nie wywala a rura brudna w normie (ulga), reszta rur sprawdzona i niby dobrze, powymieniał obejmy, poczyścił skrzynie i okolice i heja na 2 pasmową 3-4 tyś obr przez cały czas, powrót, auto do góry, nic nowego nie dociekło, zero nowego płynu, chwila dyskusji z innym mechanikiem i propozycja, "nie powinno się ale niestety czasami trzeba Panie Tomku, proponuje umyć silnik, oprócz tej skrzyni i tak jest czysty więc niewiele mu się zmieni a zobaczymy skąd to ewentualnie leci" trudno, umyli silnik (gorącą wodą i jakimś psikiem), ale skupili się głównie na prawej stronie, potem znowu jazda i zonk nic nie ma funfel nówka, zrobił co planował, przy wymianie filtra powietrza zajrzał w kierunku przepływomierza, a tam na sitku przed nim, sadzy (albo coś podobnego) jak w kominie, wymontował wyczyścił i tyle. Przejechałem po tym w Wawie z 50 km i same niespodzianki spalanie 7,7 (z klimą) moc pikna, hamulce jeszcze bardziej żylety a na silniku nic nie widać, no może za bardzo się świeci czego nie lubie. W czwartek mam wpaść na ogledziny tego wycieku o ile istnieje. A przy okazji - wymiana oleju w skrzyni naprawde dużo daje teraz chodzi prawie jak w Mercu żony, ale prawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radkow Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Tez mam lekkie jak to nazywaja mechanicy "pocenie" na tej rurze. I ponoc to normalne, ale pojawia sie przy wyzszym obciazeniu i rozgrzaniu silnika, np jazda w trasie, troche wiekszego przyspieszania przy obciazonym aucie - takie mam wyrobione zdanie po obserwacjach u siebie i opiniach mechanikow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silver Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 to pocenie - jesli turbo jest sprawne i nie puszcza oleju - jest z odmy, caly ten syf w odpowietrzenia zaworow wraca do dolotu - ekologia ;] po prostu go brudzi - dostaje sie do intercoolera - oslabia schladzanie - silnik to pozniej spala - spada moc - no ale trudno - tak musi byc a co do zamulania - zawor EGR tez potrafi duzo zlego zrobic jak jest niesprawny - jezdze na zmiane na wpietym i na wypietym - ale w koncu musze go przeczyscic - nie slyszalem o efektach ubocznych w 2.2 przy jezdzie bez EGR - check engine nie swieci sie dodatkowo jeszcze filtr paliwa sprawdzic - moze woda stac nie podoba mi sie nawiew na intercooler - mam przeciwgielne co uwazam za zbedne przy ksenonach - niestety to ogranicza bezposredni nawiew na intercooler - spada moment obrotowy przy slabym nawiewie powietrza na IC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.